Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det med Davies og være en stygg fitte? 4 frispark lagde han, 2 taklinger på grense til stygt også får han ikke gult heller. Karma at han ikke scorte gigasjansen rett etter dere scoret, for en kuk.

Ja, særlig dobbeltfellingen av Denilson i første. Først stempler han den ene foten hans for så å sparke vekk den andre. Skulle vært gult.

Lenke til kommentar

Ja, også får Ramsey gult 1-2 min etter han kommer innpå for en liten felling eller hva det var. Føler at dommerne er allerede klare over hvilken type spiller Davies er og lar han være til han gjør noe megastygt eller noe. Gleder meg til Davies legger opp. Husker han taklet Evra 3-4 ganger bare alene, og alle av de ganske stygge i en og samme kamp. Dis-gus-ting.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Helt uenig, Davies er av den gamle klassen. Fra da fotball var for ekte menn og ikke girlymenn som idag. Kevin Davies er elskbar å se på, måten han blør for drakta hver kamp er fantastisk å se på. Taklinger er endel av hans spillemåte og sånn er det bare. Hvis dere syntes dette er stygge taklinger, skulle dere sett for bare 10-15 år siden. Her har PL tapt seg i mine øyne, dommerne blåser for alt for lite.

 

Spillere som Denilson (og veldig mange andre i PL) veier vel 60kg og kaster seg som de har blitt skutt og drept bare man oppnår litt kontakt. Dere legger vel kanskje ikke merke til at spillere som Davies, Vidic, Hypia osv takles ofte hardt de også, fordi de reiser seg opp og gets on with it.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at en Vidic går ikke inn i en fotballkamp FOR å takle spillere men å dø for laget og prøve å vinne hver ball. Davies må like å skade folk. Du så vel Bolton - Utd i fjor, sant? Du syns det Davies gjorde med å ha Evra som target i hele kampen var greit?

Lenke til kommentar

Så du kjenner Davies sine motiver? Neppe

 

Slik er fotball gutten min, tøffe taklinger (noen treffer, andre ikke) er endel av spillet. Det er fortsatt en kontaktsport og ulykker intreffer. Jeg liker Pogatetz også jeg, selv om han taklet Possebon stygt. Hva skjer med at hver seine takling, plutselig er med vilje forresten?

 

Davies har spillt fotball så lenge nå, at han hadde blitt gjennomskuet om han spilte for å skade motstanderene. Se på spillestilen hans. Han er en fysisik duellspiller med lite fart. I lengden blir det noen seine taklinger av det, som kan oppfattes som om de er gjort med overlegg. Dette går ofte utover spillere som Evra bl.a, fordi han er så rask/kvikk.

 

Så du hater Rooney da? Han er mye mye værre en Davies på dette punktet. Han takler stygt og med vilje oftere, i tillegg til at han slår og kommer med etterslengere titt og ofte. Dette skjer når det koker over for spillere med mye temperament, jeg ville i alle fall ikke vært foruten. Dette er en vital del av spillet deres.

 

TomWhittaker: Han falt lett en gang eller to han også. Men gud bedre så mange frispark han blir snytt for iløpet av 90-min pga spillestilen. Husker flere insidenter i dag, bl.a. Ingen spillere på Arsenal som kan si at de er noe bedre, men det er ikke det vi diskuterer. Her snakker vi om tøffe taklinger, ikke "filming" - Derfor jeg brukte Denilson som eksempel. Ble Davies liggende nede skadet? Nei. Det gjorde sikkert ikke Denilson heller, men veldig mange andre gjør det.

 

Edit: Det siste avsnittet ble litt knotete. Håper du skjønner poenget mitt likevel.

Endret av Don Vito Corleone
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, og du har selvfølgelig et. Men jeg står fortsatt for at Davies er en styggere type enn Rooney, Pogatetz, Vidic, Essien, osv. fordi han konstant i nesten hver eneste kamp har en eller to stygge taklinger, mens de andre kanskje gjør det ganske ofte men ikke like mye.

Lenke til kommentar
Helt uenig, Davies er av den gamle klassen. Fra da fotball var for ekte menn og ikke girlymenn som idag. Kevin Davies er elskbar å se på, måten han blør for drakta hver kamp er fantastisk å se på. Taklinger er endel av hans spillemåte og sånn er det bare. Hvis dere syntes dette er stygge taklinger, skulle dere sett for bare 10-15 år siden. Her har PL tapt seg i mine øyne, dommerne blåser for alt for lite.

 

Spillere som Denilson (og veldig mange andre i PL) veier vel 60kg og kaster seg som de har blitt skutt og drept bare man oppnår litt kontakt. Dere legger vel kanskje ikke merke til at spillere som Davies, Vidic, Hypia osv takles ofte hardt de også, fordi de reiser seg opp og gets on with it.

Så man er en mann når man kvester andre spillere?

Davies er langt ifra fantastisk å se på. Han er rett og slett stygg i spillestilen.

Jeg er selv fan av taklinger, men ikke slike Davies driver med.

Det er deilig å se en hard takling rett på BALL, ikke se en tulling sparke etter spillere.

Lenke til kommentar

Finner det merkverdig at du samenligner Rooneys taklinger i affekt med Davies sine. Ta av deg United brillene, for Rooney er mer grisespiller enn Davies. Sistnevnte har i mine øyne en fair og hederlig innstilling på banen og det er trist at hans røffe spillestil tolkes som han er ute etter å volde skade. Om du/dere velger å tro noe annet, skal dere selvsagt få lov til det, men jeg er sterkt uenig. Men nok om Davies, dette er Arsenal tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...