Vestaa Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Barcelona skal kjøpe Afellay. Kan dette bety at de har gitt opp Cesc? Afellay blir trolig brukt som en slags backup for Iniesta/Xavi og i tillegg har man supertalentet Thiago som backup for Xavi. Får håpe at dette betyr at de avventer Cesc. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Barcelona skal kjøpe Afellay. Kan dette bety at de har gitt opp Cesc? Afellay blir trolig brukt som en slags backup for Iniesta/Xavi og i tillegg har man supertalentet Thiago som backup for Xavi. Får håpe at dette betyr at de avventer Cesc. Fabregas-sagaen slutter kun når Fabregas offisielt er Barcelonaspiller. Jeg tror han ryker til sommeren, ganske sikkert. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Gibbs skal starte for England Kan bli en grei erfaring for Kieran dette, så lenge han ikke blir skadet. Krysser fingerene. Edit: Jack har blitt skadet. Endret 16. november 2010 av iRoman Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 johncrossmirror John Cross #Arsenal star Wilshere and #mcfc keeper Hart suffer England injury scares: http://tinyurl.com/398anz6 jack_wilshere Jack Wilshere Gutted to be leaving the squad but for the best let's hope I can recover in time for saturday! Good luck to the boys tomorrow! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Da Wenger solgte Touré i fjor, var det fordi han mente at Djourou endelig var klar for å ta over. Like etter pådro han seg en skade som holdt ham på sidelinjen nesten hele sesongen. Etter en rævva pre-season, og en like dårlig sesongstart, var jeg sikker på at han det ikke kom til å bli noe av ham. Men jeg tok feil. De siste kampene har han virkelig imponert meg, og da spesielt mot Everton på søndag: http://www.youtube.com/watch?v=U2VaJnvoaC0 Mange, inkludert meg, var virkelig frustrerte etter sommerens transfervindu. Wenger hadde solgt fire stoppere og kjøpt to. Han hadde heller ikke kjøpt noen ny keeper. Nå kan han triumfere. Vi har fire klassestoppere i Vermaelen, Djourou, Squillaci og Koscielny, en klassekeeper i Fabianski og to ekstremt lovende keepere i Mannone og Szczesny. Offensivt har vi også en utrolig bredde. Dessuten har vi lovende talenter i hver eneste posisjon. Jeg har ikke følt meg så sikker på troféer på flere sesonger. Dette er vårt år. 1 Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Seriøst? Klasse klasse klasse. Fabianski? Tidligere kjent blant "dere" som Tabbianski. Han har stått hva? 5-6 kamper denne sesongen og hadde en bra redning (nei, ikke tidenes fabelredning som folk her inne mente) mot Wolves som redda dere. Dere tapte mot WBA, dere tapte mot Newcastle og majoriteten her inne totalslakta laget underveis i hele kampen mot Wolves. Det var totalt dommedag, mens nå etter en god kamp (klarte å stå i mot et hinsides press fra Everton) og med et særdeles utfordrene kampprogram foran dere så ville jeg ikke vært så utrolig høy i hatten allikevel. Anyhow, alle skal få lov til å være optimistiske, uansett om de heter Avram Grant eller Idar Vollvik. Og på ekte? Djourou klassestopper? Du er en av de første Arsenal-supporterne jeg hører si det. Mener resten av folka her inne det samme? Han har jo såvidt spilt i år og absolutt ingen kjempekamper av det jeg har sett. Koschielny har vel 2 røde og et par gule som setter en pekepinn på det jeg ser som svakheter han mangler for å være en "klassestopper". Han er relativt temposvak og surrer en god del. Med andre ord, man kan se han er ny i PL. Var strålende mot Liverpool (Torres) med 10 mann. Samme som Djourou var mot City. Vermaelen er den eneste som har bevist noe over lengre tid. Tar forbehold om at jeg ikke har sett en eneste match av Arsenal utenom PL i år (med andre ord, jeg vet ikke hva klassespillerne deres driver med i CL eller CC). Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Fabianski var den klart beste keeperen i Polen da han spilte der, men slet i starten av Arsenal-karrieren. Dette skyldtes mangel på tillit, og at han stadig ble kastet inn i viktige kamper uten kamptrening. Dette resulterte i tabber som ødela selvtilliten totalt. Wenger har alltid insistert på at Lukasz er en keeper i verdensklasse. Nå har han endelig fått spille en god rekke med kamper, og se hva som har skjedd. "Katastrofekeeperen" har blitt vår første virkelig gode keeper på flere sesonger. Les kjærlighetserklæringen min i Fabianski-tråden. De statistikkene sier det meste. "Fire klassestoppere" blir kanskje å overdrive litt, men poenget er at vi er utrolig mye bedre i forsvar nå enn vi var i fjor, til tross for at de fleste mente det motsatte før sesongstart. Djourou var som sagt rævva i starten av sesongen, men han har fremstått som en klassespiller i det siste. Se videoen. Koscielny har også vært strålende siden han kom. Begge de røde kortene hans har vært håpløst ufortjente i mine øyne. Han har dessverre ikke fått spille så veldig mye pga disse og en liten skade han pådro seg, men likevel har han virkelig imponert meg. Jeg er sikker på at han kommer til å regnes som et av årets kjøp ved slutten av sesongslutt. Han er helt ufattelig god til å lese spillet, og interceptions-statistikken hans er helt syk. Squillaci har også vært meget god. Han har masse rutine og gjør sjeldent feil. Han kan virke usynlig, men det er som regel et positivt tegn for en stopper. Vermaelen er en av de beste stopperne i ligaen. Trenger ikke å argumentere for det en gang. Endret 16. november 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg ser poenget ditt niko, men samtidig må jeg påpeke at Fabianski ikke spilte mot West Brom og ikke kan klandres for Newcastle-tapet. Han hadde en semi-fuckup den kampen, men hele laget så utrolig tafatte ut. Vi kunne kanskje fått 0-0 om ikke Fabianski hadde kommet ut i duell mot Carroll, men jeg tror ikke jeg hadde følte meg noe særlig bedre. Jeg er likevel ikke like begeistret som Le Prof, men han er også kjent som den største optimisten her inne. Og du må også huske at Arsenalfans har i over 2 år skreket på ny keeper og har hatt mareritter om Almunia som gang på gang kaster ballen i eget nett. Det er ikke så veldig rart at vi lovpriser Fabby etter et par gode kamper. Men jeg vil reservere uttrykk som "klasse" til Fabianski faktisk har stått overbevisende i et par måneder, eller aller helst en hel sesong. Når det gjelder stoppersituasjonen er jeg bare glad at vi slipper å se Silvestre. Sol var overraskende god for alderen, men han kunne jo bare spille en kamp på to uker. Gallas kan ikke spille en hel sesong og er vel 33 år nå uansett. Så jeg vil si meg relativt fornøyd med de stopperne vi har. Dersom skadeproblemene til Vermaelen fortsetter ser jeg helst at vi henter inn en stopper i januar. Gary Cahill og Mexes har vært nevnt i media, og jeg tror begge hadde forsterket troppen vår. 1 Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Pires klar for Villa Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Wow! har nå 1.211.441 views på YouTube! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Haha! Tidligere i dag leste jeg dette i et intervju med vår reservekeeper James Shea: I love playing out on pitch and I'm always asking to play in training. Henri Lansbury loves a go in goal, he always takes my gloves off me after training and he's not bad to be honest! Gjett hvem som står i mål for Englands U21-landslag as we speak, etter at keeperen ble utvist! :!: Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Jeg vet at Fabianski ikke stod i WBA-tapet og jeg mente ikke at han kan klandres direkte for noen tap heller. Absolutt ikke det jeg mente eller skrev. Han er bare ikke en klassekeeper uansett hvor positiv vinkling man har på verden. Samme gjelder med Djourou og Koschielny (nå har jeg skrevet det feil føler jeg). Squilacci og Vermeaelen kan argumenteres for og jeg skal ikke pirke på det om noen Gooners vil ha det til at de holder nivået. Er av erfaring klar over at Le Prof kan fremstå litt overivrig ja. Og hva faen skjer med juleavatar i starten av november? Sjuke jævel Endret 16. november 2010 av niko. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Er desverre litt enig med Niko her. Alle spillere kan ha god form, det gjør dem ikke til klassespillere. Ordet klasse er noe stort innen fotballen. Ledene innen verden i fotball. Rooney, selv om han spiller drit for tiden, er en klasse spiller, ingen tvil. Vi har få klassespillere desverre, og iallefall stjerner. Vermaelen er en klasse stopper det har han vist. Cesc er selvskrivet. Robin vP er også en klassespiller, muligens Arshavin kan regnes som en og. Jeg mener iallefall at ordet klassespiller skal ha noe stort over seg, ikke Djouro sine 2 gode kamper på 4 år. 1 Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Og hva faen skjer med juleavatar i starten av november? Sjuke jævel. Midten av november, mener du. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) *snip* Er av erfaring klar over at Le Prof kan fremstå litt overivrig ja. Og hva faen skjer med juleavatar i starten av november? Sjuke jævel Koscielny har imponert meg mye mer enn Squillaci. Tenker du på Wilshere vs. Cleverley-diskusjonen, eller? Wilshere er nå fast for Arsenal i en alder av 18 år, og han hadde sannsynligvis startet for landslaget i morgen om han ikke hadde blitt skadet. Cleverley er 21 og sliter med å få spilletid for Wigan. Mener du fortsatt at sistnevnte er det største talentet? Men joda, kan gå med på at jeg har en tendens til å bli overivrig. Juleavatar er da et must i midten av november. Når skal Syd få satt på sin nisselue? Edit: Hehe, Lansbury får ros av J. Sandersons i hans referat fra U21-landskampen: Then came Henri’s big moment. Steele was sent off after clipping down Germany’s Vukcevic and Lansbury, who often plays in goal during training for Arsenal, took Steele’s gloves and jersey and went in goal to face the penalty. Cenk Tosun sent him the wrong way from 12 yards. 2-0. Lansbury then went on to make a selection of good saves to keep it at 2-0. He first did well to tip over Vukcevic’s flick header from close range and then save Tosun’s long range drive. Henri didn’t have a lot to do after as England searched for a conciliation, but two further long range efforts and another header in the penalty area were all dealt with by the Gunners midfielder in with succession. It finished 2-0 but Henri’s performance in goal will memorable in a largely unforgettable fixture for the young Lions. Da er det vel bare å selge Almunia. Vi har nå fire keepere i stallen som er bedre enn ham. Endret 16. november 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Squilacci har hvertfall ikke vist svakhetene sine like mye som Koschielny i mine øyne og har vel spilt samtlige minutter siden han kom til klubben. Derav litt lettere å dømme enn spillere som Kos som ikke har spilt så alt for mye eller Djourou (som iceman nevner) har spilt 2 gode kamper på et par år. Overivrig var ikke mynta på diskusjonen vår rundt Cleverley vs Wilshere nei. Skal ikke spore av her, men siden du tok det opp så har de har ca lik statistikk og om du ikke har fått det med deg var Cleverley skada et par matcher i starten og det var derfor han ikke spilte. Er nå "fast" og sentral for Wigan. Overivrig var retta den veien av at du er en av solstrålene her inne. Du fikk ikke avataren i dag, gjorde du vel? Syd får nisselue 1. Desember såklart. Ikke en dag før Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Squilacci har hvertfall ikke vist svakhetene sine like mye som Koschielny i mine øyne og har vel spilt samtlige minutter siden han kom til klubben. Derav litt lettere å dømme enn spillere som Kos som ikke har spilt så alt for mye eller Djourou (som iceman nevner) har spilt 2 gode kamper på et par år. Overivrig var ikke mynta på diskusjonen vår rundt Cleverley vs Wilshere nei. Skal ikke spore av her, men siden du tok det opp så har de har ca lik statistikk og om du ikke har fått det med deg var Cleverley skada et par matcher i starten og det var derfor han ikke spilte. Er nå "fast" og sentral for Wigan. Overivrig var retta den veien av at du er en av solstrålene her inne. Du fikk ikke avataren i dag, gjorde du vel? Syd får nisselue 1. Desember såklart. Ikke en dag før Hvilke svakheter mener du at Koscielny har vist til nå? Jeg syntes han har fremstått som et fantastisk kjøp. Han er over alt på banen og bryter motstandernes spill, og posisjonerer seg samtidig så bra at de ikke kan utnytte rommet han etterlater seg. En utrolig intelligent stopper. Han er ikke den sterkeste stopperen i ligaen, men fotballhodet gjør at man nesten ikke legger merke til dette. Jeg gleder meg til å se ham i aksjon IRL på lørdag! Når det gjelder Djourou så var han meget lovende før skaden, og som sagt var det faktisk planen at han skulle danne stopperparet sammen med Gallas i fjor, før han skadet seg. Det er nok litt for tidlig å kalle ham en klassestopper, men han har hvertfall fremstått som en i de siste kampene. Var ikke klar over at Cleverley var skadet. Det virker som om det forventes mye av den karen. Det blir spennende å se om han innfrir. Og solstråle er en tittel jeg kan absolutt kan venne meg til. Godt poeng. Ser frem til å se Syd med nisselue! Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Squilacci har hvertfall ikke vist svakhetene sine like mye som Koschielny i mine øyne og har vel spilt samtlige minutter siden han kom til klubben. Derav litt lettere å dømme enn spillere som Kos som ikke har spilt så alt for mye eller Djourou (som iceman nevner) har spilt 2 gode kamper på et par år. Overivrig var ikke mynta på diskusjonen vår rundt Cleverley vs Wilshere nei. Skal ikke spore av her, men siden du tok det opp så har de har ca lik statistikk og om du ikke har fått det med deg var Cleverley skada et par matcher i starten og det var derfor han ikke spilte. Er nå "fast" og sentral for Wigan. Overivrig var retta den veien av at du er en av solstrålene her inne. Du fikk ikke avataren i dag, gjorde du vel? Syd får nisselue 1. Desember såklart. Ikke en dag før Hvilke svakheter mener du at Koscielny har vist til nå? Jeg syntes han har fremstått som et fantastisk kjøp. Han er over alt på banen og bryter motstandernes spill, og posisjonerer seg samtidig så bra at de ikke kan utnytte rommet han etterlater seg. En utrolig intelligent stopper. Han er ikke den sterkeste stopperen i ligaen, men fotballhodet gjør at man nesten ikke legger merke til dette. Jeg gleder meg til å se ham i aksjon IRL på lørdag! Når det gjelder Djourou så var han meget lovende før skaden, og som sagt var det faktisk planen at han skulle danne stopperparet sammen med Gallas i fjor, før han skadet seg. Det er nok litt for tidlig å kalle ham en klassestopper, men han har hvertfall fremstått som en i de siste kampene. Var ikke klar over at Cleverley var skadet. Det virker som om det forventes mye av den karen. Det blir spennende å se om han innfrir. Og solstråle er en tittel jeg kan absolutt kan venne meg til. Godt poeng. Ser frem til å se Syd med nisselue! Jeg får være månestråle jeg da. Evt sort hull Jeg kan trekke frem 3(4) tabber fra Kos som jeg umiddelbart husker. 1. Målet til Diouf mot Blackburn 2. Det røde mot Pool. Kan kanskje ikke klandres for handsen her 3. Det røde mot Newcastle. Dette er han skyld i selv hvertfall. Utrolig unødvendig 4. Bommet på åpent mål mot Chelsea. Basically så mangler han litt før han er en stopper i verdensklasse. Er litt klønete til tider, men dette tror jeg blir forbedret med tiden når han blir vant til PL. Dårlige avslutteregenskaper Ellers har han vært god i dueller og i lufta. Tror Kos + Verm blir awesome i flere år fremover. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg får være månestråle jeg da. Evt sort hull Jeg kan trekke frem 3(4) tabber fra Kos som jeg umiddelbart husker. 1. Målet til Diouf mot Blackburn 2. Det røde mot Pool. Kan kanskje ikke klandres for handsen her 3. Det røde mot Newcastle. Dette er han skyld i selv hvertfall. Utrolig unødvendig 4. Bommet på åpent mål mot Chelsea. Basically så mangler han litt før han er en stopper i verdensklasse. Er litt klønete til tider, men dette tror jeg blir forbedret med tiden når han blir vant til PL. Dårlige avslutteregenskaper Ellers har han vært god i dueller og i lufta. Tror Kos + Verm blir awesome i flere år fremover. Sort hull er en passende beskrivelse, ja! :!: 1. Tja. Vil ikke gi Koscielny all skylden her. Sagna står alt for høyt på banen, og etterlater seg et stort rom. Det er vanskelig for Koscielny å dekke dette samtidig som han passer på sitt eget område. Dessuten er det Clichy som skal dekke Diouf, og der feiler han totalt. 2. Det røde mot Liverpool var totalt ufortjent. Hvor skal Koscielny gjøre av hånden sin i den situasjonen? 3. Ranger kastet seg. Koscielny gjorde ingenting galt her. Dessuten dekket Clichy området bak dem, så her skulle Kos heller ikke et rødt kort i mine øyne. 4. Koscielny burde nok scort her, men han er tross alt en stopper. Vil ikke kalle det en tabbe. Ellers er jeg helt enig i det siste du skriver. Kos + Verm blir pr0n. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Nasri sitt mål mot Porto er nominert til årets mål. Sykt mål. Stem i vei folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå