Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tapet av RvP kom dessverre svært tydelig fram idag. Robin har denne sesongen markert seg som et fenomenalt oppspillspunkt og gjør det lettere for alle medspillerne, spesielt kantene. Idag spilte vi med en Eduardo komplett blottet for selvtillit, og du kan se på Rosicky og Nasri at de ikke vet hva de skal gjøre. Da blir det så de tyr til klikk-klakken i 16-meteren, som alle Arsenal-fans kjenner så alt for godt. En dårlig kamp av brorparten av spillerne, når Cesc i tillegg viser seg fra en menneskelig side blir dette veldig vanskelig. Vi har skaffet oss et rævva utgangspunkt før Chelsea-kampen neste helg. Jeg gleder meg ikke.

Lenke til kommentar

Synest ikkje vi spelte så grusomt dårlig, men vi hadde diverre ein svært gjennomsnittleg kamp, noko som ikkje er godt nok mot Sunderland. Evig frustrert over måten målet kom på. Berre VISSTE det måtte bli mål i det angrepet når det vart starta av ei tversoverpasning frå vår side. Også jævlig irriterande å sjå at det ikkje var nokon foran mål når Walcott trilla ballen inn i femmeteren.

Bah, dette blir ein dårleg laurdag.

Lenke til kommentar

Det var nok summen av forandringen på laget som var problemet. Tror faktisk at mangelen på Diaby i tillegg til vanPersie gjorde størst utslag. Om man ser på litt kampstatistikk i CL-kampene kan man sjekke bevegelse og aktivitet på hver enkelt spiller, og her ser man hvor mye rundt på banen Diaby faktisk er. Han roter det ofte til, og dribler alltid litt mer enn nødvendig, men tror også han gjør det vanskelig for motstanderen å få til spill på midtbanen og i starten av motangrep, nettopp fordi han er så uberegnelig. Synes han er den som gjør den beste defensive jobben av de offensive spillerne.

Lenke til kommentar

Det er vanvittig trist å tape første kampen etter 2 uker uten Premier League og Arsenal. I motsetning til Hegland tror jeg ikke at savnet av RvP hadde så mye å si for utfallet av denne kampen. Vi har spillere som skal være mer enn kapable nok til å erstatte nederlenderen, og jeg er ikke så sikker på om han hadde utgjort så mye forskjell i dag. Jeg er selvsagt utrolig skuffet over lagets prestasjoner, og da særlig Eduardos bidrag (eller mangel på sådan), men det er tydelig at han ikke er helt i form ennå. La ham spille et par kamper på rad før dere dømmer ham. Husk hans bidrag rundt november/desember i 07/08 sesongen, midt i en tøff periode. Jeg husker mye av det samme spillet på Goodison Park den sesongen, men Eduardos kliniske egenskaper foran mål ga oss en tilsynelatende enkel 4-1-seier.

Tilbake til min påstand om RvP. Han er rett og slett ikke en spiller som kan bidra med så mye i en slik slitekamp, spesielt når vi taper duellspillet på midten. Jeg er ganske sikker på at han hadde jogga rundt og sutra i 70 minutter før Wenger hadde bytta han med Eduardo.

En annen ting som påvirket dette resultatet er landslagspausen. De aller fleste har vært borte med landslagene sine, og dermed gått ut av Arsenal-rytmen. Franskmennene og russeren måtte også ha fullt fokus på VM-kvalikken. Vi fikk også en veldig uheldig og vanskelig bortekamp rett etter pausen, i motsetning til de andre topplagene som hadde hjemmekamper. Jeg synes heller ikke at vi var tragisk dårlige spillemessig. Statistisk sett hadde vi nesten 65% ballinnehav og 82.3% passing success rate (mot Sunderlands 64.1%). Som jeg sa i en tidligere post: vi hadde greit pasningsspill og flyt (i hvert fall i første omgang), men ikke nok gjennombruddshastighet. Hadde vi forresten scoret på den tidlige Rosicky-sjansen hadde vi hatt en helt annen kamp. Men slik er det når motstanderlaget har de fleste av marginene på sin side. Både i den situasjonen, på målet (utrolig random) og i mange andre situasjoner. Fikk noen sett reprise av Velas straffesituasjon?

Det blir også latterlig å si at Traoré har ingen fremtid i Arsenal. Han er først og fremst en ving, så det er ikke rart at han har en shaky dag på venstrebacken. Dessuten er han 3. valg der, så det er ingen grunn å sette i gang hylekoret. Vi er veldig uheldige som har både Clichy og Gibbs ute, men forhåpentligvis er Gibbsy tilbake mot Standard slik at han kan få litt matchtrening før Chelsea-kampen. Traoré er relativt ung og har nettopp kommet tilbake fra skade. Han hadde jo null matchtrening før kampen! Igjen: la ham finne formen før dere dømmer.

Alt i alt en begredelig kamp, men forhåpentligvis bare en liten arbeidsulykke. Alle har slike dager, f. eks. Manchester United mot Burnley og Chelsea mot Wigan. Sunderland er ikke akkurat noen pushover. Som jeg nevnte tidligere er de et godt organisert lag med flere kvalitetsspillere. Det er ingen tilfeldighet at de ligger såpass høyt på tabellen, Steve Bruce vet hva han driver med. Jeg synes heller ikke at spillestilen deres var kvalm. Joda, veldig britisk og aggressivt, men ikke så mye å klage over. Man kan heller ikke forvente annet under slike værforhold og på en så våt bane.

Nå må vi bare vise klasse og reise oss. Først kommer Standard på besøk. I den kampen ønsker jeg å hvile Bacary og Gallas, og gi spillere som Eduardo, Rosicky og Nasri sjansen til å finne formen. Etter det har vi en livsviktig kamp mot Chelsea, som er i farlig form for tiden. Vi har litt å revansjere etter hjemmetapet forrige sesong. Har aldri sett en så merkelig kamp før. Chelsea 100% effektive, mens vi 99% ineffektive. Syns at resultatet 1-4 var veldig flatterende, men til syvende og sist var det selvsagt fortjent. Blir spennende å se hvordan Vermaelen klarer seg mot Drogba (som jeg er helt sikker på kommer til å rekke kampen), og om Lampard blir å se på banen eller benken etter morkake-behandlingen. Om vi vinner denne kampen samt hengekampen mot Bolton er vi bare 2 poeng bak Chelsea.

Lenke til kommentar

Sorry. Skulle kommentere det, men glemte det i "farta". :p Du er absolutt inne på noe, selv om jeg ikke har vært Diabys største tilhenger. Diaby kan være frustrerende å spille med, men det betyr ikke automatisk at han er en vandrende katastrofe. Jeg tror at han også er rimelig frustrerende å spille mot, nettopp fordi han er så uforutsigbar, som du påpeker. Han er også ekstremt høy og sterk, noe som gjør det vanskelig å ta ballen fra ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...