Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gallas er en rimelig god spiller, men nøkkelspiller? Neppe. Mange sier han er en av få i Arsenal med vinnermentalitet, men når han sutrer og henger ut medspillere i media så er ikke han noen nøkkelspiller i mine øyne. Dessuten er han uvenner med Toure, noe som er negativt.

Lenke til kommentar

Ikke selg noen og hent gjerne denne Vermaelen, så er mange av problemene våre løst. Det er absolutt plass til både Kolo, Gallas, Djourou og Vermaelen i laget vårt. Gallas er etter min mening vår beste midtstopper og har bare ett år igjen av kontrakten, la han fullføre den. Senderos blir nok solgt og jeg tror at vi klarer å forhandle fram £4-5m for ham. På midten trenger ingen å selges for der trenger vi bredde. På topp ser jeg helst at ingen blir solgt heller. RvP må signere kontrakt, mens Adebayor kan gjerne bli og bevise at han er god nok neste sesong. Syns i alle fall ikke at det er vits å akseptere noe under £20m for han, selv om han kanskje ikke rettferdiggjør en slik sum etter årets sesong. Men det blir etter min mening dumt å selge en slik asset for £15m året etter at Milan var villige å bla opp £30m. Dessuten tror jeg ikke at Ade kommer til å bli erstattet med en ny spiss, som jeg har har sagt tidligere. Wenger kommer bare til å komme med tillitserklæringer om Bendtner og påpeke at vi har mange andre spisser. Til nøds henter han en kantspiller og gjør Theo eller Shava til heltidsspisser.

(Sean McDermott kostet 4.3£ mill i følge diverse kilder. Blant annet bloggen til J. Sanderson).

Dette her må være en stor misforståelse! Hvordan kan en 16-årig keeper fra Våg koste £4.3m? De engelske bloggene må ha klusset med NOK og pund. 4.3 millioner NOK gir mye mer mening. Hadde han virkelig kosta så mye som bl. a. J. Sanderson sier hadde han blitt tidenes dyreste ungdomsspiller i Norge og saken hadde fått enorme overskrifter her til lands. Nei, dette nekter jeg rett og slett å tro.

Når det gjelder midtbanen, så er Song absolutt god nok til å spille sammen med Cesc, Benbjo. Denílson var også den midtbanespilleren som fikk flest kamper av alle denne sesongen og det er tydelig at gutten har utviklet seg ganske mye siden sesongstarten. Og når du snakker om spillere som Denílson og Song får jeg inntrykk av at du omtaler middelmådige og avdanka Tippeligaspillere, når de i realiteten ikke er eldre enn 21 år begge to og har massevis av potensiale. Og hvorfor tror du at Cana kommer til å løse alle våre problemer på midtbanen? Jeg trodde også før at han var nøyaktig hva vi trengte, men etter å ha sett nærmere på ham på bl. a. Youtube har jeg innsett at han ikke er teknisk nok til å spille på Arsenals midtbane.

Inn med:

Thomas Vermaelen £11m

Ut med:

Phil Senderos £4-5m

Mikaël Silvestre £1m

Amaury Bischoff (free)

Jay Simpson £2m

Lenke til kommentar

Synes du virkelig Denilson og Song er gode nok til å forsvare en plass i første elleveren til et lag som skal kjempe i toppen i CL og PL? Det synes ikke jeg. Pdd _er_ de middelmodige etter PL standard. Klart de har potensiale. Song mest av de to. Denilson klarer jeg bare ikke å like. Er klar over statistikken hans, men noe ved ham liker jeg bare ikke.

Cana nok mye bedre enn de to. Er en Flamini type som løper og jobber gjennom hele kampen. Han er ikke kjempe som Vieira som jeg vet mange etterlyser, men en Flamini type vet vi jo fungerer. Desverre blir han for dyr og vi må nok ta til "takke" med Denilson og Song. Vi får se om de klarer å holde et toppnivå neste sesong, men jeg bruker rette til å forholde meg skeptisk.

Ellers er jeg enig med at vi skal selge de du nevner. Tror dog vi får mer for Simpson. Diaby kan vi også få noen millioner for. Senderos forsvinner nesten helt sikkert. Tror også muligens Adebayor er på vei ut. Stiller meg ambivalent til dette.

Kjenner du til kontrakts situasjonen til Silvestre? Wenger pleier jo bare å gi 1 år til spillere over 30. Tror nok ikke han forsvinner faktisk, men vi får se.

Håper Bendtner tar store steg til sesongen. Begynner å få litt sansen for han og han har åpenbart potensiale og har hvertfall stillt seg høye mål. Dette er positivt. Får han skikk på avsluttningene sine blir det meget bra da han er god til å posisjonere seg og lese spillet.

Ellers er det meget viktig at Eduardo blir frisk og at RvP signerer ny kontrakt.

Angående McDermott er jeg som deg ganske sikker på at noen har klusset mellom Pund og norske kroner. Sykt hvis IK Våg får 40 millioner kroner hvertfall :p

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Jo, jeg tror faktisk at Song er klar til å ta steget som vårt nye rivjern på midten. Det syns jeg han har bevist de siste månedene. Husker du da Flamini overtok den rollen i starten av 07/08? Sesongen før var han alles kjære syndebukk og var ønsket bort fra klubben. Jeg husker at til og med Wenger var klar til å la han gå, men Mathieu valgte å bli og slo grusomt til den høsten. Han kom altså out of nowhere, og det tror jeg også at Song skal klare, bare at i hans situasjon har han fått mye (fortjent) ros for denne våren. Han har en enorm fysikk, vinner faktisk mange hodedueller og han har begynt å jobbe mye mer enn før, noe som var de fleste klagde over i fjor høst. Dessuten har han blitt mye flinkere til å lese og bryte spillet til motstanderen og er en veldig god takler. Han er også meget god framover på banen, har en god pasningsfot (slik som

) og har hatt mange tricky backflicks denne sesongen. Når Song er skadet eller skal til ANC er Denílson mer enn god nok backup. :) Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Ja, vi får se. Den pasningen til Eduardo mot Burnley er helt syk. Dog var det svak motstand. Han har tatt store steg denne våren. Er enig i det, men er fortsatt usikker på at han:

A) Holder en hel sesong

B) Holdet godt nok nivå over en hel sesong og mot god motstand.

Lese forresten dette:

Alex Song wanted to give his children a good upbringing in life, which he claims eluded him; he married at the age of 18 and is now father to two children, the eldest being two-year-old Nolan.

Dæven. Gutten er 21 og har 2 unger alt

Lenke til kommentar

Aw, det visste jeg ikke. Søt. :)

Ellers, som iRoman sier så tror jeg Song klarer seg på det nivået jeg og som jeg har nevnt mange ganger. Uansett, som dere begge sier er den pasningen til Eduardo helt syk mot Burnley. Men du sier at at det var svak motstand, vel, han hadde nesten AKKURAT samme pasningen mot Chelsea på Emirates når det var 1-3 tror jeg og Walcott bommet på sjansen mens i den mot Burnley var det Eduardo som er en syk avslutter som var plassert der som scorte. That's the difference, Song gjorde det samme begge gangene, akkurat den samme type pasningen. Skulle gjerne vist dere den, men jeg vet ikke hvor det er til å finnes. Jeg husker den veldig godt ihvertfall.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Aw, det visste jeg ikke. Søt. :)

Ellers, som iRoman sier så tror jeg Song klarer seg på det nivået jeg og som jeg har nevnt mange ganger. Uansett, som dere begge sier er den pasningen til Eduardo helt syk mot Burnley. Men du sier at at det var svak motstand, vel, han hadde nesten AKKURAT samme pasningen mot Chelsea på Emirates når det var 1-3 tror jeg og Walcott bommet på sjansen mens i den mot Burnley var det Eduardo som er en syk avslutter som var plassert der som scorte. That's the difference, Song gjorde det samme begge gangene, akkurat den samme type pasningen. Skulle gjerne vist dere den, men jeg vet ikke hvor det er til å finnes. Jeg husker den veldig godt ihvertfall.

Husker den selv. Song har forbedret seg KRAFTIG på pasninger i løpet av sesongen, samtidig som han har utviklet seg kolossalt på alle andre områder, husker også pasningen mot Chelsea. Rev meg selv i håret når Walcott bommet på den sjansen, en fantastisk pasning av Song uansett utfallet :p

Lenke til kommentar

Song er kul :cool:

Sikkert mange som er uenige med meg, men jeg mener at Denilson har et større potensiale enn Song. Denilson er en bedre takler og klarer å lese spillet bedre enn Song. Vi så at Song slet med å posisjonere seg mot Manutd i CL-semien i begge oppgjørene. Men når vi spilte med Denilson mot Manutd i PL, hadde vi mye bedre kontroll på midtbanen. Men Song duger mot de mindre lagene, og jeg vil på ingen måte si at Denilson har spilt fantastisk, men likevel holder jeg han som en knepen favoritt som førstelagsspiller.

Men Song har uten tvil vært bedre enn Denilson mesteparten av dette halvåret, og om han klarer å fortsette å spille bra, og samtidig ta det siste steget opp, har han absolutt en reell sjanse for å spille fast hos oss.

Jeg skal på ingen måte avskrive Song enda. Men hittil holder jeg en knapp på Denilson.

Lenke til kommentar

http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_5370775,00.html

Er det mulig? Jeg lurer på om broren til Kolo bare er dum eller har blitt hjernevaska av agenten sin?

"He will not go to Arsenal because he has better offers and nor will he go to Germany, but his future could be in Italy or in England"

Her antar jeg at agenten mener City eller Inter/AC Milan, og det sier vel sitt. At han ville sagt nei til å spille sammen med sin bror i Arsenal for de økonomiske fordelene i City er bare tragisk, spesielt siden lønna han ville fått i Arsenal ikke akkurat er dårlig. Han er en etablert spiller, og etablerte spillere pleier å tjene en del i Arsenal (Gallas, Cesc, Kolo og Ade topper vel lønningslista). Tragisk hvordan fotballen er blitt.

The Telegraph sier riktignok at Arsenal er fortsatt et valg for Yaya. Der står det vel at han tjener £45,000 i uka i Barca, og at catalanerne ikke er villige til å møte hans krav om 15% økning. Nå er det ett år siden jeg har hatt (praktisk) matematikk på skolen, men er ikke 15% av 45.000 = 6750? Dvs. at han krever £51,750 i uka? Føler at jeg har gjort noe feil i regninga, for det var ingen voldsom økning, og absolutt noe Barca, en av verdens rikeste klubber, burde ha sagt Ya til (:p).

Uansett, hvor jizz hadde det ikke vært å fått inn både Vermaelen og Toure Yaya dette transfervinduet? Come on, Ivan!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kan bare se for meg Vg overskrifet om Arsenal får Yaya. Spesielt i kamper der han blir matchvinner.

Uff, er nesten skremmende nok tanke til å håpe at han ikke kommer.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...