Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Det blir nok Melo på oss ja. Litt overrasket over at det er Eboue som går motsatt vei, og ikke Senderos, men kan ikke si jeg feller noen tårer for Eboue. Dessuten kan Eboues avgang være et skritt mot at "the italian defender" som har blitt nevnt er Davide Santon. Det hadde vært smooth.

Vet ikke hva jeg tror om Melo, jeg står nok litt i Cana-leiren, selv om jeg stort sett bare har sett det lille som finnes av begge på YouTube pluss Melo på CC. Hvis det er noe hold i spekulasjonene om at vi spiller 4-3-3 til neste år må vi ha en skikkelig kompromissløs terrier til å balansere, og Cana er nok bedre til det enn Melo. Melo kan bidra mer i det offensive og er teknisk bedre rustet enn Cana, men med all den kreative kraften vi har på midten er det ikke nødvendig. Kjøp Lorik Cana, drill ham inn i systemet og han blir en fantastisk ballvinner for oss. Med de nåværende spillerne pluss Cana på plass, står vi igjen med et svært slagkraftig lag, og 4-3-3 er imo den formasjonen vi får ut det beste i alle.

Almunia

Sagna - Vermaelen - Gallas - Clichy

Fabregas - Cana - Nasri

RvP - Adebayor - Arshavin

Begrunnelser for et par av valgene: Stopperplassen var veldig vanskelig, men Gallas er vår beste stopper på papiret, og han hadde faktisk en veldig bra sesong ifjor, etter den rufsete starten. Når det gjelder Vermaelen så bruker ikke Wenger så mye penger for en spiller som skal sitte på benken. Men å utelate Toure er likevel hardt. Toure er best når han spiller i spann med en stor, sterk og markant lederskikkelse, som Vermaelen godt kan utvikle seg til å bli. Da kan Kolo konsentrere seg om den tekniske delen av stopperrollen, som han er meget godt til, som taklinger og markeringer. Husk hvor god Toure var sammen med Sol Campbell. Da var han bare bak Alessandro Nesta i min bok.

Nasri spiller indreløper, og det er sentralt han vil spille. Han vil utfylle Cesc godt, mye pga han har litt andre kvaliteter enn Cesc. Der Cesc hele tiden ser etter gjennombruddsballen, vil Nasri utfordre, dra av en mann og skyte, eller sentre til en bedre plassert medspiller. Wenger har jo også gått ut og sagt at Nasri blir en perfekt DM for oss etterhvert. Vet ikke hvor troverdig akkurat det er, da han mangler råskapen til folk som Flamini og Gattuso, som du trenger i den posisjonen. Men som indreløper kommer han til å fungere utmerket.

Robin har spilt ute til høyre for Nederland og han har gjort det med stor suksess. Fordelen med å ha Robin der er at han kan trekke innover og skyte med det fantastiske venstrebeinet sitt. Dette gjør at han tiltrekker seg stor oppmerksomhet blant forsvaret, og hvis han da istedet ruller ballen ut til en Sagna som kommer halsende eller chipper ballen inn til Ade, skaper det stor ubalanse i forsvaret. Robin har hatt en fin sesong, og viste at han kan bli en målgjører å stole på til neste sesong.

Det er selvfølgelig ikke bare plusser med denne oppstillingen. Det kan bli for offensivt, og den passer nok ikke borte mot topp 4-lagene. Kantene våre kan bli stående for langt oppe i banen og skape farlige 2mot1 situasjoner i forsvar. Men i Arsenal skal du spille for å angripe, ikke for å forsvare. Slik jeg ser det er dette en lagoppstilling som vi kan nå langt med til neste sesong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AC Milan are ready to offer £20million cash plus Mathieu Flamini for Emmanuel Adebayor.

Manager Arsene Wenger wants to resolve Adebayor's future at the Emirates before launching his own summer recruitment spree.

Milan and neighbours Inter are both keen to sign the 25 year-old striker. AC hope offering Flamini a return to the Gunners will help clinch a deal. He left Arsenal last summer as a free agent but Wenger may not be keen to inherit his Milan wages.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...15875-21495416/

Veldig interessant hvis det er noe hold i dette.

Lenke til kommentar
Flere kilder melder at Robin har signert en kontrakt frem til 2014, og bekreftelse vil komme iløpet av dagen.

Ingen bekreftelse i dag, kommer nok i løpet av et par dager regner jeg med. Forhåpentligvis kommer bekreftelse på et par signeringer også denne uka ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...