Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Individuelle feil og verdens beste keeper ødelegger for det som burde ha vært tre poeng til oss. Oppmuntrende å se at Lacazette blir bedre og bedre. Ramsey har også en fantastisk sesong. 9 målpoeng i PL så langt! Største skuffelsen er Alexis, som har vært direkte svak hele sesongen. Et mål i ny og ne maskerer ikke det dårlige spillet hans. 34 (!!!!) balltap i dag, og direkte skyldig i 3-1-målet. Blir godt fornøyd om han selges i januar og erstattes av Fekir, Lemar eller en av samme kaliber.

Mahrez, Fekir, Draxler eller Lemar er alle gode alternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alexis har åpenbart tankene et annet sted. Vi får svært lite igjen for potensialet hans om dagen, og da er det liten vits i å beholde ham. Tar heller to svært gode spillere inn enn en vanvittig god. Vi har simpelthen vært alt for avhengige av at han skal gjøre det spektakulære i kamper der det stanger.

Arsenal er nødt til å bygge et momentum i kollektivet og ikke bygge laget rundt enkeltspillere. Jeg tar selvsagt i mot stjernespillere syv dager i uka, men det må komme på toppen av et solid fundament og ikke som et bindeledd i et korthus.

Endret av Liquidkey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alexis har åpenbart tankene et annet sted. Vi får svært lite igjen for potensialet hans om dagen, og da er det liten vits i å beholde ham. Tar heller to svært gode spillere inn enn en vanvittig god. Vi har simpelthen vært alt for avhengige av at han skal gjøre det spektakulære i kamper der det stanger.

Arsenal er nødt til å bygge et momentum i kollektivet og ikke bygge laget rundt enkeltspillere. Jeg tar selvsagt i mot stjernespillere syv dager i uka, men det må komme på toppen av et solid fundament og ikke som et bindeledd i et korthus.

Sanchez er arkitekten bak deres eneste mål i dag.

Lenke til kommentar

Noe som poengterer det jeg sier.
Lenke til kommentar

Noe som poengterer det jeg sier.

True story, bro!

yXprGKj.gif

giphy.gif

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Da får jeg forsøke en gang til med litt mer presisjon ettersom jeg tydligvis var utydelig:

Sanchez var ikke i nærheten av å nå sitt fulle potensial i dag. Ekstremt mange balltap. At han er «arkitekten» bak det ene målet skulle nesten bare mangle med det vanvittige talentet han har. Men han står ikke frem i denne kampen, som han heller ikke har gjort på lenge. Vi spilte en av våre beste kamper, hvis man kun ser på banespillet, på svært lenge. I slike kamper som dette forventer man x-faktoren fra stjernespillerne. Han ser rett og slett langt mer umotivert ut nå enn da han var på topp.

Innlegget var ikke ment som en forklaring på denne kampen, men som et vedvarende problem i fotballklubben. Selv om banespillet har vært svært godt i det siste, har de siste årene vært preget av lite underholdning, mange slitekamper, og uforklarlige kollapser. Det er også å forvente fremover. Wenger har åpenbart ikke evnene til å danne kontinuitet. Plutselige prestasjoner, plutselige kollapser. Vi taper toppkamper på gode og dårlige dager.

Poenget var derfor at laget må danne et fundament, et kollektiv og et momentum med kontinuitet. Wenger er ikke mannen for dette. Men med en som kan maksimere potensialet i spillergruppen og noen gode signeringer så tror jeg ikke savnet etter Sanchez blir enormt.

Lenke til kommentar

For et ran! 

Tja.

United ledet 2-0 etter 10 minutter. At de da legger seg bakpå var vel kanskje heller dumt, men 14 minutter etter Arsenals redusering så hadde United både truffet stolpen og scoret enda et mål. De drepte med andre ord kampen ganske kjapt etter reduseringen, som de også gjorde mot Watford. Ganske sikker på at United hadde langt bedre kontroll enn pundits og fans skal ha det til - høres jo nesten ut som om De Gea sørget for tre poeng alene. 

Og ja, Uniteds forsvar var akkurat like dårlig som de fleste nok regnet med på forhånd, så at De Gea skulle få nok å gjøre lå i kortene hele tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

United hadde åpenbart ikke kontroll (vi hadde også enorme sjanser på 2-1), men de vant fair and square. DDG er også en del av laget, og det skal lønne seg å ha kanskje verdens beste keeper.

Håper forresten vi fortsetter med 4-2-3-1 om Mustafi er ute en stund, for så morsom fotball har jeg ikke sett fra oss på lenge.

Lenke til kommentar

Ryktes på Twitter i dag at Ozil har signalisert at han signerer ny kontrakt, men at Alexis forsvinner. 

Vet ikke hva jeg tenker om det egentlig. Skulle helst sett at Ozil også forsvant. Slik at klubben kan få bygget seg opp på nytt. Han har vært en passasjer i store deler av sin Arsenal-karriere, men glimt av verdensklasse innimellom.  Vi kan ikke ha en spiller som bare er god i 2/10 kamper. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er øzil veldig preget av hvordan laget gjør det. Om laget suger så suger øzil og laget er bra så er øzil bra. 

Han er ikke som Sanchez og RVP(i sine siste sesonger hos oss) at han kan bære Arsenal på skuldrene sine. Han avgjør ikke kamper alene. Han er en playmaker og tilrettelegger. Han er avhengig av resten av laget ellers fungerer han ikke. 

Lenke til kommentar

Kilde? (edit: @Benbjo)

Som sagt storfornøyd om Özil forlenger og Alexis går (og erstattes). Synes Özil gjennom hele sin Arsenal-karriere har vist bra tendenser når han har hatt spillere rundt seg som kan spille på styrkene hans. Everton-kampen var vel første gang vi så Özil, Lacazette og Alexis sammen, og siden da har førstnevnte 2 mål og 5 assists på 6 PL-kamper. Ikke tilfeldig.

Endret av #TeamBenbjo
Lenke til kommentar

Kilde? (edit: @Benbjo)

Som sagt storfornøyd om Özil forlenger og Alexis går (og erstattes). Synes Özil gjennom hele sin Arsenal-karriere har vist bra tendenser når han har hatt spillere rundt seg som kan spille på styrkene hans. Everton-kampen var vel første gang vi så Özil, Lacazette og Alexis sammen, og siden da har førstnevnte 2 mål og 5 assists på 6 PL-kamper. Ikke tilfeldig.

Det var ArsenalFanTV som gjorde at det fikk traction. De fikke det vel fra en "troverdig kilde" tror jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...