Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Disagree.

Myte at Arsenal er så gode i angrep. Den henger igjen siden The Invincebles, for på den tida var de bedre spillende enn United over en hel sesong. :)

Du trenger ikke gå lenger tilbake enn 07/08-sesongen. Pdd er vi ikke det største angrepslaget, men det er ingen tvil om at det er filosofien vår under Wenger, å angripe med stor bevegelse foran ball og masse possession. De sesongene det har gått på skinner har vi vært gode. Fjorårssesongen ble hemmet av skader og et uheldig transfervindu, sier seg selv at og gå fra en midtbane med: Hleb, Flamini, Cesc, Rosicky til Diaby, Denilson, Song, Eboue ikke er særlig gunstig. Denne sesongen har vi vist glimt av gammel storhet med å maltraktere Everton på Goodison, men vi er langt, langt unna Invincibles-tida, da Arsenal-fotball var et uttrykk for fin fotball. Det jeg prøver å si er at hvis vi gjør en god sesong, så kommer finspillet og målene tilbake, i større grad enn hva det vil gjøre hos Liverpool, fordi det er Wengers måte og spille fotball på.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Possesion over en sesong vet jeg ikke, men det er ingen lag som beleirer motstanderen som Man Utd gjør i form. Vi har scoringsrekordene og all statestikk på vår side.

Det blir veldig interessant å finne ut om dere kan fortsette slik uten Ronaldo.

Problemet med Arsenal er ikke selve fotballen de spiller akkurat nå for tiden. Problemet er hvor j**** stille det er på Emirates, f.eks mot Wigan mens vi ledet 3-0. Det var sikkert derfor det var en rar stemning i laget på lordag, som noen nevnte tidligere. Når vi leder 3-0, synes jeg at supporterne bør lage litt stemning og lage lyd på hver pasning osv.

I går spurte jeg en Arsenal fan som har vært på Emirates over 15 ganger (før Emirates, hadde han vært på Highbury en del) om hvorfor det var så stille. Svaret hans:

"I know, the stewards don't help I have been told every time to sit down when I try to stand up and chant. The fans though are a joke, there are only a few who will chant with me. There's about 10% of fans who will chant for the majority of the game.

It is a two way street fans need to get behind their team to motivate them when Arsenal are below-par. Arsenal fans have struggled to adhere to this, it is one of the reason for Arsenal's lack of success, look at Highbury the atmosphere was amazing for 38,000 fans, on European nights it was phenomenal."

En annen supporter sa:

"Its crap to be honest.

I was in Block 6 for a game last season and there seems to be a good bunch there, they sing throughout the whole game. I was in the upper tier twice and you feel a bit uneasy about chanting or cheering along because no-one else does it or seems to want to - its just sit down and watch the game."

Lenke til kommentar
Possesion over en sesong vet jeg ikke, men det er ingen lag som beleirer motstanderen som Man Utd gjør i form. Vi har scoringsrekordene og all statestikk på vår side.

Det blir veldig interessant å finne ut om dere kan fortsette slik uten Ronaldo.

Det er jo akkurat det vi vil bli bedre på. Ronaldo gikk rett på om han hadde ballen i bena, noe som førte til farligheter eller balltap. Som oftest sistnevnte, men var jo såklart verd det med tanke på hva han skapte. Nå vil vi få mer ballsikkherhet å et mer kollektivt press. Derfor er egentlig "kjøpet" av Owen genialt siden han er en ypperlig boxplayer. Å Nani og Valencia begge har innleggsfoter det lukter krutt av. Når i tillegg Berbatov vinner hodedueller, vel da er vi helt på G.

Lenke til kommentar
Disagree.

Myte at Arsenal er så gode i angrep. Den henger igjen siden The Invincebles, for på den tida var de bedre spillende enn United over en hel sesong. :)

Mål er ikke alt i fotball for meg, og personlig synes jeg at Arsenal fortsatt spiller flott fotball, de er ikke de beste i angrep og til å score mål, men det er måten de spiller på som for min del gjør de underholdende og gjør at jeg har lyst til å se en gunners-match. Barcelona og Arsenal er de to lagene i verden som har det peneste pasningspillet etter min mening har vi (United) det mest effektive pasningsspillet og hurtigste på hvert beste, men vi har sjeldent samme type kontroll på midten (i år har det sett dårlig ut med Carrick, står fortsatt på at han var god i forrige sesong) som disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...