Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ååååå, gleder meg til kamp nå. Sommerfugler i magen som f! Noe drit at Cesc ikke er med i troppen, men regner med at det er en god grunn for det.

Laget:

Almunia, Sagna, Vermaelen, Koscielny, Clichy, Eboue, Wilshere, Diaby, Nasri, Chamakh, Arshavin

Substitutes: Fabianski, Gibbs, Song, Rosicky, Walcott, Vela, Van Persie

Endret av stizzen
Lenke til kommentar

Almunia gjorde det brukbart. Men tviler på at han holder jevne prestasjoner utover sesongen. Luftstyrken er nesten ikkje til stede. Er fortsatt eit ustabilt ledd for Arsenal.

Koscielny dannet eit meget bra midtstopperpar med Vermaelen. Klarer å holde følge med Torres, det er imponerende. Veldig dyktig midtstopper.

Arsenal har fortsatt eit stykke å gå før eg anslår dei som ein trussel til å stjele ligagullet.

Endret av Mutu
Lenke til kommentar

Almunia gjorde det brukbart. Men tviler på at han holder jevne prestasjoner utover sesongen. Luftstyrken er nesten ikkje til stede. Er fortsatt eit ustabilt ledd for Arsenal.

Koscielny dannet eit meget bra midtstopperpar med Vermaelen. Klarer å holde følge med Torres, det er imponerende. Veldig dyktig midtstopper.

Arsenal har fortsatt eit stykke å gå før eg anslår dei som ein trussel til å stjele ligagullet.

Almunia var ikke brukbar, i mine øyne. N'Gog skal ikke kunne score fra så spiss vinkel, Manuel var helt feilplassert. Dessuten var han elendig på alle cornere imot. Han hadde dog en meget god redning på frisparket til Gerrard, selv om det hadde vært katastrofe av Almunia om den gikk inn. Vi trenger Schwarzer, og det håper jeg Wenger ser.

Jeg ble også svært imponert av Kos.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Almunia var ikke brukbar, i mine øyne. N'Gog skal ikke kunne score fra så spiss vinkel, Manuel var helt feilplassert. Dessuten var han elendig på alle cornere imot. Han hadde dog en meget god redning på frisparket til Gerrard, selv om det hadde vært katastrofe av Almunia om den gikk inn. Vi trenger Schwarzer, og det håper jeg Wenger ser.

Enig med deg på det meste, men syntes ikke Almunia var så dårlig plassert som du sier. Det er derimot holdningen hans. Han står med hendene altfor langt nede og er ikke klar for et skudd i det hele tatt. Samtidig står han også på hælene og lent bakover, noe man aldri skal gjøre som keeper.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor alle(arsenal-supporterne) mener at vi spilte en dårlig kamp. Vi styrte kampen og overkjørte dem de siste 10 min. Vi hadde egentlig full kontroll på kampen. Men tror de fleste arsenal spillerne ble overrasket hvor offensiv Liverpool var etter pausen.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Alt i alt ser jeg i likhet med Le Professeur positive ting i Kocielny-utvisningen.

1. Wenger skjønner viktigheten med å styrke stallens forsvarsrekke

2. Det skjedde i siste spilleminutt, altså det fikk minimale konsekvenser for den aktuelle kampen.

3. Det røde kortets konsekvens kunne ikke vært mindre. Han må kun stå over hjemmekampen mot Blackpool.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig positiv med tanke på denne kampen.

Det er første kamp, og vi møter et lag som Liverpool. Stemningen er intens, og spillet blir selvsagt litt preget av nervøsitet. Hadde stålkontroll i 1. omgang, der Liverpool skapte lite, eller ingenting. Hjelper selvsagt ikke når man ikke scorer selv, men følte meg trygg på laget. Vi blir selvfølgelig tatt på senga av et tidlig (aldeles nydelig) Liverpool mål, og kampen utarter seg til å bli en kamp om utligning.

I dag tok vi poeng mot en av våre antatt sterkeste konkurrenter, og dermed anser jeg meg fornøyd, da ingen av lagene spilte spesielt god fotball.

Men med tanke på at folk her inne trodde vi kom til å bli mørbanket, og reise fra Anfield med 3 eller fler mål mot oss, burde jo dette være en seier verdig??

Edit: Wenger: En skam om vi ikke vinner

Bra han er giret på å vinne noe i år da!

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Cesc er ikke med i troppen. Latterlig i grunn. Fyren spilte knapt i VM.

Treningen under VM er nok likevel en påkjenning for kroppen, når du ellers har hatt et meget hektisk år. Får håpe han spiller, hvis ikke ordner nasri opp. 0-2 eller 1-3 :)

Jeg må bare kommentere det her. Påkjenningen av treningen i VM er tilnærmet null. Det kommer kamper med få dagers mellomrom så fokuset er jo selvsagt og holde alle "lett på tå".

Grei kamp av dere i dag. Kos imponerte meg, spennende stoppertype som jeg gleder meg til å følge gjennom sesongen. Almunia må ut av klubben. Jeg måtte nesten le ved flere tilfeller i dag når han skulle ut i feltet. Han er langt fra sikker og vil koste dere mange poeng i år hvis han ikke erstattes. Hva skjer forresten med formen til spillerne deres? Grunnlaget fra pre-season syntes iallfall ikke spesielt godt i dag. Arshavin var langt ute av form. Cesc ute av troppen og Van Persie på benk. Jeg tror fortsatt dere vil kjempe i toppen i år, alt i alt er 1 - 1 et bra resultat og ta med seg fra Anfield.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

Treningen under VM er nok likevel en påkjenning for kroppen, når du ellers har hatt et meget hektisk år. Får håpe han spiller, hvis ikke ordner nasri opp. 0-2 eller 1-3 :)

Jeg må bare kommentere det her. Påkjenningen av treningen i VM er tilnærmet null. Det kommer kamper med få dagers mellomrom så fokuset er jo selvsagt og holde alle "lett på tå".

Grei kamp av dere i dag. Kos imponerte meg, spennende stoppertype som jeg gleder meg til å følge gjennom sesongen. Almunia må ut av klubben. Jeg måtte nesten le ved flere tilfeller i dag når han skulle ut i feltet. Han er langt fra sikker og vil koste dere mange poeng i år hvis han ikke erstattes. Hva skjer forresten med formen til spillerne deres? Grunnlaget fra pre-season syntes iallfall ikke spesielt godt i dag. Arshavin var langt ute av form. Cesc ute av troppen og Van Persie på benk. Jeg tror fortsatt dere vil kjempe i toppen i år, alt i alt er 1 - 1 et bra resultat og ta med seg fra Anfield.

Selvsagt må Almunia ut...han er et håpløst tilfelle, og dette fikk vi NOK EN GANG bevis på igår. Han er fomlete, elendig i feltet, og skaper stor usikkerhet i bakre rekker. Så til dere goonere så mener noe annet, vel, da tror jeg dere bør få dere briller / evt. sterkere briller.

Kampen idag var helt kurant - for å være åpningskampen - men ikke noe mer enn det synes jeg. Vi hadde ballene i 2/3 av kampen, men synes det var litt dårlig bevegelse og initativ til tider. Fortrinnsvis i 2. omgang. 17 skudd hvorav kun 3 på mål er langt under pari. Jeg er fortsatt av den oppfatning at vi bør ha inn én kvalitetsspiss til. Mtp Van Persies skadehistorikk så er ikke han noe sikkert kort. Chamakh synes jeg ikke fikk vist særlig igår, men det blir nok bedre. Uansett så er han ikke noen notorisk måltyv som kommer til å nette 20+ i sesongen. Det er det vi trenger! Ellers har vi jo Bendtner og Vela i bakhånd.

Den som imponerte meg mest igår, var den nye makkeren til Vermaelen. Fin debut. Satte seg i respekt hos Torres opptil flere ganger. Det andre gule kortet skulle selvsagt aldri vært gitt.

Men Wenger, våkn opp nå. ALMUNIA MÅ UT!!!

Lenke til kommentar

Selvsagt må Almunia ut...han er et håpløst tilfelle, og dette fikk vi NOK EN GANG bevis på igår. Han er fomlete, elendig i feltet, og skaper stor usikkerhet i bakre rekker. Så til dere goonere så mener noe annet, vel, da tror jeg dere bør få dere briller / evt. sterkere briller.

Kampen idag var helt kurant - for å være åpningskampen - men ikke noe mer enn det synes jeg. Vi hadde ballene i 2/3 av kampen, men synes det var litt dårlig bevegelse og initativ til tider. Fortrinnsvis i 2. omgang. 17 skudd hvorav kun 3 på mål er langt under pari. Jeg er fortsatt av den oppfatning at vi bør ha inn én kvalitetsspiss til. Mtp Van Persies skadehistorikk så er ikke han noe sikkert kort. Chamakh synes jeg ikke fikk vist særlig igår, men det blir nok bedre. Uansett så er han ikke noen notorisk måltyv som kommer til å nette 20+ i sesongen. Det er det vi trenger! Ellers har vi jo Bendtner og Vela i bakhånd.

Den som imponerte meg mest igår, var den nye makkeren til Vermaelen. Fin debut. Satte seg i respekt hos Torres opptil flere ganger. Det andre gule kortet skulle selvsagt aldri vært gitt.

Men Wenger, våkn opp nå. ALMUNIA MÅ UT!!!

We got Cesc Fabregas!

Han er vell kidnappet av en gjeng kåte spanjoler i Mexico nå om jeg ikke tar feil?

Lenke til kommentar

Når du nevner feltarbeid så har jeg ikke akuratt vært veldig fornøyd med Schwarzer sin innsats der. Veldig mye rot i felt og dødballer er noe Arsenal sliter grådig med fra før av. Har sagt det før og sier det igjen. Shay Given er rett mann for oss!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...