Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

På samme måte har Stoke massevis av tjuvtriks som de slipper unna med. Akkurat det samme prinsippet.

Har ingenting å si at det er Barcelona, men du kan ikke bruke Fair Play tabellen til å renvaske Stoke i forhold til Arsenal, når du ser bort ifra Fair Play tabellen når det kommer til å bedømme Barcelonas usportslighet.

Stygt spill er mer enn bare gule og røde kort. Derfor er det ikke "komisk" at Arsenal fans kan klage på spillet til Stoke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke snakk om noen renvasking. Synes bare det var en morsom tabell, særlig ettersom Gunners'a stort sett er de som roper høyest om hardt spill.

Utfordring Maffe: La det gå 3 diskusjoner mellom hver gang du drar inn Barcelona, VIF eller West Ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var ikke ment som et provokasjonsforsøk, men en slags "reality check". Var vel en eller flere fra Arsenal-gjengen som sa at de "aldri ville stemme på en manager som leder et så stygtspillende lag" (om Pulis/Stoke), litt komisk siden Arsenal tydeligvis har vært en versting fairplay-messig denne sesongen.

Tror du virkelig selv på at Arsenals røde kom på grunn av stygt spill? Vi har forøvrig færre gule kort enn Stoke. I fjor vant vi samme tabell.

Jeg har sett rundt 80% av Arsenals kamper denne sesongen og kan ikke si at laget har spilt noe særlig styggere enn tidligere annet enn Diaby sin idiotiske reaksjon på en takling mot Newcastle og den situasjonen der Wilshere mistet hodet. Han kom også ut i media og unnskyldte seg for taklingen.

Lenke til kommentar

Det at det var akkurat Barcelona har ingenting å si. Det er bare et bevis på at et lag kan få rettmessig kritikk for usportslig spill, selv om de gjør det bra på Fair-Play tabellen.

På grunnlag av det, så synes jeg Arsenal-fans kan få lov til å rakke ned på det usportslige spillet til Stoke, for uansett hva Fair Play tabellen sier, spiller Stoke mer usportslig enn Arsenal. Ingenting "komisk" med det utsagnet.

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke ment som et provokasjonsforsøk, men en slags "reality check". Var vel en eller flere fra Arsenal-gjengen som sa at de "aldri ville stemme på en manager som leder et så stygtspillende lag" (om Pulis/Stoke), litt komisk siden Arsenal tydeligvis har vært en versting fairplay-messig denne sesongen.

Var meg, og står 100% bak det enda. For det første så ljuger den tabellen, og det vet du. For det andre gikk ikke kritikken bare på at de spiller "hardt"(forøvrig, Stoke slipper unna utrolig mye når det gjelder kort. Kan ha noe med at dommeren legger lista hundre ganger høyere i en kamp som involverer dem iforhold til andre).

Det går på at de spiller drittfotball, som utelukkende går ut på å ødelegge for motstanderen og dødballer. Måten de når dette på er igjennom juks, som måten de spiller røft på. Er ikke vår feil at dommeren ikke gir Stoke det de fortjener. Skal faktisk jævla mye til å tro at Arsenal er et av lagene i ligaen som spiller styggest uavhengig av den tabellen og den er så jævla random. Jeg har aldri brukt fairplay tabellen som et eksempel på at Stoke spiller stygt eller at vi spiller fint (med tanke på at vi som regel er helt i toppen der) da det er en statistikk det er veldig lett å manipulere, enten ved røde kort som blir gitt feilaktig (Song vs Sunderland feks) eller ved kort som ikke kommer fra røft spill. (Koscielny vs Newcastle feks).

Alt i alt, det jeg egentlig vil si er at å legge så jævla mye vekt på fairplay tabellen ikke holder fordi den kan ljuge ganske kraftig, samtidig som det er lag i ligaen som konstant slipper unna kort de skulle ha hatt feks Stoke. Så ditt lille provokasjonsforsøk feilet egentlig :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Var meg, og står 100% bak det enda. For det første så ljuger den tabellen, og det vet du. For det andre gikk ikke kritikken bare på at de spiller "hardt"(forøvrig, Stoke slipper unna utrolig mye når det gjelder kort. Kan ha noe med at dommeren legger lista hundre ganger høyere i en kamp som involverer dem iforhold til andre).

Det går på at de spiller drittfotball, som utelukkende går ut på å ødelegge for motstanderen og dødballer. Måten de når dette på er igjennom juks, som måten de spiller røft på. Er ikke vår feil at dommeren ikke gir Stoke det de fortjener. Skal faktisk jævla mye til å tro at Arsenal er et av lagene i ligaen som spiller styggest uavhengig av den tabellen og den er så jævla random. Jeg har aldri brukt fairplay tabellen som et eksempel på at Stoke spiller stygt eller at vi spiller fint (med tanke på at vi som regel er helt i toppen der) da det er en statistikk det er veldig lett å manipulere, enten ved røde kort som blir gitt feilaktig (Song vs Sunderland feks) eller ved kort som ikke kommer fra røft spill. (Koscielny vs Newcastle feks).

Alt i alt, det jeg egentlig vil si er at å legge så jævla mye vekt på fairplay tabellen ikke holder fordi den kan ljuge ganske kraftig, samtidig som det er lag i ligaen som konstant slipper unna kort de skulle ha hatt feks Stoke. Så ditt lille provokasjonsforsøk feilet egentlig :)

Kanskje tabellen lyver, men det gjør du også. Tabellen er den eneste kvalitative og upartiske kilden vi har til hvilket lag som har fått flest gule og røde kort i denne sesongen. Arsenal er på andreplass, og det er meget velfortjent. En "professional foul" er imo. mer usportslig enn an tøff hodeduell. Det å skylde på at lag nedover på listen slipper unna ditten og datten blir for vagt og unyansert.

Er ingen fan av spillestilen til Stoke selv, men den er nå ihvertfall til en viss grad relativt "ærlig". Med det mener jeg at de spiller et spill basert på tøffe dueller og muskelkraft (som er helt legitimt), men det er lite filming og annet drit som man ser hos andre lag.

Lenke til kommentar

De råeste lagene

1. City

2. Arsenal

..

7. Stoke

14. Manchester United

Fair play-tabellen

Altså, tabellen over antal kort er ikkje det same som fair play-tabellen. Men for all del, bruk den som passar deg best (ManUtd kjem jo bra ut uansett) for å få fram poenget.

Bedre tabell ja, og nok litt bedre.

Hva har forresten Man. Utd med saken å gjøre?

Dere er så hårsåre, prøvde bare å få i gang en saklig diskusjon på dette forumet for en gangs skyld.

Lenke til kommentar

Hvis man absolutt skal bruke Fair Play tabellen, kan man gjerne se tilbake på de siste 2-3 årene. Stoke får ofte hauger av gule og røde kort, tradisjonelt sett er de mye mer usportslige enn Arsenal. Uansett har Fair Play tabellen lite å si, og det har jeg også bevist for deg.

Har heller ingen grunn til å være hårsår, og synes fortsatt at Stoke er et mye mer stygtspillende lag enn Arsenal. Den samme diskusjonen har jo kommet opp flere ganger tidligere i sesongen også, og uten at jeg vet det helt sikkert, tror jeg du har tatt det opp før også. Det fungerte like dårlig da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De råeste lagene

1. City

2. Arsenal

..

7. Stoke

14. Manchester United

Fair play-tabellen

Altså, tabellen over antal kort er ikkje det same som fair play-tabellen. Men for all del, bruk den som passar deg best (ManUtd kjem jo bra ut uansett) for å få fram poenget.

Hva har forresten Man. Utd med saken å gjøre?

Veit egentli ikkje. Såg berre at du tok dei med i di vurdering, så eg gjorde det same.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Noen andre som har kommenteringen til den kampen på korkåpner(spilles av vær gang jeg åpner en flaske)? Fikk den i Gunners Post for noen år tilbake. Magiskt øyeblikk og korkåpner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...