Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Adebayor: HVORFOR FILME NÅR DU KAN HOPPE OVER KEEPER OG PRØVE Å SETTE DEN MED VENSTRE? :)

4. målet: Klar offside.

Jada så neida så...

Tragisk at Adebayor filmer! :no:

Just by the way, det er en straffe. De som vet reglene godt ville ha visst det. En del av regelen er at det IKKE trenger å være kontakt hvis det har en effekt på balansen/sjansen og det var akkurat det som skjedde. Adebayor, som går forbi Cech ved å HOPPE over mister balansen og da er det seriøst like greit å falle helt da han mister faktisk sjansen PGA. Cech. Tenk at Adebayor IKKE hopper der, da blir han jo tatt 100% av Cech også får dere straffe selvfølgelig og kanskje Cech rødt kort. Men når han faktisk HOPPER over Cech for å prøve å ta sjansen, så unngår han taklingen som får han til å miste balansen og evt. sjansen. Det der er en straffe, og ihvertfall ikke filming på noen slags måte.

Greit nok at Wenger har en filosofi som kanskje ikke alltid skaffer oss de største trofeene hvert eneste år, men skal jeg være helt ærlig gir jeg litt faen. Å skulle gi Wenger fyken må være noe av det latterligste jeg har hørt. Wenger er Arsenal og ingen av dere sutrete medgangs-supportere skal forandre min mening på å ha Wenger som manager.

Jeg elsker Arsenal, om vi vinner trofeer er det bare en bonus. Bare det å få være en del av Arsenal-'skaren' ser jeg på som et privilegium. Jeg vil heller beholde integriteten vi har opparbeidet oss, enn å selge sjela vår for et par pokaler.

Det er så herlig å lese slike innlegg. :) Sånne supportere som et lag fortjener. Benjbo, er du så negativ når det gjelder alt annet enn fotball også? Kan ikke skjønne meg på noe av det du kommer med av og til. Du har selvfølgelig noen gode poenger mtp. spillerkjøp osv. men at dere kjemper med Everton, Spurs osv. er bare tull når laget er faktisk 2x bedre enn noen av de. Hvis ikke mer. Dere må seriøst få inn en ny fysio eller noe, for det ER faktsik VIKTIGE skader som ødelegger så mye for dere. Det er det lite tvil om. :)

EDIT: Synd Walcott bommer på så mange sjanser btw, kampen kunne vært så forskjellig om han hadde bare tatt et par av de. Og den ene når det var 0-3, FY faen for en syk ball av Song det var. Syns Song egentlig var god igjen i dag, ganske imponerende.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Som jeg sa, er forksjell på negativitet og realitet.

Kanskje jeg overdriver litt, men pdd synes jeg ikke vi er spesielt mye bedre enn Villa og Everton. Det holdt jo på å gå til helvette en stund. Chelsea og Man U er bedre enn Arsenal i alle ledd akkurat nå. Liverpool er også foran, men ikke så mye som de to andre.

Før vi vet hva som blir handlet, om noe, i sommer så ser jeg desverre ikke helt hva som skal endre på det. Muligens er det flaks som både MAn U og Chelsea har hatt mye denne sesongen. Kanskje det er å unngå skader, men det kan vi ikke regne med. Slik har det vært i mange år nå. Kanskje det er å få en målfarlig spiss. Med dette klarer vi kanskje å sanke poeng mot Hull og Stoke.

En ting jeg ikke skjønner er hvordan man ikke klarer å se at det er klasseforskjell på lagene akkurat nå. Skal man være med i toppen skal man ikke blir grisebanket hjemme av de andre topplagene. Da skal det være jevnt. Det å slippe inn 3 og fire mål mot topp 3 er bare ikke akseptabelt. Hadde vi tapt med 1 mål så hadde det vært greit nok, kjipt der og da men ikke så ille som å bli ydmyket. La oss ta Man U som eksempel. Slippe inn 2 mål før kvarteret er gått er ikke akseptabelt, selv om Gibbs sklei og Almunia var dårlig. Da er man ikke et topplag når slike ting skjer.

Egentlig så driter jeg litt i om vi vinner noe bare vi er med og kjemper. Vi har gjort dette i CL og FA. Å komme til semi-finale i CL med det laget vi har stilt store deler av sesongen er imponerende, men man må jo kunne si at vi har hatt flaks og møtt relativt svakere lag. FA cupen synes jeg Wenger rett og slett gav til Chelsea. Er jo høl i hodet å ikke stille med Arshavin selv om Hiddink kjenner han. Stiller ikke med vår beste spiller er jo på trynet. Hvem vet hvordan kampen hadde gått dersom han hadde spilt fra start. Umulig å svare på.

Det at Walcott bommer på flere sjanser i går er nok mangel på selvtillit. Mye av det jeg tror Villa har manglet en periode og derfor mistet mange poeng. Gutten er bare 20 og slikt kommer etterhvert. I mellomtiden synes jeg faktisk at han skal kunne komme inn som supersub i når det har gått 60-70 minutter av kampen. Som et topplag kan man bare ikke ha angripere som bommer så mye. Da taper man kamper.

Tolk ikke dette som at jeg vil bli kvitt gutten, tvert i mot. Han var jo fantastisk mot Villareal f.eks. Det er jo ikke så rart at han har mistet selvtilliten heller etter fiaskoen mot Man U.

Når dette er sagt så tror jeg vi kan heve oss fra et nesten-lag til et lag som kanskje kan vinne noe med noen inngrepner.

Almunia

Sagna - Toure/Gallas - høy jævel - Clichy

Arshavin/Walcott - Fabregas - Song/ny DM - Nasri/Rosicky

RvP/målfarlig jævel - Eduardo

Benk: Eboue, Toure/gallas, Walcott, Nasri/Rosicky, Fabianski, Song/ny DM, RvP/målfarlig jævel/Eduardo.

Da har vi et lag som er mye sterkere enn det vi har stilt i år samt en jævel av en benk med gode spillere. I bakhånd har vi da Vela, Ramsey, Gibbs, Bendtner etc.

Jeg håper da at vi selger:

Diaby

Adebayor

Denilson

Begrunnelser:

Diaby er mye skadet og er ikke god nok for et lag som skal kjempe om trofeer (om dette er målsetningen). Han er enda ung, men ikke utviklet seg nok på 3.5 år tror jeg det har blitt. Evt kan vi beholde ham som stallfyll. Får vel en 2-5£ mill.

Adebayor er blitt en skygge av seg selv. Jobber ikke som han gjorde i den gode sesongen i fjor. Hvis han har mistet motivasjonen er det bare å selge til Milan så lenge prisen er god nok. Skal vi si 18-20£ mill?

Denilson har jeg bare ikke sansen for i det hele tatt. Vet ikke hva det er, men noe ved han liker jeg ikke. Får vel kanskje 5£ mill?

Vi får da 30£ mill for spilllere ut. I tillegg har vi sikkert 15£ mill å handler for, så 45£ mill til sammen ca.

så Spillere inn.

Midtstopper:

Hangeland - vært meget god for Fulham. Dersom vi legger et bud på bordet som Fulham godtar tror jeg nok Hangeland slår til. 10£ mill burde holde.

Evt

Bassong (Newcastle) - Dersom Newcastle rykker ned går en del spillere på billigsalg. Bassong har nok andre ambisjoner enn CCC. Vært Newcastles beste denne sesongen vil jeg si av det jeg har sett. 5-8£ mill

Evt

Raul Albiol. Skjer ikke, men er et alternativ. Blir dyr...

Andre?

DM:

Vi har blitt linket til mange. Av disse er det mest sannsynlig at Blaise Matudi kommer. Ukjent navn for de fleste, meg inkludert. Har visstnok spilt meget bra i laget sitt.

Gokhan Inler - Vært god i Udinese. Ønsker seg dog ikke bort. Kan også koste litt cash.

Veloso - Blitt linket til oss og Bolton (wtf?). Vil nok koster rundt 12-15£ mill. Har sagt at han kunne tenke seg til engelsk liga.

Yaya Toure - Blir altfor dyr, men hadde forsterket oss veldig. 20£ mill minst.

Det er mange andre alternativer, men da er det muligens like greit å beholde Denilson med mindre vi har tenkt til å spille 4-2-3-1.

Spiss:

Aner faktisk ikke har. Har blitt linket til Dzeko fra Wolfsburg som jeg har sett litt av. Bedre enn Ade faktisk synes jeg. Jobber hvertfall bedre og er mer målfarlig. Ikke det at youtube gir et helhetelig bilde.

Ellers er jeg usikker. Forslag som er realistiske?

Lenke til kommentar

Kanskje. Han har fortsatt litt Senderos i seg, men vi får se. Er kanskje litt dumt å kjøpe en ny stopper uten at en selges, men vi har jo sett at vi har et stopperproblem når skadene kommer. Synes at Silvestre kan ta en mer mentor posisjon og vi kan handle Hangeland f.eks.

Lenke til kommentar

Benbjo; hva med Almunia? Imo er han det leddet i laget vårt som dårligst ift. de tre andre topplagene. Chelsea har Cech, United har van der Sar og Liverpool har Reina, alle flere hakk bedre enn Almunia.

Ikke det at jeg tror det er sannsynlig at en ny keeper blir handlet i sommer.

Endret av nwork
Lenke til kommentar
Benbjo; hva med Almunia? Imo er han det leddet i laget vårt som dårligst ift. de tre andre topplagene. Chelsea har Cech, United har van der Sar og Liverpool har Reina, alle flere hakk bedre enn Almunia.

Ikke det at jeg tror det er sannsynlig at en ny keeper blir handlet i sommer.

Uenig. Almunia har forbedret seg kraftig denne sesongen, og hatt veldig mange gode redninger, og jeg mener han er helt oppe med de andre keeperne. Kanskje ikke like god, men ikke langt under. Uansett føler jeg at keeperplassen er langt ifra den første plassen vi trenger forsterkninger til. Det eneste minuset med keeperplassen, er Fabianski, ifølge min mening. Vi blir veldig svekket når Almunia er ute, og om Almunia blir ute i en lang periode, sliter vi nok.

Men han er fortsatt ung, og lærer stadig nye ting, og jeg har stor tro på at han en dag blir vår førstekeeper.

Som mange andre sier, må midtforsvaret vårt i hvert fall forsterkes. Vi trenger en Vidic-type. Ja, jeg vet at slike spillere ikke vokser på trær, og at de er jævlig dyre, men det er lov å håpe :-)

Lenke til kommentar
Enig archon. Men vi kunne ikke vite at Ade skulle bli en lat jævel etter lønnsforhøyelsen. Håper på at vi kan cashe inn 20£ mill hvertfall så har vi cash til to spillere.

Spørs vel om man får så mye for han etter denne sesongen da, sett i lys av hans prestasjoner.

Men kvitt oss med han og dansken, kjøp en ny spiss og en skikkelig midtbane terrier :)

Lenke til kommentar

Bare så veldig mange andre som kan bli både bedre på og utenfor banen.

Fyren er sikkert flink, men totalt usmakelig.

Er vel derfor jeg ikke liker han og nesten samme hvor god han er ikke synes han har noe i klubben å gjøre.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Helt enig med GrandPa. Om Arsenal hadde vært litt heldigere mtp. skader, så kunne vi lett vært med og kjempet i toppen. Eneste som hindrer oss i å vinne CL er lite stabilitet og skader.

På meg virker det som dere mangler både det ene og det andre. Først og fremst et par erfarne spillere som har vert ute noen vinternetter før, samt har god mentalitet.

Sist men ikke minst en skikkelig kampteins type som kan være med å heve laget når det trengs som mest. At Arsenal har stort potensiale i den unge stallen er det ingen tvil om, men dere mangler som sagt noen viktige brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...