Ol'H Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Som i alle rettsinstanser og dømmende organer så blir intensjon tatt til følge. Dumskap har ikke samme straff som ondskap. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Mins per Goal involvement (Goals +Assists) in Prem Lge - 1. RVP 62 mins, 2. Walcott 75, 3. Berbatov 81, 11. Arshavin 110, 12. Fabregas 110 Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hva slags praktisk overføring har den sammenligningen? Hvor ofte er egentlig intensjon ved regelbrudd i fotball en vesentlig faktor i dommerens avgjørelser? Bortsett fra ved bevisst sløsing av tid, kanskje. Utestengelse Altså, Axel Witsel fikk en haug med kamper utestengelse for en horribel takling. Mener den var mer enn 3 kamper og at det var gjort med overlegg. Eller se på Pepe situasjonen f.eks. Vet at dette er litt vekk fra sakens kjerne, men intensjon burde helt klart ha betydning. Det kom kanskje ikke frem i innlegget mitt, men jeg mente hvorvidt intensjon påvirker dommerens avgjørelse under en kamp. Felling som bakerste mann i en klar målsituasjon er rødt kort, uansett om det er med intensjon eller ikke. De fleste avgjørelser dommere gjør på banen er basert på spillernes handlinger, og ikke intensjon. Derfor, synes jeg, det er irrelevant å trekke inn intensjon når man i ettertid diskuterer en avgjørelse. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Det kom kanskje ikke frem i innlegget mitt, men jeg mente hvorvidt intensjon påvirker dommerens avgjørelse under en kamp. Felling som bakerste mann i en klar målsituasjon er rødt kort, uansett om det er med intensjon eller ikke. De fleste avgjørelser dommere gjør på banen er basert på spillernes handlinger, og ikke intensjon. Derfor, synes jeg, det er irrelevant å trekke inn intensjon når man i ettertid diskuterer en avgjørelse. Jeg skjønner ikke hvor du vil hen. I den situasjon at en målsjanse blir spolert av en kollisjon f.eks er det per def rødt ja. Om spiller A langer en albue i trynet på spiller B med vilje er det rødt kort, er det et hendelig uhell er saken helt annerledes. De fleste avgjørelser dommere gjør på banen er basert på spillernes handlinger, og ikke intensjon. En handling er jo et produkt av intensjon. Sparker en spiller en annen rett ned uten intensjon om å ta ball er det jo noe helt annet enn om han faktisk gikk etter ballen. Det er også noe en dommer vektlegger før han gir eller ikke straff og hvilken grad. Intensjon blir vektlagt hele tiden av dommere, å si noe annet er jo totalt feil. Det er dermed et helt legitimt argument i saker der reglene ikke er svart/hvit, som f.eks ved fratakelse med ulovlige midler av stor målsjanse er det helt irrelevant. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det jeg prøver å si er at dommeren i de aller fleste tilfeller dømmer utifra utfallet av en handling og ikke intensjonen. Om intensjon absolutt skal tas i betraktning kan det nok forverre en dom, men en stygg handling uten intensjon får sjeldent "strafferabatt" kun på bakgrunn av den manglende intensjonen. Du spør hvor jeg vil? Jeg irriterer meg over at intensjon alltid dras inn i diskusjonen i hvorvidt en dommeravgjørelse er rett eller ikke. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 cesc4official Cesc Fàbregas Soler At least Drogba is giving me some points for my fantasy team Cesc spiller fantasy football 3 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Roman mekket en for et par dager siden. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Rett og slett vakkert. Bildet kan finnes i andre oppløsninger her. 5 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Vela joins West Bromwich Albion on loan Dette blir spennende! Forhåpentligvis får han vist frem talentet sitt, og kommer tilbake som en styrket spiller. 1 Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=FiZAUmOoijw Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Korti på søndag går kampen? 1 eller 2 ? På gunners står det kl 1, men de pleier jo å ha engelske tider. Varierer litt der inne. Vet dere på den går på hd'en eller kun viasat fotball? Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Leser du aldri Arsenal.com? Kampen spilles 12:00 engelsk tid, det vil si 13:00 norsk tid. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 http://www.youtube.com/watch?v=FiZAUmOoijw Hva i huleste har dette med Arsenal å gjøre? 1 Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 vi må lære litt japansk norsk siden vi har fått en japansk spiller vel Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Haha, må innrømme at jeg lo litt. Har dere sett ducktales sangene på ulike språk med "norsk tekst" på? Er i samme gate bilvideoen. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) ----- Leste feil! Endret 29. januar 2011 av iRoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå