Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ingen som kritiserer Sanchez utelukkende basert på balltapsstatistikken. Vi ser jo med egne øyne at han ikke er den han var for et år siden.

Digger at Maitland-Niles får tillit, selv om det er ute av posisjon. All PL-erfaring er gull verdt. Dog håper jeg at han snart får sjansen på midtbanen, da han innehar kvaliteter vi savner i Ramseys fravær.

Lenke til kommentar

Alt i alt var 1 poeng og 3-3 noe Arsenal må være mer enn fornøyd nok med. 

Kjeder meg så prøver på en spillerbørs: 

Čech: 3. Čech beviser det han er, en helt grei Premier League keeper, men langt i fra en verdensklassekeeper.  Har en sterk redning på Salah i første omgang, men er ellers under pari IMO. At han ikke tar 3-3 målet er helt latterlig, skal sies at han ikke får mye hjelp av forsvaret. 

Bellerín: 5. Meget svak i likhet med resten av laget, men er blant de beste på banen i andre omgangen. Overlapp på overlapp og var en stor trussel. Bra intensitet.

Koscielny: 2. Det er nok bare å innse at Koscielny ikke er på det samme nivået (i likhet med Čech) som han var for et par sesonger siden. Svak nok en gang, og det han driver med på 3-3 målet er en skandale. Ellers svak, reddet av en god Čech-involvering i første omgangen. Har alltid gjort mye tull, men feilene skjer oftere og oftere denne sesongen. "Kaptein".

Monreal: 3. Ikke hans beste kamp, men spiller tross alt i feil posisjon. Ut i pausen med skade, ser dessverre ut til å være ute i en god stund :( 

Maitland-Niles: 6 Får dårlig betalt for en ellers strålende kamp. Salah spiller en av sine svakeste kamper i Liverpool-skjorta, men har to øyeblikk som ender i 1 mål og 1 assist. Ute av posisjon på 1-0 målet, men spiller fantastisk. Uredd, trygg på ballen og en god pasningsfot. Får nok vise seg frem offensivt i andre kamper. 

Xhaka: 5 Scorer ett, og spiller ellers ganske bra. Ikke like svak som han ellers bruker å være. Ikke like mye slurv i dag.

Wilshere: 6. Frisk som alltid. Kriger hele kampen. Herlig å se han spille seg varmere og varmere i Arsenal-trøya. Varmer en Wilshere-fan. 

Iwobi: 2. Vet ikke om han gjorde én ting rett i dag. Latterlig dårlig, eneste grunnen jeg ikke gir han 1 er at han var den som jobbet mest i pressingen i første omgangen. Faen han var dårlig. Gutten kan ikke å sentre og utfordrer ikke forsvarsspillere i samme grad lengre. Tynt. 

Alexis: 4. Får et mål, prøver mye, men ikke mye svakt. En elendig corner som fører til kontring, og et grusomt balltap like etterpå som fører til en ny kontring. Mye dårlig, men skal ha for at han prøver. Forsvinner i januar?

Özil: 6. De som mener Coutinho er bedre enn Özil... :) Elendig i første omgang, i likhet med de 10 andre, men når han får gjøre det han er god på, så henger ikke middelmådige Liverpool-forsvarere med på notene. Bra form for tiden. Viktigste spilleren i laget.

Lacazette: 2. Lacazette mangler killerinstinktet. Har to gode involveringer i kampen, lært av Giroud med de hælsparkene. Klart dårligere enn Lukaku, Aguero/Gabriel Jesus, Morata og Firminho. Skuffende kamp av franskmannen.

Mustafi: 4. Dårlig start på 2-0 målet, må tettere i press på Salah, men Salah scorer på alt om dagen så den gikk jo selvsagt inn. Får nok tillit fremover av Wenger i Monreals skadefravær.

Wenger: 6, likte lagoppstillingen. Kudos for å kjøre på med Maitland-Niles fra start og en ellers frisk lagoppstilling. Bra start, men detter totalt sammen etter 25 minutter. Laget kommer seg i andreomgang, men hadde likt å sett Giroud inn. 

Lenke til kommentar

*snip*

Syns du er for snill med Maitland-Niles og ditto for streng med Lacazette. Maitland-Niles er ikke i nærheten av Kolasinac, imo. Ute av posisjon, gang på gang. Svak pasningsfot. Lacazette fikk så godt som null å jobbe med. Har i likhet med alle andre i klubben fått beskjed om å vandre ut på kanten. Ender opp med elendige baller han ikke får gjort noe med. Er pisslei av at Wenger ikke klarer å bruke spisser riktig.

Lenke til kommentar

synes ikke jeg så mye til Niles når Salah var gjennom gang på gang, men satt og var irritert over patetisk spill store deler av første omgangen så mulig det gikk meg forbi. 

Som flere har nevnt vil jeg gjerne se Niles i plassen til xhaka og heller la Kolasinac spille på venstre back. 

Jeg synes det er helt sprøtt hvor av og på dette laget er. I perioden hvor vi scorer målene er det jo  gigantisk forskjell fra første omgang. 

Lenke til kommentar

Farten til Maitland-Niles reddet oss flere ganger denne kampen og nøytraliserer Salah sitt store våpen som er akselerasjonen. Farten hans har drept flere kontringer i EL kampene også, så forståelig at han får sjansen når Salah står på andre siden og han har gjort sine saker bra siste tiden. Kolasinac som har vært smårusten etter skaden får nok igjen plassen snart, men bare bra han må kjempe om den. Klarer ikke se hva som var så ille av han i dag, og ikke hans skyld at vi "kun" fikk med 1 poeng fra denne. Midtforsvaret derimot var horribelt og må ta mye av skylden i dag. Helt enig at det virker som Kos er over høyden, og gjør for mange enkle feil. Iwobi var det vondt å se på i dag, og han har fått for mange sjanser uten å vise til noe nå. Utlån kanskje riktig for han. Ser jo han herje på Nigeria, så kanskje er det måten vi spiller på som får han til å fremstå som en kalv på glattisen så fort han er i nærheten av ballen. Kritikken av Lacazette mener jeg er skivebom. Gjør mange gode initiativ og beveger seg mye riktig uten ball. Desverre spiller vi ikke på hans styrker og bruker ikke initiativene han gjør. Ville lett hatt dobbelt så mange mål om han fikk servert mer baller rettvendt mot mål. I første omgang var han også en av få som viste at han ville noe. Alt i alt fornøyd med 1 poeng kampen sett under ett, men også skuffet da vi burde drept kampen på 3-2. Når skal vi lære?

Lenke til kommentar

Blir for dumt å si at Lacazette ikke har fått en dritt å jobbe med. Se kampen i reprise. Han snur seg feilvent som oftest og klundrer det til. Ikke overbevist at han der skal gjøre store ting i denne sesongen. Må vel bruke en sesong til å bli vant til PL ser det ut som..

Sies at han har hatt et hardt treningsregime denne sesongen for å bulke seg opp og venne seg til intensiteten i PL, noe som også forklarer hvorfor han ofte byttes ut tidlig. Jeg er fornøyd med hva han har levert så langt, og tror det er enda mer i vente. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...