Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Woho, vi er på fjerdeplass og vinner i ligacupen og Europa League. Det må feires med kake... Vi er ikke i NÆRHETEN av Manchester City. Det er problemet vårt.

Hvem har sagt at vi skal feire? Savner bare andre innlegg enn "Vi fortjente ikke å vinne" og "Wenger out" her inne. Ekkokammer uten like.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Woho, vi er på fjerdeplass og vinner i ligacupen og Europa League. Det må feires med kake... Vi er ikke i NÆRHETEN av Manchester City. Det er problemet vårt.

Hvem har sagt at vi skal feire? Savner bare andre innlegg enn "Vi fortjente ikke å vinne" og "Wenger out" her inne. Ekkokammer uten like.

Ser den samtidig ser jeg (som er en av de negative personene) ikke akkurat mye positivt i stammen vår. Kan du nevne noe?

Vi har en style of play som er veldig forutsigbar

Vi har mange spillere på utgående kontrakter

Vi har ikke mange gode talenter som banker på døra

Vi er den klubben som sliter mest med skader 

Vi har et styre som ikke bryr seg

..har jeg glemt noe?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser den samtidig ser jeg (som er en av de negative personene) ikke akkurat mye positivt i stammen vår. Kan du nevne noe?

..har jeg glemt noe?

Hva med å diskutere hvordan vi bør spille?

Hva med å diskutere hvordan vi skal erstatte de som eventuelt lar kontrakten løpe ut?

Vi har en 18 år gammel guttunge som snudde kampen mot Norwich på egenhånd. Hvorfor prater ingen om ham?

osv osv

For øvrig er vi ikke den klubben som sliter mest med skader, og vi har ikke vært det på en stund heller.

Endret av #TeamBenbjo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi er a poeng med Chelsea på fjerdeplassen, og har 7-1-1 på våre siste ni i alle turneringer. Slutt med den jævla svartmalingen hele tiden. Det er så utrolig kjedelig å lese.

Høres ut ikke som team benbjo det her! 

on topic så er jeg egentlig helt enig med Wenger out her. Jeg prøver nullstille til hver kamp og gir laget en ny sjanse men det er ikke veldig mye positivt å ta med seg fra 2017. 

Lenke til kommentar

..har jeg glemt noe?

Hva med å diskutere hvordan vi bør spille?

Ja, hvorfor tar du ikke initiativ til den diskusjonen som vi har holdt på med de siste 10 årene?

Hva med å diskutere hvordan vi skal erstatte de som eventuelt lar kontrakten løpe ut?

Ja, få høre. Hvem er dine alternativ spillere?

Vi har en 18 år gammel guttunge som snudde kampen mot Norwich på egenhånd. Hvorfor prater ingen om ham?

osv osv

35 minutter. Flott spill. Starte han mot Swansea da eller?

For øvrig er vi ikke den klubben som sliter mest med skader, og vi har ikke vært det på en stund heller.

Jo, den statistikken leder vi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

DRIT I Å FORSVARE WENGER OG ARSENAL!!! Når alle ser at Arsenal gjør de samme feilene gjennom årene og Ingen forandring eller forbedring. Selvfølgelig skal vi være forbannet!!!

Ingen defensiv midtbanespiller som vi veldig lenge har skreket?!?! Det var også et punkt hvor der vi kunne ha vunnet PL hvis vi kjøpte inn en spiss, istedenfor fikk vi jævla Kallstrøm?!?!? Fuck Wenger!

• Liker 1
Lenke til kommentar

DRIT I Å FORSVARE WENGER OG ARSENAL!!! Når alle ser at Arsenal gjør de samme feilene gjennom årene og Ingen forandring eller forbedring. Selvfølgelig skal vi være forbannet!!!

Ingen defensiv midtbanespiller som vi veldig lenge har skreket?!?! Det var også et punkt hvor der vi kunne ha vunnet PL hvis vi kjøpte inn en spiss, istedenfor fikk vi jævla Kallstrøm?!?!? Fuck Wenger!

Er ikke nødvendigvis en defensiv midtbanespiller vi trenger, vi trenger ny strukturering i spillestilen og taktikken. Vi spiller med ekstremt høyt press og gjør oss dermed sårbar defensivt. Vi får et etterslep på kontringer mot oss og verken forsvaret eller resten av laget klarer å omstille seg fort nok, dermed slipper vi inn mye mål fordi vi blir tatt på senga plutselig. Så er vi bare kronisk dårlig på dødballer mot oss, så der slippes det jo inn en del mål..

Folk tror det er det defensive som er problemet i vårt lag, men det gjelder likeså det offensive. Det er kun Alexis som er kreativ og kan skifte rytme i spillet. Per dags dato blir det offensive spillet vårt for forutsigbart. Som TV-titter hjemme i sofaen vet man nesten hva som blir neste trekk hver eneste gang Arsenal kommer opp til 16-meteren, da er det neppe vanskelig for en motstander som har sett videoer av Arsenal og gjort grundig research på laget og spillerne.

Forstå meg rett, en defensiv midtbanespiller kan bedre laget men det vinner oss ikke noe PL-gull. 

Lenke til kommentar

Det finnes heldigvis andre forum for å diskutere Arsenal.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen, jeg forsvarer hverken Wenger eller Arsenal, men hele poenget med et diskusjonsforum forsvinner om alt som postes her inne er hatefulle ytringer og hets. Greit nok når vi taper, men nå er vi strengt tatt i ok+ form.

Uansett, gleder meg til å se Alexis, Özil og Lacazette i aksjon igjen i morgen. Meget bra balansert trio som så ekstremt lovende ut mot Everton. Var litt skeptisk til Lacazette da vi hentet ham, men synes han har imponert så langt. Ingen spektakulær spiller, men intelligent, ryddig og ingen store svakheter. Passer langt bedre inn enn Giroud.

https://twitter.com/ZinedineZelaIem/status/923866882624458752

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så opptatt av vinn eller tap. Ok da, selvsagt vil jeg vi skal vinne, men problemet i 2017 spesielt er at det er ingen fight eller vilje i laget. Det er tafatt og forutsigbart. Det er rett og slett jævlig trist å se på mye av tiden.  Ta Norwich kampen, greit vi går videre men det var jo en tragisk kamp. Og hadde det i minste vært et engangs tilfelle, men siste året har vi vært på det nivået oftere enn ikke. 

Det er flaut og det er svært få tegn til bedring og det er bekymringsfullt  

Lenke til kommentar

Se litt på laget vi stiller med i ligacupen og legg forventningene deretter. Det er mange unge talenter som vil variere i prestasjon, og det at de kommer ut med seier bør kanskje vektlegges høyere enn hvordan den kommer. Når vi taper klager folk og sier de driter i hvordan man vinner, bare man vinner. Når vi vinner klager folk på måten vi vinner på, og er mer opptatt om det er fortjent eller ei.

Greit at laget ikke presterer optimalt om dagen spillmessig, men skal vi ha noe som helst håp om å få talenter opp på førstelaget med tid så må de få sjansen. Og da må man også akseptere at prestasjonene varierer. Ligacupen og gruppespillet i EL er en glimrende arena å la de spille på seg erfaring. Og det er liten grunn til å klage på hva de har fått av resultater så langt. Langt fra flaut i hvert fall.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når vi taper klager folk og sier de driter i hvordan man vinner, bare man vinner. Når vi vinner klager folk på måten vi vinner på, og er mer opptatt om det er fortjent eller ei.

Joda du peker på en selvmotsigelse der, men man bør også ha det klart for seg at det ikke nødvendigvis er de samme blant fansen som sier begge deler.

Nå kan jeg bare svare for meg selv og jeg er en av de som kan finne på å klage selv om vi vinner. For meg er de likegyldig om vi vinner fortjent eller ikke, men jeg klager av og til når vi vinner mot antatt dårligere lag hvis våre spillere leverer svakt eller umotivert spill. Jeg ser ingen grunn til å rose våre hvis vi til slutt har klart å få det ene nødvendige målet mot en "dårlig motstander" etter å ha spilt "rævva" fotball i det meste av kampen.

Det hender også at jeg roser våre spillere selv om vi taper, hvis jeg mener at de har kjempet og tapt for overmakten.

Jeg er en av de som har vært noe negativ etter de to siste kampene i EL/Ligacupen. Kritikken min har ikke vært rettet mot de unge lovende, men mot de av "stjernene" som har så til de grader har underprestert.

Jeg er forsåvidt med på at det er poengene (seiere) som teller i fotballen, men for meg er det like viktig at spillerene vil noe og at de prøver.

Problemet ned uttalelser ala de Wenger kommer med av og til er at han og resten av ledelsen synes å bare ville ha "positive" (aka velvillige) supportere og ser på resten av oss som brysomme.

Fotball er for mange en lidenskap og den vil og skal føre med seg en stor variasjon av meninger rundt det som skjer både på og utenfor banen. Så er det dessverre noen som ikke har hemninger og går langt over streken, og de får da dessverre ekstra god drahjelp av sosiale medier.

Lenke til kommentar

Trudde det var ganske opplagt at jeg ikke er ute etter å henge ut ung spillerne våres, som selvfølgelig kan variere i prestasjon og som selvfølgelig burde få sjansen til å spille i cup. 

Ung gutta har jo knapt blitt brukt i 2017. Det er jo førstelaget vårt og/eller Wenger som svikter gang på gang. Ta kampene mot Bayern i CL eller generelt PL kampene fra Feb til godt inn i April. 

Det har gått over 6 måneder og jeg ser svært få tegn til at vi har bedret oss? det er jo det samme hver uke. Ser du noe jeg ikke ser? 

Om det ikke er flaut så vet jeg ikke hva det er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi taper klager folk og sier de driter i hvordan man vinner, bare man vinner. Når vi vinner klager folk på måten vi vinner på, og er mer opptatt om det er fortjent eller ei.

Joda du peker på en selvmotsigelse der, men man bør også ha det klart for seg at det ikke nødvendigvis er de samme blant fansen som sier begge deler.

Nå kan jeg bare svare for meg selv og jeg er en av de som kan finne på å klage selv om vi vinner. For meg er de likegyldig om vi vinner fortjent eller ikke, men jeg klager av og til når vi vinner mot antatt dårligere lag hvis våre spillere leverer svakt eller umotivert spill. Jeg ser ingen grunn til å rose våre hvis vi til slutt har klart å få det ene nødvendige målet mot en "dårlig motstander" etter å ha spilt "rævva" fotball i det meste av kampen.

Det hender også at jeg roser våre spillere selv om vi taper, hvis jeg mener at de har kjempet og tapt for overmakten.

Jeg er en av de som har vært noe negativ etter de to siste kampene i EL/Ligacupen. Kritikken min har ikke vært rettet mot de unge lovende, men mot de av "stjernene" som har så til de grader har underprestert.

Jeg er forsåvidt med på at det er poengene (seiere) som teller i fotballen, men for meg er det like viktig at spillerene vil noe og at de prøver.

Problemet ned uttalelser ala de Wenger kommer med av og til er at han og resten av ledelsen synes å bare ville ha "positive" (aka velvillige) supportere og ser på resten av oss som brysomme.

Fotball er for mange en lidenskap og den vil og skal føre med seg en stor variasjon av meninger rundt det som skjer både på og utenfor banen. Så er det dessverre noen som ikke har hemninger og går langt over streken, og de får da dessverre ekstra god drahjelp av sosiale medier.

For all del. Jeg kan også klage etter en seier, men det er som du sier da mot etablerte spillere eller ting man burde kunne forvente at burde være bedre. Og da tar jeg også med i vurderingene hvilket lag vi stiller, hvem vi spiller mot, form osv. Akkurat dette er det noen som virker å kaste rett ut av vinduet i et jag etter å fremstille situasjonen i Arsenal mest mulig negativt. At f.eks Walcott får tyn etter prestasjonen sin mot Norwich er helt på sin plass, Giroud like så. Ungutter som blir spilt på uvante posisjoner har jeg langt mer forståelse for at kan variere, og at det de gjør nå er en prosess der det viktigste er at de får nyttig erfaring og kunnskap. Ser man på laget som møtte Norwich så er det så og si det samme laget som dro til Serbia og vant på en meget vanskelig bortebane å spille på. Og eneste jeg leste om her inne var hvor dårlige vi hadde vært, som om folk forventer B-laget med unggutter skal reise bort dit og herje med de. Da har man urealistiske forventninger. Når man visste Norwich var i god form om dagen og hadde med seg 9000 fans til det som for dem er en fotballfest, vet du at heller ikke det blir noen walk-over.

Jeg ser egentlig ikke noe galt i Wengers uttalelser, om det er de han kom med på AGM møtet du sikter til. Det var faktisk en god tale, og som jeg tror han på at han mener. Og han har mye rett i det han sier om at fortiden og fremtiden kastes litt over bord i jaget på umiddelbar suksess. Skjønte også at det eneste visse her inne vil feste seg på var at han sa "we have a chance", for det er rimelig forutsigbart hvilke kommentarer som her ville komme. Personlig vil jeg heller ha en manager som tror på at han kan vinne noe, og beholder det håpet til det ikke er teoretisk mulig lenger, enn en manager som går ut når 2 mnd er spilt av sesongen og sier at det er håpløst å tro vi skal vinne noe.

Så tror jeg vi ellers er ganske så enige. Kritikk skal det være når det er grunn til det og den er på et fornuftig grunnlag. Ros like så. At fansen viste sin misnøye f.eks på AGM møtet var en god ting jeg støtter fullt og helt opp om. Og det viste kanskje klarere enn noen gang at eier og styreformann ikke bryr seg om hva fansen av klubben mener. Dette er også Arsenal sitt aller største problem slik jeg ser det. Så lenge de styrer skuta er det samme hvilken manager som kommer inn, for det viktigste vil uansett fortsatt være å drive butikken i pluss, ikke vinne titler. Det finnes heller ingen der som kan legge press på Wenger når staheten hans koster oss poeng etter poeng, og alt i alt virker det som enhver i klubben kan gjøre som de føler for uten at det får noen som helst konsekvens.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...