Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Vel, har ikke settmye av han, men hørt en del. Tror han lett kan gi Fabianski konkurranse. Problemet slik jeg ser det er at Fab ikke er stabil nok. Gjorde et par brølere mot Wigan hvor den ene første til mål.

 

Hva om både Almunia og Fab blir skadet? Da har vi 18 år gamle Mannone og ikke så mye eldre Szsszszszszseny. Lite sannsynlig scenario, men det kan jo skje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...]

Veloso, Inler, Chantome? Hvor mange ganger har du egentlig sett disse spille? Jeg føler at Veloso og Inler er utrolig hypet opp av media. Eller, sist jeg hørte om Veloso var han linket til Bolton, så kanskje ikke, men la oss si: hypet opp av FM, da. Og Chantome? Han har jeg så vidt vært borti på Futbol Managah og etter et kjapt søk på Wikipedia ser jeg at han er 21 år gammel, og på bilder ser han veldig spinkel og svak ut. Vil si at vi klarer oss like greit med Denílson.

 

Jeg er også glad for at vi ikke hentet Alonso og Barry. Klart ville disse to styrket midtbanen vår, men ingen kunne forutse Cesc langvarige skade ettersom han alltid har holdt seg relativt skadefri tidligere. Dessuten kunne Alonso og Cesc blitt litt like i spillestilen. Noen vil si at Alonso er mer defensivt orientert, men Wenger har uttalt at Cesc kan bli flyttet til en mer defensiv midtbanerolle i fremtiden, og hvis det blir en realitet hadde vi sittet igjen med to relativt like spillertyper i samme posisjon. Barry er grei, men den prislappen hans er (var?) fantastisk latterlig. Jeg føler at vi ikke trengte å hente en defensiv midtbanespiller sist sommer for vi kunne bare beholdt Gilberto, som kunne ha vært den aldrende typen du etterlyser. Når det gjelder Diaby så er jeg ikke helt enig med deg. Jeg er også lei alle skadene hans, men han kan absolutt utvikle seg mer, spesielt ettersom den største mangelen du påpeker er stabilitet. Slikt kommer med alderen vet du.

 

Er heller ikke helt enig i din analyse av Fabianski, for jeg syns at han holder absolutt mål som andrekeeper og har et håp om at han overtar som førstekeeper om et par år. Jeg hørte at han hadde en litt shaky kamp mot Wigan, spesielt den involveringen med Mido hvor Gibbs måtte klarere på streken. Likevel vil jeg bare si at han ikke har allverdens med kamptrening og at feilene hans kan lett lukes bort med litt målbevisst trening og ikke minst med alderen. Han er fortsatt 23 år og har nettopp fått en ny utfordring som førstekeeper på landslaget. Jeg har tro på at han vil blomstre, og hvis ikke, er han i det minste en grei andrekeeper.

 

Clichy er selvskreven på laget vårt, og heldigvis er han ikke så veldig ofte skadet. Derfor syns jeg at det holder i massevis med Gibbs og Traoré som backups. Personlig er jeg ganske imponert over det Gibbs han vist denne sesongen. Han hadde det litt vanskelig mot Wigan, men Antonio Valencia er en rimelig utfordrende motspiller vil jeg påstå. All erfaring han får nå er godt for gutten.

 

Ellers er jeg enig i at vi trenger en midtstopper og at Senderos må bli solgt, men som deg har jeg også en snikende følelse om at han blir en av Wengers "nye signeringer" denne sommeren. Men om vi først skal begynne å spekulere så kunne kanskje Raúl Albiol vært et alternativ? Må dog innrømme at jeg ikke har sett så mye til han, men han virker som en type vi kunne trengt i midtforsvaret, høy og sterk.

 

Edit: Må bare påpeke at Mannone er 21 år, og ikke 18. :p Om Almunia og polakken skulle bli skadet får vi bare sette vår lit til han og se hva som skjer. Kan ikke ha både Almunia, Fabianski og denne Pele i samme stall, det blir for drøy konkurranse om plassene.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Vi har jo ganske mange gode reserver keepere da, så hvis vi greier å holde ut en stund til med Fabianski, vil Vito Mannone og Wozzzjyzojzyhjyzz Zneczhizhihzhihezihzhize og James Shea være klare.

 

Kjøp jeg kunne tenke meg til sommeren: Miguel Veloso som kan komme inn å gi de latterlig dårlige defensive midtbanespillerene våre litt konkurranse. Kanskje får de ræva i gir da?

 

Modibo Diakitè. Vi ser nå at vi trenger mer backup i forsvaret, og da er det godt med en ekte panserulke. Han er 22 år så da kan vi for en gangs skyld kjøpe noe annet enn en 13-åring. Samtidig synes jeg han har vært veldig god de få kampene jeg har sett.

 

Får komme med flere hvis jeg kommer på flere. :D

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Modibo Diakitè. Vi ser nå at vi trenger mer backup i forsvaret, og da er det godt med en ekte panserulke. Han er 22 år så da kan vi for en gangs skyld kjøpe noe annet enn en 13-åring. Samtidig synes jeg han har vært veldig god de få kampene jeg har sett.

Som jeg har sagt før så lurer jeg virkelig på hvor mye du faktisk vet om denne franskmannen (?), når jeg ser andre i denne tråden klage på skader, burde ikke et navn som Diakite nevnes engang, et levende lik (:p ).

Jo, han er et stort talent, og ja man bruker lenger tid på å utvikle seg i Italia, men føler det er en dårlig unnskyldning i dette tilfellet. Modibo har blitt drept med skader og det har også preget han som spiller (når han ikke er skadet), jeg ser han stadig spiller Primavera kamper for Lazio, og uten å imponere direkte.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke veldig mye om han nei, men jeg har sett et par kamper og har ikke hatt noe å utsette på han. Alle spillere blir skadet på et eller annet tidspunkt. Jeg forventer ikke at han skal være helt konge, men når det gjelder slike spillere som han synes jeg heller de skal være stabile enn helt sinnsvakt gode i en kamp, mens de kunne steppet rett inn på Piker-12 andre kamper.

 

Grunnen til at jeg skrev han opp var mer eller mindre av mangel på et bedre alternativ.

Lenke til kommentar
...

 

Er Mannone blitt så gammel altså? Jaja, tiden flyr. Veloso og Inler har jeg sett spille noen kamper. Veloso hadde vært en forsterkning. Inler er også god, men Denilson er muligens ikke så langt unna. Chantome har jeg bare hørt gode ord om, men ikke sett spille så du har kanskje rett.

 

Så du tror ikke at Alonso/Cesc kunne ha blitt fantastiske sammen? Jeg hadde absolutt ikke sagt nei takk dersom han forlot Pool i fjor.

 

Du har muligens rett angående Fabianski, men jeg forholder meg skeptisk inntil videre. Få se hvordan han klarer seg i morgen. Tror ikke at Yohan Pele hadde vært noe negativt. Gratis og rimelig god, tror dog ikke det skjer. Almunia har vært brukbar denne sesongen. Samme gjelder kanskje Diaby (gi han tid), men fortsatt skeptisk.

 

Er enig at Clichy er selvskreven. Gibbs har vært ok, men synes ikke han er god nok til å være backup. Men siden Clichy er som du sier lite skadet så er det ingen vits å hente en backup. Silvestre kan vel spille der om det er krise?

 

Synes absolutt vi burde beholdt Gilberto. Tror det hadde vært like greit om vi beholdt ham, men klandrer han ikke for å dra.

Lenke til kommentar
Kjøp jeg kunne tenke meg til sommeren: Miguel Veloso som kan komme inn å gi de latterlig dårlige defensive midtbanespillerene våre litt konkurranse. Kanskje får de ræva i gir da?

 

Wenger said: "Denilson has done very well and I think nobody gives him a lot of credit. But if you look at the stats of the season, he is one of the best players in the Premier League.

 

"He is maybe not a flashy player but an efficient player."

 

The official statistics for the Premier League, provided by Actim, lend weight to the argument.

 

Denilson is currently ranked as the most effective Arsenal player in the division and the fifth-best midfielder - behind only Frank Lampard, Gareth Barry, Steven Gerrard and Cristiano Ronaldo.

 

Latterlig dårlig var vel å ta litt i?

Lenke til kommentar

Gud bedre, hva er oddsen for at både Gallas og Djourou får seriøse skader i den mest avgjørende perioden av sesongen? Diaby er tilbake, så mot Villarreal vil jeg se følgende lag:

 

Fabianski

Sagna - Kolo - Song - Silvestre

Theo - Cesc - Denílson - Nasri

Adebayor - van Persie

 

Er meget usikker på om Wenger går tilbake til 4-4-2 eller fortsetter med den 4-3-3-varianten som han har kjørt de siste kampene. Kan vel egentlig gå for det med Cesc, Diaby og Denílson sentralt, Theo og Nasri på kantene og Ade som ensom spiss. Det burde gå greit, for da har vi van Persie og Eduardo på benken om vi trenger mål.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg synes den lagoppstilligen er ikke så dårlig. Men hvorfor ikke bare spille Sagna som venstre back og Eboue som høyre back. Allererde der har vi to klassebacker, og alle vet hvor god Eboue er som back? Toure og Silvestre som midtstopperpar er vel ikke så værst, silvestre har jo rutine på sin side. Og ber Wenger å IKKE bruke Theo som kant. Theo er rask som faen, men dessverre har ikke teknikken på sin side, og som høyrekant trenger man teknikk\drible skills også. Siier at Walcott er dårlig på det, men heller ikke god på det. Derfor vil jeg gjerne se Walcott som spiss sammen med Adebayor. Så kan vi bruke V.persie som høyrekant. Dra seg innover, og bruke venstre-slega.

 

Sånn vil jeg ha det:

 

Fabianski

 

Eboue - Toure - Silvestre- Sagna

 

V.persie - Fabregas - Sogn - Nasri

 

Adebayor - Walcott

 

 

Eller som dere har nevnt, kan vi godt prøve å spille 4-3-3. Adebayor på topp, mens V.persie og Walcott som kanter, men offensive kanter. Så har vi trioen Fabregas, Song og denilson i midten. Men det jeg vet at Nasri skal spille og starte kampen(han ble spiltei kke sit) Derfor tror jeg at Wenger starter med 4-4-2. Hvorfor bruke gibbs som vensteback, når vi har en KLASSE KLASSE back som Eboue? Er det noen som har glemt han?

Lenke til kommentar

Da var det Reserves NLD om 20 minutter som jeg skal ha på ved siden av Chelsea - Liverpool. Flere spennende talenter å følge med på, blant annet Frimpong, Coquelin og JET som alle spiller fra start, samt 16-årige Benik Afobe som sitter på benken. Kan også opplyse om at Wojciech Szczesny vokter buret ettersom noen (Benbjo :p) var interesserte i hvilket nivå vår fjerdekeeper holder. Nøyaktig denne kampen ble forøvrig spilt for 5 dager siden da Arsenal Reserves tapte 0-3 på hjemmebane. I kveld går de vel for å revansjere tapet, men det blir ikke lett siden Tottenham stiller med spillere som Hutton, Bale, Chimbonda, Gilberto, O'Hara, Bentley og Fraizer Campbell. Underholdende at disse spillere må nøye seg med reservelagsfotball. Bentley = £16m :!:

Lenke til kommentar
Sitter og ser på Liverpool - Chelsea kampen nå. En ting vi må passe på til lørdagen er dødballer. Ikke gi bort unødvendige frispark rundt 16-meteren. Ellers er de ræv i forsvar så vi skal ha sjans. Noen som vet om Terry er tilbake til den kampen?

Ja, Terry er klar han. Han var bare suspendert i denne CL-kampen.

Er enig med deg angående dødballer imot.

Lenke til kommentar
Sitter og ser på Liverpool - Chelsea kampen nå. En ting vi må passe på til lørdagen er dødballer. Ikke gi bort unødvendige frispark rundt 16-meteren. Ellers er de ræv i forsvar så vi skal ha sjans. Noen som vet om Terry er tilbake til den kampen?

Cech

Bosingwa - Terry - Carvalho/Alex - Cole

 

Jeg vil være forsiktig med å kalle den der ræv.

Lenke til kommentar
Sitter og ser på Liverpool - Chelsea kampen nå. En ting vi må passe på til lørdagen er dødballer. Ikke gi bort unødvendige frispark rundt 16-meteren. Ellers er de ræv i forsvar så vi skal ha sjans. Noen som vet om Terry er tilbake til den kampen?

Cech

Bosingwa - Terry - Carvalho/Alex - Cole

 

Jeg vil være forsiktig med å kalle den der ræv.

Bosingwa er ute med en ankelskade om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...