Prinz Poldi Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hva er oddsen for å overleve en ulykke i 160 km/t? Tror han skal være svært så fornøyd med at han kom unna i live, uten skader er vanvittig. Forhåpentligvis blir dette en oppvekker for han, så han ikke finner på noe sånt igjen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hvor mange oppvekkere skal han ha da? Nå har han kjørt i 160 km/t, og også blitt tatt med buksene nede. Wenger burde straffe han snart. Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Angår det deg? Angår det oss? Nei, Wenger gir nok en passende straff. Men det får vi ikke vite, noe som jeg synes er bra Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Angår det deg? Angår det oss? Nei, Wenger gir nok en passende straff. Men det får vi ikke vite, noe som jeg synes er bra Det er faktisk andre bilister på motorveien også. Og når du kjører i 160 km/t (50 km/t mer enn fartsgrensa), så kan du utsette andre for fare. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hva er oddsen for å overleve en ulykke i 160 km/t? Tror han skal være svært så fornøyd med at han kom unna i live, uten skader er vanvittig. Forhåpentligvis blir dette en oppvekker for han, så han ikke finner på noe sånt igjen. Ganske bra odds for det i en Aston Martin, superbiler er som regel lagd for at du skal kunne kræsje i de hastighetene de kan kjøre i. Med mindre du fronter eller treffer noe statisk som et tre eller en stolpe, men å snurre rundt eller flagre ut på et jorde skal de tåle... Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg tror politiet gir han en straff og Arsenal gir han en annen straff. Jeg skjønner at du vil hetse en Arsenal spiller, men jeg tror samtlige over 20 år har noen gang vært oppi den farten. Det betyr ikke at det er riktig eller smart. Jeg skal ihvertfall ikke dømme et annet menneske for å kjøre i 160. Hadde det derimot vært fyllekjøring, da hadde jeg reagert kraftig. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Samtlige over 20 har kjørt i over 160? Hahahahahahahahaha. Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 ja? jeg har ikke lappen men har kjørt opp til 140 Alle jeg kjenner som har lappen, har kjørt rundt 160-200km/t en eller flere ganger. Så har vi fotballutøvere med sine sportsbiler, hmm... For meg er det lett å komme til konklusjon. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Så tøffe dere er da. Tror jeg såvidt har bikka 100. Men uansett er det ikke noe poeng at vi sitter her og rakker ned på dansken. Han får nok reaksjoner fra klubben eller politiet, om ikke begge. Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Jeg vet ikke hvordan det er på britiske motorveier, men i Tyskland ser man ofte biler som kjører 160 km/t og vel så det. Skjønner for øvrig ikke hvorfor han skal straffes av Arsenal. Dette er en sak for politiet, og fratakelse av førerkortet og muligens en bot (kjenner ikke til straffesystemet i England) bør være straff nok. Eksempler på hva som burde straffes internt i klubben er truse-incidenter og diverse byturer. Og for the rec: Bendtner fikk straff av Arsenal for den berømte trusekvelden. Endret 28. september 2009 av iRoman Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Jeg vet ikke hvordan det er på britiske motorveier, men i Tyskland ser man ofte biler som kjører 160 km/t og vel så det. Skjønner for øvrig ikke hvorfor han skal straffes av Arsenal. Dette er en sak for politiet, og fratakelse av førerkortet og muligens en bot (kjenner ikke til straffesystemet i England) bør være straff nok. Eksempler på hva som burde straffes internt i klubben er truse-incidenter og diverse byturer. Han kom vel forsent på trening da? Men ening med deg, skjønner ikke hvorfor han skal straffes av Arsenal. Og 160 på rett vei (veit ikke hvordan det så der Bendtner kjørte) med en Aston Martin er ikke så mye som enkelte her skal ha det til. Endret 28. september 2009 av Sveern Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Bushman: Har du aldri kjørt på E18 du da? Såvidt bikka 100 du liksom. hehe. 160km/t er relativt mye og kan straffes fengselsopphold dersom han hadde kjørt i ei 80'sone feks. Det er ikke samme fartsregler i UK som i Tyskland. Orker ikke sjekke, men tipper 100 eller 120 er maksfarten. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 sky sports melder at denilson er skadet nå. Arsenal will be without Brazilian midfielder Denilson for two months due to a small fracture in his back Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Bushman: Har du aldri kjørt på E18 du da? Såvidt bikka 100 du liksom. hehe. 160km/t er relativt mye og kan straffes fengselsopphold dersom han hadde kjørt i ei 80'sone feks. Det er ikke samme fartsregler i UK som i Tyskland. Orker ikke sjekke, men tipper 100 eller 120 er maksfarten. 70 mph er øvre grense i UK, i Tyskland er det mer, enkelte steder med fri fart. Var hvertfall slik når jeg var der for et par år sia... Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Flere veier i Norge som har 100 grense. Kan hende du har kjørt veldig lite på de veiene eller er meget forsiktig sjåfør. Ikke at det er noe galt i det. Men å tro at ikke de aller fleste har testet bilen sin en gang er naivt. Hvor dumt og unødvendig dette er en annen diskusjon som vi ikke trenger å ta i denne tråden. Som flere andre sier her, det er en politi sak. Det er ikke en Arsenal sak. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Det er ikke samme fartsregler i UK som i Tyskland. Orker ikke sjekke, men tipper 100 eller 120 er maksfarten. Fartsgrensen på den aktuelle veien var 112 km/t. Utfra det jeg kan lese av engelske lovtekster virker det som lappen blir fratatt deg på stedet i det du passerer 100 mph / 160 km/t. I de nærmeste milesene over der blir lappen fratatt deg i 28 eller 56 dager. Bøtene derimot er svært lave, virker fra erfaringer på diverse fora at de ligger på rundt 400 pund. Fengselsstraff derimot, som ville vært aktuelt i Norge ved aktuelle hastighet, er ingen mulighet. Endret 28. september 2009 av Atald Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Bushman: Har du aldri kjørt på E18 du da? Såvidt bikka 100 du liksom. hehe. 160km/t er relativt mye og kan straffes fengselsopphold dersom han hadde kjørt i ei 80'sone feks. Det er ikke samme fartsregler i UK som i Tyskland. Orker ikke sjekke, men tipper 100 eller 120 er maksfarten. 70 mph er øvre grense i UK, i Tyskland er det mer, enkelte steder med fri fart. Var hvertfall slik når jeg var der for et par år sia... Ok. På autobahn er det stort sett ingen fartsrestriksjoner nei. Har selv vært i Tyskland en håndfull ganger og svidd gummi på motorveiene. Synd for Bendtner at han ikke ble "tatt" på the isle of man, som er endel av UK, for der er det ikke fartsregler i det hele tatt i følge wikipedia. Blir vel bare en bot og evt fratatt sertifikat, som Atald påpeker. Hadde det vært i muppetlandet Norge derimot, ville han vel spikret paller på Hoff. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Riktig at dette først og fremst er en politisak, men om man antar at en fotballspiller på et rimelig populært lag begår normbrytende atferd vil det ikke være meg i mot at Arsenal også markerer dette på et eller annet vis. Bendtner har vel ikke den høyeste statusen i squaden blant fansa, men er allikevel en representant for laget og bør være seg bevisst at han er en rollemodell for mange. Så kan man sikkert diskutere overtredelsen sett i forhold til lover og regler i gjeldende land, men dette handler vel strengt talt om juss/trafikk, og bør tas videre i en mer passende tråd. Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Det settes imidlertid spørsmålstegn ved farten da han krasjet. Et vitne sier nemlig at dansken ikke kjørte spesielt fort da han kjørte av veien. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Kampen i kveld.. går den bare på TV2 sport, eller går den også på en Viasat kanal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå