Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Langskudd er helt nødvendig for at spillestilen skal fungere. Handler om å tvinge frem press fra motstanderen for å skape rom. Denne tiki-taka fotballen vi har prøvd på i alle år blir utrolig lett å forsvare seg mot når vi alltid skal spille oss inn til 5 meteren.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor det blir av kampsammendraget og karakterene til spillerne, Benbjo

Due to popular demand, her kommer en (kort) oppsummering + spillerkarakterer! 

Alt i alt en, om ikke velspilt, så en godt gjennomført kamp i går, spesielt defensivt. Arsenal er det første laget som har hindret Chelsea i å score på brua siden Conte kom til klubben. 1 poeng borte mot Chelsea skal man være svært fornøyde med. Synes Arsenal var best siste halvtimen av første omgang og første halvtimen av andre omgang. Det var et godt kollektiv man så, men dessverre så var det ikke godt nok i den siste tredjedelen. 

Cech - 6 Stabil og god. Gjorde vel ikke store feil så vidt jeg husker. God redning da Pedro var alene gjennom. Ellers ikke satt på de aller største prøvene. 

Monreal - 6 Den svakeste av stopperene i går, men hadde likevel en solid kamp. 

Mustafi - 7 Meget meget solid! Hadde Morata i lomma hele kampen. Holder han dette nivået fremover og kommer over sine personlige problemer utenfor banen så har vi en strålende stopper. 

Koscielny - 7 The boss hadde enda en god kamp. Flere gode taklinger. Gjør en livsviktig jobb når han forstyrrer Pedro i det han skal avslutte. 

Kolasinac - 6 Bra fremover, men har noe å gå på i de defensive oppgavene. Heldig som får fullføre kampen. 

Bellerin - 6 Årets beste kamp fra den unge spanjolen. Flere gode løp og innlegg fremover. OK defensivt. 

Xhaka - 5 Under par igjen. Gir bort 1/4 pasninger, ser ut som selvtilliten lider litt. Har noen gode involveringer defensivt. 

Ramsey - 7 Årets beste kamp av Aaron. Er mye med fremover, skaper et par gode muligheter og burde ha puttet. Etterlater seg fremdeles store rom som det kan kontres i. Heldigvis gikk det bra i år. Jobber utrettelig. Håper han kan fortsette fremgangen. 

Iwobi - 4 Noen lekre detaljer, men det blir med det. 

Welbeck - 4 Løper mye, men det blir ikke så mange farligheter ut av det. God mulighet på hodet, ellers usynlig. Måtte av med skade. 

Lacazette - 2 Krise, rett og slett. 

Alexis, Giroud og Elnenny kom inn på ulike tidspunkt, men ingen av de utmerket seg noe særlig. 

Gleder meg til neste kamp mot Doncaster. Regner med at vi ser den del unggutter som Reiss Nelson, AMN, Willock og kanskje Matt Macey. Mulig Alexis starter, da neste kamp ikke er før mandag kveld igjen. Ellers hviles nok de fleste som spilte i dag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Lurer på hvor det blir av kampsammendraget og karakterene til spillerne, Benbjo

Due to popular demand, her kommer en (kort) oppsummering + spillerkarakterer!

Alt i alt en, om ikke velspilt, så en godt gjennomført kamp i går, spesielt defensivt. Arsenal er det første laget som har hindret Chelsea i å score på brua siden Conte kom til klubben. 1 poeng borte mot Chelsea skal man være svært fornøyde med. Synes Arsenal var best siste halvtimen av første omgang og første halvtimen av andre omgang. Det var et godt kollektiv man så, men dessverre så var det ikke godt nok i den siste tredjedelen.

Cech - 6 Stabil og god. Gjorde vel ikke store feil så vidt jeg husker. God redning da Pedro var alene gjennom. Ellers ikke satt på de aller største prøvene.

Monreal - 6 Den svakeste av stopperene i går, men hadde likevel en solid kamp.

Mustafi - 7 Meget meget solid! Hadde Morata i lomma hele kampen. Holder han dette nivået fremover og kommer over sine personlige problemer utenfor banen så har vi en strålende stopper.

Koscielny - 7 The boss hadde enda en god kamp. Flere gode taklinger. Gjør en livsviktig jobb når han forstyrrer Pedro i det han skal avslutte.

Kolasinac - 6 Bra fremover, men har noe å gå på i de defensive oppgavene. Heldig som får fullføre kampen.

Bellerin - 6 Årets beste kamp fra den unge spanjolen. Flere gode løp og innlegg fremover. OK defensivt.

Xhaka - 5 Under par igjen. Gir bort 1/4 pasninger, ser ut som selvtilliten lider litt. Har noen gode involveringer defensivt.

Ramsey - 7 Årets beste kamp av Aaron. Er mye med fremover, skaper et par gode muligheter og burde ha puttet. Etterlater seg fremdeles store rom som det kan kontres i. Heldigvis gikk det bra i år. Jobber utrettelig. Håper han kan fortsette fremgangen.

Iwobi - 4 Noen lekre detaljer, men det blir med det.

Welbeck - 4 Løper mye, men det blir ikke så mange farligheter ut av det. God mulighet på hodet, ellers usynlig. Måtte av med skade.

Lacazette - 2 Krise, rett og slett.

Alexis, Giroud og Elnenny kom inn på ulike tidspunkt, men ingen av de utmerket seg noe særlig.

Gleder meg til neste kamp mot Doncaster. Regner med at vi ser den del unggutter som Reiss Nelson, AMN, Willock og kanskje Matt Macey. Mulig Alexis starter, da neste kamp ikke er før mandag kveld igjen. Ellers hviles nok de fleste som spilte i dag.

?

Lenke til kommentar

Synes absolutt ikke Lacasette har vært krise, men det er jo utrolig at vi aldri klarer å spille på spissene sine styrker. Hvor mange ganger har vi ikke sett Giroud spille 70 min på topp uten å legge et eneste innlegg fra kant. Så bytter vi ut Giroud og starter bøtte inn innlegg mot Sanchez siste 20 min

Det er tidlig med Lacasette enda, men synes han får ballen alt for lite. Om han har ræva på å posisjonere seg, eller om vi bare bruker han feil skal jeg ikke si så mye om, men er tydelig noe som ikke funker helt.  

Lenke til kommentar

Synes absolutt ikke Lacasette har vært krise, men det er jo utrolig at vi aldri klarer å spille på spissene sine styrker. Hvor mange ganger har vi ikke sett Giroud spille 70 min på topp uten å legge et eneste innlegg fra kant. Så bytter vi ut Giroud og starter bøtte inn innlegg mot Sanchez siste 20 min

Det er tidlig med Lacasette enda, men synes han får ballen alt for lite. Om han har ræva på å posisjonere seg, eller om vi bare bruker han feil skal jeg ikke si så mye om, men er tydelig noe som ikke funker helt.  

Selvfølgelig har ikke Lacazette vært krise. Det er bare Benbjo som Benbjoer. Han forventer at spillere skal være world class fra dag 1. Samme greia med Özil og. En måned etter han kom så var det bare å selge han neste sommer igjen.

Lenke til kommentar

Han (Benbjo) skrev jo før sesongen at Lacazette mest sannsynlig kom til å trenge mange måneder på å tilpasse seg PL og Arsenal.

Men så tok det to kamper før han begynte å klage...

Imo har han levert som forventet så langt. Målene han har scort viser at han kommer til å bli en viktig mann for oss fremover. Må bare begynne å spille på hans styrker.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har ikke Lacazette vært krise. Det er bare Benbjo som Benbjoer. Han forventer at spillere skal være world class fra dag 1. Samme greia med Özil og. En måned etter han kom så var det bare å selge han neste sommer igjen.

Han var krise på søndag, jo. Annet enn det har han vært middels. Jeg sa vel ti mål før nyttår. Det ser mørkt ut, altså skuffer i forhold til forventningene.

Lenke til kommentar

Han var krise på søndag, jo. Annet enn det har han vært middels. Jeg sa vel ti mål før nyttår. Det ser mørkt ut, altså skuffer i forhold til forventningene.

Vi får se, men personlig tror jeg ikke på Aguero-level impact. 10-12 mål første sesong, så tar vi en evaluering etter sesongen. Han vil trenge tilpasningstid. 

Lenke til kommentar

Vi får se, men personlig tror jeg ikke på Aguero-level impact. 10-12 mål første sesong, så tar vi en evaluering etter sesongen. Han vil trenge tilpasningstid. 

Ja, nettopp. Mente jeg hadde sagt noe ift nyttår også? Husker ikke. Kanskje det var i alle konkurranser, ikke bare ligaen? 

Uansett mål eller ei, Lacazette har ikke vært god nok spillemessig.  

Lenke til kommentar

Ja, nettopp. Mente jeg hadde sagt noe ift nyttår også? Husker ikke. Kanskje det var i alle konkurranser, ikke bare ligaen? 

Uansett mål eller ei, Lacazette har ikke vært god nok spillemessig.  

Han har bare spilt 90 minutter i en kamp så langt...

Giroud og Chamakh fikk mer spilletid enn han har fått i starten av sesongen.

Hate Wenger...

Endret av #Wengerout
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Lacazette spilt for Liverpool eller Tottenham kan jeg garantere han hadde bøttet inn mål.

Wenger ønsker at laget skal spille på en veldig spesiell måte, og denne måten ødelegger for de fleste spisser som ikke er hodesterk eller smidig. Det er for små flater å spille på til å kunne kontre slik Lacazette helst vil. Spillestilen til Arsenal er nærmest tilpasset Giroud.

Skal vi fortsette å spille på små flater må vi nesten ha en ekstremt smidig spiss, en som er blant verdens beste tekniker og på ball. En som klarer å holde ballen i beina selv om 3 forsvarere prøver å takle han inni 16-meteren.

Lenke til kommentar

Ja da tar vi en Messi og litt til fra Barca! Få tilbake Cesc òg.

Må nok ha en Messi for at dette skal fungere, kombinert med en David Silva. Da tror jeg denne endeløse veggfotballen inni 16-meteren faktisk kan fungere. Inntil videre får vi lide oss gjennom denne dødfødte taktikken til Wenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...