Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, tragisk. Viser hvor mye innsikt i PL den gjennomsnittelige United-supporter har.

Deilig at denne katastrofale sesongen er over. Håper Wenger har innsett at vi trenger flere defensive spillere og et dusin defensive trenere.

Lenke til kommentar

Flott! Utrolig viktig med tanke på hans videre karriere. Neste sesong hadde blitt et stort skademareritt hvis han hadde vært med i U21-mesterskapet.

Would be nice to see Martin Keown return as defensive coach for next season. He coached the defence that took us to the CL final.

Ja takk.

Endret av Vestaa
Lenke til kommentar

Flott! Utrolig viktig med tanke på hans videre karriere. Neste sesong hadde blitt et stort skademareritt hvis han hadde vært med i U21-mesterskapet.

Would be nice to see Martin Keown return as defensive coach for next season. He coached the defence that took us to the CL final.

Ja takk.

Det er helt sikkert at vi trenger skikk på forsvaret. Vi slapp vel bare inn to mål i CL den sesongen, begge mot barca?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at Martin Keown kommer til å ha merkbar innflytelse på forsvaret vårt, hele den der "defensive coach"-greia er bare tull. Når spillere har blitt 22-23 har de allerede blitt formet mentalt og en Keown som kjefter på dem på sidelinja 2 timer om dagen kommer ikke til å gjøre mye forskjell. Tror dere Clichy kommer til å endre seg det grann? Nei. Vi må heller signere spillere som allerede er konsentrerte og kompromissløse, ala Thomas Vermaelen. Famous Four var ikke så bra fordi de drillet mer enn andre forsvar på treningsfeltet, men fordi de var sånne typer. Hvilket fører til min ønskesignering i forsvaret denne sommeren, Gary Cahill. Han er en sånn spiller.

Lenke til kommentar

4. To mot Barca, 1 mot Ajax og 1 mot Thun. Uansett er det ekstremt bra å bare slippe inn 4 mål på 13 kamper. Til sammenligning har vi sluppet inn 11 mål i årets utgave, og vi klarte bare åttedelsfinale.

edit: Forvarsfirern mesteparten av turneringen: Eboue - Toure - Senderos - Flamini

Endret av Vestaa
Lenke til kommentar

Og det med en latterlig svak forsvarsrekke. Som jeg har sagt før, så har vi mer enn nok kvalitet i forsvaret vårt. Problemet ligger i organiseringen. Keown som forsvarstrener kunne gjort underverker.

Fant for øvrig en svært interessant statistikk:

1.27 — Number of goals per game scored against Arsenal when Squillaci was on the pitch

1.23 — Number of goals per game scored against Arsenal when Koscielny was on the pitch

0.74 — Number of goals per game scored against Arsenal when Djourou was on the pitch

Gleder meg til å se Djourmaelen-partnerskapet neste sesong.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke man skal avskrive rollen til en defensiv trener fullstendig, men jeg tror også det har med spillertyper og spillestil å gjøre. Denne sesongen har vi gang på gang vist at vi ikke klarer å forsvare som en enhet, og det fører til veldig mange feilposisjonering, tabber og generelt rot. Jeg vet ikke hvem som har ansvaret for den defensive treningen, men litt forfriskninger hadde ikke gjort noe. Keown og Winterburn inn for eksempel, og langt mer fokus på det defensive på treninger! Når man ser noen av de målene vi slipper inn skulle man nesten tro at Arsenal ikke trener på det defensive.

Og mens vi snakker om tradisjonelle britiske stoppere, hva syns dere om Scott Dann/Roger Johnson? Kan være et billig alternativ som tilbyr erfaring fra et tidsvis ganske solid Birmingham-forsvar. Da Scott Dann fikk langtidsskaden sin kollapsa også hele Birmingham-laget.

In the 18 Premier League games without Dann, Birmingham have conceded almost 50 per cent more goals per game than when the talented central defender has started.

Man kan si mye om Birmingham, men det er et lag som bygget spillet sin rundt defensiv stabilitet, og en spiller som Dann har akkurat det Hegland etterlyser.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...