Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Jeg mener vi trenger en spiss til fordi Van Persie er såpass skadeutsatt og Eduardo vet vi ikke helt hvordan det ender opp med. Det kan hende han blir kvitt plagene, eller så blir det som Diaby som stadig får småskader med tanke på bruddet han hadde for et par år siden. Bendtner, Vela og Walcott er alle 20-21 år gamle, og derfor burde vi få inn en spiss som er 2-4 år eldre enn disse, som er allsidig. F.eks. Chamakh eller Gignac som det har blitt nevnt. Personlig vil jeg se at Chamakh kommer inn siden han er rask, veldig god på hodet, en ok avslutter og han er også en spiller som kan holde på ballen men samtidig løpe i bakrom. Han blir vel ikke akkurat så veldig dyr heller.

På midtbanen vil jeg kun se en forsterkning, og det er på den defensive midtbaneplassen. Song er en av mine yndlingsspillere, men jeg mener at han er såpass ung at han ikke burde få et så stort ansvar når han kun er 21 år gammel. Jeg tror Song kan bli stor, men først må Wenger bestemme seg for hvor han skal spille. Han har tidligere uttalt at Song er en midtstopper, og jeg må si at han imponerer meg alltid på stopperplassen, men samtidig er han knakenes god som DM. Det som er imponerende er jo at han er såpass god uten å ha fått veiledning av en eldre spiller, hadde han f.eks. hatt Gilberto eller Flamini til å lære av så ville han nok tatt enda et steg opp. Vi vet jo alle hvor viktig det er at de yngre spillerne lærer av en erfaren spiller som Fabregas gjorde av Vieira, eller som Walcott gjorde av Henry (noe jeg kun har sett glimtvis av :p).

Ellers har det vært noen rykter om at Kolo er på vei til City i løpet av uka, og at Hangeland skal være på vei inn. Selv stusset jeg litt over at Vermaelen hadde nummer 5 på lørdag, og ikke nummer 6 som jeg forventet at han skulle ha. Mener dog at Hangeland inn ville vært en klar forsterkning, hvertfall med den dalende formen Toure har hatt siden han kom tilbake fra ACN. Dog trenger Toure en stor sterk stopper ved siden av seg for å fungere best, så det beste løsningen langsiktig ville vel vært å la Gallas gå og beholde Toure og spille han ved siden av Hangeland (HVIS han kom inn selvfølgelig).

Dog tror jeg at Arsenal selv uten en forsterkning på topp, men med kun en defensiv midtbane som Lorik Cana ville kjempet om gullet. Hvertfall hvis vi ikke blir sinnsykt rammet av skader som vi har vært de siste 3-4 sesongene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers har det vært noen rykter om at Kolo er på vei til City i løpet av uka, og at Hangeland skal være på vei inn. Selv stusset jeg litt over at Vermaelen hadde nummer 5 på lørdag, og ikke nummer 6 som jeg forventet at han skulle ha. Mener dog at Hangeland inn ville vært en klar forsterkning, hvertfall med den dalende formen Toure har hatt siden han kom tilbake fra ACN. Dog trenger Toure en stor sterk stopper ved siden av seg for å fungere best, så det beste løsningen langsiktig ville vel vært å la Gallas gå og beholde Toure og spille han ved siden av Hangeland (HVIS han kom inn selvfølgelig).

Mark Randall spelte med nummer fire, betyr ikkje at Fabregas skal bort. ;) Om Toure blir, noko eg håpar, trur eg ikkje han blir fast. Vermaelen vart kjøpt inn for å spele ved sida av Gallas, trur eg. Ser svart ut for Toure.

Lenke til kommentar

Mark Randall spelte med nummer fire, betyr ikkje at Fabregas skal bort. ;) Om Toure blir, noko eg håpar, trur eg ikkje han blir fast. Vermaelen vart kjøpt inn for å spele ved sida av Gallas, trur eg. Ser svart ut for Toure.

Jaha? Altså, Gallas forsvinner etter denne sesongen. Hadde vært idiotisk av Wenger å slippe Toure når han vet dette. Da stiller vi med Vermaelen, DJ og Senderos (med mindre han forsvinner) og vi må handle 2 midtstoppere. Dette er lite trolig. Tviler på at Toure forsvinner. Det ville i så fall vært det dummeste Wenger har gjort.

Tror nok Gallas og Toure starter sesongen sammen.

Lenke til kommentar

At noen kan si at Vermaelen var kjøpt inn for på spille foran Toure skjønner jeg ikke. Toure er visekaptein, og var mye av grunnen til at Arsenal f.eks kom seg videre i Roma bortekampen i CL når alle var så og si død. Var fortsatt gira og fikk alle til å løpe mye, husker holdningen hans. Scorte også straffen som gjorde det 5-5 i straffekonken. Som sagt, ser det som Toure er "Mr. Arsenal" og eneste igjen fra invincibles som var fast der og er også raskeste midtstopperen dere har. Takle kan han også. Bare se tilbake til Man Utd 0 -0 Arsenal kampen og si at Toure er i dårlig form etter det. Hadde Ronaldo i baklommen hele kampen.

Tviler virkelig på at kjøp har blitt gjort for å erstatte Toure i førsteelleveren.

Lenke til kommentar

I agree. Har ingen tro på dette ryktet i grunn. Tror Kolo har det bra i Arsenal nå kontra i vinter. Han har jo til og med vært ute i media i det siste og sagt at han gleder seg til neste sesong? Ryktet har heller ikke vært i de store avisene og stammer fra en blogg så vidt jeg kunne se.

Lenke til kommentar

Eg trur ikkje Vermaelen vart kjøpt for å sitje på benken, eller vere back-up. Og eg trur faktisk Wenger heller vil ha Gallas på bana enn Toure, dessverre. Men vi får sjå. Sjølv håpar eg på Toure og Vermaelen, uansett om Gallas er vår beste forsvarar (noko han er, dessverre).

Lenke til kommentar

Så lenge vi blir bedre på defensive dødballer i mot er det egentlig ett fett hva folka bak der ender opp med å hete.

Personlig har jeg vel synes Kolo har vært grei nok, men ingen jeg vil gråte for om blir byttet i noe bedre.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...