Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mark Schwarzer er kanskje ikke verdens beste når det gjelder feltarbeid, men det er heller ikke Given. Såvidt jeg vet er Schwarzer mye bedre på dette punktet. Det sier jo litt at han er 11 cm høyere.

Given lever på refleksene. I tillegg er han en fantastisk Tv-keeper. Får alle redninger til å se fantastisk ut, der andre keepere flytter bena og tar baller lett slenger han seg som en tulling. Av samme grunn ble jo Robinson hypet for et par år siden. Jeg sier ikke at Given er dårlig, bare ikke like god som Fredheim m.fl vil ha det til. Schwarzer er helt klart det beste valget av de to.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at han sier det er selvsagt på grunn av oppstyret rundt keeper problemet. Han sier også at vi skal unngå å snakke om en ny keeper hele tiden, da vi må fokusere på de kepperene vi har. Kritiser ham gjerne, men tenk litt først.

Det siste vi trenger nå er masse uttalelser fra klubben og Wenger om muligheter for nye keepere. Det vil jo virke nedbrytende på de kritiserte keeperene vi allerede har. Glem alle spekulasjoner om en keeper i verdensklasse. Dette er ikke veien Wenger ønsker å gå. Han søker en keeper full av erfaring, rutine og vinnervilje. Han har stor tro på Szczesny, og jeg tror vi ser ham om et par år, med nummer 1 på ryggen. I mellomtiden trenger vi en keeper som kan løse problemene midlertidig. Schwarzer fyller de kravene, mener nå jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor Arsenal vil vinne Premier League 2010/2011

Mine positive tanker om Arsenal i år :)

Som vi alle vet så begynner det å bli noen år siden Arsenal vant noe sist, og mellom disse årene har lysten på å vinne bare økt og økt.

Vi husker alle hvordan det gikk med Arsenal i Premier League i fjor. Gang på gang ble Arsenal avskrevet gullkampen men gang på gang kom de tilbake og fikk kritikerne

til å holde kjeft. Selv med så mange skadde som Arsenal hadde den sesongen, inkl hovedspissen våres, RVP, så holdt Arsenal seg i gullkampen helt til de dreit seg ut mot Wigan.

Og med de keeperne vi har og alle de skadede spillerne er det egentlig en ganske imponerendes presentasjon. Jeg reknet litt og fant ut at hadde Arsenal hatt en VDS, Reina type keeper

kunne ligagullet havnet på Emirates. Da plusset jeg på de poengene Arsenal tapte pga dårlig keeperspill.

Og nå har Wenger gått ut og sagt at lysten på gull er enorm, og spillerne er blitt voksne og klare. Og det tror jeg også. 1 år er gått og spillerne er nok enda mer sugne på gull nå

siden de var så nærme i fjor. Og at Fabregas valgte å bli på Emirates har nok en enda mer positiv innstilling til gutta, samtidig som han er vår key spiller og styrker oss noe enormt når han er på banen.

Derfor tror jeg at selv om Arsenal ikke får inn en ny keeper og evt midtstopper, så har de forsatt en god sjangs på å ta gullet i år. De må bare forsette med den gode vinnerinnstinktet og viljen sin som vi så tendenser til i fjor,

så kan dette gå veien :)

Uansett, skulle det ikke gå veien, så tror jeg Wenger har en plan til neste år. Han har jo sagt at han vil forandre taktikken da vist det ikke blir noen trofeer i år, forhåpentligvis til noe som styrker oss enda mer.

Go gunners :love:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra innlegg, andre3028. Vi er faktisk ikke veldig mye svakere sterkere på stopperplassen enn vi var ved starten av forrige sesong. Djourou og Nordtveit blir nesten som nye signeringer.

Vermaelen 2010 > Vermaelen 2009 (vil tro at han har forbedret seg)

Djourou > Senderos

Koscielny ? Gallas (vanskelig å si hvem av dem som er best så tidlig)

Nordtveit > Silvestre

Tenk dere hvor sterk stall vi har om Schwarzer og Spahic kommer inn!

Jeg er så sinnsykt sulten på troféer!!

http://www.youtube.com/watch?v=K7CJwCXfg00

:love: :love: :love: :love:

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til innleggene litt lengre oppe. Husk på. Sist gang vi vant noe som helst, FA cupen that is, så vant vi pga keeperen. Derfor mener jeg at om vi skal ha noen som helst sjangs til å vinne, iallefall PL, må vi ha en ny målvakt inn! Dette mener jeg at ikke burde være en diskusjon en gang. En annen ting vi må tenke på er at er at laget vårt er svakere enn den gang. Vi mangler storheter som Bergkamp, Henry og Vieira. Uansett, jeg tror på gull hvert år, selv om jeg vet at det alltid blir vanskelig. I år har jeg faktisk mer tro på FA cup gull enn PL, uten at det er noe dumt. Vi har også en annen gull kandidat som har en slik enorm overlegenhet over oss, næmelig Chelsea. Det er nesten 2 sikre tap i ligaen mot de. Irriterer meg grenseløst, men slik er realiteten per i dag.

Fotballen er rund, det er mye fotball som skal spilles, jeg er alltid opptimistisk, men vi er underdogs i realiteten.

Ble kanskje litt rotette, men dere skjønner sikkert hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Æsj, viden ovenfor bringer tilbake vonde minner. Vi voldtok Arsenal ettertrykkelig hele den kampen, men tapte på straffer. En av de mest ufortjente vinstene dere noen gang har dratt i land, om jeg får si det selv. Men thats the name of the game. You win some, you loose some. Vi reiste oss, Arsenal har ikke vunnet noe siden. Som seg hør og bør :D

Lenke til kommentar

Æsj, viden ovenfor bringer tilbake vonde minner. Vi voldtok Arsenal ettertrykkelig hele den kampen, men tapte på straffer. En av de mest ufortjente vinstene dere noen gang har dratt i land, om jeg får si det selv. Men thats the name of the game. You win some, you loose some. Vi reiste oss, Arsenal har ikke vunnet noe siden. Som seg hør og bør :D

Vi scorte mer mål enn dere da kampen ble avsluttet. Hva er vel mer fortjent seier enn det?

Det dummeste jeg hører er "ufortjent seier" Hvis kampen ikke har hatt ødeleggende faktorer som elendig dommeravgjørelser, er seieren fortjent. Man fortjener ikke mål man ikke klarer å score.

Og, ja, dere spilte mye bedre enn oss.

Lenke til kommentar

Liquidkey, jeg skjønner tankegangen, men Arsenal vant den finalen ufortjent altså.. de fortjente ikke å vinne denne kampen. :p Det ble ekstremt drøyt.

Nei, fortsatt ikke enig. Vi kan konkludere med at Manchester United spilte ut Arsenal totalt. Dere var bedre enn oss hele kampen igjennom. Men dere scorte ikke de nødvendige målene. Om dere bommet med 2 cm på et skudd, er det to cm med udyktighet eller uflaks i den situasjonen.

Dette har jeg sagt hele tiden, også når Arsenal taper etter overlegent spill. Men om det er ørsmå marginer: vi fortjener ikke mål vi ikke klarer å sette.

Misforstå meg rett, jeg skjønner hva dere mener, synes bare ordvalget er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...