Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Heldige? Dere var heldige i første omgang da vi ble snytt for et frispark i Aurelio-posisjon rett utforbi 16-meteren. Synes dommeren var helt ok.

"Aurelio-posisjon", når ble det noe? Mot oss?

 

Forøvrig dømte Howard webb godt for første gang på lenge. Men hva faen ser Wenger i Bendtner og Nasri? Så slapp og uoppmerksom... Virker ikke som Bendtner vil noe!

Du kan da virkelig ikke mene at Nasri var dårlig?

Delvis. Å virker nesten som han er overrasket hver gang han får ballen. Å var vel ingen som sprang seg mer fast enn han idag. Når Arsenal har rom ser man litt hva som bor i han, men når han møter etablert forsvar gjør han taktiske feilvalg gang på gang å ødelegger det offensive spillet til Arsenal. Men nei jeg sier ikke at han var direkte ræva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Delvis. Å virker nesten som han er overrasket hver gang han får ballen. Å var vel ingen som sprang seg mer fast enn han idag. Når Arsenal har rom ser man litt hva som bor i han, men når han møter etablert forsvar gjør han taktiske feilvalg gang på gang å ødelegger det offensive spillet til Arsenal. Men nei jeg sier ikke at han var direkte ræva.

Hmm. Uenig med deg. Han gjør vanskelige valg i blant, men er en kreativ spiller. I dag var det vanskelig å gjøre annet enn å gå seg fast, for Liverpool løp så sinnssykt mye (virket det i alle fall som), Arsenal-spillerne hadde lite rom kampen gjennom.

Lenke til kommentar
Delvis. Å virker nesten som han er overrasket hver gang han får ballen. Å var vel ingen som sprang seg mer fast enn han idag. Når Arsenal har rom ser man litt hva som bor i han, men når han møter etablert forsvar gjør han taktiske feilvalg gang på gang å ødelegger det offensive spillet til Arsenal. Men nei jeg sier ikke at han var direkte ræva.

 

Han var jo 2-målsscorer mot ManUtd. Har ikke dere et etablert forsvar? Han er, som mange andre, en formspiller. I dag var han helt grei, men han pleier vanligvis å spille meget bra.

Lenke til kommentar
Det var offside. Bendter var foran med kroppen.

 

Jeg fikk ikke sett den i reprise (var jo komplett kaos på pøbben), men et viktig poeng i forhold til offside er det ikke er kroppen som avgjør, men en del av kroppen som kan gjøre mål. Det vil si at hånden kan være på feil side, uten at det er offside.

Lenke til kommentar

Cesc dominerte ikke, men synes han gjorde en helt grei jobb. Er vel Diaby som tidligere har hatt den rollen han hadde ellers når Wenger har kjørt den formasjonen?

 

Synes Nasri var elendig i angrep den første timen, så han var bytte-kandidat, men han tok seg opp i slutten. Virket som han trivdes best på midten der han var etter at Walcott kom inn for Denilson i dag.

 

De som gjorde dårligst jobb i dag var etter min mening Silvestre (det er vel ikke oppe til diskusjon en gang...) og Denilson.

Lenke til kommentar

Takk folkens, takk. Altså, synd at forsvaret svikter på slutten der, og spesielt Diaby (egentlig feil å bytte ut Bendtner og ta inn Diaby der på slutten spør du meg; Bendtner var viktig å ha som en "oppspillspunkt" selvom han ikke hadde noen fantastisk kamp) som står utenfor feltet og lar Benayoun gå inn helt umarkert og putte 4-4. Men ellers, Arshavin, wow man, WOW! Helt rått! Og creds til Walcott for innhoppet, bra gjort av han og pasningen for 3-4 målet var inch perfect. :)

 

Song, hva kan jeg si? Han er faktisk blitt helt SYK for dere, og man så liksom at dere manglet Song på Wembley i semi-finalen. Men på en litt egoistisk måte må jeg si at det var bra at han ble hvilt på lørdag fordi man så at han frisk og fit som faen for fight i kveld. Liverpool, selv når de hadde stor trøkk, slet BARE med Song i midtbane; Denilson som har egentlig hatt en god sesong var jo klønete og redd for ballen i kveld. Når han faktisk klarte pasninger var det jo bar lette støttepasninger bak eller opp/ned til nærmeste. Må uppe gamet litt han, ellers så tar Song posisjonen fast med Fabregas i midten (som jeg syns han har fortjent helt sykt utifra de siste kampene i år) når dere stiller med sterkest lag og deres to spiss i Ade og RvP. Glad for Song, alltid likt den fyren! :)

 

Silvestre ja, ikke den beste hæ? :p Fergie vet godt hva han solgte når han gjorde det altså! Men som Andy Gray sa på Sky i dag, viktig å ha han der ihvertfall sånn at det blir litt mer rutine i en slik posisjon i slike kamper; enn en som spiller for reservelaget hver uke egentlig; siden dere har vel ingen flere som kan spille der (utenom Song men da mister dere MYE i midtbanen som man så i dag fra det han bidrar med).

 

Uansett, det som var mest synd på slutten var den sjansen Nasri hadde å slippe Walcott løs på høyresiden som var HELT alene i onside etter en klarering fra enda en Liverpool corner i 90+min. Var en lett ball som kunne blitt slått høyt og langt for Walcott å nå, men han valgte kortpasning som gikk rett til Carragher pga. manglende fart også klarte Liverpool å putte inn et drittmål for 4-4. Jeg vet Liverpool spilte bedre overalt, men prestasjonen til Arshavin alene tilsier at dere ikke bør tape en slik kamp. Med marginer på Bendtner offsiden og et par frispark som dere ikke fikk fra Webb (selvom han hadde en god kamp for en gangs skyld), og den gule til Sagna som er HELT feil siden det klart ikke er litt meningen en gang å treffe med albuen der; så kunne det ha blitt seier men uavgjort var "fair enough".

 

MEN, alt i alt, Arshavin - HERO of the day! TAKK mann, nå skal jeg sove godt pga. deg! From Russia with Love huh? Last but not least, sjekk dette:

http://www.skysports.com/video/clips/0,237...5220210,00.html

 

HAHA, "almost basketball, but I can't score 90, just 4, sorry"! Hahaha, klasse over det svaret altså. Arshavin er jo nesten en Utd-Gud nå da, siden han ikke kan gjøre noe mot oss i CL heller og DET er jeg glad for! Får bare håpe det han gjør på OT i PL har ingenting å si, hehe. :D Thank you Gunners and Good Night!

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

Fy faen for steming det var i stua idag. Jeg og en kompis satset 50 KR på arsenal når liverpool hadde 2-1. Hele 40 i ods. Vi ville ha vunnet 2 000 kr for en femti lapp. Arsenal utligner. 2-3 til arsenal ved 67ende minutt eller noe slikt. Vi klikker helt. LIverpool utligner. også scorer arsneal igjen i 90 spilleminutt og vi tar vilt av, hopper rundt og klemmer og alt, OGSÅ SCORER FAEN MEG LIVERPOOL IGJEN: KLIKKKKKKKKKKKKKKKk

Lenke til kommentar

Fantastisk kamp i går altså! Fy faen.. som dere sikkert ser tidligere i tråden klikket det helt for meg på alle målene Shava scorte. Jeg ble selvfølgelig forbanna på 4-4 fordi Nasri skulle sende en gjennombruddspasning til Walcott 3 min på overtid, men så lumper den bort til Carragher og det ender i et drittmål for Liverpool.

 

Men all ære til gutta. Fy faen jeg er så jævla stolt over de for å ta poeng mot et Pool som jakter på seriegullet. Vi stiller med nærmest et b-lag, og dette er en bragd når vi tenker på alle skadene våre.

 

Arsenal for life!!

Lenke til kommentar

Jeg er skuffet over Arsenal og er ikke helt fornøyd med resultatet. Liverpool presset og hadde ballen kanskje mest, men de hadde aldri særlig gode sjanser mot oss egentlig. Bortsett fra disse gangene forsvaret slurvet, men med tanke vi hadde Sagna(som var sjuk), Silvestre og Gibbs der. Synes jeg at vi eide dem, siden de klarte ikke noe særlig mer enn det de klarte.

 

Torres var heldig igår, bestekompis med Webb.

 

jeg siterer etter en som skrev noe i skysports.

 

Keron Lawrence (Arsenal fan) «why are people saying we were gifted goals. come on liverpool fans were u watching another game. clearly 3 goals were errors by our defence..torres was good but poor marking by the old man.. archavin we love u arsenal 4 life»

Endret av Fox
Lenke til kommentar

En utrolig prestasjon av Arshavin i går, ingen tvil om det. Arshavin, Song, Nasri og Fabianski er de som skiller seg ut etter i går, men en ting som irriterer meg er hvordan Wenger sitter i 60 minutter og ser på Fabregas som IKKE fungerer som en offensiv midtbane/hengende spiss, han har rett og slett ikke nok hurtighet i beina til å ha den rollen, samtidig som han ikke er flink til å drible. Heldigvis fungerer Nasri veldig bra stort sett over hele midtbanen, selv om jeg hadde håpet at Cesc skulle ta over for Denilson når Walcott kom inn, og Nasri for Cesc.

 

Uansett, utrolig dårlig av forsvaret i går. Leste litt i Liverpool tråden, og de mener at alle målene til Arsenal kom etter klare forsvarstabber og at målene så og si var ferdigscoret. Hvis dette stemmer, hva i helvete var målene til Liverpool da? Alle målene deres kom etter store forsvarstabber av Arsenal. Uansett så var det en kjempekamp i går, og jeg merker fortsatt at hjertet slår litt fortere enn normalt! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...