Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo forhåpentligvis en smell mot Wenger. Når skal denne mannen lære? Vi hadde god mulighet til å hente en stopper, men han la det fra seg. Skaden kommer selvfølgelig noen uker etter at vinduet er stengt.

Koscielny + Squillaci er ikke bra nei. Virker som om de er veldig usikre på hverandre, og ikke veit helt hvordan arbeidsoppgavene er fordelt mellom seg. Bortsett fra en plasseringsfeil, så vil jeg ikke skylde veldig mye på Squillaci igår. Det at de to stopperne overhodet ikke passer sammen, er ikke bare hans feil. Igår var Koscielny involvert i begge straffesituasjonene, selv om det var av de ekstremt billige slagene. Den første straffen var i hvert fall veldig unødvendig.

Midten skal også ha en del av skylden, helt klart. Vi vart helt evneveike, vi hadde jo null spill i mellom hverandre? Vi klarte ikke å holde ballen i laget, og manglet definitivt et anker på midten. Cesc passer overhodet ikke til den rollen.

Sånn et lite spørsmål på slutten. I slike kamper, der vi rakner totalt, skal ikke kapteinen gå foran, kjefte og smelle på egne lagspillere, få opp moralen og arbeidsjernet, gå foran med en krigervilje og guts. Få med hele laget og jobbe sammen. Noen som så litt mangel på det igår eller? Vi har jo ikke en spiller i nærheten av den kvaliteten engang?

Lenke til kommentar

Vi starta kampen i praksis med 3 offensive midtbanespillere (2 i defensive roller) på midten, og når den eneste som er over 1,80m blir utvist, er det jo klart at vi mister alle muskler. Cesc må trekkes lenger tilbake og da er det ikke rart at midtbanen kollapser. Når vi i tillegg har muppet-duoen Kos/Squid bak dem, er det kanskje ikke så rart at vi kollapser slik. Det er i alle fall min analyse. Ja, det er ekstremt latterlig og svakt, men det er så mange faktorer som spiller inn og gjør andreomgangen svært kaotisk.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Nå avhenger alt på hvor lang tid Song og Verminator er ute. Tipper at de er tilbake i begynnelsen av Mars, og til da har vi disse 3 PL kampene + CC finale.

Arsenal - Wolves

Arsenal - Stoke

Arsenal - Sunderland

CC Finale.

Ikke sååå ille. :hmm:

Stoke kampen blir artig. :whistle:

Ellers så er ikke Wolves og Sunderland nødvendigvis så ille, men kampen mot Barcelona kommer til å bli slakt med Squillaci - Koscielny.

Forøvrig sa jeg i januar at jeg var bombesikker på at Djourou kom til å bli skadet kort tid etter at vinduet stengte og at vi kom til å slite noe jævlig. Good call? Nai. For statistikken de siste 3 sesongene har vist akkurat det samme. Uansett hvilke midtstoppere vi har i troppen så 80% av disse skadet og utilgjengelige når vi nærmer oss sesongslutt.

Barcelona i fjor, Manchester United sesongen før der igjen osv. At Wenger ikke tar tak og gjør noe med det, og attpåtil sier at vi ikke kan skylde på skader hvis vi ikke vinner noe sier at akkurat her er det en kobling i skallen som ikke akkurat sitter helt riktig.

Det tok meg én kamp for å se at Squillaci og Koscielny parterskapet ikke fungerte og jeg fikk kritikk fordi jeg allerede etter første kamp sa at Squillaci ikke var god nok. At Wenger ikke har fått med seg dette ennå etter å ha fulgt disse spillerne på trening i flere måneder er bare utrolig rart. Hadde jeg vært i Wenger sin posisjon i januar så hadde min prioritet vært å hentet inn en stopper og en billig DM. Eller kanskje funnet en som kan spille begge disse plassene.

Istedet bruker Wenger vinduet på å få inn Wellington Silva (dog var avtalen ganske klar allerede forrige sesong) og Ryo Miyachi. Greit nok det, men da burde han ha sørget for at nåtidens Arsenal-lag (ikke fremtidens) var i best mulig slag til å ta titler.

Er så vanvittig skuffet over beslutningene og dømmekraften til Wenger at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men en ting er hvertfall sikkert. Blir Djourou ute lenge må Kyle Bartley hentes tilbake. Kanskje han burde hentes tilbake uansett om Djourou bare er ute en uke. Etter hva jeg har fått med meg er han i det minste en ledertype og han ville vel passet bedre med Koscielny eller Squillaci enn de gjør med hverandre og dermed ville vi vært styrket uansett..

Lenke til kommentar

Verken Miyaichi eller Wellington ble hentet i dette vinduet.

At du greide å gjette at Djourou ble skadet nå, er en ren tilfeldighet. Verken du eller Wenger kunne vite at det kom til å skje. Djourscielny-partnerskapet funket utmerket, Vermaelen var på vei tilbake og Squillaci er et helt ok fjerdevalg. Det er fullt forståelig at Wenger ikke kjøpte en ny stopper. Det ideelle hadde vært å låne en stopper, som Wenger selv sa, men tror du at vi hadde funnet en stopper som er bedre enn Squid OG tilgjengelig for lån? Tenk litt realistisk.

Lenke til kommentar

At du greide å gjette at Djourou ble skadet nå, er en ren tilfeldighet. Verken du eller Wenger kunne vite at det kom til å skje.

Ingen kan vite det med 100% sikkerheit. Men å satse på ein såpass skadeforfulgt midtstoppar når vi allereie har dårleg dekning der bake er utruleg naivt.

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at Song er ute? Det meste tyder på at han vil være tilbake allerede til helgen.

Wenger sa at Song ikke kunne gå etter kampen så tolker det slik at han er ute i rundt 3 uker (som normalt).

Og det betyr at vi har Denilson som DM i de tre neste kampene >_>

Eneste kommentaren jeg har til stoppersituasjonen er at Kos - Squid store deler av sesongen ikke akkurat lukter CL plass.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

At du greide å gjette at Djourou ble skadet nå, er en ren tilfeldighet. Verken du eller Wenger kunne vite at det kom til å skje. Djourscielny-partnerskapet funket utmerket, Vermaelen var på vei tilbake og Squillaci er et helt ok fjerdevalg. Det er fullt forståelig at Wenger ikke kjøpte en ny stopper. Det ideelle hadde vært å låne en stopper, som Wenger selv sa, men tror du at vi hadde funnet en stopper som er bedre enn Squid OG tilgjengelig for lån? Tenk litt realistisk.

Det er snakk om 2 uker på Miyaichi. Tydeligvis var det hvertfall tankene til Wenger som var mer fokusert på å få inn han her og ellers var jo fokuset også på Alex Oxlade-Chamberlain.

At jeg klarte å gjette meg til at han ble skadet nå var en tilfeldighet i tidsrommet ja, men at Djourou ble skadet etterhvert var langt fra en tilfeldighet. En spiller som har vært ute i en sesong som spiller hver eneste bidige kamp kommer til å dra på seg en skade. At han ikke ble skadet tidligere er for meg bare et understykke.

Squillaci mente jeg allerede i starten av sesongen at var for dårlig til og med som fjerdevalg, jeg har ALDRI sagt meg fornøyd med han. At Wenger tar til takke med en dårlig spiller klarer jeg ikke å se på som fortståelig. Vermaelen er på vei tilbake har vi hørt siden august og Wenger burde etter så mange år i gamet ha klart å beregne i desember/januar at Vermaelen høyst sannsynlig ikke kom til å bli særlig involvert i resten av denne sesongen.

Wenger mente det ideelle ville vært å få inn en midtstopper på lån, men han var vel vitterlig også den eneste som mente dette? Wenger tenkte her på økonomiske grunnlag og mente at vi ikke kunne ha 5 midtstoppere i laget fordi dette ville bli for dyrt. Hadde han kjøpt inn en midtstopper av den typen jeg hele tiden har ment vi har manglet, så kunne han solgt Squillaci til sommeren og fått tilbake en del penger der samtidig som vi hadde kuttet ned lønningslista. Hvorfor er ikke det en løsning som dukker opp i hodet til Wenger? Stahet eller arroganse? Ville det å solgt Squillaci videre allerede etter bare en sesong vært et nederlag for Wenger? Ikke vet jeg, men det kan jo oppfattes sånn og det virket akkurat det samme som med Silvestre som alle så var altfor dårlig.

Samtidig kan man se at Wenger er så fokusert på å holde pengene i lomma ved at han heller ville bruke Song på midtstopperplass hvis det var nødvendig enn å få inn en erstatter for Vermaelen som praktisk talt er ute en hel sesong. Han har heller aldri kjøpt inn en backup på DM plassen selv om dette er den plassen i laget som er mest sårbar av alle plasser.

Jeg er veldig stolt over måten Arsenal fremtrer på overgangsmarkedet med at vi ikke kjøper overprisede spillere gang på gang, men en gang iblant må man ty til å kjøpe et par spillere som kan forsterke laget umiddelbart. Og der har Wenger feilet nå mange sesonger på det grunnlaget av at vi ikke har hatt råd til det rett og slett, men med det overskuddet klubben har nå så skulle ikke dette vært noe problem. Og samtidig hvis vi vinner PL eller CL pga. en investering på 200 millioner på en spiller som er i klubben i 4-5 år så burde det jo være verdt det fra tid til annen?

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Veldig enig med hva du skriver Stefan_b. Det skal ikke en proffessor til for å se at vi sliter bakover og rett og slett ikke har god nok dekning, verken på stopper plass eller DM. At vi henter inn middels gode spillere hele tiden er meget irriterendes og dumt.

En annen ting som jeg virkelig trodde Wenger ville tenke på er at om vi hadde kjøpt inn en meget god og populær spiller hadde vi tjent inn meste parten av pengene på drakt salg uansett. Real har tjent inn hele Ronaldo summen på drakt salg og det er aldri snakk om en sånn syk overgang til Arsenal. For over et år siden leste jeg at vi hadde tjent inn omlag 200 mill på Arshavin drakt salg, noe som er en profitt på rundt 50 mill. Chelsea har allerede tjent nærmere 50 mill på Torres drakt salg på rundt en uke, og mer kommer det til å bli.

Også til slutt vil jeg ligge til at vi kunne fått Mexes på lån for en grei sum i januar, men Wenger er nok ikke intr i å hente inn spillere på lån det han må betale.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter kampen i går er det vel mest fristende å gjøre storopprydding på Emirates og få inn en helt ny filosofi enn Wenger sin.

Har ingen formening om denne karen Wenger her sikter til jeg, men uansett hva som skjer etter Wenger håper jeg vi lar noen andre ta seg av å være farmerlaget for storklubbene i Europa.

Lenke til kommentar

Etter kampen i går er det vel mest fristende å gjøre storopprydding på Emirates og få inn en helt ny filosofi enn Wenger sin.

Har ingen formening om denne karen Wenger her sikter til jeg, men uansett hva som skjer etter Wenger håper jeg vi lar noen andre ta seg av å være farmerlaget for storklubbene i Europa.

Han er trener for et eller annet jallalag i Asia.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...