Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rooney vinner PFA Player of the Season, mens Milner tar Young Player foran Cesc. Greit nok med Rooney, men Milner foran Cesc? Bare jeg som finner det vanvittig latterlig? Cesc og Vermaelen på team of the season da.

Edit: Ser at Rooney var nominert for Young Player også. Litt ulogisk at Milner tar den. Ronaldo tok vel begge i sin tid? Milner er faktisk 24 år også. Merkelig.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg mener Bent burde vinne player of the Season. Helt utrolig hva han gjort i Sunderland. Kan ikke tenke meg hva Sunderland hadde gjort uten Bent.

Lenke til kommentar

Rooney forventet jeg, han er jo tross alt engelsk. Overrasker ingenting at Milner vant heller, han er tross alt engelsk.

England har en tendens til å hype opp spillerne sine. (Rooney fortjente forøvrig prisen, selvom jeg mener at både Cesc og Drogba har vært bedre)

Lenke til kommentar

Hva er grensen for å være nominert til årets unge spiller? Personlig synes jeg grensen burde gå ved 21 år.

Jaja, kjipt for Cesc, men det betyr jo ingenting i det lange løp. Cesc hadde sikkert vunnet om han hadde holdt seg skadefri hele sesongen og dermed scort/fått flere assists.

Lenke til kommentar
Rooney forventet jeg, han er jo tross alt engelsk. Overrasker ingenting at Milner vant heller, han er tross alt engelsk.

England har en tendens til å hype opp spillerne sine. (Rooney fortjente forøvrig prisen, selvom jeg mener at både Cesc og Drogba har vært bedre)

Ganske "fail" innlegg for å være helt ærlig, uten at det er meningen å være stygg. En engelsk spiller har ikke vunnet PFA Player of the year siden 2006 da Steve Gerrard tok den....

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Så engelskmennene hyper ikke opp sine egne? Bullshit.

Innlegget failer ikke, da det stemmer.

Giggs og Ronaldo har vunnet de 3 siste årene, Ronaldo var suveren og hadde noen andre vunnet hadde det vært direkte latterlig. Giggs fikk prisen fordi han heter Ryan Giggs og aldri hadde fått den før. Ikke misforstå meg, Giggs hadde en veldig god sesong ifjor men det var folk som spilte bedre og fortjene prisen mer. Men at Giggs fikk den er egentlig ok, da det tross alt bare er en pris og han nok fikk den mer for alle sesongene i PL enn bare den sesongen.

Når det gjelder at Rooney vant i år, så er det også helt greit som jeg skrev under, han har fortjent den. Men jeg mener at både Cesc og Drogba har spilt bedre. Forøvrig så reagerte jeg mest på at Milner vant, da jeg som sagt forventet at Rooney vant, da det var veldig jevnt mellom Rooney, Cesc og Drogba, og da får han nok det ekstra lille dyttet av at han er engelsk. Forøvrig mener jeg at Drogba er den som burde fått prisen, mye pga at han har spilt bra i nesten alle toppoppgjørene også, noe Cesc for eksempel ikke har gjort, ei heller Rooney.

Milner er 24 år gammel, rart at han i det hele tatt er nominert til prisen, for å ikke snakke om at han vant.

Lenke til kommentar

Altså, det var bare at du sa det på en måte som hintet til at PFA award går til en engelskmann annenhvert år osv. Menmen, jeg ser hva du mener. Untatt det at du synes noen har vært bedre nn Rooney i år da, er bare umulig for meg å si det. Briller, jo kanskje, men Wayne Rooney har faktisk vært HELT syk i år. Altså, han fortsetter med det han gjør alltid mtp. passion, jobbe tilbake, spre langpasninger osv; men han header jo inn mål for fun og scorer på nesten hver sjanse han får osv. Han har rett og slett misket alt det gode ved han og lagt til mål og jobbet med posisjonene han tar opp osv osv. Og det at han kan heade sånn nå når han hadde scoret 2 mål eller noe på hodet før denne sesongen viser bare hvor mye bedre han kan bli med trening osv. Han har rett og slett vært PLs beste spiller i år, selv om Drogba har vært veldig god og Fab har vært syk han og.

1. Wazza

2. Fab

3. Drog

Se denne lille videoen på siden her da, er bare en liten greie og den viser egentlig ganske lite; men fortsatt. Looooooveeeely.

Lenke til kommentar

Jeg innså selv at det kom ut litt feil, men orket ikke å endre noe på det.

Jeg vet at Rooney har vært syk i år, og om jeg ikke hadde fått det med meg hadde jeg definitivt fått det med meg når jeg så postene dine i Utd forumet :p

Jeg må dessverre si meg uenig med deg, kunne sagt det samme om Drogba som du sier om Rooney, største forskjellen er vel storkampene. Rooney har vært god i en, Drogba har vært god i alle. Han reiv oss og Liverpool ifra hverandre i alle kampene, og var forskjellen på lagene. Han er en kvalm fotballspiller, men han har i min mening vært best i år.

Cesc hadde kommet på topp for meg, men han har skint med sitt fravær i de største kampene, noe som dytter han ned for meg.

Lenke til kommentar

Rooney har vært HELT syk i:

Arsenal bortekampen.

Tottenham bortekampen.

Chelsea bortekampen (helt syk/veldig god ihvertfall)

Rooney har vært VELDIG god i:

Liverpool hjemmekampen.

Arsenal hjemmekampen.

Dårlig i:

Liverpool bortekampen

Skadet:

Chelsea hjemmekampen

Så jeg vet ærlig talt ikke hva du snakker om... selv om Drogba har vært god i de store kampene ja. Jeg tok med en av Spurs kampene, han var helt syk i, men nevnte ikke noe med Villa/City osv; men han var f.eks craaaazy til tider mot City på OT; (3/4 skadet i City bortekampen han spilte nå, så hvis du baserer det du sier på den kampen så er du helt ute på jordet nå). Og ja, Carling Cup kampene hjemme og borte mot City? Unreal, det var det han var. Villa borte var slett ikke dårlig heller som jeg husker ihvertfall. Og selv om dette er PL så kan vi jo nevne CL også; Milan? Trenger ikke si mer om akkurat det.

Så ja, jeg tror du har tenkt veldig feil nå.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jeg mener selv Drogba har vært bedre enn Rooney i år, men når du spiller i blått og er utenlandsk, så kreves det mer enn når du spiller i rødt og er engelsk. Så enkelt er det. Drogba har vært vill i år. Fyren har 25 mål og 11 assists på 29 kamper. Mulig at det er 25 mål og 13 assists på 30, tror ikke statistikken er oppdatert med dagens match. Rooney har 26 og 4 på 30. Dessuten så har Drogba, som nevnt over, vært fantastisk i de viktigste oppgjørene. 4 mot Arsenal og 1 mot United, samt 2 assists mot Liverpool sier vel det meste. Drogba er også veldig viktig i forsvar, spesielt på dødballer, og har generelt sett vært mer med i det oppbyggende spillet enn det Rooney har vært for United i år.

Jeg kan skjønne at en United-supporter synes Rooney har vært best, og en Arsenal-supporter synes at Cesc har vært best, for alle tre har vært helt fantastiske i år. Men Rooney har fått helt SINNSYKT med mediedekning, og skulle man tro avisene var han den suverent beste spilleren i årets Premier League, med 10-12 mål ned til nestemann, minst. Det er ikke tilfelle. Man kan gjerne mene at han har vært best, men det er definitivt ikke suverent.

Drogba har vært merkbart bedre spør du meg.

Lenke til kommentar

Jaja, som du sier så blir det litt vanskelig å diskutere når det er 3 såpass syke spillere som har vært fantastiske i år; hvor vi alle er supportere av de 3 forskjellige lag dem spiller for. Så det er nesten bare å glemme.

Anyway, må bare legge til: hvorfor i helvete var ikke Song med på Young Player of the Year kåringen? Latterlig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Skulle akkurat spørre om det samme. Song har gjort utrolig framskritt, og har spillet edfs meget bra sesong iår. Gutten er også bare 22-23 år gammel. Det er sjukt at han ikke var med engang.

Men jeg er enig med den andre som sier at Droba har vært bedre enn Rooney. Drogba er 32 år gammel, og ennå herjer han med alle.

Lenke til kommentar

Drogba har spilt relativt dårlig, men scoret masse. Personlig syntes jeg Drogba var mye bedre for et par år siden.

Ser du ikke selv hvor mye bedre Rooney er med ball og i de oppbyggende fasene, Herr Brun? Fabregas har vært god, men langt i fra god nok. Wayne Rooney er overlegent Englands og PL beste spiller, suck it up.

Lenke til kommentar

Rooney har vært HELT syk i:

Arsenal bortekampen.

Tottenham bortekampen.

Chelsea bortekampen (helt syk/veldig god ihvertfall)

Rooney har vært VELDIG god i:

Liverpool hjemmekampen.

Arsenal hjemmekampen.

Dårlig i:

Liverpool bortekampen

Skadet:

Chelsea hjemmekampen

Så jeg vet ærlig talt ikke hva du snakker om... selv om Drogba har vært god i de store kampene ja. Jeg tok med en av Spurs kampene, han var helt syk i, men nevnte ikke noe med Villa/City osv; men han var f.eks craaaazy til tider mot City på OT; (3/4 skadet i City bortekampen han spilte nå, så hvis du baserer det du sier på den kampen så er du helt ute på jordet nå). Og ja, Carling Cup kampene hjemme og borte mot City? Unreal, det var det han var. Villa borte var slett ikke dårlig heller som jeg husker ihvertfall. Og selv om dette er PL så kan vi jo nevne CL også; Milan? Trenger ikke si mer om akkurat det.

Så ja, jeg tror du har tenkt veldig feil nå.

Jeg skrev egentlig et temmelig langt innlegg, så jeg får prøve å oppsummere det kort før deg:

Rooney har 5 målpoeng mot topp7 motstand, Drogba har 10. Drogba har også en kamp mot Pool gjenstående.

Jeg er uenig i at han har vært så overdrevent god og syk i mange av de kampene du nevner. Av de du nevner så er jeg bare enig i Tottenham og oss på Emirates. Rooney var dårlig mot oss på OT. Gjorde ingenting før han skaffet straffen, gjorde ingenting etter han satt straffen.

Jeg synes heller ikke at han var god i noen av kampene mot Liverpool, at han setter en straffe er ikke synonymt med god. (jeg vet det blir litt hyklersk da jeg allerede har nevnt at Drogba har flere målpoeng enn Rooney tidligere)

Mitt minne av Chelsea på brua er vagt, men jeg mener å huske at han ikke gjorde så mye mer ut av seg der heller, bortsett fra et fint løp som dessverre ble feilaktig avblåst for offside.

Game: Jeg kan si det samme om Rooney. Han har spilt relativt dårlig, men scoret masse.

Forøvrig blir det for dumt å si at Rooney er overlegent PL's beste spiller, du må gjerne mene at han er den beste i PL, men det er laaangt ifra overlegent.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Game her. Mange tror Rooney bare er mål, men de fleste målene hans i slutten av sesongen er førstetouch som har vært fint satt opp av lagkamerater.

Man Utd med og uten Rooney er to forskjellige ting vanligsvis(unntaksvis mot Tottenham). Ikke fordi reservene til Rooney ikke klarer å sette sjansene Rooney vanligvis ville tatt, men fordi oppbyggningen av eget sitt og nedbrytningen av motstanderens spill ikke kommer i nærheten av samme nivå.

Med Drogba er det nesten omvendt. Flere kamper uten Drogba i år har Chelsea imponert mer enn noen gang, det kan faktisk være at han ødelegger litt av spillet, selv om han gjør det utrolig bra selv.

For all del, Drogba er en veldig god spiller som har imponert vanvittig i år med mål + assist og Rooney er litt skrytt opp i media og får litt mye gratis p.g.a dette, men for meg er det ingen tvil. Rooney er årets spiller i PL, helt klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...