Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Appropo bærtur i forsvar. Nå må dette tas med en klype salt om faktisk stemmer.

I siste podcasten på AFT sier Robbie at i følge Limpar så hadde han via noen i tilknytning til Arsenal hørt at Steve Bould var blitt spurt om hvorfor han ikke gjorde noen endringer med forsvarspillet. Svaret på det hadde vært at "han (Wenger) tillater meg ikke".

Da er det kanskje greit at han får mye kritikk for akkurat dette da forsvarspillet våres har vært på bærtur over lang, lang tid.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men folk klinger seg på sånt som fluer gjør på møkk. Han du har bildet av i Avataren din har også mye skyld i at forsvaret ikke fungerer, det er da trossalt de som gjør oppgavene som er satt 

Nå skal det sies at Robbie har ganske så gode kontakter inn i Arsenal. Mye mer enn den vanlig fans i hvertfall. Og han fikk vite det av Limpar som har spilt i Arsenal. Men det er som sagt rykter det er vanskelig å ettergå, og må derfor tas for det det er.

Kos har også et ansvar selvfølgelig, og det er vel også derfor de fleste som følger Arsenal tett mener han er over toppen, og at han sammen med de andre bak der har mye ansvar for at det slippes inn alt for mange enkle mål i mot. Men hadde Wenger innsett det alle andre har sett i åresvis om at Arsenal er helt avhengig av en DM ville også forsvaret fått mer støtte, og dermed enklere arbeidsvilkår enn de har nå. Så vet man jo ikke hvilke oppgaver som er satt, for akkurat nå virker det ikke å være noen i det hele tatt.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Huff. Alt annet har jo blitt klaget på i evigheter. I flere år faktisk. Nå er vi kommet til punktet hvor manager må gå. Det kan fortsatt være mange andre svakheter enn managern, men jeg og flere har vanskeligheter med å se at noe av det blir bedre med wenger som manager.

Se for deg 4-6 år til med Moyes eller LVG som manager etter det ble opplagt at han ikke var rette personen til å lede klubben. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå snakker vi et språk jeg kan forstå, når det kommer til å skifte ut spillere osv - selvsagt, der er Wenger altfor dårlig, dette har han blitt kritisert for i åresvis, han er altfor økonomisk. Jeg mener bestemt at han må gå pga dette, han greier ikke å fornye stallen nok til progressjon. Men å si ting som at "Wenger er en ræva fotball-taktikker" og at han "ikke har greie på fotball" (EDIT: Bare generelt utifra ting jeg leser i kamptråder osv) er jo bare tull, Wenger har en absolutt ypperlig fotballskalle 

EDIT 2:
Eksempel på det jeg mener, sett at spillerkjøpene til f.eks Pep og taktikken til Wenger ble blandet sammen, så tror jeg nok man har et lag som vil vært et svært solid et og som hadde kjempet mye høyere enn det de gjør nå. (Pep har begge delene da, det skal sies, men det er hypotetisk bare)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Nå snakker vi et språk jeg kan forstå, når det kommer til å skifte ut spillere osv - selvsagt, der er Wenger altfor dårlig, dette har han blitt kritisert for i åresvis, han er altfor økonomisk. Jeg mener bestemt at han må gå pga dette, han greier ikke å fornye stallen nok til progressjon. Men å si ting som at "Wenger er en ræva fotball-taktikker" og at han "ikke har greie på fotball" (EDIT: Bare generelt utifra ting jeg leser i kamptråder osv) er jo bare tull, Wenger har en absolutt ypperlig fotballskalle 

EDIT 2:

Eksempel på det jeg mener, sett at spillerkjøpene til f.eks Pep og taktikken til Wenger ble blandet sammen, så tror jeg nok man har et lag som vil vært et svært solid et og som hadde kjempet mye høyere enn det de gjør nå. (Pep har begge delene da, det skal sies, men det er hypotetisk bare)

Nå er det vel mye som tyder på at det ikke var Wenger alene som var økonomisk, men at eieren ga han disse begrensingene. Samt at vi bygde Emirates som i mange år gjorde at vi ikke kunne betale hva som helst, samtidig som oljemilliardene kom inn i PL og endret ligaen totalt. Ja, Wenger er sta og økonomisk, men at han skal gå nå fordi han har vært for økonomisk har ikke noe for seg. Det han må gå for er at han ikke lenger taktisk holder følge med den moderne fotballen, samt at han åpenbart har mistet deler, eller hele garderoben og er trener for spillere som ikke lenger spiller for han. Ingen trener kan fortsette om det skjer, ei heller Wenger.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Bare spissene våres er jo gode eksempel på at noe er veldig feil i denne klubben. 

Først henter vi Perez som såvidt får spille til tross for bl.a. hattrick i CL når han først får spilletid, men av en eller annen grunn er han uaktuell for videre bruk.  

Så henter vi Lacazette, fyren har jo fått spilletid, men han har jo ikke fått til noe. 

Så kommer Aubameyang (Ja, jeg vet han ikke har så mange kamper enda) som ikke akkurat har skilt seg noe særlig ut, og mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre det heller. 

Jeg er enig i det som blir sagt lengre oppe her at en kan ikke skylde på Wenger for at spillerene ikke scorer på nobrainere, men hva er det egentlig som skjer med spillere som kommer til Arsenal? 

Andre spillere vi har hentet i løpet av de 2 siste sesongene?

Kan jo ta Mustafi som eksempel også, han var helt rå første halvdel av sesongen og det tok over 20 kamper med Mustafi før Arsenal tapte sin første kamp, etter dette har det kun gått en vei for Mustafi. 

Kolasinac? Gjorde mye bra for laget, men endte av en eller annen grunn opp med mindre spilletid. 

Mkhitaryan? Var god den første kampen, så stoppet det. Har vert grusom de siste kampene. 

Elneny? Nei. Bare nei. 

Xhaka? Nei.

Har vi egentlig hentet noen spillere i løpet av de 2 siste sesongene som har vert stabile og prestert over tid? 

Lenke til kommentar

Har vi egentlig hentet noen spillere i løpet av de 2 siste sesongene som har vert stabile og prestert over tid? 

Ospina er den eneste jeg kommer på, men så ble han hentet i 14/15. 

Uansett hva er grunnen for at vi solgte Giroud? Hvem i helsike går inn i EL med en eneste spiss (som tilsynelatende ser ut til ikke være veldig ukomfortabel)?

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Uansett hva er grunnen for at vi solgte Giroud? Hvem i helsike går inn i EL med en eneste spiss (som tilsynelatende ser ut til ikke være veldig ukomfortabel)?

Han ville ikke sitte på benk i en sesong hvor det VM til sommeren. Rimelig åpenbart at det var grunnen vel... Jeg skulle helst sett at vi beholdt Giroud, men skjønner hvorfor vi gikk med på å selge han.

Lenke til kommentar

Å selge Giroud var en nødvendighet for å få til Aubameyang/Batshuayi-dealene.

Vi ville ha Aubameyang, Dortmund ville ikke la han gå uten en erstatter. Chelsea var villige til å låne ut Batshuayi men kun om de fikk inn en backup-spiss. Derfor gikk Arsenal med på et kompromiss om å selge Giroud til Chelsea for å få til en overgang for Aubameyang.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...