Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

 

Hvilken frustrasjon er det egentlig EL laget har skapt som er så stor?

At vi er i EL er frustasjon nok for meg. Nå som vi ikke er i CL har rekord mange engelske lag klart å ta seg videre. De er også over oss på tabellen i PL. Samtidig har vi kunnet brukt nesten bare reserver i EL og likevel har jeg ikke noe gevinster av det. Må bare si at de andre gjør noe som er utrolig riktig..

 

Jeg var  (og er forsåvidt fremdeles) noe skeptisk til EL, men akkurat nå så er jeg egentlig litt glad for at vi har vært i EL og ikke i CL.

 

Selvsagt er CL gjevere og selvsagt så er det egentlig der jeg vil at Arsenal skulle være, men hadde vi vært i CL i høst så hadde vi måttet stille med våre beste to ganger i uka i for en lang periode og med de skadeproblemene vi har hatt og ikke all verdens backup (ikke minst bakover) så anser jeg det som sannsynlig at vi nå hadde vært utslått av CL og kanskje også poengmessig lenger bak fjerdeplassen i PL enn det vi er nå.

 

Jeg er ikke "happy" for at vi måtte spille i EL denne sesongen, men i en slags etterpåklokskapens navn så tror jeg (dessverre) det har vært en fordel for Arsenal denne sesongen å spille i EL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et eksempel på en som spiller Arsenal-fotball og var utrolig bra på det. Synd Wilshere aldri ble den samme. Når ser man Øzil drible seg forbi motstandere slik og skaper overganger og sjanser? Ikke ofte.

 

Vi trenger en smidig spiller med dribleferdigheter inn på midtbanen. Derfor mener jeg det er påtide å skifte ut Øzil. Han er for treig og skaper nesten kun sjanser når han har mye rom å jobbe i. Å spille på små flater (som er Wengers spillestil) er ikke Øzil god på. Det er bare ren fakta.

 

Bytt ut Øzil med en smidig og driblesterk playmaker, så tror jeg spillet plutselig vil løsne opp mer.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=5q2x1ABl85s

Lenke til kommentar

 

 

Hvilken frustrasjon er det egentlig EL laget har skapt som er så stor?

At vi er i EL er frustasjon nok for meg. Nå som vi ikke er i CL har rekord mange engelske lag klart å ta seg videre. De er også over oss på tabellen i PL. Samtidig har vi kunnet brukt nesten bare reserver i EL og likevel har jeg ikke noe gevinster av det. Må bare si at de andre gjør noe som er utrolig riktig..

 

 

Hva slags gevinster er det du hadde forventet egentlig?

At du er frustrert over at vi spiller i EL er grei nok den, men jeg regner da ikke med en slik frustrasjon ligger bak at enkelte mener oss sjanseløse videre, som var tema.  

 

Innlegg fra mobilen. Det skal stå at jeg "ser" ikke noe umiddelbare gevinster at  vi stiller på reserver i EL. A laget som Benbjo påpeker har ikke vært påskrudd, selv om de får hvilt seg. Når du har blitt avhengig av supersub Giroud (no offence til Giroud) for å vinne kamper i 2017 - var ikke noe jeg så for meg for 3 år siden..

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Er vel ingen som er storfornøyde så langt, men det er lenge igjen av sesongen.

 

Spent på hvordan vi stiller i dag. Mistenker/håper at Wenger begynner å skjønne at det er på tide å legge prosjekt 3-4-2-1 på hylla. Det funka bra mot slutten av fjorårssesongen, men det passer hverken mannskapet vårt eller spillestilen vår. En ekstra mann på midtbanen blir ekstra viktig nå som løpsmaskinen Ramsey er ute.

 

Cech

Bellerin - Chambers - Koscielny - Kolasinac

Elneny - Xhaka - Wilshere

Özil - Lacazette - Alexis

 

Wilshere må spille, men da trenger vi også Elneny for å kompensere for Ramseys fravær. Monreal hører ikke hjemme i en stopperduo, og Chambers/Holding fortjener en sjanse.

Endret av #TeamBenbjo
Lenke til kommentar

 

Heller ikke mange som forutså at årets PL-sesong ble avsluttet etter 16 og en halv runde. Blir spennende å følge Burnley i CL!

Det er ikke sikkert de klarer det, men ser jo veldig bra ut nå. Folk latterliggjorde Leicester sine sjanser også.

 

 

West Ham var på fjedeplass på samme tidspunkt for tre år siden, og endte på nedre halvdel av tabellen. Leicester er fremdeles et vanvittig unntak, og ikke en ny standard. Ett enormt usannsynlig utfall leder sjeldent til flere. Burney ligger dessuten fort på syvendeplass etter kampene i kveld.

Lenke til kommentar

Dere som klager på Alexis og balltapet hans; Se på analysen til TV2 studioet nå.

 

De Bryune har mer balltap enn Alexis, og likevel er De Bryune den beste spilleren i hele ligaen.

Alexis har en dårlig statestikk på balltap fordi han ønsker å skape ting og derfor mister ballen i passninger etc. Og hver gang han mister ballen prøver han å vinne ballen tilbake. 

 

Det folk sier om at Alexis gjør en halvhjertet jobb er idioti og basert på rykter om at han vil dra, noe INGEN faktisk vet.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Alexis ryker. Det må vi bare godta.

 

Det gir ingen mening i at han forlenger kontrakten. Han vet godt at han kan briljere i klubber med faktiske utsikter for suksess de nærmeste årene. Arsenal er selvsagt ikke en av de klubbene slik ting er nå. Alexis har neppe tålmodighet eller lyst til å vente på nok en lovnad om at «neste år skjer det», selv om det begynner å skje ting i kulissene.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...