Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ramsey og Ozil trente visstnok ikke i dag. Ramsey har problemer med noen muskler (sjokk!) og Ozil har trøbbel med ankelen. Rapportene påstår at det bare er småskader og at de er klare til søndag. 

Det betyr at 4/6 av våre midtbanespillere er skadet. Good times! 

Lenke til kommentar

on the team news…

We have basically everyone available to choose from on Sunday and today in training we didn’t have Ozil, but he should be alright, and Ramsey, who should be alright as well. Some players are just coming back like Alexis and Mustafi, and I haven’t decided yet if I will involve them or not.

on Ozil and Ramsey…

Ramsey had a little muscular problem, and Ozil a a little ankle problem. They will train on Saturday.

on Francis Coquelin…

No, he is not available. He got injured in the Emirates Cup but we don’t think it will be too bad - two weeks.

on Gabriel…

He is a long-term injury but he starts to run again now.

on Alexis…

He is good, as you can see from training. He had a good rest, so he needs to work on his fitness but once he is in a game he is sharp. He doesn’t look like he has been away.

on if he is over the flu…

He is over the flu, yes. I told you it was never a problem for us.

Lenke til kommentar

Hvor mange spillere har vi ikke sagt det samme om? Ingen av dem klarer bli den spilleren vi ønsker at de skal bli uansett.

Ingen har vært så talentfull som Nelson ved den alderen.

Han er engelsk og det teller som et stort pluss. Han er jo allerede god. Skal bli artig å se på han framover. 

Lenke til kommentar

Oppdaterte førsteposten. Spillertroppen ikke helt oppdatert enda pga. at man ikke fått solgt en haug med drittspillere. 

Er for øvrig tilbake, får se hvor lenge det varer. Gleder meg til å kjefte på dere og klage på Wenger. Har ikke sett en dritt av pre-season i år for første gang ever. Må ærlig innrømme at jeg har null tro på dette laget. Xhaka - Ramsey på midten er ikke godt nok til å komme over de andre topplagene, og har lenge vært en sterk motstander av Lacazette. Håper jeg inderlig tar feil, men tror nok ikke det blir topp 4 i år. Dette kan endre seg om en sentral kjøpes, men kjenner jeg Wenger nok er han fornøyd med å starte El Neny/Coquelin 20 kamper i året når Ramsey er skadet i 3. måneder og Xhaka er ute med suspensjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Oppdaterte førsteposten. Spillertroppen ikke helt oppdatert enda pga. at man ikke fått solgt en haug med drittspillere. 

Er for øvrig tilbake, får se hvor lenge det varer. Gleder meg til å kjefte på dere og klage på Wenger. Har ikke sett en dritt av pre-season i år for første gang ever. Må ærlig innrømme at jeg har null tro på dette laget. Xhaka - Ramsey på midten er ikke godt nok til å komme over de andre topplagene, og har lenge vært en sterk motstander av Lacazette. Håper jeg inderlig tar feil, men tror nok ikke det blir topp 4 i år. Dette kan endre seg om en sentral kjøpes, men kjenner jeg Wenger nok er han fornøyd med å starte El Neny/Coquelin 20 kamper i året når Ramsey er skadet i 3. måneder og Xhaka er ute med suspensjon. 

Spot on!

Lenke til kommentar

Faktisk ikke uenig i det. Hadde også likt å sett Ramsey få prøve seg i en 10er rolle. "Synd" vi har Özil som nesten tvinger oss til å spille med han bak spiss om man skal spille med en 10er.

Det at vi har flere ode midtbanespillere er jeg egentlig ikke enig i. Ramsey og Xhaka er de eneste som er gode nok for Arsenal i mine øyne, og da regner jeg ikke med Cazorla (det burde ikke noen her gjøre heller, minuttene han spiller er bare en bonus). Le Coq og El Neny er dessverre ikke gode nok til å bidra mer enn innbyttere. Oxlade er interessant som sentral, men har ikke spilt der over tid. Tror også han vil bli brukt mest på flankene før Ramsey skader seg. 

Arsenal sin midtbane er jo helt latterlig svak. Ramsey, Xhaka, El Neny og Le Coq. Det er tynn suppe. Wilshere og Cazorla telles ikke. Skuffende, dog ikke overrasket at man ikke har hentet inn en til midtbanesspiller. 

Lenke til kommentar

Pluss at Ramsey og Xhaka ikke er gode nok for en topp 4 klubb

Vi skulle solgt Ramsey etter den ene gode sesongen. Han hadde råtnet i Spania som alle andre vi har sendt dit (nesten). 

http://www.espnfc.com/club/arsenal/359/blog/post/3128243/granit-xhaka-shining-in-revised-role-within-arsenals-new-system

Lesestoff om Xhaka. Han er betraktet som en box til box spiller som er flink med ball og legger opp gode pasninger. Han er ikke en flink ball vinner, som han var egentlig tiltenkt i det gamle systemet vårt. Som det står i artikkelen; at man kan spørre seg hva Wenger egentlig tenkte når han ble hentet. Hva er vitsen å betale 35 mill for en defensiv midtbane spiller som ikke er en god ballvinner? Det mener Wenger han har løst ved å bruke Ramsey ved siden av han (Ja, drit bra tenkt Wenger!). Gratulerer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

jupp egentlig litt pussig det kjøpet. Har vært opplagt lenge at vi trenger en skikkelig ballvinner. Le Coq viste positive takler men han har ikke klart å holde det nivået han først hadde når han ble hentet tilbake. 

Jeg vil egentlig se Ramsey spille ettersom han er en av få som alltid tar løpet og gir han en del store sjanser og viktige mål. 

Lenke til kommentar

jupp egentlig litt pussig det kjøpet. Har vært opplagt lenge at vi trenger en skikkelig ballvinner. Le Coq viste positive takler men han har ikke klart å holde det nivået han først hadde når han ble hentet tilbake. 

Jeg vil egentlig se Ramsey spille ettersom han er en av få som alltid tar løpet og gir han en del store sjanser og viktige mål. 

Han bommer jo så jævlig hele tiden.

Lenke til kommentar

Chelsea: Kante, Bakayoko, Fabregas

United: Pogba, Herrera, Mata og Matic/Carrick

Spurs: Dembele, Wanyama/Dier, Eriksen

Arsenal: Xhaka, Ramsey, Coq/Elneny

City: Toure/B.Silva/Delph, Gundogan, Fernandhino/Fernando

Det blir noe ville midtbane dueller i år. Tror jeg vet hvem som taper alle toppkampene...

Endret av #Wengerout
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...