Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andrei/Andrej Arsjavin er norsk, Andrey Arshavin er engelsk. :)

Ja, men det står Arshavin bakpå drakta og jeg synes det er det som burde skrives i alle vestlige medier. Jeg er russer, og irriterer meg grønn over at norske aviser skriver "Arsjavin" - uansett om det er det språkrådet har fastslått. Vi skulle ikke begynne å skrive "Bekham" også da? (selv om jeg er klar over at det er to forskjellige ting)

 

Her er forøvrig et lite intervju fra SkySports. Han er egentlig ikke så verst i engelsk. Synes at han er flinkere enn det Hleb noen gang var i Arsenaltrøya.

Lenke til kommentar

Velvel... som gooner i over 30 år bør jeg vel være edruelig nok til å mene at Ars(enal)havin neppe kommer til å bidra til å føre laget til noe særlig mer enn i beste fall CL-plass. Og det må vel være greit nok med tanke på sesongen så langt (skader, uheldige Gallas-utspill, manglende plan-B og i det hele tatt).

 

Det blir nok større endringer i stallen i løpet av sommeren, tenker jeg. Tipper Ademajor forsvinner, og er ikke trygg på Fabregas og Van Persie heller. Nå kjenner jeg ikke kontraktene deres, men så langt i PL's historie har det vel vist seg at ingen kontrakter er vannsikre.

 

Arsenal trenger tre slitsomme og middelmådige sesonger med fjortisene, så kommer det to - tre sesonger med fullstendig verdensherredømme. (så lenge Arsen(al)e Wenger blir) Deretter blir det nedturer igjen. Sånn er fotball.

Lenke til kommentar

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Cesc

Theo Walcott - Samir Nasri

Arshavin

Ade - RvP

Ser flott ut på papiret, men det er et par ting som skurrer:

 

1. Kolo/Willy fungerer ikke sammen.

2. Hvem skal gjøre det defensive på midten? Verken Walcott, Nasri eller Arshavin er særlig defensive spillere. Walcott er til tider horribel defensivt og tør ikke å trøkke til i dueller. En slik formasjon vil bety en helt ny rolle for Cesc som vil begrense hans kreativitet. Jeg foreslår:

 

Almunia

Sagna - Kolo - Djourou - Clichy

Walcott - Song - Cesc - Nasri

Arshavin

van Persie

 

Men nå er det ikke sikkert at alle disse blir skadefrie samtidig og da er det veldig greit at vi kjøpte Arshavin. Det er en mye større bredde offensivt nå. Adebayor trenger heller ikke å selges. Jeg tror han vil begynne å prestere nå. Ja, han er en veldig uortodoks spiss, men samtidig er han ikke særlig kreativ. Det er få spisser som klarer å spille bra med den midtbanen vi har stilt med den siste tiden (Eboué - Denílson - Song - Nasri). Van Persie har jo strålt, men det er kun fordi ferdighetene hans tillater ham å skinne når ingen andre gjør det. Han er rett og slett fenomenal. :)

Lenke til kommentar
Andrei/Andrej Arsjavin er norsk, Andrey Arshavin er engelsk. :)

Ja, men det står Arshavin bakpå drakta og jeg synes det er det som burde skrives i alle vestlige medier. Jeg er russer, og irriterer meg grønn over at norske aviser skriver "Arsjavin" - uansett om det er det språkrådet har fastslått. Vi skulle ikke begynne å skrive "Bekham" også da? (selv om jeg er klar over at det er to forskjellige ting)

 

Her er forøvrig et lite intervju fra SkySports. Han er egentlig ikke så verst i engelsk. Synes at han er flinkere enn det Hleb noen gang var i Arsenaltrøya.

Det er to forskjellige ting osm du sier ja.

 

 

Arshavin/Arsjavin kan man skrives på to forskjellige måter, og det kan man ikke gjøre med Beckham. This is Norway, du får bare godta at noen skriver det og noen ikke. :)

Lenke til kommentar
Den start XIen der hadde vært herlig, iRoman. Men hva ser du for deg med dagens tropp? Walcott og Cesc er jo skadet en stund til.

Tja, når Arshavin kommer i form hadde jo dette vært en ganske grei XI:

 

Almunia

Sagna - Kolo - Djourou - Clichy

Arshavin - Denílson - Song - Nasri

Adebayor - van Persie

 

Tror muligheten er stor for at både Andrei og Eduardo spiller mot Cardiff den 16. februar. :-)

Lenke til kommentar

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Cesc

Theo Walcott - Samir Nasri

Arshavin

Ade - RvP

Ser flott ut på papiret, men det er et par ting som skurrer:

 

1. Kolo/Willy fungerer ikke sammen.

2. Hvem skal gjøre det defensive på midten? Verken Walcott, Nasri eller Arshavin er særlig defensive spillere. Walcott er til tider horribel defensivt og tør ikke å trøkke til i dueller. En slik formasjon vil bety en helt ny rolle for Cesc som vil begrense hans kreativitet. Jeg foreslår:

 

Almunia

Sagna - Kolo - Djourou - Clichy

Walcott - Song - Cesc - Nasri

Arshavin

van Persie

 

Men nå er det ikke sikkert at alle disse blir skadefrie samtidig og da er det veldig greit at vi kjøpte Arshavin. Det er en mye større bredde offensivt nå. Adebayor trenger heller ikke å selges. Jeg tror han vil begynne å prestere nå. Ja, han er en veldig uortodoks spiss, men samtidig er han ikke særlig kreativ. Det er få spisser som klarer å spille bra med den midtbanen vi har stilt med den siste tiden (Eboué - Denílson - Song - Nasri). Van Persie har jo strålt, men det er kun fordi ferdighetene hans tillater ham å skinne når ingen andre gjør det. Han er rett og slett fenomenal. :)

Er enig i det du sier her. Men den formasjonen skisserte jeg fordi en annen bruker også gjorde det.

 

Nesten ingen lag bruker den type formasjonen (diamant). Det vil bli veldig tunkt for den defansive midtbanespilleren (som i eksempelet; Cesc). Dessuten så er Cesc ikke en defensiv midtbane spiller, og det vil egentlig bli helt feil å bruke ham der. Som du sier ser det jo sykt bra ut på papiret, men kan legge til andre grunner til at det ikke vil funke.

 

3. Cesc er jo ikke en okse heller, og med relativt unge og offensive kanter i Walcott og Nasri må jo Cesc gjøre all jobben alene, så hvordan kan han gjøre det han er best på? Dessuten så ser jeg ikke for meg Cesc som en hardtjobbende spiller.

 

Mitt forslag til Wenger er; kjøp inn en defensiv okse arbeidsjern hest kondis løpe røykfri midtbane spiller! Da kan Arsenal kjøre en formasjon ala

 

(DM) - Cesc

Walcott - Andrei - Nasri

Ade - RvP

 

I denne formasjonen vil den nye defensive midtbane spilleren sammen med hele forsvaret gjøre all drit jobben, også kan Cesc leke seg med krempasningene til kantene, Arshavin, RvP og Ade. Dette vil bli litt likt Pools spillestil da, og det hadde blitt litt synd om Arsenal skulle spilt kjedelig defensivt Pool spill. Men så skal det jo sies at Walcott/Nasri er mye bedre offensivt en Kuyt. Han kan jo ikke regnes som kant...

 

Men som de fleste Arsenal supporterne sier så har jo Ade sugd balle, og med Cesc tilbake tror jeg han vil bli et (to tre fire fem) hakk bedre.

 

* hvis han er tilbake mener jeg selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Mitt forslag til Wenger er; kjøp inn en defensiv okse arbeidsjern hest kondis løpe røykfri midtbane spiller! Da kan Arsenal kjøre en formasjon ala

 

(DM) - Cesc

Walcott - Andrei - Nasri

Ade - RvP

Problemet med den formasjonen er at vi da må spille med 3 i forsvar eller uten keeper. ;) Dessuten tror jeg ikke at Wenger bytter fra 4-4-2 (i blant 4-4-1-1) til en formasjon som er totalt ukjent for laget. En annen ting er at jeg tror at Song kan bli den oksen du etterlyser. Han er ingen Vieira ennå, men så må folk huske hvor lang tid Flamini brukte på å etablere seg i vår starting XI.

 

Atald: Det går så fint så. ;-)

Endret av iRoman
Lenke til kommentar
Mitt forslag til Wenger er; kjøp inn en defensiv okse arbeidsjern hest kondis løpe røykfri midtbane spiller! Da kan Arsenal kjøre en formasjon ala

 

(DM) - Cesc

Walcott - Andrei - Nasri

RvP

Problemet med den formasjonen er at vi da må spille med 3 i forsvar eller uten keeper. ;) Dessuten tror jeg ikke at Wenger bytter fra 4-4-2 (i blant 4-4-1-1) til en formasjon som er totalt ukjent for laget. En annen ting er at jeg tror at Song kan bli den oksen du etterlyser. Han er ingen Vieira ennå, men så må folk huske hvor lang tid Flamini brukte på å etablere seg i vår starting XI.

Ja, faen jeg er dum. Gjør alltid den feilen. Tenkte å vrake Ade siden han har vært så jævla dårlig da. ;)

 

Men hvis Arsenal skal kjempe om noe som helst denne sesongen kan ikke Song være midtbane spiller. Selvfølgelig er han et talent, men hvis Arsenal skal bruke tid på å forme sånne talenter ala Song, Denilson, Vela osv. vil nok denne sesongen gå i dass for Arsenal sin del.

 

Hvis Song skulle bli en Flamini da, ja da tror jeg Arsenal laget blir godt. Men i skrivende stund er jo Cesc og Walcott, såeh. :p

Lenke til kommentar

Men hvem skal vi da bruke som sentral midtbanespiller, Rex? Frem til mars er Song - Denílson vår sterkeste sentrale midtbane, enten vi liker det eller ikke. Theo skal visst nok være klar for spill litt før Cesc, så da kan muligens Nasri flyttes inn i midten og vikarere for vår nummer 4 - med Denilson eller Song ved siden av seg. Selv foretrekker jeg Song, Denílson er rett og slett ikke noen DM.

Lenke til kommentar

Hvis Nasri flyttes inn i den offensive midtbane rollen (noe han var sykt god i Marseille), må det nok bli Song som du sier tror jeg. Denilson er nok en ballfordeler han også, og Song er flere hakk bedre defensivt og fysisk.

 

Ville kanskje prøvd ut Ramsey i cuper eller noe, siden jeg så jo at han var brukbar mot Cardiff for litt siden, selv om jeg tror han ikke er god nok for PL enda da. Han må formes slik som alle de andre talentene i Arsenal leiren. Har faktisk litt troen på Diaby også. Han er grusom, men han er nok det beste alternativet defensivt.

 

Dette er faktisk et veldig stor problem, ellers må Arsenal kjøre Song - Denilson.

 

Hvis Walcott kommer tilbake litt raskt som du sier, og Nasri skal vikariere for Cesc, tror jeg formasjonen må bli:

 

Walcott - Nasri - Alexandre Song - Andrei Arshavin

(Diaby/Denilson)

 

Ade - RvP

 

Med dette kan du jo se at Walcott vraker enten Denilson eller Song, og at sentralen blir Song/Denilson - Nasri istedenfor Song - Denilson. I denne formasjonen kunne faktisk også Arshavin og Nasri bytte plass.

 

Jeg vet ikke. Vanskelig. Du vet nok mer om Arsenal en meg uansett. ;)

Endret av Rexbatov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...