Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS
Vurderte flere ganger å slå av lyden på tv-en.

Etter at Fletcher rev ned Cesc og ødela en gigantisk målsjanse:

"En kjærlig arm fra en sympatisk spiller. Syntes det var veldig strengt av dommeren"

Etter at Adebayor fikk gult kort etter en uheldig takling:

"Jeg syntes dommeren burde slå enda hardere ned på den enn bare et gult kort"

Og en av "ekspertene" i studio før kampen:

"Det er bra for Arsenal at de har fått van Persie tilbake. Han er stor, han er sterk..."

De har tydeligvis ikke peiling...

Du forstod ikke ironien med "kjærlig"? Det var forøvrig strengt idømt også.

Uheldig du liksom, Adebayor går bevisst inn og stempler Fletcher.

Stor og sterk trenger ikke å bety fysisk, like mye mentalt og i prestasjoner.

Fjørtoft får nok aldri noen ekspertkommentator-pris, men noen ganger får han ufortjent mye grilling.

Lenke til kommentar
Du forstod ikke ironien med "kjærlig"? Det var forøvrig strengt idømt også.

Uheldig du liksom, Adebayor går bevisst inn og stempler Fletcher.

Stor og sterk trenger ikke å bety fysisk, like mye mentalt og i prestasjoner.

Fjørtoft får nok aldri noen ekspertkommentator-pris, men noen ganger får han ufortjent mye grilling.

TomHel, jeg håper du bare tuller. :)

For øvrig godt å se at de personlige feilene er tilbake!

Lenke til kommentar
Vurderte flere ganger å slå av lyden på tv-en.

Etter at Fletcher rev ned Cesc og ødela en gigantisk målsjanse:

"En kjærlig arm fra en sympatisk spiller. Syntes det var veldig strengt av dommeren"

Etter at Adebayor fikk gult kort etter en uheldig takling:

"Jeg syntes dommeren burde slå enda hardere ned på den enn bare et gult kort"

Og en av "ekspertene" i studio før kampen:

"Det er bra for Arsenal at de har fått van Persie tilbake. Han er stor, han er sterk..."

Haha, latterlig!

Lenke til kommentar

Nå gjelder det for oss å stå fram som supportere Arsenal er verdige, og ikke slike som var på Emirates i går. Ta på dere Arsenaldrakt og stå fram som stolte supprtere. Vi må bare heve hodet og se frammover

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Nå gjelder det for oss å stå fram som supportere Arsenal er verdige, og ikke slike som var på Emirates i går. Ta på dere Arsenaldrakt og stå fram som stolte supprtere. Vi må bare heve hodet og se frammover

Jeg skal hvertfall ta på meg arsenal drakten på meg imorra. Men for håpe at er varmegrader der ute da:p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Før kampen sa mente mange at vi trenger nesten ikke å kjøpe spillere, når alle er tilbake. Men nå skriker alle etter spillere, ikke rart. HELT UTROLIG AT VI LIGGER UNDER 0-2. TO BILLIGE MÅL..Akkurat nå er Man u nærmer 3-0, enn vi er 1-2.

Jeg gir wenger en sjanse til, neste sesong SÅ MÅ VI VINNE ET ELLER ANNET.

Hvorfor vi absolutt vinne noe? Så om vi vinner Ligacupen neste år er alt bra igjen?

Nei, for min del er jeg fornøyd så lenge vi har vist framgang fra forrige sesong, og klatret nærmere toppen. (sier ikke at vi har gjort det i år)

Jeg er lei av at vi spiller veldig bra fotball, men vinner en dritt. Lag blir husket etter trofeene sine, ikke hvor fint de har spilt. Man u spiller underholdene fotball og de vinner. det har gått 5 år, når skal en klubb som Arsenal vinne noe?

Jeg er også at Wenger sier at vi har et ungt lag og andre ting, han kan jo bare kjøpe no spillere. Ingen som stopper han. Han er veldig selvsikker på det han driver med, men vi har ikke funnet en dritt. Liverpool har til og med gjort det bedre enn oss. Nå eller aldri. Gått nesten 5 år, dette gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

Er da egentlig ikke så rart at vi ikke har vunnet en dritt. Altså, laget vårt er ikke i nærheten av samme nivå som Pool, Chelsea og Man U. Spesielt Man U. Det er rart at vi ikke tapte mer enn vi gjorde sammenlagt.

Jeg ønsker faktisk å slenge ut en drøy påstand om at vi er på nivå med Villa, Everton, Tottenham.

Vi mangler faktisk noe i samtlige ledd på topp 3. Kan muligens diskuteres med Pool, da det skorter litt i deres forsvar også.

På høyreback har vi god dekning. Sagna og Eboue er godt nok. Den eneste som holder mål i midtforsvaret er Toure. Han har vært meget god i det siste. DJ har potensiale, men synes ikke han er helt der. Silvestre gidder jeg ikke kommentere, men ok stallfyll for sin rutine. Gallas synes jeg vi skal beholde en sesong til.

Senderos kan Milan få gratis av meg, mens vi henter en midtstopper. Det er for tiden snakk om Hangeland, Bassong og Raul Albiol. Sistnevnte kommer vi aldri i verden til å hente. For mange lag som kommer til å gå inn i den kampen. Wenger er som kjent aldri med på budkrig. Bassong er sannsynlig dersom Newcastle rykker ned. Usikker på Hangeland, men hadde vært spennende. En annen spennende spiller er Sakho hos PSG. Akkurat det vi trenger faktisk. I tillegg er han vel fransk.

På venstreback skorter det også. Clichy har vært en skygge av seg selv denne sesongen. Vet ikke hva det skyldes. Gibbs kan bli god, men vi så blant annet i går at han ikke er god nok enda. Hva skjer med Traore? Er han blitt omskolert er det bare å selge.

Vi er nødt til å løse denne forsvarsproblemet. En god, stor og sterk midtstopper er det vi trenger.

På midtbanen er det en plass vi trenger forsterkning og det er ved siden av Cesc. Greit nok at Song og Denilson har tatt store steg denne sesongen, men jeg synes at dersom vi ønsker å være et topplag trenger vi noe bedre. På denne plassen har vi blitt linket til så mange spillere at jeg har mistet oversikten. Mange av disse er ikke noe spesielt bedre enn det vi allerede har. Er ikke så mye tilgjengelig her som ikke koster skjorta. Gago, Yaya etc blir nok for dyrt. Løsningen er heller ikke å kjøpe en unggutt.

På kantene har vi Nasri/Arshavin/Walcott/Rosicky (dersom han blir frisk) så her er det god dekning. Er det krise kan vi bruke Vela og Eboue også.

På spissplass har vi faktisk for mange. I tillegg til at Arsha, Walcott og Vela kan spille der så har vi Ade, RvP, Bendtner og Eduardo.

Så, hvem forsvinner i sommer?

Jeg håper:

Ade, Diaby

Jeg tror det er sannsynlig at disse forsvinner:

RvP (han har ett år igjen av kontrakten og vil ikke signere ny hvis vi ikke vant noe i år...)

Ade (har vært så ræv hele sesongen at jeg håper virkelig at Wenger ser dette og selger ham til Milan)

Clichy (vært linket bort en del. Spesielt til store lag som RM. Dog mindre sannsynlighet enn de ovenfor).

Fabregas (Må vel være lei av å ikke vinne noe nå? Tror ikke det blir i sommer, men blir nok snart)

Walcott (har vel også ikke lenge igjen av kontrakten sin og vil ikke skrive nå er det siste jeg har hørt)

Ellers så har jeg et litt ambivalent forhold til Bendtner. Ønsker at han får mer tid, men mot at han jobber på avslutninger og blir klinisk foran mål. Sånn sett så har han bedre forutsetninger enn Adebayor.

Hva tror/håper dere?

Lenke til kommentar

Damn jeg heide på dere igår, trist start, Almunia burde ha tatt det frisparket, hadde ikke Gibbs sklid så jaja, kan sitte sånn hele dagen, men uansett Manu skal ikke få vinne CL iår, fordi den skal til Chelsea,.

Ronaldo i form er vanskelig å stoppe, håper han stikker til Madrid neste år,.

Lenke til kommentar
Er da egentlig ikke så rart at vi ikke har vunnet en dritt. Altså, laget vårt er ikke i nærheten av samme nivå som Pool, Chelsea og Man U. Spesielt Man U. Det er rart at vi ikke tapte mer enn vi gjorde sammenlagt.

Mann for mann er vi bedre enn Pool, og ikke så langt bak de to andre. Benken vår er også veldig sterk, det er bare det at vi har ikke fått muligheten til å se det i år.

Jeg ønsker faktisk å slenge ut en drøy påstand om at vi er på nivå med Villa, Everton, Tottenham.

En alt for drøy påstand. Vi fikk en vanskelig start på sesongen, men med et vanvittig skadeskutt lag har vi nå 21 kamper uten tap i PL. Det krever klasse.

På høyreback har vi god dekning. Sagna og Eboue er godt nok. Den eneste som holder mål i midtforsvaret er Toure. Han har vært meget god i det siste. DJ har potensiale, men synes ikke han er helt der. Silvestre gidder jeg ikke kommentere, men ok stallfyll for sin rutine. Gallas synes jeg vi skal beholde en sesong til.

Sagna - Toure - Gallas - Clichy holder mål i massevis. Er uenig i at Kolo har vært vår bestemann, Billy Gallas har vært stor hele sesongen siden november. Det forsvaret er godt nok til å vinne titler. Det er Almunia det skorter på, han er for dårlig i forhold til Cech, VDS og Reina. Men jeg ser det som lite sannsynlig at Wenger går i markedet for en keeper i sommer.

På midtbanen er det en plass vi trenger forsterkning og det er ved siden av Cesc. Greit nok at Song og Denilson har tatt store steg denne sesongen, men jeg synes at dersom vi ønsker å være et topplag trenger vi noe bedre. På denne plassen har vi blitt linket til så mange spillere at jeg har mistet oversikten. Mange av disse er ikke noe spesielt bedre enn det vi allerede har. Er ikke så mye tilgjengelig her som ikke koster skjorta. Gago, Yaya etc blir nok for dyrt. Løsningen er heller ikke å kjøpe en unggutt.

En DM/ballvinner/rivjern har blitt mast etter de fleste (meg inkludert) siden sist sommer. Jeg var veldig skeptisk til at Wenger ikke foretok seg noe, men jeg ser igjen at Arsene hadde rett. Song og Denilson er på en helt annen planet enn hva de var i høst. Begge to kan spille veldig gode kamper ved siden av Cesc. I tillegg har vi Diaby, som uheldigvis har for offensive gener. Hadde ser jo ut som en 22 år gammel Patrick Vieira. Damn, det hadde vært nice.

På kantene har vi Nasri/Arshavin/Walcott/Rosicky (dersom han blir frisk) så her er det god dekning. Er det krise kan vi bruke Vela og Eboue også.

Kantmessig er vi best i ligaen. Fantastiske kantspillere alle 4. Tror ikke noen av dem blir solgt i sommer heller.

På spissplass har vi faktisk for mange. I tillegg til at Arsha, Walcott og Vela kan spille der så har vi Ade, RvP, Bendtner og Eduardo.

Enig i at vi har litt for mange, men tror ikke det blir noe problem i sommer. Adebayor drar nok, kanskje RvP og. Hvis begge de drar, er det krise. Da må Arsene svelge stoltheten og kjøpe dyrt for å erstatte. Jeg takler ikke å se Bendtner som en permanent erstatning for de to. Liker ikke Bendtner noe særlig. Vela derimot, har jeg stor tro på. Tror neste sesong blir gjennombruddssesongen hans.

Lenke til kommentar

Så du ønsker ikke en midtstopper til? Vi har jo sett flere ganger at Toure og Gallas ikke fungerer sammen.

Song og Denilson blir fort for veike mot god motstand som vi har sett flere ganger denne sesongen. Mulig det har blitt bedre i det siste. Skrudde av etter 12 minutter i går så fikk ikke sett hvordan Song klarte seg, men naturlig om han ikke hadde sin beste kamp.

Tror heller ingen av vingene våre forsvinner. Eneste er kanskje Walcott. Har ikke sett noe mtp kontraktsituasjonen hans. I utgangspunktet tror jeg han ønsker å bli. Arshavin har jo blitt linket bort, men tviler sterkt på at det skjer.

Bendtner trenger nok noen år til og er i utgangspunktet skeptisk. Grei stallfyll. Var god mot Boro.

Som deg har jeg stor tro på Vela, men han er enda for ung. Håper han får spille de siste kampene. Vi har jo ikke noe å tape. Chelsea tar vi ikke igjen uansett.

Hadde vært spennende å se RvP/Eduardo på topp dersom Ade forsvinner.

Lenke til kommentar
Gibbs kan bli god, men vi så blant annet i går at han ikke er god nok enda.

Enig med mye av det du sier (untatt det at dere er på nivå med Villa, Everton osv. Dere har ikke tapt i PL siden November eller noe, og før i går hadde dere ikke sluppet inn ett mål på Emirates i hele CL + i hele PL i 2009. Det klarer ikke et lag som ikke er i topp 4).

Men dette med Gibbs? Han sklei på banen. Det skjer med alle. Gibbs viste for en uke siden at han faktisk er en veldig god 2. valg på backen så blir litt strengt å si at han ikke er god nok som 2. valg bare pga. det som skjedde i går. Det er bare uflaks, ikke noe mer.

Forresten, så var Song sikkert banens beste for dere i går, selvom det ikke skulle til så mye for å bli akkurat det i den kampen for dere nei.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...