MartinF Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Sønnen til Piers Morgan kommer med like mange gullkorn som faren: "Wouldn't it be ironic if Antonio Valencia played for Valencia, David Villa played for Villa and Danny Shittu played for Spurs." :!: 8 Lenke til kommentar
987987987 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Kamptråd? Endret 8. mai 2011 av Jørgn Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Chris Samba: I think a move to Arsenal was very close in January, but that is life. You have to continue. 3 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Heh, hadde Wenger visst at Vermaelen ikke skulle spille igjen denne sesongen ville han nok ha handlet. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Gårsdagens kamp var noe av det tristeste jeg har sett av Arsenal på lang tid...Noen enige? Innstillingen til spillerne var helt katastrofal. Jeg tror faktisk Wenger har oppfattet at vi trenger oppdateringer. Håper bare han legger staheten til side og kjøper noen kvalitetsspillere. 1 Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Inn: Ut: De overflødige. Go big or go home Wenger. Du har ikke mye tålmodighet igjen her i gården ihvertfal. 5 Lenke til kommentar
987987987 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Artikkel om hvor mye vi roterer på laget. Er ikke rart vi har mange skader. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Inn: Ut: De overflødige. Go big or go home Wenger. Du har ikke mye tålmodighet igjen her i gården ihvertfal. Jeg mener hvertfall vi trenger en spiss og en ordentlig ving. Falcao/Benzema og Hazard er mine favorittvalg her. En backup til Song er også en prioritet mtp. at vi ikke har noen reelle alternativer til han så lenge vi spiller den formasjonen vi gjør. M'Vila er dog ung og temmelig uerfaren, men er uten tvil en spiller jeg absolutt ville sett i Arsenal drakta, men han uttalte nylig at han ikke hadde noen intensjon om å forlate Rennes helt enda. Når det gjelder midtstoppere tror jeg egentlig vi i utgangspunktet hadde vært godt dekket hvis alle stopperene våre hadde fungert godt med hverandre. Dog fungerer ikke Koscielny - Squillaci i det hele tatt og derfor skulle jeg gjerne sett en ny midtstopper inn, men så lenge en spiss, ving og en DM kommer inn så skal jeg ikke klage. Vi kan leve med å ha 3 knallgode stoppere i Vermaelen, Djourou og Koscielny og en middelmådig stopper i Squillaci. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes egentlig ikke Koscielny er en knallgod stopper. Han kan til tider levere bra, men han er alt for "sloppy" i spillestilen. Den tendensen han har med å buse på for å nå ballen først har for mange ganger blitt en katastrofe. Selv om han har bedret seg litt den siste tiden, er han alt for ustabil når det gjelder å pådra seg unødvendige frispark og kort. Han har blitt utvist for mange ganger på unødvendige og dårlige beslutninger. Djourou har vært overraskende god denne sesongen, men hadde en horribel kamp mot Stoke. Jeg føler fortsatt at Vermaelen er den stopperen som holder høyt nok nivå på første 11. En ny kvalitetstopper inn takk. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg mener hvertfall vi trenger en spiss og en ordentlig ving. Falcao/Benzema og Hazard er mine favorittvalg her. Det viktigste aspektet med eventuelle offensive signeringer er at de er spillere som er gjennombruddshissige, direkte og utfordrer mann mot mann naturlig. Hvis du ser på våre vinger/spisser i stallen per dags dato vil du se at det er bare Walcott som gjør dette, og han har åpenbare begrensninger rent teknisk. En Eden Hazard/Alexis Sanchez-type ville vært midt i blinken, spillertyper som ikke på død og liv må spille trekanter og møte ballen på midtstreken, men som setter full fyr forover og terroriserer backen. Vi kan ikke fortsette med dette knotete, ekstravagante, intetsigende spillet lenger, vi vinner kanskje kamper på det og det ser fint ut til tider, men det er ikke det vi får pokaler av. Ta en titt på noen kamper fra tidlig 2000-tall for å se hva Wenger-ball faktisk kan være. Det var dag og natt fra det vi ser idag, preget av høyt tempo og bevegelser foran ball. Jeg tror at RvP i den rollen han er idag hindrer oss fra å spille slik igjen, men det er en annen diskusjon for en annen tid. En backup til Song er også en prioritet mtp. at vi ikke har noen reelle alternativer til han så lenge vi spiller den formasjonen vi gjør. M'Vila er dog ung og temmelig uerfaren, men er uten tvil en spiller jeg absolutt ville sett i Arsenal drakta, men han uttalte nylig at han ikke hadde noen intensjon om å forlate Rennes helt enda. Yann M'Vila er en spennende spiller men jeg er først og fremst ute etter en forbedring for Song, ikke en backup. Song har stagnert voldsomt denne sesongen, og jeg tror ikke han har tålmodigheten, fotballhodet og posisjoneringen til å veie opp midtbanen vår. Daniele De Rossi ville vært midt førstevalg, men det går under beskrivelsen rimelig usannsynlig. Vi har vært linket til Scott Parker, et annet godt valg, men jeg tviler veldig på at han kommer hit. Han drar nok til Spurs. Å punge ut for en DM er noe av det lureste Wenger kan gjøre i dette vinduet. Når det gjelder midtstoppere tror jeg egentlig vi i utgangspunktet hadde vært godt dekket hvis alle stopperene våre hadde fungert godt med hverandre. Dog fungerer ikke Koscielny - Squillaci i det hele tatt og derfor skulle jeg gjerne sett en ny midtstopper inn, men så lenge en spiss, ving og en DM kommer inn så skal jeg ikke klage. Vi kan leve med å ha 3 knallgode stoppere i Vermaelen, Djourou og Koscielny og en middelmådig stopper i Squillaci. Veldig uenig i din rangering av stopperne våre. Vermaelen the real deal, kommer til å bli anerkjent som verdensklasse innen et par sesonger, men det er STORE spørsmålstegn bak Djourou og Koscielny. Siden Djourou kom tilbake fra skaden har han vært katastrofe på to bein, og det er grunn til å tenke at han har overprestert kraftig. Koscielny er en mann for de store anledninger (se Barca hjemme, Utd hjemme), men han har store problemer med den engelske fotballen, problemer han kanskje aldri vil finne ut av. Ny stopper for meg er et must. Gary Cahill er ikke den talismanen noen vil ha det til, men han er tøff mentalt, dominerende i luftrommet og er en lederskikkelse på banen. Akkurat hva vi trenger. Går vi inn med Vermaelen - Cahill neste sesong er det genuin grunn til optimisme. 1 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes egentlig ikke Koscielny er en knallgod stopper. Han kan til tider levere bra, men han er alt for "sloppy" i spillestilen. Den tendensen han har med å buse på for å nå ballen først har for mange ganger blitt en katastrofe. Selv om han har bedret seg litt den siste tiden, er han alt for ustabil når det gjelder å pådra seg unødvendige frispark og kort. Han har blitt utvist for mange ganger på unødvendige og dårlige beslutninger. Djourou har vært overraskende god denne sesongen, men hadde en horribel kamp mot Stoke. Jeg føler fortsatt at Vermaelen er den stopperen som holder høyt nok nivå på første 11. En ny kvalitetstopper inn takk. Den eneste gangen som jeg kan huske siden nyttår hvor Koscielny har "buset" på for å nå ballen først uten å nå den var mot Manchester United. Og mtp. at han har spilt 30 kamper i Premier League og pådratt seg 6 gule og 2 røde er det ikke så ille. Begge de røde kortene kom i løpet av en periode hvor han fortsatt tilpasset seg laget og Premier League og det første røde kortet var to gule hvorav det siste gule kortet var en helt håpløs vurdering av dommeren. Gult kort for hands når han stod 70-80cm unna Liverpool spilleren og ikke hadde sjangs til å få vekk hånden. Det andre røde kortet kom mot Newcastle for en felling som bakerste mann på Nile Ranger som var langt ute på kanten og hvor Squillaci var på vei for å hjelpe til. Klønete av Koscielny å felle han helt klart, men det var aldri et rødt kort. Det virker også som om folk glemmer at Koscielny har hatt sin andre sesong på "toppnivå" i fotball og hvorav dette er det første året hans i Premier League og Arsenal. Samtidig var det aldri snakk om å spille ved siden av en erfaren midtstopper eller det å bli sakte, men sikkert integret inn i førsteellveren. Med Vermaelen tilbake så mener jeg at han sammen med Djourou og Koscielny er mer enn gode nok for Arsenal. Dog er jeg skeptisk til fitnessen til både Djourou og Vermaelen. Jan Vertonghen har blitt linket en del det siste året og med han inn ville vi hatt en skikkelig klasse "potet" mtp. at han kan spille DM, midtstopper og venstreback. 1 Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Når det gjelder midtstoppere tror jeg egentlig vi i utgangspunktet hadde vært godt dekket hvis alle stopperene våre hadde fungert godt med hverandre. Dog fungerer ikke Koscielny - Squillaci i det hele tatt og derfor skulle jeg gjerne sett en ny midtstopper inn, men så lenge en spiss, ving og en DM kommer inn så skal jeg ikke klage. Vi kan leve med å ha 3 knallgode stoppere i Vermaelen, Djourou og Koscielny og en middelmådig stopper i Squillaci. Som Hegland sier over. Vi har langt ifra 3 knallgode stoppere. Koscielny og Djourou er full i feil. Misstenker Djourou for å ha overprestert, for i de siste kampene har han holdt pre-season nivå og var HELT katastrofe mot Stoke. Kos er en mann for store kamper, det har han vist, men om en ser på PL generelt er han langt ifra noen kvalitetsstopper. Er også litt redd for hvor mye denne skaden har gjort med VErmaelen. Så mener enda at Arsenal trenger en god stopper som kan ta kontroll over backrekken. Det eneste DJ og Kos gjør er å peker og en skulle tro at ingen kunne engelsk. Også må jeg nok en gang noe som vil komme som et "sjokk" for alle. Vi trenger en ny Tony Adams :O :O Lurer på om vi klarer 3 plassen i år. 2 poeng ned til City. *grøss* Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Vi har vært linket til Scott Parker, et annet godt valg, men jeg tviler veldig på at han kommer hit. Han drar nok til Spurs. Å punge ut for en DM er noe av det lureste Wenger kan gjøre i dette vinduet. Vet ikke helt hvor godt Parker passer i en så ballbesittende stil. Han har veldig nær teknikk, som noen ganger fører til feiltouch, som selvsagt er mye farligere å gjøre i poessesion spill enn ved kontringer, som han heller får i West Ham. Likevel, hvis man skal ha en spiller som nesten alltid presterer, står fram som en leder og chipper inn med et langskudd eller 4 i løpet av en sesong, så er Parker deres mann. Parker forsvinner nok dessverre dersom vi rykker ned, og prisen ligger vel egentlig på under £10m selv om et bud i slik størrelsesorden har blitt avslått før. Med mindre det blir noen budkrig, slik jeg personlig håper det blir, kan dere få han ganske billig. Hadde ikke vært meg imot å se han i Arsenal dersom han skulle dra. Bedre det enn Tottenham hvertfall. Endret 10. mai 2011 av Maefteda Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Uhyre viktig at dere vinner neste match hjemme mot Villa, for da tar dere 3.plassen. I og for seg ingen krise for Arsenal om det blir 4.plass og kvalikk, men i motsettning til city så blir dere seedet noe som betyr forholdsvis enkel motstand. City fansen feirer CL spill i aften, men en 4.plass og ingen seeding betyr tøff motstand ala Bayern, Udinese/Roma, Benfica osv. Så kom igjen gunners, få ræva i gir å gjør en jobb i de to siste matchene. Beste ønsker fra Game! 3 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Ta gjerne andreplassen fra Chelsea også om dere ønsker. Men der må dere jo ha hjelp av Chelsea selv.... Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Arsenal: Clear Out Or Keep The Faith? Posted 10/05/11 14:13EmailPrintSave After another underwhelming season for Arsenal, many have demanded a wholesale clearout of their squad. Tom Embury-Dennis looks at each player and decides who to keep and who to ditch... Wojciech Szczesny Encouraging first season for the young Pole. Has shown a calm temperament severely lacking in previous Wenger 'keepers and an arrogance not seen since Mad Jens, with the plus point of lacking the added madness. Verdict: Keep Lukasz Fabianski Also showed signs of promise before the obligatory season-ending injury for an Arsenal player. Slightly older than Szczesny and it may be difficult to keep both happy in the long run, but he will provide decent competition for the time being. Verdict: Keep Manuel Almunia He has reached the end of the Emirates road. Clearly a nice guy and a good servant, but he has the inverse self-belief of Szczesny. You can see the defeat and near panic in his face after he makes a mistake. Will want to finish his career playing football as opposed to failing to even make the bench. Verdict: Ditch Bacary Sagna Has been the best right-back in the league this season. He tends to stay fit and is one of the few to consistently defend to a high standard. Is a bit wayward with his crossing, but still much more effective than his counterpart on the other side. Verdict: Keep Emmanuel Eboue By all accounts a hugely popular player in the Arsenal dressing room. It's his clowning around on the pitch though that should be of greater consideration to the club. He helpfully seems happy to be a squad player, but when he does get on the pitch, anarchy is never far away. Verdict: Ditch Thomas Vermaelen Absence makes the heart grow fonder. An excellent debut season and apparently has the 'character' that Arsenal have been missing this season. There will already be questions over his ability to stay fit though, even at this relatively early stage of the Belgian's career. Verdict: Keep Johan Djourou Another young defender with injury problems. Up to February and when fit he was having an excellent season, but has slowly started to unravel - mirroring Arsenal's season - since the Carling Cup final defeat. Should be one of Arsenal's two first-choice centre-backs for next season. Verdict: Keep Laurent Koscielny His lack of authority in the air can be a worry, but his aggression and ability to intercept play - such as in the game against Barcelona - is at times excellent. Is suited to playing next to a big man - much like Vermaelen - so won't be first choice if all are fit after the summer. Verdict: Keep Sebastien Squillaci Just not very good. Unsuited to the physical demands of Premier League football and will not improve greatly at his age (31 this summer). Another centre-back is needed and Squillaci should be the man to make way. Verdict: Ditch Gael Clichy A player who looks better than he actually is. He has terrific energy and pace, but is too often caught out defensively and doesn't contribute enough offensively. He has a fatal inability to hold a defensive line and will lose possession in ludicrously dangerous positions. You still sense Arsenal could fetch upwards of £10million for him though, which is probably more than he's worth. Verdict: Sell for silly money Kieran Gibbs Looks ready to take over from Clichy. He is not unknown to make the odd defensive mistake, but looks a more natural defender than the Frenchman with a good deal more composure. Verdict: Keep Alex Song Vital to the way Arsenal play, he is - when he does actually decide to do his job and sit - the one who allows others to move forward. It's when he pushes on that Arsenal frequently get exposed. He's still learning though and is the best the Gunners have in that position. Verdict: Keep Jack Wilshere The Young Player of the Year has been Arsenal's stand-out performer over the season. His rise has been astonishing and he's started 42 games already. He plays on the edge and is quickly forging a reputation for the odd over-the-top challenge, but he provides some much-needed tenacity for the Gunners. He's a player they just have to keep. Verdict: Keep Cesc Fabregas Their best player, the captain, the player the others look to for inspiration and one Arsenal may just sell this summer. Most fans will not want to see him leave, but he does appear broken by the failure of Arsenal this season, in which he has played his part. There is no good footballing reason for selling Fabregas - he is the heartbeat of the team and their best player since Thierry Henry. He would probably only leave for Barcelona, and Arsenal would not accept anything under £40million. However, if his heart is no longer in it and with Arsenal relatively strong in that position, there could just be a lucrative parting of the ways. Verdict: Keep. Just Abou Diaby An injury record that Jonathan Woodgate would envy. When he does occasionally get fit, his performances are hilariously inconsistent. Inspired one game - or more often for half an hour before an innocuous injury - awful the next, he is a balsa-wooded enigma. Verdict: Ditch if you can get any cash at all. Aaron Ramsey Last season he looked fantastic; quick, two-footed, aggressive and direct, he seemed the perfect foil for Fabregas. It's taken him the best part of a year to get back to playing games for Arsenal after his leg-break and he's not quite the same player yet, but he showed signs against United. May be the natural replacement for Fabregas. Verdict: Keep Denilson When Denilson first arrived he was compared favourably to Fabregas. He's now compared unfavourably to Diaby. He hasn't even stood still in his development, he's gone backwards; something he fails to do when tracking opponents. Verdict: Ditch Tomas Rosicky He's now 30 and not the same player he was before his long-term injury. Neat and tidy, but no longer penetrative, he just isn't able to contribute enough any longer. Verdict: Ditch Samir Nasri Was probably the pre-Christmas player of the season, but has since fallen away as Arsenal's campaign has unravelled. He has scored 15 goals this season; a decent return, but only three since the New Year. Has been touted as the player to take up Fabregas' mantle if he leaves, but perhaps lacks the personality to take on that role right now. Verdict: Keep Andrey Arshavin A brilliant player in the briefest of patches, for the rest of the time he's wasteful and frankly lazy (barring some rather unusual rearguard actions in the past couple of games). He's on the cusp of 30 now and should be sold while it's still possible to get decent money. Verdict: Ditch Theo Walcott Arsenal's most direct player and on occasion unplayable. His first touch has improved much in the past year, although when put in a tight space he still struggles. He's a better finisher than he is a crosser of the ball, but doesn't fit in as a striker in Wenger's preferred 4-3-3. A lot of room for improvement, but still very young. Verdict: Keep Robin van Persie Has scored 20 goals in 24 starts this season and all bar one coming in 2011. His injury problems are well known, but he's been pretty much injury-free for almost half a season now and he's shown just how good he can be. His style of play, more than any inherent frailty, seems to cause his multiple injuries. He enjoys playing with his back to goal, and seems to protect the ball using his feet and legs rather than his body, exposing him to potential harm. Compare his style of shielding the ball to that of Fabregas and Nasri, who keep it away from the opponent rather than invite the challenge. Verdict: Keep Marouane Chamakh An excellent start to the season in the absence of Van Persie. He was direct, strong, pacy and penetrative. He seemed to win countless penalties and scored an impressive ten goals before Christmas. In a massive downturn in form (partly due to the return of the Dutchman), Chamakh has turned into a non-scoring, tentative wall-flower. Deserves another season to show he can return to his best. Verdict: Keep Nicklas Bendtner Scored 10 out of a possible 9 on a 'self-perceived competence test' apparently, which basically means he's the most arrogant man in the world. He's incapable of believing he ever commits an error if psychologist Jacques Crevoisier is to be believed. On the plus side, his head never goes down after making a mistake; the down side is that he never learns from those numerous mistakes. He's a decent squad player, but he's not the sort of guy who accepts 'squad player'. Verdict: Sell for silly money Tom Embury-Dennis fra football365.com. Hva tror dere? Jeg er stort sett enig. Avsnittet om Diaby er litt hardt å svelge. 2 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Mye som er hardt å svelge, men jeg er innerst inne enig i det meste. Det bør bli endel utbytning denne sommeren. Noe annet er uakseptabelt. DM-backup for Song. en ny kvalitetspiller med lederegenskaper i forsvaret. Samt en ny spiss spiss med giftige målferdigheter er noe som burde komme inn. Litt usikker på om gibbs egentlig er klar til å ta over permanent på venstrebacken også.. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Nei, Gibbs er ikke klar. Det så vi klart mot Stoke. Det stilles spørsmål til om han noen gang blir det. Han er også skadet nesten hele tiden. Den nye RvP/Rosicky/Diaby Det kommer ikke til å komme inn nye spillere med mindre noen drar. Mye avhenger nok om Fabregas og Nasri blir. 2 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg er ganske sikker på at Wenger kvitter seg med en 3-4 spillere i sommer. Blandt dem er Diaby, Denilson, Almunia, Rosicky, Squillaci, Clichy, Eboue, Arshavin og kanskje Fabregas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå