Iceman #10 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Etter en liten Youtube-runde savner jeg Seaman og Lehmann enormt. To klassekeepere. Seaman ja ingen tvil, men Lehmann? Den mannen var en poengtaper på lik linje med Almunia spør du meg. Masse tabber og ellers idiotiske påfunn som lagde mål i mot og farligheter. I tillegg var fyren mer eller mindre usmakelig. Seaman var i mine øyne den siste virkelig store keeperen vi hadde i klubben. Heller ingen Lehmann fan. Gjor utrolig mye dumt og har tapt mer poeng enn Al har for oss. Men så var han en mye bedre keeper enn Al også. Nei, Seaman for life. Verdens beste, tøffeste og deiligeste mann! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Lehmann tapte noen poeng for oss, men han vant også mange poeng på egenhånd. Har dere glemt FA-cupfinalen i '05? Med Almunia i mål hadde vi tapt så det suste, men Lehmann holdt oss inne i kampen i 120 min før han virkelig viste hvem som var sjefen i straffekonken. Nei, Almunia kommer aldri til å være i nærheten av Lehmann. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Lehmann var over et par-tre sesonger jevnt over en svært god keeper, langt fra en Cpt Average. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Lehmann tapte noen poeng for oss, men han vant også mange poeng på egenhånd. Har dere glemt FA-cupfinalen i '05? Med Almunia i mål hadde vi tapt så det suste, men Lehmann holdt oss inne i kampen i 120 min før han virkelig viste hvem som var sjefen i straffekonken. Nei, Almunia kommer aldri til å være i nærheten av Lehmann. Nå ser jeg på litt større perspektiv enn en god kamp da, og det er kanskje det beste om man skal vurdere om Lehmann er av de store keeperene i Arsenal. Han var livsfarlig på enkle tilbakespill, ingen særlig god keeper i feltet og hadde endel uforklarlige og idiotiske påfunn i visse kamper. Han fikk forsvaret til å miste tillit til seg, hvilket for en keeper må være den klareste beskjeden på at du ikke duger og er god nok for laget. Ja han stod bra i kampen du nevnte og mange andre også, men når man ser på hele oppholdet hans i Arsenal ser det ikke like bra ut for fyren. Dette er min mening og jeg synes det blir helt på viddene å sette han i samme klasse med Seaman. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Cupfinalen var bare et eksempel, han har hatt mange gode kamper. Husker f. eks. at han reddet en straffe mot Villareal på overtid som gjorde at vi avanserte i CL. I samme klasse som Seaman har han aldri vært, men han har likevel skrevet seg inn i Arsenal-historien. Ikke glem at han stod mellom stengene i hver eneste kamp i 03/04-sesongen da vi ikke tapte en eneste kamp. Btw, er det noen andre som syntes at det er litt rart at Wenger alltid skryter av Almunias rutine? Han har da aldri vært fast i øvrige divisjoner før han gikk til Arsenal, og han har heller aldri vunnet noe som helst. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 [quote name='archongamer' date='29. mars 2010 - 20:27' timestamp='1269887256' Dette er min mening og jeg synes det blir helt på viddene å sette han i samme klasse med Seaman. Det finnes faktisk en del nivåer mellom Seaman og Almunia. Lehmann er MYE bedre enn Almunia, men Seaman er jo en av tidenes keepere. Det er ikke Lehmann. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Må nesten si meg enig med Brun her, Lehmann er en god del bedre enn Almunia, men ikke så god som Seaman. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Lehman er jo sikkert en god keeper han, og selv om han stod i sesongen vi ikke tapte vil jeg ikke si jeg klarer å tillegge han så veldig mye av æren for akkurat det, da de fleste lag slet med å i det hele tatt nå frem til fyren, men noen viktige redninger hadde han jo. Men, jeg husker enda som det var i går hvor mye jeg ønsket han dit peppern gror mens han var i klubben og har ikke ofret en tanke på han etter han forsvant, hvilket er det samme som jeg nå tenker om Almunia. Få han bort og glem hele mannen fortest mulig. Det jeg i første omgang reagerte på var at Seaman og Lehman ble nevnt sammen som klassekeepere, hvor jeg da mener kun ett av navnene hadde noe i en slik karakteristikk å gjøre. Endret 29. mars 2010 av archongamer Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jens er definitivt en kulthelt, og det overrasker meg at du er såpass negativ til ham, archon. Så vidt jeg husker var det i hans siste sesong hos oss Jens begynte å gjøre mange tabber, og derfor ble satt ut av laget. Før det var han ikke en tabbekeeper på linje med Almunia. Han gjorde sikkert tabber i ny og ne, men hvilken keeper gjør ikke det? Som Gore har påpekt, så var Lehmann fast i Invincibles-laget. Han ble også CLs beste keeper i 2006, til tross for at han ble utvist i finalen. Om du ser høydepunkter fra de kampene ser du hvor matchvinnende han var. Kampene mot Real Madrid og Villarreal står sterkt i minnet. Lehmann var ikke i Seaman-klassen, men han var milevis bedre enn Almunia. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) - ufrivillig dobbelpost - Endret 29. mars 2010 av iRoman Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Jens er definitivt en kulthelt, og det overrasker meg at du er såpass negativ til ham, archon. Så vidt jeg husker var det i hans siste sesong hos oss Jens begynte å gjøre mange tabber, og derfor ble satt ut av laget. Før det var han ikke en tabbekeeper på linje med Almunia. Han gjorde sikkert tabber i ny og ne, men hvilken keeper gjør ikke det? Som Gore har påpekt, så var Lehmann fast i Invincibles-laget. Han ble også CLs beste keeper i 2006, til tross for at han ble utvist i finalen. Om du ser høydepunkter fra de kampene ser du hvor matchvinnende han var. Kampene mot Real Madrid og Villarreal står sterkt i minnet. Lehmann var ikke i Seaman-klassen, men han var milevis bedre enn Almunia. Hvem av Lehmann og Almunia som er best i mål er for meg likegyldig, jeg har snakket om hva jeg tenker om de, og der er likhetene mange. Jeg likte aldri Lehman og mente vi kunne fått en bedre keeper. Og selv om jeg også hyllet han etter enkeltkamper, sitter jeg fortsatt igjen med et syn på fyren som en kar jeg virkelig ikke likte og som jeg trives svært godt med spiller langt vekk fra oss. Samme med Almunia, som jeg aldri har skjønt hvorfor er det beste alternativet i klubben og som jeg aldri har likt spesiellt godt. Sist kamp var den ørtende spikeren i kista til fyren, og jeg håper han drar langt bort fra oss, fort! For meg, i mine følelser for klubben er Lehman ingen kulthelt, selv om han var på Invincibles laget og alt. Det er andre på det laget som for meg er kultheltene, mens han er en fyr jeg ikke klarer å gi så mye kred, om så litt ufortjent. Jeg mener Seaman var siste virkelig solide og trygge keeperen vi hadde i klubben og at tiden for å få en ny er for lengst her. Endret 29. mars 2010 av archongamer Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Rooney ute en måned. Da blir det gull..? Lenke til kommentar
987987987 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Trist for United, men det forbedrer våre muligheter på seriegull så må nesten ta det som en gladnyhet. De viste jo forrige runde at de kan klare seg uten han, da han ikke spilte i 4-0 seieren over Bolton, men tror de får problemer med Chelsea uten toppscoreren sin. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Til de interesserte: [PS3] FIFA SuperCup, få plasser igjen, meld dere på! Godt mulig det, men jeg tror like mye på at United kan ta gullet som Arsenal og Chelsea selv med Rooney ute, andre spillere vokser med oppgaven og tar ansvar når slikt skjer akkurat som andre spillere har tatt ansvaret når RvP har vært ute for dere. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Har ikke Fifa10 til PS3, aldri somla meg til å kjøpe det. Ellers skulle jeg vært med. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Lykke til alle gooners idag. Håper vi får en trivelig aften. Det blir hardt, men med et 100% fokusert og hardtarbeidene Arsenal kan det gå. Krysser fingrene Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hvilket mål synes dere er Arsenals vakreste hittil i sesongen? Jeg holder en knapp på Vermalen mot blackburn, samt Nasri mot porto... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Diaby mot United, så klart. Fra spøk til revolver, Merida mot Liverpool har herlig. Frisparket til Cesc mot Villa også. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 bendtner sin stang inn mot blackburn var sweet samme med løpet og målet til cesc mot tottenham Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå