Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Har også fulgt med på dette mediamaset, og som deg skjønte jeg ikke helt hva som var problemet. Det må være media som tar ting ut av kontekst, men jeg håper at noen tar seg bryet av å påpeke til O'Neill at kommentarene fra Wenger absolutt ikke var negative. Denne mediakampanjen mot Arsenal begynner å bli latterlig. Hver uke er det noe de klarer å skape senasjon av. Kanskje Wenger burde slutte med pressekonferanser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettopp, archanios. Dere har ikke spilt særlig spennende i det siste. I forhold til ifjor. Kanskje det skyldes lite kreativ i toppen?

Argh, er jeg eneste som virkelig savner Diaby

Det er nok ein kombinasjon av fleire ting. Til tross for at vi ligger i den posisjonen vi gjer på tabellen så er det lite i laget som har fungert optimalt, i tillegg til at skadesituasjonen til tider har vore prekær, noko som sjølvsagt ikkje hjelper på noko som helst. Det er nok mange som gjerne ville sett ein litt meir kreativ sentral midtbanespelar inn på United, men samtidig så kan fleire av våre sentrale menn også spele veldig fin fotball når dei er i skikkelig form, så håpet må vere at vi kjem igang skikkelig. Det største problemet vårt har kanskje vore at vi har sett ut til å mangla litt av den viljen som har dreve laget framover når det har vore på sitt beste. Den såg ein tydeleg mot City, og om vi klarer å ta med oss den også mot andre enn den lyseblå lillebroren, så trur eg nok vi kan få spelet til å flyte endå litt bedre igjen.

Lenke til kommentar
Btw, hvorfor pleide brukeren din å hete "Robinhoo"? :grin:

Fordi han var syk i 2005, før pengene og kjendisstatusen tok ham.

Grunnen til at Villa reagerer er fordi uttalene er hoverende mot en klubb som er kjempende om en CL plass. Slike kommentarer passer seg etter en jevn kamp mot Wigan, ikke til en "utfordrer" som Aston Villa. Det at Wenger rakker ned på deres fotball og indirekte stempler den som dårlig skjønner jeg at provoserer.

Jeg syntes Arsenal er det kjedeligste laget å se på av topp 4. Oppriktig ment, ikke for å provosere.

Og ja, Bendtner er mye bedre enn bøssa Edurado. Pinglete liten fis som våre gutter hadde hatt 0 problemer med. Frykter Dansken i langt større grad, uten at blondinen kan kalles en gjennomført klassespiller noe vis. Arshavin er vel stort sett den eneste jeg ordentlig frykter. Fabregas kommer ikke til å få til en dritt med super Fletch på banen.

Lenke til kommentar
Btw, hvorfor pleide brukeren din å hete "Robinhoo"? :grin:
Grunnen til at Villa reagerer er fordi uttalene er hoverende mot en klubb som er kjempende om en CL plass. Slike kommentarer passer seg etter en jevn kamp mot Wigan, ikke til en "utfordrer" som Aston Villa. Det at Wenger rakker ned på deres fotball og indirekte stempler den som dårlig skjønner jeg at provoserer.

Problemet er at Wenger ikke i det hele tatt impliserte at de spilte dårlig fotball. Skal vi se på hva han sa etter kampen?

“It was a very difficult game, because they stopped us from playing when we had the ball and when they had the ball, because they played a very long-ball game and closed us down.

We didn't always find our passing game and we know when we come here what you get and we were not disappointed.“They play a very efficient English game with long balls and are very physical and they did do that very well and they are a good side on the counter-attack.

I hope they have a good run now against all the other teams because they are quality, are well organised, have a strong spirit, and are very strong physically. The midfield four of Milner, Young, Downing and Petrov don't stop running and all these players can score goals so I think they have a good chance. Although Villa were physical, it was not a dirty game. It was a committed game. It was a fair game but not dirty at all. For me, it was physical in a positive way. They were committed, go for the balls and it is part of football.”

Hvordan er noe av dette "an appalling insult", "ridiculous statements" eller "out of order"? Jeg ser faktisk flere komplimenter enn ting som kan betegnes som provoserende eller negative. Hva er galt med at Wenger konstaterer at Villa spiller flere høye baller enn Arsenal? Man skulle tro at han beskyldte O'Neill for å være en barnemishandler, med reaksjonene uttalelsene hans fikk.

Lenke til kommentar

Jeg tolket intervjuet likedan som skotten, selv om jeg ikke syntes det var noe å reagere så kraftig på.

They play a very efficient English game with long balls and are very physical

Det er garantert denne Villa gutta har tolket som nedlatende. Vi vet alle hva Wenger mener om "english game" og AV tar stolthet i være topplag på alle mulig vis. Ikke bare et lag som kjempet de tekniske "stjerne" ut av kampen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Arsenal spiller da moro til tider, dog tåpelig med sin ''la oss sentre ballen helt inn i mål-policy''

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Hadde tatt det som et kompliment hvis jeg var O'Neill til tider spiller laget hans møkkafotball. Milner og Ashley Young er lyspunkter i et ellers kjedelig Aston Villa. Jeg er også uenig i at Arsenal spiller kjedeligst av topp fire, sånn jevnt over synes jeg Arsenal spiller penest, mens på vårt beste mener jeg at vi spiller bedre enn ethvert lag i verden. Nå er jeg også glad i pasningsfotball som Arsenals.

Lenke til kommentar
Arsenal spiller da moro til tider, dog tåpelig med sin ''la oss sentre ballen helt inn i mål-policy''

Er vel det laget i PL som har flest mål utenfor 16-meteren denne sessongen.

Hadde tatt det som et kompliment hvis jeg var O'Neill til tider spiller laget hans møkkafotball. Milner og Ashley Young er lyspunkter i et ellers kjedelig Aston Villa. Jeg er også uenig i at Arsenal spiller kjedeligst av topp fire, sånn jevnt over synes jeg Arsenal spiller penest, mens på vårt beste mener jeg at vi spiller bedre enn ethvert lag i verden. Nå er jeg også glad i pasningsfotball som Arsenals.

Vel ManU er sykt gode når de spiller på sitt beste, men spiller nok ikke bedre enn Barca for å ta et eksempel.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke noe av dette her. Lavmål av O'Neill.

"There are things that happen in the game you cannot always be fantastically proud of your team. There can be some nasty challenges made by Arsenal players - you cannot condone everything. William Gallas is just one the other week. You cannot condone everything. You have to say 'On reflection, I've seen it again and it's a nasty challenge'.''

Jeg mener å huske at Wenger sa "it was a badly timed challenge, but not malicious" i etterkant av Gallas-sagaen. Dessuten beklaget han på vegne av Arsenal. Må han beklage på vegne av dommerne også? Jesus.

Lenke til kommentar
Jeg syntes Arsenal er det kjedeligste laget å se på av topp 4. Oppriktig ment, ikke for å provosere.

Du kan enten ha helt merkelig syn på fotball eller later du bare som at du er dum og mener at Arsenal er det kjedeligste laget. Nå har jeg annerledes syn på deg, du kan umulig ha peiling om fotball når du kommer med påstand at Arsenal er mer kjedelig enn Chelsea og Liverpool.

Jeg er også uenig i at Arsenal spiller kjedeligst av topp fire, sånn jevnt over synes jeg Arsenal spiller penest, mens på vårt beste mener jeg at vi spiller bedre enn ethvert lag i verden. Nå er jeg også glad i pasningsfotball som Arsenals.

Der må jeg...ehm... innrømme at du har rett. På Man.Utd. sin beste, eier dere ALLE OG ALT. Spesielt ifjor, det var helt sjukt å se på. For to-tre år siden, ville jeg ha sagt at det er Arsenal da vi hadde Flamini og Hleb på vårt lag. Laget var sinnsykt! Akkurat nå har Arsenal dabbet litt, bare litt. Rett bak Man.Utd.. Altså når et lag er på sin beste.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke noe av dette her. Lavmål av O'Neill.

"There are things that happen in the game you cannot always be fantastically proud of your team. There can be some nasty challenges made by Arsenal players - you cannot condone everything. William Gallas is just one the other week. You cannot condone everything. You have to say 'On reflection, I've seen it again and it's a nasty challenge'.''

Jeg mener å huske at Wenger sa "it was a badly timed challenge, but not malicious" i etterkant av Gallas-sagaen. Dessuten beklaget han på vegne av Arsenal. Må han beklage på vegne av dommerne også? Jesus.

Denne bloggen summerte det opp ganske greitt for min del

Fox: Kan ikkje sei meg enig der. Arsenal på sitt beste er etter mi meining det beste laget i verda. Uimotståeleg.

Endret av TomWhittaker
Lenke til kommentar

Fabregas kommer ikke til å få til en dritt med super Fletch på banen.

Haha. Bra vi har forskjellige meninger rundt fotball. Jeg kan ikke si meg mer uenig. Arsenal i form er noe av det artigste jeg ser av fotball. Du kan ikke seriøst komme å si at Liverpool spiller bedre fotball en Arsenal i øyeblikket? Satt å så på Liverpoolkampen mot Wolves her om dagen. Det er kanskje det kjedeligste jeg har sett på lenge. Man merker at Liverpool mangler noe som de hadde før.

Og duellen mellom fabregas og fletch får vi se i morgen. Jeg venter med å uttale meg noe om hvordan det går før etter kampslutt. Så sikker som du er, er jeg absolutt ikke på at fletch kommer til å eie midtbanen.

Lenke til kommentar

Jepp, også med dei. Sidan det er snakk om korleis Arsenal er på sitt beste, reknar eg med at alle spelarane er på topp. Då står ikkje Clichy tilbake for nokon. Almunia er i så fall våra svakaste punkt, men også han på sitt beste er ein veldig god keeper. I år er det kun stopparparet, Fabregas, Song og RvP (r.i.p) som har vore i nærheita av sitt beste over lengre perioder. Å tenke på korleis det er når endå fleire er i form er ein fin tanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...