Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Rooney er veldig sentral i United og ekstremt viktige for dem, om man trenger bevis på dette er det jo bare å se hvordan United spilte uten Rooney de siste kampene. Det teller selvsagt i favør til Rooney at han nå i et halvt år har hatt hele angrepet til United på ryggen, og at han har løftet klubben til at de nå er i posisjon til å vinne PL om Chelsea taper poeng. Kansje også derfor Cesc kommer forran Lampard i årets kåring.

I Chelsea sine kamper uten Drogba har de spilt overraskende bra, noe som heller ikke teller i favør til Drogba akkurat. I kamper han spiller så lider de litt under samme syndrom som United, alt skal gå igjennom Drogba, og er han ikke i form den dagen så blir det veldig vanskelig å vinne. Samme med United og Rooney.

Det som irriterer meg mest her er ikke at dere mener at Rooney er best, for det er veldig lite som skiller han og Drogba, det går mest på smak og behag. Det som irriterer meg her er at Rooney er PL's beste spiller helt klart, bank i bordet.

Jeg mener Drogba har vært best, mye pga topp 7 kampene, men jeg mener det er så close at det er umulig å finne en fasit på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drogba har spilt relativt dårlig, men scoret masse. Personlig syntes jeg Drogba var mye bedre for et par år siden.

Ser du ikke selv hvor mye bedre Rooney er med ball og i de oppbyggende fasene, Herr Brun? Fabregas har vært god, men langt i fra god nok. Wayne Rooney er overlegent Englands og PL beste spiller, suck it up.

Påstanden om at Rooney er så åpenbart mykje betre i dei oppbyggande fasane fell vel på si eiga urimeligheit når Drogba faktisk har 13 assists?

Lenke til kommentar

Chelsea har 12 mål mer enn Man Utd og Drogba har mye flere spillere som kan score mål rundt seg. Rooney har veldig mange "hockeyassist" hvor han er tredjesist på ballen. Han slår alltid flotte crosspasninger ned til kantene til Man Utd og dessuten har han en større arbeidsradius enn Drogba også. Flesteparten av assistene til Drogba kom i starten av sesongen, og på de siste 19 kampene har han bare 4 assist om man tar med de 2/3 han hadde igår.

Lenke til kommentar

Drogba har spilt relativt dårlig, men scoret masse. Personlig syntes jeg Drogba var mye bedre for et par år siden.

Ser du ikke selv hvor mye bedre Rooney er med ball og i de oppbyggende fasene, Herr Brun? Fabregas har vært god, men langt i fra god nok. Wayne Rooney er overlegent Englands og PL beste spiller, suck it up.

Hvor mye bedre Rooney er med ball og i de oppbyggende fasene? Så du assisten hans i går? Nedtaket var det Berbatov-klasse over. Andy Gray bare lo. Han har 11 assists. Han har en uttellingsprosent som er mye bedre enn tidligere. Wayne Rooney har på ingen måte vært overlegent noe som helst denne sesongen i England.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest her er ikke at dere mener at Rooney er best, for det er veldig lite som skiller han og Drogba, det går mest på smak og behag. Det som irriterer meg her er at Rooney er PL's beste spiller helt klart, bank i bordet.

Jeg mener Drogba har vært best, mye pga topp 7 kampene, men jeg mener det er så close at det er umulig å finne en fasit på dette.

Kunne ikke vært mer enig.

Ellers morsomt at du nevner Lampard. Synes han har vært bedre enn både Fabregas og Fletcher (spesielt Fletcher) i år. Men som du sier, hele laget kan gjøre jobben, og vi har god backup, så spillerne får ikke den credsen de fortjener. Lampard har scoret 20 mål i årets premier league, for faen. Bare fire spillere har scoret mer. I tillegg har han 15 assists, som er delt førsteplass. Antall ganger han har vært tredje sist på ballen er også enormt.

Lenke til kommentar

Lampard lider vel nok av en litt dårlig start på sesongen. Etter jul har han vært outstanding og har vært den beste midtbanespilleren i PL. Fletcher er uansett undervurdert av alle andre enn Man Utd fans og han har vært en veldig viktig brikke i Man Utd. Han imponerer nesten i hver kamp jeg ser, forutenom Norge-Skottland på Ullevål. Han gjør mye av den usynlige jobben og får lite av crediten han fortjener for Man Utd's gode tabellplassering.

Drogba på sitt beste er bedre enn Rooney, men jeg synes han svinger litt for mye i prestasjonene. Rooney har jevnt over levert, mens Drogba har noen av disse monsterkampene hvor han virker helt ustoppelig. Vil ikke si at det ikke er tvil om at Rooney er PLs beste i år, men synes han er en klar favoritt.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Statistikk bruker jeg som et redskap til å underbygge en påstand. Selv om Rooney hadde hatt 5-6 mål mindre, hadde han fortsatt vært bedre enn Drogba i år. På den andre siden av fjøla hadde Messi vært bedre enn Rooney selv om argentineren hadde hatt 15-20 mål.

Jeg vurderer den beste spilleren denne sesongen, ikke den som har best tall. Feks, Higuain har latterlig god scoringstats - er han i nærheten av Messi, Ronaldo, Rooney? Nei, langt der i fra.

Fletcher er uansett undervurdert av alle andre enn Man Utd fans og han har vært en veldig viktig brikke i Man Utd. Han imponerer nesten i hver kamp jeg ser, forutenom Norge-Skottland på Ullevål. Han gjør mye av den usynlige jobben og får lite av crediten han fortjener for Man Utd's gode tabellplassering.

Du "vinner" et anerkjennende nikk fra meg. Det krever en fotballfaglig dyktig og kyndig person for å registrere nettopp hvor god og viktig Fletcher er for United.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Jeg stiller meg uforstående til påstanden om at Rooney hadde en fordel fordi han er engelsk. Det var spillerne som stemte, og blant de finnes det mange titalls nasjonaliteter. Tviler sterkt på at han er overhypet kontra Drogba og Cesc blant resten av spillerne i Premier League.

I tillegg tror jeg at Rooney vinner mange stemmer fordi han blir sett på som den ultimate lagkamerat, og en spiller de heller ville spilt på lag med en f.eks. Drogba.

Den beste spilleren vant helt fortjent, imo.

Lenke til kommentar

Jamfør eksemplene nedenfor. Poenget med innlegget var at statistikk (mål, assist) ikke nødvendigvis gir et nyansert bilde av spilleren som helhet. Jeg mener at Drogba har vært spillemessig (teknisk, passningskvalitet, bevegelse, osv osv) svakere enn Rooney. Stats er et faktaredskap, ikke sannheten på en subjektiv vurdering, som enkelte bruker dataen som.

Capish?

Lenke til kommentar

Gleder meg faktisk allermest til og se Arsenal vs Lyon der, iRoman!

Ang årets PL spiller. Har dårlig tid og har ikke rukket lest igjenom alt, men må bare spørre. Noen andre som syns at den årets PL stall er VELDIG rar? Valencia, Fletcher, Cesc og Milner? 3 sentrale midtbane spillere. Syns faktisk både at Valencia og Fletcher skulle vært ute av laget om det kunne være hvilken som helst type midtbane spiller. Og ja jeg vet at Milner spilte wing før Downing, men han har vært så utrolig mye bedre i sentral rollen, så rekner med at det er der de mener han skal være..?

Lenke til kommentar

Midtbanen på sesongens lag burde sett slik ut:

Valencia - Cesc - Lampard - Malouda

På 2009-årets lag (skjønner ikke hvorfor de vurderer kalenderår, og ikke sesong) så stiller det seg vel litt annerledes.

Bytt ut Malouda med Modric så er vi enige :)

Lenke til kommentar

Midtbanen på sesongens lag burde sett slik ut:

Valencia - Cesc - Lampard - Malouda

På 2009-årets lag (skjønner ikke hvorfor de vurderer kalenderår, og ikke sesong) så stiller det seg vel litt annerledes.

Bytt ut Malouda med Modric så er vi enige :)

Har du sett Malouda på vårparten? Han pisser på Modric. I høst var han helt okei, men vi spilte uten vinger så han fikk ikke spille ut sitt fulle potensiale. Etter at vi la over til bredere spill har han vært ligaens suverent beste ving. Suverent. Vår nest beste spiller på vårparten etter Lampard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...