Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Så klart skal laget prøve som faen, men det hjelper lite at folk har tro på gull, de vil bare bli veldig velidg skuffet.

Da blir jeg heller jævlig skuffet en å gå rundt og tro på 6. plasser, skuffelse er en stor del av supporter tilværelsen... Det var Arsenal du holdt med ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde flere ganger å formulere et positivt rettet innlegg mtp våre sjanser denne sesongen, men jo mer jeg satt og tenkte jo mer begynte jeg å tvile. Vår bakre femmer er jeg livredd for. Livredd for at den skal sprekke som en dong når vi blir kontret på av lag som Chelsea, for det er ingen ting som tilsier at det ikke gjentar seg i år også. Vi har kvittet oss med fire stoppere og kjøpt inn èn. Førstevalget vårt William Gallas, en rutinert bauta med 80+ landskamper for Frankrike har blitt erstattet med en 24-åring med kun 1 sesong på høyeste nivå bak seg. Bak han står muligens engelsk fotballs største vits i Almunia/Fabianski. Dette er ikke bagateller, det er gigantiske usikkerhetsmomenter som kan komme og bite oss i ræva nårsomhelst.

Plusser vi på med de vanvittige skadekrisene som kommer hvert bidige år, så er det vanskelig å se hvordan vi dette laget skal være best over 38 kamper i en liga som ganske sikkert blir jevnere enn noen gang. Jeg tippet oss på en 2-plass lenge, men modererer meg til tredjeplass. Det er ikke en posisjon jeg vil være fornøyd med, men jeg tror det er realistisk.

Lenke til kommentar

Jeg mener og tror at Almunia kan nå nye høyder denne sesongen. Det med at han har vært ustabil kan plutselig løsne. Mot Barcelona hjemme mener jeg han var en av de bedre på banen. Da sto han som en keeper i toppsjiktet. Tipper Barcelona hadde minst 10 skudd på mål som han reddet de første 20 minuttene. Det viser at han kan. Stabilitet er noe som kommer med erfaring og endel av det går nok på mentaliteten. Jeg tror en ny sesong betyr blanke ark for keeperne. Starter han sesongen bra, og får selvtilliten opp, kan det være oppskriften på en bra sesong mellom stengene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud, dette var trist å lese igjennom. Jeg skammer meg over at medgooners kan si slike ting om sin egen klubb. Flaut og kvalmende, rett og slett.

Vi har solgt unna Campbell, Gallas, Silvestre, Eduardo og Senderos. Campbell gjorde en god jobb, men let's face it; han er tutgammel og ville ikke klart å spille like bra denne sesongen som han gjorde forrige sesong. Gallas er en idiot jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Han ødela moralen i klubben, og flere spillere var ikke engang på talefot med ham. Silvestre er søppel. Eduardo fant aldri tilbake til den gamle formen, så han er heller ikke et stort tap. Senderos er også søppel.

Inn har så langt Chamakh og Koscielny kommet. Begge er kjempesigneringer som gjorde det fantastisk i Ligue 1 forrige sesong, og like bra i pre-season. Vi har også fått tilbake Djourou og Gibbs fra skade, i tillegg til at spillere som Wilshere, Nordtveit, Lansbury og Szczesny har returnert fra sine lån. Disse fire spillerne er i ferd med å ta steget opp, og det er også Frimpong, Eastmond, JET, Mannone og Henderson. Vi har også andre unge spillere som Nasri, Cesc, Diaby, Song, Denilson, Vermaelen, Vela, Walcott, Traore og Bendtner som bare vil bli bedre og bedre. Og vi må selvsagt ikke glemme Aaron Ramsey.

Wenger har også lovet oss minst én ny stopper, noe han er nødt til å hente etter å ha lånt ut Bartley. Jeg ser heller ikke bort ifra at han kan hente en ny keeper.

Fjorårets vinner, Chelsea, er i mine øyne langt svakere enn de var i fjor. De har ikke forsterket laget betydelig, og spillere som Lampard, Drogba, Malouda og Anelka er alle i 30-årene, mens Terry fyller 30 i desember. United er omtrent like sterke som i fjor, og vil bli vår hardeste utfordrer.

Le Professeur, stolt gooner!

• Liker 5
Lenke til kommentar

Herregud, dette var trist å lese igjennom. Jeg skammer meg over at medgooners kan si slike ting om sin egen klubb. Flaut og kvalmende, rett og slett.

Vi har solgt unna Campbell, Gallas, Silvestre, Eduardo og Senderos. Campbell gjorde en god jobb, men let's face it; han er tutgammel og ville ikke klart å spille like bra denne sesongen som han gjorde forrige sesong. Gallas er en idiot jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Han ødela moralen i klubben, og flere spillere var ikke engang på talefot med ham. Silvestre er søppel. Eduardo fant aldri tilbake til den gamle formen, så han er heller ikke et stort tap. Senderos er også søppel.

Inn har så langt Chamakh og Koscielny kommet. Begge er kjempesigneringer som gjorde det fantastisk i Ligue 1 forrige sesong, og like bra i pre-season. Vi har også fått tilbake Djourou og Gibbs fra skade, i tillegg til at spillere som Wilshere, Nordtveit, Lansbury og Szczesny har returnert fra sine lån. Disse fire spillerne er i ferd med å ta steget opp, og det er også Frimpong, Eastmond, JET, Mannone og Henderson. Vi har også andre unge spillere som Nasri, Cesc, Diaby, Song, Denilson, Vermaelen, Vela, Walcott, Traore og Bendtner som bare vil bli bedre og bedre. Og vi må selvsagt ikke glemme Aaron Ramsey.

Wenger har også lovet oss minst én ny stopper, noe han er nødt til å hente etter å ha lånt ut Bartley. Jeg ser heller ikke bort ifra at han kan hente en ny keeper.

Fjorårets vinner, Chelsea, er i mine øyne langt svakere enn de var i fjor. De har ikke forsterket laget betydelig, og spillere som Lampard, Drogba, Malouda og Anelka er alle i 30-årene, mens Terry fyller 30 i desember. United er omtrent like sterke som i fjor, og vil bli vår hardeste utfordrer.

Amen til det innlegget der!

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Jeg mener og tror at Almunia kan nå nye høyder denne sesongen. Det med at han har vært ustabil kan plutselig løsne. Mot Barcelona hjemme mener jeg han var en av de bedre på banen. Da sto han som en keeper i toppsjiktet. Tipper Barcelona hadde minst 10 skudd på mål som han reddet de første 20 minuttene. Det viser at han kan. Stabilitet er noe som kommer med erfaring og endel av det går nok på mentaliteten. Jeg tror en ny sesong betyr blanke ark for keeperne. Starter han sesongen bra, og får selvtilliten opp, kan det være oppskriften på en bra sesong mellom stengene.

Nei. Han hadde en insane førsteomgang, en av de beste omgangene jeg har sett av en keeper noensinne. Men han var elendig på begge målene av Ibra.

Almunia mangler ingenting på streken, det er alt utenfor han mangler på.

Jeg håper på en førsteplass, og får vi inn enn midtstopper i PL kvaliett og en GOD keeper så tror jeg det skjer. Vis ikke blir det nok enda en 3/4 plass.

Men jeg nekter og tro at Wenger er så dum i hodet at han ikke minst henter en stopper.

Endret av Big Tone
Lenke til kommentar

Det ene målet kan jeg være enig i at han hadde gjort det mer riktig å holdt seg i mål. Dog vanskelig for keepere da de må bestemme seg innen en svært kort tid, og helst fullføre det de først startet til det fulle. Det andre målet legger jeg ikke skylden på Almunia. Dessuten er forsvarspillet "sloppy" i begge tilfellene. Hvorfor får ikke det noe av skylden i dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Blir flau av visse Arsenal supportere her inne. Man kan faen ikke gå rundt og tro på 6 plass, latterlig. Som Arsenal supporter skal man alltid ha tro på gull, og heller blir skuffet over en 4 eller 5 plass og heller tro på gull neste år. Det er slik det er og være supporter. Man følger laget sitt gjennom tykt og tynt, og har alltid troen !

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke poenget med å gå rundt å tro på gull når det ikke er spesielt realistisk med tanke på den stallen vi har. Vårt defensive ledd er skakkjørt og det kommer til å renne inn mål bakover i år også. Det så vi mot Celtic og mot Legia.

Koschielny er ikke god nok og har ikke erfaring nok. Dessuten har han ikke fått tilpasset seg vår spillestil enda. Vi ville vært sterkere bak om vi beholdt Senderos en sesong til. Clichy har vært en skygge av seg selv i det siste og Sagna har ikke holdt det gode nivået som i hans første sessong på lenge. Keepersituasjonen er også helt latterlig. Forsvaret har mistet all troen på det. Det er ikke så rart da hvilken som helst ball plutselig kan befinne seg i mål på uforklarelig vis.

Vår svakhet på dødballer har blitt allmenn viten. Pakker man inn vår keeper med noen store og sterke spillere blir det garantert mål.

Den siste midtbaneplassen er også et stort spørsmålstegn. Hvem skal spille ved siden av Cesc og Song? Diaby kan spille her. Han leverer noen ganger godt og noen ganger under PL nivå. Han somler ofte bort ballen fordi han er for sein til å avlevere den eller fordi han skal finte seg gjennom for mange spilleren. Nasri kan også spille her, men han passer ikke så godt sammen med Fab og dessuten liker Wenger å bruke ham på vingen. Denilson er også en mulighet.

Så er det dilemmaet på topp. Hvem skal spille? Arshavin er vel bankers når han ikke er skadet. Skal vi virkelig benke Chamakh til fordel for RvP? Eller dyttes en av de ut til høyre? Hva med Bendtner og Walcott? Med lite spilletid tror jeg en av de forsvinner neste sommer.

Slik jeg ser det har United og Chelsea pdd mye bedre, sterkere og jevne staller. City og Liverpool er minst like gode som oss med Tottenham ikke langt bak. Det er langt fra urealistisk at disse 5 lagene kommer foran oss på tabellen. Jeg bør vel ikke avskrive Villa heller, men siden de har mistet O'neill ser jeg på det som mindre sannsynlig.

Med en mer erfaren stopper og en bedre keeper så tror jeg vi kan havne lenger opp, men for øyeblikket er vi svekket i forhold til i fjor der City og Pool er forsterket.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i deler av det du skriver her, men bare for å presisere; dette handler ikke om stolthet til klubben. Nå vet ikke jeg hvor lenge du har vært en gooner, men selv har jeg vært trofast siden 1990 - i godt og vel 20 år. Det har vært MANGE oppturer, og det er noe som gjør meg stolt som Arsenal supporter! MEN vi må ikke glemme det faktum at Arsenal ikke har hentet hjem edelt metall siden FA-cup seier i 2005. Det ble riktignok en finaleplass i Champ.league i 05/06 sesongen, hvor vi spilte meget bra fotball med ny rekord i turnering med antall kamper (10) på rad uten innsluppne mål.

Det var også en bra fjorårssesong i Prem.league, forutsetningene tatt i betraktning. Arsenal hadde hatt en ypperlige sjanse til å ta gullet forrige sesongen om Wenger hadde et par solide spillere til i stallen - både mtp bredde og kvalitet - samt en matchvinner mellom stengene. For en matchvinner kommer Almunia aldri til å bli. Lets face it. Han er ingen stjernekeeper som Arsenal bør ha - han innehar enkelt og greit ikke de kvaliteter en "rock solid" keeper bør ha. Han er knapt nok blant de 10 beste keeperne i England - antakelig ikke. Dette er noe selv de mest hardbarka goonerne tør innrømme. Du kan jo selv spørre Dag Solheim hva han synes om Almunia.

Ellers enig i at det var korrekt å få ut Campbell, Senderos og sist, men ikke minst, den ubrukelige Silvestre. I tillegg er Eduardo solgt, hvilket også var helt riktig. Jeg tror aldri han ville tatt steget opp igjen, og det er nok riktig for hans del og ta et steg ned en divisjon (annen dårligere liga) for å si det sånn. Er også enig i at Gallas nok ikke var det beste for lagmoralen til tider, så helt ok at han gikk - MEN det forutsetter å få inn enda en stopper. Bartley skal vel så vidt jeg har skjønt leies ut til Sheff.Utd., så jeg ANTAR at ny stopper er på vei inn any day. Noe annet ville være meget rart!

Chamakh og Koscielny er begge fine signeringer. Gleder meg til å se dem! Førstnenvte har fungert relativt bra i oppkjøringen ser det ut for. At Djorou er tilbake er ingen forsterkning av laget, men det er en OK sub. Gibbs derimot er en kommende stjerne, og en meget god venstreback som bare kommer til å bli bedre og bedre. Klar forsterkning av laget at han er fit igjen!

Ellers blir det spennende å følge Eastmond, Frimpong, Wilshere m.m. Spesielte sistnevnte har jeg store forhåpninger til. Mannone er spennende, men blir det ikke spilletid på han i år tror jeg han sier takk og farvel. Alternativt blir han lånt ut. Makspotensiale hans er etter mitt skjønn langt høyere enn både Fabianksi og Almunia. Dette viste han blant annet mot Fulham i sep. ifjor hvor han ble den store helten da Gunners vant 1-0 på bortebane. Han gjorde en helt sinnsyk kamp (!), og reddet alle tre poengene på egenhånd. Der fikk han vist litt av sin klasse.

Fabregas er "limet" i Arsenal, og det er godt å se at han tar iallefall én sesongen til i Arsenal - hvilket etter all sannsynlighet nok også blir hans siste. Jeg ranker Diaby nærmest Fabragas, men han er noe ustabil. Dog briljerer han på sitt beste. Nasri er på det jevne, synes ikke han har tatt steget helt opp enda. Mulig i år! Arshavin er svært ustabil, typisk humørspiller. Briljant på sitt beste. Tror han blir bedre i år. Song er en solid "ryddegutt", og er en kvalitetspiller av rang. Et scoop av Wenger. Walcott kan det bare gå en vei for kontra fjorårssesongen - opp og frem! Bruke farten, tørre og utfordre mer. Bør også terpe avslutninger. Vermaelen har allerde fått vise hvilket kvaliteter han sitter inne med. Solid og målfarlig stopper. Svært god med ball, godt skuddbend, fantastisk i lufta. Visekaptein for Fabregas. Clichy og Sagna er begge brukbare. Førstnevnte var skadet i store deler av fjorårssesongen, Sagna noe under pari. Begge får antakelig en bedre sesong i år.

Spillere som ikke holder godkjent Arsenal nivå per dags dato er flg.: Traore, Vela, samt Denilson. Når det gjelder Rosicky mener jeg de burde kvittet seg med ham om skadene fortsetter...

Med Bendtner blir det alltid røre på topp. Stort sett i positiv forstand. Han er et uromoment med fin teknikk, og nese for mål. MEN han sløser altfor mye med sjansene - hvilket også Van Persie gjør. Jeg tror det er erfaringen det skorter på, og at han kan få en kanonsesong i år. Hva angår Van Persie så håper jeg at han kan holde seg unna de store skadene, og at det blir mer spill på han enn ifjor. Skuffet STORT under VM. La oss håpe formen er bedre når Prem.league sparkes igang. Maskpotensial hans er høyt, og er en spiss av rang på sitt beste! Meget bra skudd, god teknikk, men må finstille siktet til 10/11 sesongen!

Vi må se realistisk på ting. Med enda en stopper samt keeper inn, gjerne også én spiss til, tror også jeg på gull. Men per dags dato, slik ståa er nå, kan jeg ikke se at vi har bredden til å klare det. Vi så alle hva som skjedde ifjor. Vi er sårbare i den forstand at vi, dessverre, har mange typisk skadeutsatte spillere. Dette kan jeg ikke se at Wenger har tatt høyde for, i år heller...

Endret av DandyAndy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i stort sett alt du skriver, men Vela holder ikke godkjent Arsenal-nivå? Nå håper jeg du tuller. Fyren har et enormt talent, og jeg er overbevist over at han får spille en del i serien, og han kommer til å score.

Så må jeg også kommentere en ting til som ikke har med ditt innlegg å gjøre. Regner med at det var meg det ble siktet til når det snakkes om at vi "ikke skal håpe på 6. plass" og at "det er latterlig". Altså, jeg håper ikke på 6. plass. Tvert i mot, jeg håper jo selvsagt på gull. Grunnen til at jeg sa at det godt kunne hende vi endte på 6. plass, er fordi City, Liverpool og Tottenham har sjanse til å komme forbi oss i år. Altså, jeg tror ikke dette skjer, spesielt at Liverpool og Tottenham går forbi oss, men det kan jo alltids hende. City har en fantastisk stall og kan fort gå forbi oss, men jeg har som sagt alltid troen på gull.

Såg forresten "Arsenal 49 : The Complete Unbeaten Record" i går. Herregud, så gode vi var. Å se den gjorde meg enda mer gira på at gullet skal hjem til oss.

Lenke til kommentar

Enig i stort sett alt du skriver, men Vela holder ikke godkjent Arsenal-nivå? Nå håper jeg du tuller. Fyren har et enormt talent, og jeg er overbevist over at han får spille en del i serien, og han kommer til å score.

Jeg synes ikke det Vela har prestert sålangt holder det nivå Arsenal bør "kreve" av sine spillere. Men selvsagt må vi ikke glemme at han er ung og talentfull, men i år bør han prestere noe som viser at han er verdig en plass i en av verdens beste klubber. Jeg betviler ikke hans talent, men dessverre er det ikke alle som får fullt utløp for ens talent. La oss håpe dette snur denne sesong, og at Vela kommer til å blomstre for fullt. Synes forøvrig også han bør legge på seg et par kilo muskler for å hevde seg litt bedre i en mot en situasjoner. Blir litt "pinglete" mot staute stoppere.

Lenke til kommentar

At Dudu reiste kan nok åpne dører for Vela, med tanke på at de er veldig like spillertyper. Håper vi får se mer av dette denne sesongen:

http://www.youtube.com/watch?v=uueLbIU1bmg

http://www.youtube.com/watch?v=AXzLs9eE9r4

http://www.youtube.com/watch?v=65kcniCRdIc

I fjor kom Wenger med denne uttalelsen:

However perhaps the most telling praise was Wenger’s final word on the matter.

He was asked whether Vela’s talent was the single reason he decided not to replace Emmanuel Adebayor in summer.

The manager replied: “Yes.”

La oss håpe Carlos innfrir forventningene i år.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...