tacomodo Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 So long Ade. Godt å bli kvitt'n Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Se filmen hos Youtube "There were reports that Arsenal had been persuading you to stay, there were reports that Chelsea were interested, but was it always Manchester City for you?" "Yeah of course, yeah." Tihi. ^^ Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Hva tror folk her inne om "standard" startelleveren til Arsenal i August. Det jeg lurer på er 2 ting. Vil Arshavin bli satset på som spiss ved siden av Van Persie? Da med forutsetning av at Wenger ikke henter inn noen erstatter for Adebayor. Hvordan spilletid tror dere Bendtner får denne sesongen? mer eller mindre en ifjor? Kan vi forvente oss et offensivt Arsenal som følger? Walcott/Denilson - Fabregas - Eboue - Nasri Arshavin Van Persie Endret 19. juli 2009 av Kjakan24 Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Trur ikkje du kan forvente deg eit Arsenal med Eboue som sentral midtbane med Denilson på kant nei. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hva tror folk her inne om "standard" startelleveren til Arsenal i August. Det jeg lurer på er 2 ting. Vil Arshavin bli satset på som spiss ved siden av Van Persie? Da med forutsetning av at Wenger ikke henter inn noen erstatter for Adebayor. Det er absolutt en mulighet. Rosicky kan ta over venstrevingen og Arshavin satt sammen med Robin. Men ikke glem at vi har en storscorer i Eduardo som vi kan få det ekstremt gøy med hvis han finner formen. Hvordan spilletid tror dere Bendtner får denne sesongen? mer eller mindre en ifjor? Med tanke på at vår andre target man-type spiss Adebayor har dratt, så får nok Bendtner en del spilletid. Men se opp for Carlos Vela, en annen unggutt som jeg spår for sitt gjennombrudd i PL denne sesongen. Han har et vesentlig større potensiale enn det Bendtner har. Kan vi forvente oss et offensivt Arsenal som følger? Walcott/Denilson - Fabregas - Eboue - Nasri Arshavin Van Persie Jeg vet ikke hvor mye du har fulgt med på Arsenal, men jeg kan garantere to ting. Eboue kommer ikke til å spille sentralt og Denilson ikke ute til høyre. Sånn som jeg ser det er det to sannsynlige lagoppstillinger til neste sesong. Almunia Sagna - Tourè - Gallas - Clichy Walcott - Song/ny DM - Cesc - Rosicky Arshavin van Persie Almunia Sagna - Tourè - Gallas - Clichy Walcott - Song/ny DM - Cesc - Arshavin Eduardo - van Persie Det har også vært spekulert i en 4-3-3, men det har mistet litt sannsynlighet etter at Ade dro. Den vil da se sånn ut: Almunia Sagna - Tourè - Gallas - Clichy Song/ny DM Cesc - Nasri van Persie - Eduardo - Arshavin Den defensive tryggheten på midtbanen er definitivt vårt svake punkt. Kanditater for å ta den plassen er Lorik Cana, Gokhan Inler, Jeremy Toulalan og Blaise Matuidi. Bortsett fra det ser laget mer enn sterkt nok ut. On another note, her er en fin artikkel om Adebayor: http://arsenal-mania.com/articles/3107010/...k-Adebayor.html. Adebayor, Adebayooor We gave him 80 grand He left us for more Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Wenger har uttalt at han nok ikke kommer til å handle mer. Kun hvis det er nødvendig. Dette ser jeg på som en svak uttalelse. Han må skjønne at vi trenger minst en spiller til for å kunne kjempe i toppen. Eller så kan det han sier bare være "tull". Dvs han driver gjøn med pressen for å få de til å slutte å mase slik at han kan drive sine handler i fred. Dersom dette ikkeer tilfelle begynner jeg å miste litt troen på Wenger, men vi får se. Han pleier å vite hva han gjør. Av de midtbanespillerne du nevner Hegland er nok bare Matuidi og Cana aktuelle. Av de kunne jeg tenke meg Cana. Matuidi er enda et prospekt i samme gate som Denilson og Song. Når dette er sagt så tror jeg den siste formasjonen du nevner kan være interessant. Der har vi mange muligheter på topp og vi har Walcott, Vela og Bendtner i bakhånd. Håper at Wenger gir Vela mer spilletid i år enn i fjor og at Walcott fungerer mer som en supersub. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Wenger har uttalt at han nok ikke kommer til å handle mer. Kun hvis det er nødvendig. Dette ser jeg på som en svak uttalelse. Han må skjønne at vi trenger minst en spiller til for å kunne kjempe i toppen. Tror helt sikkert at han har planlagt og kjøpe en defensiv midtbanespiller. Fiorentina bekreftet vel at vi hadde inne et bud på Melo. Dette var ikke bare fordi Wenger likte Melo, men også fordi han ser, som alle oss andre, at det er et svakt punkt i laget vårt. Av de midtbanespillerne du nevner Hegland er nok bare Matuidi og Cana aktuelle. Av de kunne jeg tenke meg Cana. Matuidi er enda et prospekt i samme gate som Denilson og Song. Er helt enig, Toualan og Inler vil bli veldig vanskelig og kjøpe, men money talks og vi har nok av dem etter salget av Adebayor. Cana kunne jeg også virkelig ha tenkt meg, en mer begrenset spiller enn de to andre, men utfyller rollen sin glimrende. Han kan gi oss den tryggheten vi har manglet siden vi solgte Flamini. Når dette er sagt så tror jeg den siste formasjonen du nevner kan være interessant. Der har vi mange muligheter på topp og vi har Walcott, Vela og Bendtner i bakhånd. Håper at Wenger gir Vela mer spilletid i år enn i fjor og at Walcott fungerer mer som en supersub. Ja, vi har veldig mange spillere som kan fungere i den formasjonen. Den gir også spillere som Walcott og Vela posisjoner de foretrekker istedet for vinger i en 4-4-2. Med så kreative og teknisk slepne vinger som Shava og van Persie som forer Eduardo med assists, så lukter det mål. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Helt enig, men det krever at Eduardo holder seg skadefri. Vet ikke hvor trygg jeg er med Bendtner på topp, selv om han har tatt store steg også i år. Vi får se. Det blir et meget spennende år. Vi er linket til Andre-Pierre Gignac. En spiller jeg aldri har sett spille. Heller ikke hørt om, men nå følger jeg ikke med på fransk fotball. http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...s.html?ITO=1490 Endret 19. juli 2009 av Benbjo Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Toppscorer i den franske ligaen og bare 23 år høres vel og bra ut. Jeg foretrekker nok Gignac over Chamakh, som vi blir linket til overalt der jeg ser. Og hva tror folket om spekulasjonene om at vi er etter Obafemi Martins? Jeg er meget skeptisk. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Kunne ikke tenke meg Martins i det hele tatt. Tror ikke han ville tilføyd laget vårt noe som ikke det vi alt har. Chamakh har jeg heller aldri sett spille, men har hørt mye negativt. Scorer lite mål osv. Tok en titt på youtube og ble ikke direkte imponert (jaja, vet man ikke skal dømme etter youtube osv ). Kan visstnok drible da. Kanskje Wenger har tenkt på ham som høyrekant? Først og fremst ønsker jeg meg en DM. Så kan Wenger gjør hva han vil Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Haha, vanskelig å følge med på mer enn eget lag eller Kjakan? Eboue sentralt og Denilson på kant :!: Gignac har scoret en del mål, og i en periode ble vi faktisk linket med han. Personlig så tror jeg hverken Chamakh eller Gignac ville være gode nok. Dere har allerede Van Persie/Arshavin/Eduardo/Bendtner/Vela/Walcott som kan spille spiss. Jeg kan egentlig ikke skjønne hvorfor dere skulle handle inn en spiss til. Vela er for god for reserveligaen, og han vil definitivt få flere kamper denne sesongen. Bendtner følger jeg at mange her inne undervurderer kraftig. Arshavin har uttalt tidligere at han ønsker å spille mer sentralt. Dere har Nasri/Rosicky/Eboue som kan spille vinger. Dere har jo pdd. et slikt lag: Almunia/Fabianski Sagna/Eboue Toure/Gallas Vermaelen/Silvestre/Djorou Clichy/Gibbs/Silvestre Rosicky/Walcott - Fabregas/Nasri/Arshavin -Song/Denilson/Diaby Nasri/Arshavin/Vela Van Persie/Bendtner/Walcott - Eduardo/Arshavin/Vela Min personlige favoritt start XI i bold. Slik jeg ser det, så vil dere med Lorik Cana/Gökhan Inler ha en stall til å kjempe om trofeèr på alle fronter. Jeg har unnlatt å nevne alle kantene på begge sider, så vidt jeg vet kan vel nesten alle vingene deres spille på begge sider? Endret 19. juli 2009 av Wisbatov Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Ikke glem Diaby som, on his day, kan være fantastisk. Og stor er han også. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Tabbe av meg å glemme Diaby, mannen som droppet ferien for å trene styrke. Arsenal har et herlig lag. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Tabbe av meg å glemme Diaby, mannen som droppet ferien for å trene styrke. Arsenal har et herlig lag. Creds til Diaby for det ja. Føler at hvis Diaby får det til skikkelig og kan være god i flere kamper (vanligvis er han god en kamp og forferdelig den neste), så kan han bli fast i Arsenal. Song er førstevalg pdd. spør du meg. Fortjener det. Jepp, får de inn en DM som du sier (Har gode DM nå, men ikke noen som er helt fast og det er ganske viktig), så tror jeg seriøst de har absolutt alt de trenger for å vinne ligaen. Mener det virkelig. Midtbanen er der oppe med Chelsea og United sin. Og forsvaret (uten 2+ skader) er veldig bra og. Begge backene sammen er beste backparet i hele verden, hands down. Endret 19. juli 2009 av tc47 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Personlig mener jeg at det største problemet til Diaby i mange kamper er hvor mange touch han bruker. Jeg er kanskje litt merkelig i og med at jeg ofte teller hvor mange touch hver spiller bruker, men Diaby bruker ofte fire touch der resten av laget bruker to touch. Dette senker farten på angrepspillet og jeg føler at han hadde vært så mye bedre uten dette. Hvis du ser på United/Arsenal/Liverpool/Chelsea vs Stoke og Hull så vil du merke at spillere i disse klubbene (Stoke/Hull) ofte bruker fire - fem touch i motsetning til topplagenes to touch. Når spillere dribler bruker de selvsagt flere touch, men generelt i pasningspillet så er toppspillerene mye flinkere til å bruke få touch. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Du har også glemt Johan Djourou og din gamle kjenning Silvestre. Rosicky og Nasri bør også bytte sider på lagoppstillingen din. Ellers er jeg stort sett enig i laget du har satt opp. To plasser som kan diskuteres, vingene og stopperne. Tourè og Vermaelen er et spennende stopperpar. Kolo er best når han spiller sammen med en dominerende stopper som vi håper The Verminator er. Da er Kolo svært god, når han kan bruke sine sterke sider som farten, taklinger og markeringer, og gi Verma ansvaret for luftrommet. Men å sette ut Gallas, som ifjor var vår beste forsvarer, synes jeg likevel er en risiko. Det blir spennende å se hva Wenger gjør. På vingene må Nasri/Walcott/Rosicky kjempe om tre plasser. Jeg føler at vi trenger rutinen og alderen til Rosicky på vår unge midtbane, og da tar han venstre side. På høyre side er det veldig åpent, Theo og Samir er to veldig spennende spillere som jeg ikke klarer å sette over hverandre. Det må komme an på motstander. Begge disse to vil komme bedre til sin rett i en 4-3-3 som jeg presenterte litt lenger opp i tråden. Endret 19. juli 2009 av Hegland Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Ser den Wisbatov, men Diaby kan det med raid og det kan egentlig veldig få av de spillerne som spiller den posisjonen i Arsenal. Også er det noen ganger han sentrer videre på førstetouch og etter vending og sånt i videoen også. Men jeg tror jeg husker noen ganger når Diaby tar for lang tid på ballen, så ser poenget ditt. Djourou glemte du også ja. Silvestre burde egentlig ikke bli med videre hvis man skal vinne ligaen, ikke som backup en gang eeegentlig men greit nok å ha langt bak, I guess. Ellers må jeg si at Kolo er liksom Mr. Arsenal og er god nok for å spille fast, så jeg hadde aldri satt han ut av laget. Men selvfølgelig gjør Wenger det han må. Personlig, er Kolo en av favorittspillerne mine hvis ikke den favoritte utenfor Utd. Herlig personlighet og spillemåte for å være stopper og. Enig med Hegland ang. Rosicky også. Han må starte når han er match fit, fordi han har rutine og er alltid tidlig med pasningene også. Han er også en av de få i Arsenal som skyter fra diverse posisjoner som utenfor feltet osv., og det er viktig å ha. Han er ganske herlig på venstre. Dette sier jeg mye basert på videoene jeg har sett av han pga. broren min som så på de videoene i hele fjor imens han var ute. De videoene på youtube som jeg viste her tidligere, og de kampene jeg husker han i. Han spilte jo ganske bra i går i de 45 min han fikk mtp. at det var første kampen hans etter 18 måneder! Theo Walcott, som Benjbo nevnte, virker mer som en supersub nå for tiden og burde kanskje bli brukt sånn og. Personlig, mener jeg at Nasri er utrolig herlig spiller med en rask og effektiv tankegang og er perfekt for spillestilen til Arsenal. Men er veldig enig i at det er avhengig av motstander når det gjelder hvem som starter på høyrekant. Nasri kan jo også spille mer sentralt av og til når det trengs og. Ting ser ganske positive ut akkurat nå for tiden ihvertfall. SPESIELT hvis dere kan unngå skader til 3+ førstelagsspillere samtidig. Virker som Rosicky tilbake er en ny signering og.. og en ganske viktig en og. Endret 19. juli 2009 av tc47 Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Theo Walcott, som Benjbo nevnte, virker mer som en supersub nå for tiden og burde kanskje bli brukt sånn og. Personlig, mener jeg at Nasri er utrolig herlig spiller med en rask og effektiv tankegang og er perfekt for spillestilen til Arsenal. Men er veldig enig i at det er avhengig av motstander når det gjelder hvem som starter på høyrekant. Nasri kan jo også spille mer sentralt av og til når det trengs og. Ting ser ganske positive ut akkurat nå for tiden ihvertfall. SPESIELT hvis dere kan unngå skader til 3+ førstelagsspillere samtidig. Virker som Rosicky tilbake er en ny signering og.. og en ganske viktig en og. Tror nok det er dette som er den langsiktige planen til Arsene. Hvis vi skal putte Nasri sentralt så betyr det at vi må kjøpe en DM, Cesc og Nasri må ha en ballvinner som Cana bak seg. Men hvis de får det, kan de skape utrolig mange sjanser sammen. Nasri vil nok også få en enda viktigere rolle for oss hvis Cesc forlater oss. Jeg begynner forresten og glede meg noe helt vanvittig til seriestart. Tror aldri jeg har sett så frem til start som jeg gjør i år. Endret 19. juli 2009 av Hegland Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Jepp, den ser jeg. Wenger tenker nok for fremtiden også når det gjelder Nasri og muligens det å "erstatte" Fab hvis han forlater dere. Nasri er definitivt god nok å spille der ihvertfall. Men det å ha en DM bak Cesc og Nasri som spiller sentralt høres egentlig litt orgasmisk ut. Arsenal kommer alltid til å lage flere sjanser hver eneste kamp med disse spillerne match fit, ingen tvil om det. Derfor var det nyttig med en spiss om Henry/Ade i 07/08, for da blir det mål. Med Bendtner som han var i fjor, spiller jo dere kanskje like bra bak spissene men scorer halvparten av målene som dere hadde gjort med en god gammel Henry eller Anelka for den saks skyld. Ja, det kan jeg skjønne godt. Det var jo "lite" å forvente når dere mistet halve midtbanen deres i fjor sommer (Flamini og Hleb stakk og Rosicky var jo usikker hele veien). Men i år føler jeg presset virkelig er på Wenger. Og det tror jeg han vet. Har en liten følelse om at Arsenal kanskje vinner ligaen i år. Ser ikke for meg det å vinne PL 4 år på rad (hadde vært helt vanvittig) samtidig som et par veldig viktige offensive spillere som forlot oss nå i sommeren når det gjelder Utd. Kan kalles for en slags overgangsperiode, denne sesongen for oss. Vi får se. Hvis ikke det er oss, håper jeg ihvertfall at det er dere og ikke Chelsea, og ihvertfall ikke Pool. Wenger har jeg stor respekt for. Blir en knall sesong. Endret 19. juli 2009 av tc47 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå