Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gibbs er ikke SÅ god ennå at dette er noe stort tap.

Dette er etter min mening et stort tap mtp. at Clichy er langtidsskadet. Dette var en enestående sjanse for Gibbs å få et par førstelagskamper etter hverandre for å utvikle seg. Vi får håpe at skaden ikke var så veldig alvorlig, men dette var dårlige nyheter å komme hjem til.

arsenal har vel ikke spilt 4-3-3 i alle kampene til nå?

Jo, jeg mener at vi har startet alle årets kamper med 4-3-3. Kan hende at vi har byttet til en annen formasjon utover kamper, men slikt holder jeg ikke styr på.

Lenke til kommentar

Enig med Roman. Stort tap å miste Gibbs. Selv synes jeg det er bedre å spille med 10 mann enn å ha Silvestre på banen. Rangerer faktisk Senderos(!) anyday foran Silvestre. Makan til vandrende katastrofe har jeg ikke sett. Menmen, mannen har også sine godkamper, men de har det ikke vært så mange av i Arsenal - foreløpig. Regner heller ikke med at det blir noen særlig flere kamper på franskmannen med det forvokste og skallete hodet sitt.

Spot on til lagoppstillingen til GoreGalore.

Endret av JesharushanN
Lenke til kommentar

Fabregas scoret for spania i dag.

Eboue for Elfenben...anbefaler å se replay av det heh, Tyske keepern tar en dårlig klarering som går rett i magen til eboue å så i mål. han blir ligende etter på uten å feire

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Skadeupdate fra Wenger

Virker som flere og flere spillere er på vei tilbake. Denílson, Vela, Traoré og Fabianski er i følge Wenger klare for spill. Han sier også at det er ingen nyheter fra Arshavin ennå, men ingen av avisene har skrevet noe som helst om at han er skadet, så vi går ut i fra at han er ok. Theo var litt "short", men Arséne ga ingen antydning på når han kunne være tilgjengelig igjen. Personlig tviler jeg på at han rekker Chelsea-kampen. Diaby kan rekke Chelseakampen, men jeg ser ingen grunn til å risikere ham for den kampen (eller risikere den kampen for ham for den saks skyld). Dette gir oss følgende skadeliste:

Kieran Gibbs - Ble skadet i en U21-landskamp for England, men det var heldigvis ingen metatarsal-brudd, så han blir følge rapportene klar til Chelsea-kampen.

Robin van Persie - Ble også skadet i en betydningsløs landskamp mot Italia. Det ble først fryktet at han skulle være ute i alt fra 2 måneder til hele sesongen, men så dramatisk var det ikke allikevel. Han er ute i opptil 6 uker, med mindre heksemedisinen fra Serbia funker; for da er han tilbake om 2 uker.

Nicklas Bendtner - Sliter med lyskeskade som han pådro seg mot Tottenham. Dansken hadde operasjon forrige uke, og er i følge Wenger ute i 3 uker til.

Abou Diaby - Kanskje klar til møtet mot Chelsea.

Theo Walcott - Er på vei tilbake fra kneskade, men er neppe spilleklar før starten av desember. Håper han får spilletid mot Man City i ligacupen 2. desember.

Gaël Clichy - Fikk en ryggskade etter Tottenhamkampen, og skulle være ute i "noen uker". Kan se ut som han er ute i noen uker til.

Jack Wilshere - Ennå ute, men har selv sagt at han kommer til å bli klar til ligacupkampen.

Johan Djourou - Hele sesongen.

8 spillere ute for øyeblikket, men flere er på vei tilbake. Wilshere, Gibbs, Diaby og Walcott blir snart utskrevet fra sykestua og da er det kun 4 igjen. La oss håpe at RvP, Bendtner og Clichy er tilbake i løpet av desember, slik at de kan være med på å styrke oss til Boxing Day og det hektiske programmet utover det.

Mot Sunderland tipper jeg at vi får se følgende lag:

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Silvestre

Cesc© - Song - Ramsey

Eboué - Eduardo - Nasri

Fabianski, Traoré, Senderos, Rosicky, Vela, Denílson, Arshavin

Traoré har vel ikke trent på en stund, så jeg tror at Silvestre vil være et bedre alternativ i Wengers øyne. Denílson er vel heller ikke helt klar for å starte en slik kamp, så han kommer nok til å starte på benken. Ramsey starter igjen etter å ha imponert både mot Wolves og for Wales (1 mål og 2 assists). Eduardo kommer inn for en skadet RvP og banker inn minst ett mål for å feire den nye kontrakten, mens Eboué tar plassen fra Arshavin. Håper han starter på benken, for han må være mentalt og fysisk utslitt etter en så stor skuffelse.

Sunderland mangler Cattermole og Jones, noe som er gode nyheter for oss. Slike spillertyper har vi alltid slitt mot. Bent tror jeg blir en lett oppgave for Verminator, mens Cana kan bli en stor trussel på midten (frykter flere skader). Craig Gordon er nok en gang ute med skade, men Fülöp har bevist før at han kan storspille mot oss. Michael Turner må vel også sone for 5 gule kort? Uansett er det et relativt gunstig tidspunkt for å møte Sunderland. Song må riktignok passe seg, ettersom han i skrivende stund har 4 gule. Får han ett til må vi spille uten han mot Chelsea.

Lenke til kommentar

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...face-sunderland

Theo Walcott will return to the Arsenal squad for Saturday's Premier League trip to Sunderland.

The England star has not played since suffering a knee injury during the 3-1 win over Birmingham City on October 17.

Jajaja! Så lenge han ikke blir rushet tilbake, er dette glimrende nyheter!

Edit: RvP update:

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...-EXCLUSIVE.html

Kan ikke tolke dette noen annen vei enn positivt. Du kan se at han ikke går naturlig, men at han går uten krykker er svært godt nytt!

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...