Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde Hangeland vært i studio ville han vel sagt at assisten fra Smith Rowe til Auba er et skuddforsøk som blir til et lykketreff😃

Hvem får skylden for de to baklengsene idag? Første er det vel Saka som glipper mannen sin, og på den neste er det vel Xhaka som sover på markeringen inne i feltet. Sløvt. Og det gjør meg forbanna. Bamford ble snytt for en straffe også, selvom vi også ble det i 1.omgang. Burde vært rødt kort på Cedric, Meslier og Cooper om man skal følge argumentasjonen som sendte Luiz i dusjen mot Chelsea ifjor vinter, City i juni og Wolves nå i vinter. At VAR mener det er en clear og obvious mistake at Saka skal ha straffe der da Cooper som ikke er i nærheten av ballen meier han ned er utenfor min fatteevne. Dømmingen i PL har gått over alle støvelskaft, og jeg blir sjokkert om de får med seg en eneste dommer i sommerens EM. 

Luiz er en bra ledertype og god fotballspiller, og Arteta ønsker å forlenge med han. Helt greit spør du meg, problemet er at han har et elendig rykte blant dommerstanden,eller at de har en agenda mot han. Er så lei av å sitte å snakke om dommerne i hver kamp. De tar bort all fokuset fra fotballen med tullballet sitt. Men til neste sesong får vi Saliba og Mavropanos tilbake fra lån. I tillegg har vi en Chambers som ikke spiller i det hele tatt. Med Mari, Gabriel og Holding i tillegg er vi da oppe i 7 stoppere. Noen må lånes ut eller selges. 

Ellers blir det spennende å se hva som skjer med Nelson som er helt ute i kulden. Og hvor Balogun ender opp. Nketiah er også utenfor 9-manns benken om dagen. Ikke noe godt tegn. Alle disse tre ungguttene spøker det for. Hyggelig at Willock og Niles får plenty med spilletid i sine låneklubber. Torreira spiler regelmessig som innbytter, og virker å holde seg mer skadefri enn hos oss, mens Guendouzi er en fast brikke hos et nedrykkstruet Hertha Berlin. Vår siste utlånsspiller hos en annen klubb Kolasinac rykker nok ned med Schalke. Vi bør prøve å selge han. Ikke god nok, men får vi ikke inn en ny venstreback, kan han være et alternativ igjen pga alle skadene på Tierney. Cedric er en OK backup, men er han en forbedring fra Kolasinac? Han er jo egentlig høyrebent. Ikke ideelt. Samme med Niles som helst ikke skal spille venstreback. Saka er god der, men Arteta ønsker å bruke han høyere i banen, og skal nok mange skader til før Saka blir venstreback igjen. 

På midten synes jeg Ceballos er altfor ustabil til at vi kan legge inn 22 mill pund på bordet for han. En ny låneavtale er OK. Ødegaard kan vi godt bla opp for hvis det ikke blir for dyrt, eller utvide lånet hans til en ny sesong. Partey er dessverre altfor mye skadet, mens Xhaka bør fortsette. Elneny som backup er OK. Midtbanen er ikke vår verste lagdel, men hvis Ceballos stikker må vi ha en ny mann inn, om vi ikke skal satse på Guendouzi eller Torreira igjen da. Jeg mener vi bør selge minst en av de. 

Ryan kan vi prøve å hente permanent som 2.keeper. Runarsson er et bomkjøp vi må bli kvitt. Willian må vi prøve å bli kvitt. Holder ikke nivået. Smith Rowe må på ny kontrakt. Laca og Auba må beholdes. De har nå 8 mål hver. Fint at de kan pushe hverandre om toppscorertittelen internt i år. Martinelli og Pepe må fremdeles få utvikle seg, og spille mange kamper. Jeg vil gjerne ha en targett spiss inn, en som kan vinne hodedueller i boks til motstander, slik at vi ikke blir så forutsigbare. Kanskje til og med Willian kan skinne igjen med innleggsfoten sin da. 

Tabellmessig ligger vi helt katastrofalt til. De seks neste er knalltøffe i ligaen med EL inn i miksen, der ingen av kampene mot Benfica spilles på Emirates. Må bruke hele troppen nå. Spillere som Chambers, Nketiah, Nelson, Balogun må også holdes varme. Unødvendig å gi Auba og Saka 90 min idag, selvom jeg forstår at Arteta ble nervøs da reduseringene kom. Xhaka og Bellerin har også spilt mye i det siste, og vil nok få samtlige 90 minuttere fremover også frem til de skader seg.  

• Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.dagbladet.no/sport/trengte-ham-ikke/73410445

For all del spennende med Ødegaard i Arsenal som kan bli en god match, samtidig så er jeg litt enig i det som blir sagt her, Arsenal har jo allerede et angrep som begynner å se veldig lovende ut. 4 mål i går og allikevel hadde vi spillere som Lacazette og Pepe på benk. Som jeg har sagt før, så kommer muligens Ødegaard på litt feil tidspunkt.

Lenke til kommentar

Adams hopper glatt over at SR ikke kan spille alle kamper, og at det som i går kan være en god mix med både SR og MØ på banen samtidig. Men Adams kritiserte jo pr.se ikke at Ødegaard kom inn, men at forsvaret vårt fortsatt har utfordringer og at det er der det burde blitt prioritert å hente noen inn. Skulle gjerne hørt hvem han mente vi kunne hentet inn i januar på lån som skulle styrket forsvaret vårt. At Leeds kjører full gass selv på 4-0 og vi ryker på et par baklengs betyr ikke all verden, selv om det irriterte Adams.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Ser ut til at Daily Mail fjerna tweeten over, så here goes:

Sitat

Arsenal will speak to striker Pierre-Emerick Aubameyang after a video appeared on Instagram showing him getting a tattoo.

Neither Aubameyang, nor the Barcelona-based tattoo artist Alejandro Nicholas Bernal, were wearing masks, raising concerns that the striker may have broken coronavirus protocols.

The footage was posted on social media on February 10, but it is not clear where or when it was recorded.

UK government regulations state that tattoo parlours must remain closed during the pandemic.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
archongamer skrev (19 minutter siden):

Nå får det først avklares når videoen er fra, men Willian dro jo til Dubai og brøt reglene. Han fikk bare en bot, så regner ikke med det blir annet om det viser seg at noe regel er brutt her. 

Var ikke klar over dette, men de kunne jo eventuelt straffet Willian med å sende han til et lag i Dubai, hadde vert en seier for Arsenal...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...