Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så uenig i Jefecito. Som iRoman sier var vi stort sett tannløse i fjor og det var få kamper vi var veldig underholdene å se på. Mange kjedelige og elendige kamper, spesielt i høstsesongen. Ble mye bedre når Arshavin ankom klubben.

Jeg kan være med på å si at Liverpool var et mer underholdene lag enn Arsenal i fjor, i hvertfall i form av mål.

Liverpool har en arbeidsmoral i laget som gjør dem spennende og underholdene å følge med på i slutten av kampene. Ble som regel alltid mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wenger - Persistent foulers go unpunished

Så enig, så enig med Wenger. Det er et under at Wigan fikk like mange gule som oss, i og med at de hadde 18 fouls mot våre 6. Både Song og Eboué fortjente sine kort, ingen tvil om det, men Wigan spilte ekstremt destruktiv fotball med ett klart mål: å begå så mange små forseelser som mulig. Irriterende at de slapp unna med det.

Edit: Vela er tilbake mot WBA! :D

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Rosicky_Gunner: Du har tydeligvis bestemt deg får at Liverpool spiller rævafotball og alltid kommer til og gjøre det.

Neida, jeg har forandret meningen min om f.eks Chelsea... men jeg forstår hvorfor du skrev dette.

Sesongen begynte for en måned siden, og man kan sammenligne hvor mange spillere har scoret for hvert av "topp 4" lagene. Dette inkluderer CL.

Liverpool 6 spillere

Man Utd 8 spillere

Chelsea 8 spillere

Arsenal 11 spillere, og vi har ikke spilt i Carling Cup ennå, men likevel, nesten dobbelt så mange som Liverpool

Kilde: BBC Sport--> Football --> Club Stats

Dette er ikke den perfekte måten å finne frem hvem som spiller den mest eller minst underholdende fotball men jeg bruker det bare som et objektivt argument.

Man må huske at det var vanskelig å spille pen fotball i fjor før Arshavin kom siden vi måtte lære å spille uten Hleb, Gilberto, Flamini; samt Rosicky, Eduardo, Walcott og Fabregas pga. skader i lange perioder.

"Underholdende fotball" kan bety forskjellige ting. Liverpool er effektive, raske og sterke, og gir aldri opp, og det kan godt vaere underholdende for noen, men ikke for meg personlig, og jeg har ikke akkurat gått over til Liverpool-tråden og klaget på spillemåten deres.

Endret av Rosicky_Gunner
Lenke til kommentar

Enig med Rosicky_Gunner. Liverpool har sine kampar dei også, men jevnt over tykkjer eg dei er langt mindre underhaldande å sjå på enn resten av topplaga. For meg virkar det som angrepsspelet ofte er utan ein plan, og er prega av veldig mykje tilfeldigheiter. Men for all del, Liverpool er gode på det dei kan, og dei er eit av dei verste laga å spele mot.

Deilig å lese at Vela blir å sjå i kampen mot WBA forresten.

Lenke til kommentar
Deilig å lese at Vela blir å sjå i kampen mot WBA forresten.

JA!! Visste ikke at han hadde begynt å trene engang. Time for some chips with Mexican salsa . :tease:

Ramsey, Wilshere, Vela, Watt, Sczesny, Senderos; Wenger har bekreftet at de skal starte kampen (forstod ikke akkurat hva Wenger sa, men hvis Silvestre også skal starte, synes jeg synd på Bartley).

Forresten så kan dere lese en slideshow artikkel jeg har laget om Rosicky her.

Lenke til kommentar

Ok, vi skal møte et WBA lag som er i form om dagen. De knust Middelsbjørn 5-0 i helgen og er nok gira på å knuse oss. Da synes jeg vi bør stille et halvgodt lag.

Dette er visstnok squaden til morgendagens kamp (muligens feil? evt med Vela også):

Mannone, Gibbs, Senderos, Silvestre, Hoyte, Ramsey, Merida, Wilshere, Randall, Watt, Sunu, Szczesny, Bartley, Coquelin, Freeman, Frimpong, Murphy, Traore, Eastmond, Barazite.

Regner med at vi stiller noe slikt:

--------------------Polakk2-----------------

Hoyte----Senderos-----Silvestre----Gibbs

----Ramsey---Coquelin/Randall---Merida

--Wilshere------------Watt-----------Vela

Blir vel sannsynligvis Randall som en slags DM og ikke Coquelin.

Randall, Watt og Hoyte blir lagets klart svakeste ledd.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Spennende lag det. Gleder meg til å se Young Guns igjen, de er så herlige å se på. Hadde dog håpet at Roarie Deacon fikk vært med i squaden. Han har vel bare spilt to reservelagskamper så langt, men etter hva jeg har hørt så imponerte han voldsomt i begge, akkurat slik Jacky gjorde da han debuterte for reservene. I følge bloggere som J. Sanderson kan Deacon være en ny Wilshere, og det er spennende. :)

Lenke til kommentar
Haha, kult at det snakkes om en "ny Wilshere" når Jack selv knapt har spilt i Premier League. :D

Patience, my friend. Wenger har sagt at han akter å matche ham forsiktig, kanskje for forsiktig slik det virker nå, men jeg tror han får flere kamper utover sesongen. Husker et intervju med Wenger rett før sesongstart hvor han prata om signeringer og hvorfor han ikke hentet offensive forsterkninger. Han fremhevet at hvis han hentet nok en offensiv spiller så ville det hindret utviklingen til Jack og at han da kanskje ville ønske seg bort neste sesong for å få spilletid. Deretter fulgte han på med en direkte sammenligning med Cesc og måten han brøt gjennom på. Husk at Wilshere ikke har fylt 18 engang. Hvor gammel var Cesc da han begynte å spille jevnt og trutt i PL? Tar jeg ikke feil så var han rundt 17 og et halvt?

Lenke til kommentar
Blir vel sannsynligvis Randall som en slags DM og ikke Coquelin.

Randall, Watt og Hoyte blir lagets klart svakeste ledd.

Håpar det blir Coquelin istadenfor Randall. Randall har eg ikkje trua på i det heile tatt, blir alltid skuffa når eg ser han. Coquelin derimot har imponert dei (få) gongane eg har sett han spele. Samme med Watt eigentleg, likar fyren. Lynrask og jobbar voldsomt.

Men hadde ikkje klaga om det lage du satt opp kom på bana, spennande. ^^

Lenke til kommentar
*redigert*

Ok. Jeg respekterer det, og må innrømme at jeg ble overrasket nå når jeg leste at dere har 11 forskjellige spillere på scoringslisten innad i klubben. Det er sykt imponerende så tidlig i sesongen. Er vel også ganske individuelt hvem man liker best å se på og for min egen del vil jeg heller se Liverpool enn noe annet lag selvfølgelig, og når vi spiller bra og går fremover på banen så er det ingenting som gleder meg mer. Dog, når dere er i toppform så spiller dere finest fotball, det er jeg enig i.

:)

Lenke til kommentar

Disagree.

Myte at Arsenal er så gode i angrep. Den henger igjen siden The Invincebles, for på den tida var de bedre spillende enn United over en hel sesong. :)

Fjorårssesongen var det eneste untaket målmessig, da United slet mens Liverpool hadde sin beste sesong i PL. men ellers:

Hvem scorer flest mål pr sesong? Man Utd, overlegent

Hvem har flest skudd pr kamp: Man Utd, ekstremt overlegent. Ergo er vi også blant de mest inneffektive lagene i ligaen.

Hvem har flest skudd på mål pr kamp: Man Utd

Possesion over en sesong vet jeg ikke, men det er ingen lag som beleirer motstanderen som Man Utd gjør i form. Vi har scoringsrekordene og all statestikk på vår side.

Jeg liker Arsenal best av de andre motstanderen våre, men fyfaen så klubben får leve på fortida. Arsenalsupporterne i c+ stuiodet (fredheim, solheim bla) benytter jo hver anledning til å skryte av Gunners og jeg tror de har holdt på så lenge at enkelte tror på det, uten å gjøre seg opp en egen mening. Liverpool har det siste året vært LANGT mer underholdene enn Arsenal, det er helt udiskutabelt. Er enig i at Liverpool spiller mer "anti-fotball" enn resten, men i fjor (vårparten) var de for en objektiv supporter nokså underholdene å se på.

Endret av Sir Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...