Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den eneste feilaktige og avgjørende dommersituasjonen jeg kommer på som gikk mot oss i går, er at Holding fikk trøya rivd i stykker rett før CP fikk corneren som leda til den første straffa. Der skulle nok Holding hatt frispark, og da hadde CP sansynligvis ikke fått den straffa. Den situasjonen var nok vanskelig for Atkinson å se, men linjemannen burde kanskje se det?

 

Nå hadde nok ingen klaga så mye på den situasjonen hvis ikke CP hadde fått så mye ut av det som de hadde, og det gikk jo noen trekk fra Holding ble holdt til CP fikk straffe (uten om at Wikestad nevnte den da lagene gikk til pause, har jeg ikke hørt noe mer om dette). Ikke vet vi noen ting om hvordan kampen hadde blitt hvis Holding hadde fått frispark heller, det var jo i 1. omgang.

Lenke til kommentar

Nærmaste eg kom en video av dette. Trøyeholding er en uting og bør såklart slåast mykje mykje mykje hardare ned på. Men det skjer ikkje, og då kan du ikkje forvente straffe ut av denne holdinga her. Har sett folk som har blitt tatt fullstendig magegrep rundt og ikkje fått straffe.

Som sagt - enig i at slike ting bør bli dømt på, men i PL skjer det ikkje. Litt oftare i CL. 

 

 

Edit: og syns dei i det minste kunne ha hatt baller nok til å gitt Laca assisten. (Har han på fpl) ^^

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Han blir holdt litt i trøya. Big woop. Hadde blitt tosifret antall straffer hver eneste kamp hvis det skal dømmes på. Kvelertak dømmes ikke på og sumobrytergrep dømmes ikke på. Det blir heller ikke dømt holding når trøya til spilleren går i stykker. Denne situasjonen er mild i forhold. Som sagt det samme skjer ved hver eneste corner og frispark.

 

Aldri straffe, uansett om det er en Arsenalspiller, er spursspiller eller en Blackpoolspiller som holdes i trøya. 

 

Skal det eventuelt ryddes opp i, så må forbundet tydelig gå ut før sesongstart og si at de kommer til å ta holdinger i feltet kraftigere enn situasjonen er i dag.  

Lenke til kommentar

Jeg diskuterte dette så vidt med Benbjo i går, og jeg forstår absolutt argumentene. Det er ikke slik at jeg forventet et straffespark i den situasjonen, og hadde den ikke gått innom hånden til Lacazette er det heller ingen som ville snakket om det. Så anse kritikken som en generell kritikk mot trenden i PL.

 

Men når man først skal diskutere kontroversene i et slikt mål er det på sin plass å trekke frem rett og urett mot regelverket. Uavhengig av normene blant engelsk dommerstab så må det legges press på de situasjonene, der forsvarende lag har ett nytt «verktøy», mens angripende lag begrenses. Det ser også ut til å være ganske unikt innenfor 16-meteren. Strikken for for hva som tolereres kan nå bokstavelig talt tøyes til det punktet at en liten speidergruppe kan campe under der.

 

Det gjør at det er vanskelig å håndheve regelverket slik at det blir rettferdig for alle lag. Man vet at man kan dra i trøya, men man vet ikke nødvendigvis hvor mye. Det skaper uikonsise kontroversielle hendelser og det siste den ligaen trenger er flere «hands-regler» der det ofte er lotto om det blir dømt eller ikke.

 

Men det er sikkert vanskelig å innføre en slik hard linje nå, og jeg tror ikke det blir en merkbar endring med det første. Men så lenge reglementet blir håndhevet på en så vag måte, fortjener det kritikk for hver eneste situasjon fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi leder 1-0 over Blackpool til pause. Lichsteiner med scoringen. Lite spektakulær kamp til nå. Vi benytter oss stort sett av reservene. Korporalen er tilbake!

 

2-0 Smith-Rowe! Svakt innlegg av Jenks havner etter mye om og men i beina på ESR som sleiver ballen i mål. Artig scoring.

 

Rødt på Gwen! Svært urutinert. Nå blir det spennende!

 

2-1 O'Connor! Bare vært et lag på banen siden utvisningen. Mustafi sin skyld forøvrig.

 

2-2! Men det dømmes offside. Arsenal henger i tauene nå!

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

2-1 slutt! Det var så vidt det holdt. Blackpool med treff i tverlegger og annullert mål.

 

Ingen stor forestilling. Seniorspillerne skuffet. Ramsey og Mkitharian spesielt. De to klarer ikke spille direkte om det sto om livet. Må ha flere touch for mye før de avleverer en pasning. Svakt.

 

Mustafi nok engang skyld i baklengs og Cech var horribel.

 

Jenkinson har virkelig vunnet i lotto. Hysterisk at han spiller på dette nivået. Gjør selv de enkleste ting feil. Skal dog ha for et par gode overlapper.

 

Denne Pleguezuelo ser spennende ut. Synes han var god i dag.

Lenke til kommentar

2-1 slutt! Det var så vidt det holdt. Blackpool med treff i tverlegger og annullert mål.

 

Ingen stor forestilling. Seniorspillerne skuffet. Ramsey og Mkitharian spesielt. De to klarer ikke spille direkte om det sto om livet. Må ha flere touch for mye før de avleverer en pasning. Svakt.

 

Mustafi nok engang skyld i baklengs og Cech var horribel.

 

Jenkinson har virkelig vunnet i lotto. Hysterisk at han spiller på dette nivået. Gjør selv de enkleste ting feil. Skal dog ha for et par gode overlapper.

 

Denne Pleguezuelo ser spennende ut. Synes han var god i dag.

Pass deg!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...