Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

ja, og dette gjør at Hangeland blir en bedre midtstopper en Toure i ENGLAND. Jeg er ikke like sikker om han klarer seg ut i Europa. Men han har jo klart seg mot psillere som Torres, Rooney, adebayor osv..Vi får se. Wenger knows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke ha Hangeland i Arsenal. Han passer rett og slett ikke inn, og jeg innbiller at han ville gjort lignende tabber som Senderos gjorde hos oss. Jeg vet ikke hvor mye dere har sett Fulham spille i år, men de har en ganske lav forsvarslinje og en midtbane som beskytter stopperne MEGET godt, noe som gjør at Hangeland ikke kommer i situasjoner hvor svakhetene hans blir eksponert. Det vil si løpedueller og lignende. Hadde han vært i det generelt angrepsvillige og kreative Arsenal-laget, ville svakhetene hans kommet fort fram og han hadde rett og slett tabbet seg ut ofte. Og det å bruke £15m på Brede er bare latterlig. Jeg tror vi kunne fått Lescott for den prisen, og han ville absolutt tilført laget vårt mye bra. Han er både ganske kjapp, hodesterk og ikke minst målfarlig på offensive dødball.

Og Benbjo; hvorfor selge Denilson? Vi trenger bredde i laget vårt, og det kommer ikke av å selge alle squadspillerne våre. Dessuten har han ikke vært så verst denne sesongen. Når det gjelder Adebayor virker det som om han blir solgt. Han har fortsatt den mystiske lyskeskade og er ute mot Stoke.

Lenke til kommentar

Tja vi har jo Nordteveit da :) Kommer sikkert til å spille A-lags kamper for oss innen ikke altfor lenge.

iRoman - ønsker å selge Denilson for å hente en bedre spiller. Henter vi en CM til nå vil det uansett drepe enten han eller Song. Song ser jeg på som bedre pdd så Denilson kan gå.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke ha Hangeland i Arsenal. Han passer rett og slett ikke inn, og jeg innbiller at han ville gjort lignende tabber som Senderos gjorde hos oss. Jeg vet ikke hvor mye dere har sett Fulham spille i år, men de har en ganske lav forsvarslinje og en midtbane som beskytter stopperne MEGET godt, noe som gjør at Hangeland ikke kommer i situasjoner hvor svakhetene hans blir eksponert. Det vil si løpedueller og lignende. Hadde han vært i det generelt angrepsvillige og kreative Arsenal-laget, ville svakhetene hans kommet fort fram og han hadde rett og slett tabbet seg ut ofte. Og det å bruke £15m på Brede er bare latterlig. Jeg tror vi kunne fått Lescott for den prisen, og han ville absolutt tilført laget vårt mye bra. Han er både ganske kjapp, hodesterk og ikke minst målfarlig på offensive dødball.

Du får Hangeland til å høres ut som en forferdelig stopper. Han kan definitivt ta steget opp, men da må han få tillitt. Hangeland har god hodestyrke er en spillende stopper, og er flink til å lese spillet. Jeg vil faktisk påstå at evnen hans til å lese spillet vil dekke opp for svakheten hans som blir løpsdueller. Det er heller ikke nødvendig med to hurtige stoppere, og hvis partneren hans skulle blitt Kolo som har helt grei fart (?) så hadde de komplementert hverandre godt. Hangeland holder høy klasse, og er etter min mening en god del bedre enn Lescott.

Lenke til kommentar

Vel, om du fikk følelsen av at jeg indirekte kaller Hangeland en forferdelig stopper, får det være din tolkning av innlegget mitt. Jeg trodde ikke at det var nødvendig å nevne at han har vært fantastisk denne sesongen. Det eneste jeg påpeker er at mye av grunnen til at han har vært så god i år er at han spiller i et system som passer ham utmerket. Du kan spekulere så mye du vil i hvorvidt han ville passet inn i Arsenal, jeg mener bare at £15m er en drøy overpris og at han i tillegg ville ha slitt litt med farten i spillet vårt osv.

Kanskje det at jeg sammenlignet han med Senderos ga deg det inntrykket? Vel, i så fall syns jeg at Senderos har fått alt for mye ufortjent tyn av folk. Han er ingen dårlig stopper, han passet bare ikke inn i spillestilen vår. Og det er tross alt en grunn til at en klubb som Milan bestemte seg for å låne ham. Og hvem vet, kanskje Senderos ville gjort en brubar jobb i en klubb som Fulham? Det er absolutt ikke umulig, ettersom han minner meg mye om Hangeland.

Lenke til kommentar

Hangeland havner sjeldent i dueller der han blir utfordret på fart uavhengig av om midtbanen ligger kompakt eller ikke, og den ligger ikke alltid kompakt selv om du skriver det som om Fulham ligger som Chelsea mot Barcelona på Camp Nou til vanlig. Grunnen til at han sjeldent havner i disse situasjonene er fordi han holder avstand nok til at hvis noen skulle utfordre han på fart så vinner han duellen. Senderos er langt fra noen dårlig stopper, men jeg synes det blir galt mot Hangeland å sammenligne Senderos med han. Hangeland er mye bedre til å lese spillet. Jagielka til £15M forresten? Han signerte nettopp 5 - års kontrakt med Everton så det skal nok bli vanskelig gitt. Prisene har gått opp, og en stopper som Hangeland kan være den perfekte erstatteren for Gallas.

Lenke til kommentar

Hvem har nevnt Jagielka?

Uavhengig av om prisene har gått opp eller ikke er £15m alt for mye. Om vi først skal bruke slike summer på stoppere er det mye bedre å hente f. eks. Chiellini imo. Hangeland, nei takk, jeg står på mitt. Erstatter til Gallas trengs heldigvis ikke ennå ettersom han har ett år igjen av kontrakten og kommer sannsynligvis til å fullføre den. Dessuten har vi Djourou, har du glemt det?

Lenke til kommentar

Oops av en eller annen grunn leste jeg Lescott som Jagielka ;). Chiellini er urealistisk for £15M. Han er nok urealistisk for £25M også. Jeg har heller ikke glemt Djourou og ikke vil jeg at Arsenal skal få Hangeland heller, men jeg tror Gallas drar til sommeren.

Lenke til kommentar

Så mesteparten av andre omgang, imponerende å se på. Wilshere var som vanlig fantastisk og Emmanuel-Thomas var rett og slett en kjempe på banen den siste halvtimen. Coquelin viste også gode takter både defensivt og offensivt. Minner meg mye om Flamini. Sanchez Watt fortjener også skryt, men det gjør egentlig hele laget når jeg tenker meg om. :p

Lenke til kommentar
Kult at dere har sett den kampen. Hvor gikk den? Morsomt å lese at ungutta våre gjør det bra :)

Kampen gikk på Setanta, og jeg så den på stream.

Kampen var fantastisk, og det kunne fort blitt flere mål i favør Arsenal.

Wilshere var utrolig god, og uten han, hadde vi mest sannsynlig slitt en del.

Men flere av unggutta imponerte meg i går, og som iRoman sier, minner Coquelin utrolig mye på Flamini.

Gleder meg til fortsettelsen :)

Endret av NegerUngenSharu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...