Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Selvsagt var det ikke med vilje. Arsenal er verdensmestere i å sette seg selv i offerrollen og har minst 5-6 divaer i troppen sin. Taklingen til Henry var et klart gult kort, ikke noe mer enn det. At dere ALLTID må forsvare dommeravgjørrelser i favør deres klubb vitner om KP-syndrom. Dere mener vel fortsatt at Fletcher ble korrekt utvist i semifinalen på Emirates også? Dere er på den andre siden ekstremt kjappe til å klage når ting ikke går deres vei, som feks ved det røde kortet til Vermalen mot WH som var, i deres øyne, HELT påtrynet. Når det samme skjer Puyol er det bare rett å rimelig at det deles ut rødt, enda man kan diskutere hvorvidt det var straffe i det hele tatt (noe jeg mener det var for øvrig.)

Såvidt jeg har fått med meg så reagerte de fleste Arsenal supportere på at det ble blåst der, ikke at Vermaelen fikk rødt kort, som er 100% riktig. Situasjonen med Puyol og Fabregas er forhåndsvis lik, men jeg mener at Vermaelen situasjonen ikke var straffe i det hele tatt, derfor protesterte folk på kortet.

Selvfølgelig ser vi ting med en viss grad av briller, men du får det til å høres ut som et fleretall av oss sitter og griner hver jævla dag over dommeravgjørelser som ble gjort for et år siden, type VGD supportere. Alle klager på dommeravgjørelser midt under kamper i kamptrådene, og etter. Men når blodet har kokt ferdig og alt har roet seg ned forsvinner som regel de postene.

Forøvrig så synes jeg United supportere på dette forumet er MYE verre enn oss til å symte over dommeravgjørelser. Men det er mest sannsynligvis bare pga dere er flere, ikke pga dere har på dere så mye større supporterbriller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Game.

Nå hadde akkurat dere en kamp hvor store deler av supporterskaren i deres del av forumet hylte og skrek om hvordan dommeren hadde stjålet kampen fra dere. Noen mente faktisk også at dere hadde ledet serien uten problemer hvis ikke det hadde vært for dommerfeil.

Vennligst fei for egen dør før du kommer hit for å klage på slikt BS.

Lenke til kommentar

Er målet å være "like dårlig" som alle andre? Jeg står ikke til ansvar for hva folket i United kategorien skriver og det er heller ikke relevant. Jeg har forøvrig feid for døren i Unitedtråden flere ganger, senest på Lørdag. Du må gjerne sitere mine innlegg fra kamptråden og du vil registrere at jeg utelukkende fokuserer på mitt eget lag. Her inne hersker det syntesyndpåsegselvere på daglig basis, og det er langt mellom hvert kritiske og konstruktive innlegg. En kategori bestående av utelukkende jatting om dommerfeil, taklinger og lagoppstillinger blir det sjeldent god debatt av.

Holdningen om at "alle prøver å ta Arsenal" begynner med manageren deres og hans tunellsyn, og har dessverre blitt adopdert av fansen. Ja, dette er en generaliserende post og det gjelder naturligvis ikke alle. Men denne selverklærte offerrollen finner jeg kvalmende og jeg pårober meg derfor retten til å skrive hva jeg mener om den, uansett om diverse hårsåre gooners finner det støtende.

Men jeg skal holde meg i United kategorien, så kan dere heller krangle dere i mellom om hvordan stakkars Rodikki (Roar Stokke uttale) ble drept at stygge fæle Henry. "se Tomazopuz hadde et skubbsår på leggen, det tidenes bevis på at Carl skurken Henry rettmessig ble sendt i dusjen"

Endret av Game
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at supporterne til Arsenal klager noe mer over dommeravgjørelser enn f.eks. supoprterne til United. Man ser jo alt subjektivt og enkelte ganger kan det være vanskelig å innrømme at man tar feil eller være helt nøytral ovenfor alle avgjørelser.

United har dessuten SAF som skal kritisere dommerne hele tiden, men han hadde vel ikke gått ut til avisene og slaktet dommeren om United hadde vunnet 1-0 etter et offsidemål.

Lenke til kommentar

Men så er undertegnede og flere i United kategorien kritiske til SAF stadige ranting mot dommerstabben. Jeg ser ingen her inne som viser sitt misnøye med Wenger når han drar igang med eventyrene sine. Og det er ikke lenge siden temaet var oppe til diskusjon, jamfør O'neils uttalser. Hva med hans evigværende sutring om at lag som kommer til Emirates legger seg bakpå? Akuratt som de ikke gjør det samme på Stamford Bridge og Old Trafford, men både SAF og Ancelotti er kjapt ute å gratulerer motstanderen om taktikken deres lykkes. Hvordan skal Stoke spille mot Arsenal egentlig? Prøve å imitere Barcelona og tape 9-0? Eller spille på sine styrker som hard jobbing, tøffe taklinger og kontringer.

Wenger oppfører seg like barnslig som Sir Alex og jeg syntes begge har sine klart største svakheter som intervjuobjekter. Noen ganger taler de sannheten (jf svake dommere) men som oftest er det bare sure druer.

Men nå sporet vi sikkelig av her ser jeg. Nuff said for mitt vedkommende :)

Endret av Game
Lenke til kommentar

Jeg må vel si meg enig i at uttalelsene til Wenger ikke alltid er like gode. Jeg tror ikke at folk alltid går inn for å skade Arsenal-spillere med harde taklinger, men man blir litt skeptisk når man får såpass mange beinbrudd med ganske kort mellomrom.

Det røde kortet mot Wolves var etter min mening greit. Du kan ikke vente til noen brekker av beinet for å gi rødt kort.

Lenke til kommentar

Game: Er litt nysgjerrig på hvordan du hadde reagert om noen hadde tatt løpefart og taklet Rooney bakfra med knottene i leggene hans.

Slik taklinger bør slås ned på. Hadde en arsenalspiller kjørt til på samme måte på en Wolves spiller hadde jeg fortsatt vært enig.

Det må være lov å reagere på dommeruttalelser og stygge taklinger uten at du trenger å komme inn hit og oppføre deg som du er mye bedre enn alle andre. Jeg tolker hvertfall innleggene dine dithen. Der virker også som at du alltid skal være uenig uansett hvor "riktig" en avgjørelse er.

Fotball er en kontaktsport, men å gå inn for å skade spillere er ikke en del av sporten. Det virker som at en del lag på nedre halvdel av tabellen har den holdningen mot lag som Arsenal at de må sparkes ut av kampen og de lykkes av og til med det. Da må lagene som arsenal takle dette, men dommeren må også slå ned på stygt spill. Ting som lugging, sparking av spillere som ligger nede, spytting, taklinger med strake ben og albuer i ansiktet hører ikke hjemme på en fotballbane. Det håper jeg du er enig i.

Lenke til kommentar

Hadde reagert med avsky, men jeg vet også at tøffe taklinger er endel av gamet. Når Michael Brown stemplet Sir Ryan på det styggeste, tok jeg det med fatning til mine medsupporteres avsky og det vil jeg fortsette å gjøre med mindre taklingen kommer fra en Liverpool spiller.

Det virker som at en del lag på nedre halvdel av tabellen har den holdningen mot lag som Arsenal at de må sparkes ut av kampen

Takk for at du understreker poenget mitt. Hvorfor klager ikke United, Chelsea eller Liverpool spillere/supporterene på det samme? Tror du ikke vi sliter mot fysisk spillende lag som Stoke, Wolves og Bolton? Slutt å syt.

Fotball er en kontaktsport, men å gå inn for å skade spillere er ikke en del av sporten.

Så Henry gikk inn for å skade spilleren deres? Hva med Shawcross, var det med intensjon? Absolutt ikke og om du hevder at så er tilfellet, velger jeg å stemple deg som mindre oppegående enn innleggene til Fox.

Men for å snu på flisa som det så pent heter, hvor redelig var det at diverse arsenal spillere stormet rundt dommeren for å få Henry utvist? Det mine damer og herrer, det er usportslig... For å ikke snakke om overspillingen ril Rosicky som her demonstrerer den klassiske krokkodillerulla. Drøye to minutter senere er han oppe å går. Jente.

http://www.youtube.c...h?v=7IuXbFRt8GY

Gult kort, ja. Rødt? Nei.

Endret av Game
Lenke til kommentar

For å ikke snakke om overspillingen ril Rosicky som her demonstrerer den klassiske krokkodillerulla. Drøye to minutter senere er han oppe å går. Jente.

De røde knottemerkene på baksiden av Rosickys legg burde vel forklare "krokodillerulla" hans?

Og jeg ser at du sammenligner Vermaelens og Puyols røde kort. Det var stooor forskjell på de to hendelsene. Da Vermaelen "felte" West Ham-spissen (husker ikke hvem det var), var ballen MELLOM Vermaelen og spissen. Altså var det ingen stor målsjanse, for Vermaelen hadde ballen foran seg, mens spissen hadde ballen bak seg. Da Puyol felte Cesc stod Cesc klar med skuddfoten oppe og åpent mål med ballen rett foran seg. Det hadde nesten garantert blitt et mål om han ikke hadde blitt felt. Og regelen sier; ødelegger du en klar målsjanse på ulovlig vis er det rødt kort. Dessuten falt WH-spissen mye lettere enn Cesc.

Lenke til kommentar

Hadde reagert med avsky, men jeg vet også at tøffe taklinger er endel av gamet. Når Michael Brown stemplet Sir Ryan på det styggeste, tok jeg det med fatning til mine medsupporteres avsky og det vil jeg fortsette å gjøre med mindre taklingen kommer fra en Liverpool spiller.

Det virker som at en del lag på nedre halvdel av tabellen har den holdningen mot lag som Arsenal at de må sparkes ut av kampen

Takk for at du understreker poenget mitt. Hvorfor klager ikke United, Chelsea eller Liverpool spillere/supporterene på det samme? Tror du ikke vi sliter mot fysisk spillende lag som Stoke, Wolves og Bolton? Slutt å syt
.

Hvor syter jeg? Jeg konstanterer mitt inntrykk. Jeg skriver til og med i den neste setningen at man må takle å spille mot slike lag. Det unnlater du å kommentere.

Fotball er en kontaktsport, men å gå inn for å skade spillere er ikke en del av sporten.

Så Henry gikk inn for å skade spilleren deres? Hva med Shawcross, var det med intensjon? Absolutt ikke og om du hevder at så er tilfellet, velger jeg å stemple deg som mindre oppegående enn innleggene til Fox.

Men for å snu på flisa som det så pent heter, hvor redelig var det at diverse arsenal spillere stormet rundt dommeren for å få Henry utvist? Det mine damer og herrer, det er usportslig...

http://www.youtube.com/watch?v=7IuXbFRt8GY

Gult kort, ja. Rødt? Nei.

Hva Henry sin intensjon var skal jeg ikke kommentere, men han tar løpefart og kaster seg inn i Rosicky med knottene først bakfra. Det er ikke pent uansett hva du skulle mene.

Hvis du ser i Sunderland tråden var jeg en av de første til å kommentere at Shawcross sin takling så ut en ulykke. At du velger å stemple meg som lite oppegående for stå for din regning. At jeg er litt på den negative siden skal jeg gladelig innrømme, men oppegående mener jeg at jeg er.

Enig at det er usportslig å påvirke dommeren i noen som helst retning, men "alle" gjør det. Jeg skjønner godt at spillerene reagerer på en slik takling. Det kunne gått mye verre enn det gjorde og det er ikke lenge siden Ramsey brakk beinet. Det sitter selvsagt i hodet og det er i kampens hete.

Jeg synes det er er greit rødt kort. Har sett flere røde denne sesongen som har vært billigere. Når det er sagt så skal jeg innrømme at om det hadde blitt gitt gult så tror jeg ikke at jeg hadde skreket på at det skulle vært rødt. Hadde fortsatt syntes det var en stygg takling. Det røde kan forsvares.

Det som er litt paradoksalt er at om det hadde vært f.eks Gallas på en Wolvesspiller så hadde det vært et enorm hylekor her fra United og Chelsea leiren. Tar Arsenal igjen med samme mynt er det ikke greit og de spiller stygt (always cheating etc), men om det er Wolves på Arsenal er det greit.

Lenke til kommentar

Det som er litt paradoksalt er at om det hadde vært f.eks Gallas på en Wolvesspiller så hadde det vært et enorm hylekor her fra United og Chelsea leiren. Tar Arsenal igjen med samme mynt er det ikke greit og de spiller stygt (always cheating etc), men om det er Wolves på Arsenal er det greit.

Akkurat...

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/premierleague/arsenal/7038527/William-Gallass-tackle-takes-shine-of-Arsenals-return-to-top-of-Premier-League.html

It should have been a joyous occasion. Except it didn’t quite feel like that. Not after Gallas’s challenge.
Lenke til kommentar

Akkurat...

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/leagues/premierleague/arsenal/7038527/William-Gallass-tackle-takes-shine-of-Arsenals-return-to-top-of-Premier-League.html

It should have been a joyous occasion. Except it didn’t quite feel like that. Not after Gallas’s challenge.

Heh. Mener å huske det var en 50-50 duell? Burde nok kanskje vært frispark til Bolton der.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke det er overspilling, men ikke la deg lure av slike ting. Skjedde også med Drogba etter Chelsea - United på Brua tidligere i sesongen. Han fikk foten av Evans i brystet og hele situasjonen ble veldig kontroversiel, etterpå "faket" han en skade som vel ikke varte en eneste kamp?

Uansett, om Rosicky er skadet er jo det fantastisk... Selv om jeg tviler litt.

Lenke til kommentar

Nei, helt klart. Virket bare veldig suspekt. Chelsea legene fant vel ingenting, var vel de til Elfenbenskysten om jeg husker riktig?

Drogba kan godt faktisk ha blitt skadet av sparket, ikke vet jeg 100%. Virket bare veldig suspekt.

Uansett, er veldig mye mulig det som skjer med Rosicky nå. Spesielt med tanke på at han fullførte kampen uten store problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...