Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Hyggelig å ha deg tilbake Kjartan.

... og det blir også spennende å se når Fabregas forsvinner, alle vet jo at det skjer før eller senere.

Det som blir spennende er å se hvordan Manchester United vil gjøre det når Alex Ferguson forsvinner, alle vet jo at det skjer før eller senere. Samtidig tror jeg Wenger vil klare å erstatte bortgangen sin lettere en eierne til United.

Forrige gang United erstattet en lignende manager så gikk det en periode på 15 år (!) da laget hadde suksess på størrelse med dagens Portsmouth, Everton, Sunderland, osv. Hva ville dere United fans gjort de neste 15 årene hvis alt dere vant var 1 FA Cup tittel som var status etter Matt Busby?

Dere klager jo vilt når dere bare vinner 2-0 hjemme mot dårlig motstand. Halve laget skal byttes og Ferguson må ut å kjøpe nye spillere er det vante koret fra Red Cafe da.

For de av dere som lanserer Jose Mourhinho som naturlig arvtager og alt skal gå av seg selv, tinhk aigan!

Endret av YNWA32
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Premier League Champions

Season Champions

1992–93 Manchester United

1993–94 Manchester United

1994–95 Blackburn Rovers

1995–96 Manchester United

1996–97 Manchester United

1997–98 Arsenal

1998–99 Manchester United

99–00 Manchester United

2000–01 Manchester United

2001–02 Arsenal

2002–03 Manchester United

2003–04 Arsenal

2004–05 Chelsea

2005–06 Chelsea

2006–07 Manchester United

2007–08 Manchester United

2008–09 Manchester United

2009–10 Chelsea

http://soccerdelirium.com/wp-content/uploads/2010/04/10ruyhj.jpg

Så, usle 6 millioner pund ekstra i spillerutgifter pr sesong. Resultat: 11 gull mot Arsenals 3.

Wenger er for all del en utrolig dyktig manager som står fast ved sin filosofi, men den filosofien er også litt av grunnen til at trofèskapet er relativt beskjedent (jeg regner ikke med FA- og ligacup, PL er trossalt den gjeveste turneringen). Han nekter vel å gi kontrakter lengre enn ett år på spillere over 30? Stor tabbe, mange rutinerte dyktige spillere har forlatt klubben pga. det, kanskje hadde resultatet vært anderledes?

"You don't win anything with kids" var det en kar som sa, og selvom han fikk passet sitt påskrevet så til de grader hadde han nok et poeng. Det måtte en helt spesiell årgang unggutter til for å motbevise han, en årgang PL ikke har sett makan til siden.

Ber om unnskyldning for den kommentaren om særskriving, gitt at det du skriver er sant da. Du har skrevet så mye faenskap tidligere at jeg har mine tvil.

Edit:

Og den generaliseringen kan du ta rennafart å drite i. "Dere vil ha bort 10 spillere"? Såvidt jeg vet var det Goldwing som skrev det, og vår alles godklump har et lite problem med følelsene sine når det går litt trått.

Endret av The Hoff
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Edit:

Og den generaliseringen kan du ta rennafart å drite i. "Dere vil ha bort 10 spillere"? Såvidt jeg vet var det Goldwing som skrev det, og vår alles godklump har et lite problem med følelsene sine når det går litt trått.

hvem er denne siktet til?

her er ihvertfall flere United poster etter litt motgang, prøv da 15 år med motgang.

Jeg er så pinlig frustrert over hvordan vi fremsto i dag. Dette er håpløst og MINST 5 spillere må vekk i sommer. Fy faen, hva gjør Obertan, Gibson og Bebe på en fotballbane?

Det er en skam, Sir Alex skam deg for det laget du sendte utpå i dag og dine bytter. SKAM SKAM SKAM, natta

Ja da var det bare til å gratulere Chelsea/City/Arsenal som ligamestere. Vi fortjener ikke å vinne ligaen, håper vi ender på 4. plass og får oss en liten lærepenge.

Til samtlige spillere på banen; dere er en fuckings skam.

Lenke til kommentar

Siden du svarte så antar jeg du forstod at det var deg? Orker ikke gå inn på en ny slik diskusjon, se i kamptråden fra i går så ser du meningene mine. Stikkord er affekt.

Edit: Holder du forresten med Arsenal nå, Kjartan?

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Må man heie på arsenal for å kunne diskutere pro-arsenal? Ikke alle som sliter med å være objektiv vet du.

Ikke første gang slike poster har sett lyset i kamptrådene i United heller. Blir det sagt gjentagene ganger må det nesten ligge noe i det. Selv om det blir sagt i affekt(fin unnskyldning btw.)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Siden du svarte så antar jeg du forstod at det var deg? Orker ikke gå inn på en ny slik diskusjon, se i kamptråden fra i går så ser du meningene mine. Stikkord er affekt.

poenget mitt er at jeg ikke generaliserer, men gjenspeiler det flertallet av United fans uttrykker etter en 1-0 seier eller tap. Hva de fleste United fans uttrykker? Les sitatene over.

Lenke til kommentar

Jeg klare å være objektiv når jeg skriver og diskuterer om fotball.

Klarer å skjønne at Ferguson er en av verdens beste managere, om ikke den beste. Klarer å si at Nani er kanongod selv om jeg mener han ikke er topp 3. Alikevel er jeg Liverpool fan.

Dette er kanskje litt rart for deg hva?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helt håpløst. Selvfølgelig reageres det etter et tap. Liknende poster finner man i alt av kamptråder. Enten det er Arsenal, United eller Liverpool som taper så ropes det etter forsterkninger, og spillere som ikke lenger fortjener å spille. Om det er verst i United-trådene? Ja, det kan hende. Men det skulle jo også bare mangle, da det er desidert flest United-supportere i fotballdelen på forumet.

Det Wenger gjør er beundringsverdig, men fakta er at mannen ikke har vunnet et trofè på 6(?) år. Prestasjonene hans kan være så fantastiske som bare det, men om 20 år er det ingen som husker andreplassene. Og det hjelper ikke å bygge et nytt ungt lag hvis de rutinerte spillerne forsvinner og blir erstattet av tenåringer. Da vil han gå inn i en evig sirkel liknende sånn det har vært for dere de siste årene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ohoy, her har det skjedd litt siden sist. For det første så har jeg aldri skrevet at Wenger sine prestasjoner ikke er imponerende, jeg skrev at listen ikke var imponerende og da tenker jeg naturligvis på spillernes kvaliteter. Det er en grunn til at Arsenal ikke har vunnet ligaen på mange år. Wenger er helt klart en av de beste manageren der ute, men han er ikke "gud" fordi han har brukt fem-seks år på å sette sammen en haug kids som ikke har vunnet en dritt. Og ikke narr deg selv, Arsenal bruker mye midler på å hente de talentene de har gjort. Dessuten finner jeg det smått merkelig at du unnlater å ta med Arshavin og Rosicky blant annet, begge kostet forholdsvis mye penger, mens Scholes og Giggs utelates i vårt regnestykke. Ja, du har tatt de 11 beste, men det er mer nærliggende å ta med hele troppen. Men det er flisespikkeri og har lite med poenget å gjøre, ja, Arsenal bruker mindre penger enn United, men de bruker også mindre penger enn bunnlagene i PL. Beundringsverdig filosofi, noe jeg har skrevet uttalige ganger på dette fora, men det vinner deg ingen trofeer.

Slutt å trekk konklusjoner uten grunnlag vennen.

Edwin

Rafael-Brown-Evans-Evra/Fabio

Fletcher- Scholes-Gibson-Giggs

Hernandez-Welbeck

Dette laget er PL kvalitet og kostanden ligger vel på ca £1m pr spiller. Så United bruker ikke veldig mye penger de heller. Jeg syntes det er tragisk at LFC supporterne der ute enda sutrer om Rooney, Rio, Veron og Berba overgangene - "united er en kjøpeklubb" Det var i hhv 2001,4 og 8 esque, og det for en klubb som tjener mest i verden, har vunnet det tidoble i prispenger og har solgt for det den har kjøpt for de siste fem årene.

Når det gjelder din gneldring over "bortskjemte" fans så er det rett å slett tragisk. Ta en titt i deres kamptråder etter Northampton (vår kamp i går var nesten like fæl) eller Blackpool feks. De ti spillerne jeg listet opp er spillere jeg i lang tid har ønsket bort fra klubben da ingen av dem holder nivået til en klubb i vår størrelsesorden. Morsomt at du stadig setter opp lignende lister selv, forresten.

Det virker som agendaen din utelukkende er å kaste dritt på Utd supporterne, deriblant meg selv, for den er definitivt ikke å diskutere fotball. Du valgte Arsenal tråden fordi her visste du at du fikk "støtte".

Forresten morsomt hvordan du ranter deg gjennom hvert innlegg komponert som ei liste :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men klarer United å holde seg i toppen de neste årene uten å nærmest måtte bli en såkalt "kjøpeklubb"? Dere varsler jo selv en stor oppvask.

Er godt mulig det!

Av talenter klubben har i bakhånd:

Raveel Morrison

Paul Pogba

Tom Cleverley

Danny Wellbeck

Federico Macheda

Reese Brown

Davide Petrucci

John Cofie

Alberto Massacci

Michael Keane

Og ja, jeg vet at neppe alle vil slå igjennom. Men disse kan nå langt med ordentelig matching, og tilpassning. Personlig venter jeg på A-lags debuten til Pogba og Keane.

Lenke til kommentar

Men klarer United å holde seg i toppen de neste årene uten å nærmest måtte bli en såkalt "kjøpeklubb"? Dere varsler jo selv en stor oppvask.

Interessant det der. Først må vi bli enige om defnisjonen av kjøpeklubb. Er det ok så lenge vi bruker egne penger? Er ikke ok om vi bruker masse penger, selv om midlene er egentjent, da differensen fortsatt vil bli stor ifht øvrig klubber? Vi vet at United har minimum £165m som er spart opp og i teorien kan brukes til spillerkjøp. Når vi ikke har kjøpt noe på flere år og har brukt langt mindre enn klubber som Villa og Tottenham, er det da å være en kjøpeklubb dersom vi bruker feks £60m til sommeren og selger for £20m? Jeg mener at det er å være en kjøpeklubb, men ikke en "kjøpeklubb" i ordets "uriktige" betydning, altså i City/Chelsea/RM sammenheng. Hmm, det ble en kronglete formulering..

Skulle ønske vi hadde en Jack Wilshere i rekkene, men det har vi altså ikke. Til sommeren må vi ut å kjøpe igjen for å holde tritt med klubber som feks Barcelona, som utvilsomt bruker masse penger tiltross for mye lokalt talent.

Personlig så mener jeg både United og spesielt Arsenal snart har fortjent å sprenge banken igjen.

Lenke til kommentar

Blir innkjøp når Van der Sar, Giggs og Scholes legger opp. Uten tvil. Alle storlag gjør det (i mindre grad Arsenal), men det må til for at laget fortsatt skal være topp 3 i Europa. Ferguson har de siste par årene kjøpt relativt ungt, men jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg de nest beste i United fører arven til gamlegutta videre.

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar

Edwin

Rafael-Brown-Evans-Evra/Fabio

Fletcher- Scholes-Gibson-Giggs

Hernandez-Welbeck

Dette laget er PL kvalitet og kostanden ligger vel på ca £1m pr spiller. Så United bruker ikke veldig mye penger de heller.

Hva prøver du på å si med dette laget? Edwin, Brown, Scholes og Giggs har en snittalder på utrolige 36 år. I dag regner jeg med at denne elleveren hadde levert rundt 6-8.plass i Premier League (sett utifra en benk/stall med svakere spillere). Hvor er denne elleveren om 4 år?

Arsenal sin ellver (som IKKE jeg listet opp FYI) kom billig, ble utviklet og kjemper om titler i dag og vil gjøre det i flere år fremover. Arsenal har spilt Champions League finale og vunnet ligaen ved å bruke mindre penger en Stoke, Hull, Wigan osv. Det er jo dette diskusjonen startet med in the first place. Wenger er gud på dette området. Ferguson hadde ikke hatt sjangs om han ikke hadde fått bruke pengene han får til transfers.

United bruker ikke veldig mye penger de heller? Tøv! Det at dere tjener penger betyr ikke at dere ikke er en kjøpeklubb som bruker mer penger en de fleste. Dere har hentet inn etablerte stjerner for rekordsummer for å få suksess over de siste 10-15 årene. Unntaket som dere selvsagt klamrer dere bak er den gyllne årgangen som fra august vil telle hele 1 spiller i troppen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Se positivt på det. Hvis dere, gud forby, skulle vinne FA-cupen i år, kan dere skryte av å ha møtt gode lag også på vei til finalen! Dessuten, føler et United-tap for Arsenal ligger veldig i kortene nå, er vel en stund siden dere har fått noe ut av det oppgjøret, er det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...