Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sant. Tror vi klarer Villareal på Onsdag ganske greit. Vi bør hvertfall klare det, selv om forsvaret er litt ute og kjøre om dagen. Så får vi se hvordan det går med DJ. Kanksje skaden ikke er så alvorlig allikevel.

 

Kommer også til å se Porto - Man U kampen samtidig. Det blir ulidelig spennende. Møter vi Porto i semien har vi en mye større sjanse for å gå videre enn hvis vi møter Man U. I finalen kan jo alt skje.

 

I serien skal vi ha nok med å sikre fjerdeplassen tror jeg. Vi som som sagt et tøffere program enn Villa igjen og er nødt til å få bra resultat mot topp 3.

 

FA-cupen er jeg ganske skeptisk til. Vi møter først Chelsea som er i kjempeslag offensivt og vi er ikke akkurat solide defensivt om dagen. Deretter møter vi sannsynligvis Man U i finalen som ser ut som de har flaksen på sin side om dagen.

 

I utgangspunktet er jeg skeptisk til at vi vinner noe i år (spesielt med de siste skadene), men er klar for å bli overrasket selvsagt. På en god dag kan vi slå både Man U og Chelsea. Er mer skeptisk til Barca da de er i kjempeslag. Er nesten sånn at jeg ikke vil at Arsenal skal komme til finalen i fare for å bli ydmyket av de.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Barca er ikke så gode:p. La oss først tenke på VILL kampen, ikke hvem vi eventuelt skal møte i finalen. Etter det jeg har lest så ser det ut som at dere tror barca er 1000 ganger så bedre enn Arsenal...

Lenke til kommentar

arbeidsviljen pep har fått inn i barca er skremmende. ser for meg at di fleste lag må legge seg i forsvar mot dem, samspillet og kreativiteten di har er for bra. er ikke umulig for arsenal å slå dem vist vi kommer videre, men jeg blir overrasket vist vi klarer det, serlig med alle skadene vi har nå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Eh.. Har du SETT barca i det siste? Viss Arsenal kunne spilt slik fotball hadde jeg ikke klagd :D Men rett som du sier, må ta en kamp om gangen.

 

Jepp har sett dem spille, uten tvil at de er gode. Men jeg selv mener at de ikke ber bedre enn oss. Hadde likt meg å se at barca hadde mista messi i 3mnd, så skal vi se hvor gode barca er. Vi har mista sååååå mange spillere, og har vel nærmest tatt ikke stilt med våre beste spillere ennå denne sesongen.

Lenke til kommentar
Happy St. Totteringsday alle sammen! Tottene skuffer aldri. :D

 

JRL: Er du ikke Barcafan i tillegg?

 

Jeg følger mye med på barca ja.

" Man kan da ikke være både barca og arsenal fan vel? Enten en av dem eller ingen."

 

Sånn sett så er jeg ingen stor fan av noen lag da jeg ikke har noen virkelig tilknytning til noe lag, annet en laget fra min by, men det er ikke så veldig spennende å følge med på dem heh.

 

Men jeg følger mye med på Arsenal, FC Bayern og Barcelona. om det gjør meg til noe annet en fan, så er det helt greit for meg

Lenke til kommentar
arbeidsviljen pep har fått inn i barca er skremmende. ser for meg at di fleste lag må legge seg i forsvar mot dem, samspillet og kreativiteten di har er for bra. er ikke umulig for arsenal å slå dem vist vi kommer videre, men jeg blir overrasket vist vi klarer det, serlig med alle skadene vi har nå.

Ja det er sant. Rijkard (Rett skrevet??) var opptatt av at det skulle improviseres i angrep. Dette fungerte jo veldig bra med Messi og Ronaldinho som lekte seg og puttet mange mål. Den nye treneren er mye mer opptatt av å ha et system, og det ser ut til å fungere nesten enda bedre. De spiller så utrolig fort og presist, slik som Arsenal gjorde i glansdagene. Imponerende.

 

Men spiller Arsenal mot Vill i morgen eller på onsdag?

 

 

Edit: Bare må poste høydepunkter fra Wigan-Arsenal

Endret av Torstein!
Lenke til kommentar
Buying Gareth Barry or Xabi Alonso last summer would have "killed" his youngsters.

 

Jeg er delvis enig, men med alle skadene vi har hatt hadde det vert greit med en av de to spillerene der. Men på en annen side: Vi ville jo aldri fått sett Song og Denilson så ofte som vi gjør. Og nå er jo Song nesten fast på førstelaget også ;) Han, og mange andre, har utviklet seg mye, så kanskje denne perioden ikke har vert så negativ som vi skal ha det til ;)

Endret av Torstein!
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg er også delvis enig. VI hadde vel adri sett Song eller Denilson spilt så mange kamper for oss. Men når vi tenker oss om, så hadde det vært greit å fått tak i Xabi Alonso(fantastisk fotballspiller), nesten en ren ersatning for Fabragas da han var ute. Men ingen hadde vel tenkt seg at Wenger skulle punge ut over 150 mill for Arshavin heller.

Lenke til kommentar

Jeg synes fortsatt Wenger fint kunne kjøpt Alonso/Barry/Veloso/Inler/Chantome/whatshisname.

 

Selv om Song og Denilson har utviklet seg veldig så synes jeg ikke de er gode nok enda. Det beste hadde kanskje vært å kjøpe en litt aldrene kar type Senna (ja ikke AKKURAT han da, men som et eksempel) og la våre to unggutter utvikle seg mer. De ville utvilsomt fått spilletid uansett denne sesongen, spesielt i dette 4-2-3-1 systemet vi har kjørt noen kamper.

 

Diaby synes jeg rett og slett vi kan selge til sommeren. Han er for det første skadet hele tiden og for det andre er han MEGET variabel i prestasjonene sine. Begynner å bli litt for gammel for å utvikle seg noe særlig mer også.

 

Vi har en meget viktig uke foran oss. I morgen møter vi Villareal. Denne tror jeg vi skal klare. Så er det Chelsea på lørdag. Semifinale i FA cupen. De er i kjempeslag for tiden offensivt og med vårt synkende skip av et forsvar så blir det vanskelig, men det kan selvsagt gå. Vi må bare score flere mål enn dem :)

 

Deretter er det Liverpool på tirsdag om en uke. I denne kampen synes jeg vi må hvile noen spillere. Den betyr svært lite for oss da vi har 8 poeng ned til Villa og det gjør egentlig ikke så mye om vi taper synes jeg. Spare Cesc, RvP og Ade. Gi Bendtner og Eduardo (dersom frisk) en sjanse.

 

Begynner å bli en smålang post nå, men skal ta litt om hva vi trenger til sommeren.

 

Vi trenger en ny keeper. Almunia er en grei nok førstekeeper, men Fabianski holder ikke mål. Dette så vi mot Wigan. En litt smågammel sak med virker plausibel: http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zo...nal-this-summer

 

Synes absolutt vi burde gå for han her. Ikke bare er han mye bedre en Fabianski, men også Almunia skal få litt konkurranse om plassen. Det beste av alt; han blir gratis!

 

Deretter trenger vi en stopper. Skeptisk til at dette skjer siden Senderos kommer sannsynligvis tilbake og Wenger vil si noe slikt som "He is like a new signing!". Skulle de derimot skje trenger vi en Sol Campell type. Har hørt mye bra om Bassong på Newcastle, men ikke sett veldig mye av han. Sakho på PSG er også et alternativ. God og ung spiller med en lovende fremtid. Jeg sier ja.

 

Til slutt vil jeg stille spørsmål ved backup til Clichy. Er Gibbs god nok? Hva med Traore? Har han blitt omskolert til ving?

Lenke til kommentar
Vi trenger en ny keeper. Almunia er en grei nok førstekeeper, men Fabianski holder ikke mål. Dette så vi mot Wigan. En litt smågammel sak med virker plausibel: http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zo...nal-this-summer

 

Synes absolutt vi burde gå for han her. Ikke bare er han mye bedre en Fabianski, men også Almunia skal få litt konkurranse om plassen. Det beste av alt; han blir gratis!

 

Deretter trenger vi en stopper. Skeptisk til at dette skjer siden Senderos kommer sannsynligvis tilbake og Wenger vil si noe slikt som "He is like a new signing!". Skulle de derimot skje trenger vi en Sol Campell type. Har hørt mye bra om Bassong på Newcastle, men ikke sett veldig mye av han. Sakho på PSG er også et alternativ. God og ung spiller med en lovende fremtid. Jeg sier ja.

Du kan umulig ha sett mye eller hørt mye om denne Yohann Pele, siden han tidligere har vært linket massevis av ganger til Roma, så har jeg sett litt på han, og må ærlig innrømme at han ikke er av de bedre keeperne i verden, hva jeg vill kalle "Mainstream". Han er en svært Høy keeper og er derav en sikker mann i feltarbeidet, men logisk nok skorter det på strekarbeidet og bakeballer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...