Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet gir jo ingen mening. Mannen er 26 år og har spilt fotball på "toppnivå" i mange år nå. Nok til å gjøre seg opp en mening om han er overvurdert eller ikke. 

Det er spørsmålstegn til hvordan han vil tilpasse seg PL, det er det ingen tvil om. Highlightsene hans fra forrige sesong er ikke mega-imponerende motstanden tatt i betraktning. En stor andel av målene kom på straffer i tillegg. De som tror Lacazette vil putte over 20 for oss den kommende sesongen tror jeg blir svært skuffet. 

Leste noen rykter om at Mourinho takket nei til Lacazette nettopp pga disse reservasjonene om at han kanskje ikke er typen til å spille i PL. Ta dette med en klype salt selvsagt.

Vi får se, men personlig tror jeg ikke på Aguero-level impact. 10-12 mål første sesong, så tar vi en evaluering etter sesongen. Han vil trenge tilpasningstid. 

Og hvor mange Lyon kamper har dere som mener dere har grunnlag for å vurdere om han er overvurdert sett de siste 3 sesongene? For en Youtube video av highlights er ikke mye å basere seg på om man skal kunne ta det seriøst.

La nå fyren få spille i hvertfall 1 minutt i Arsenal trøye først før han skal dømmes som en skuffelse eller ei.

Uttalelsene til Mourinho var jo mest sørgelig komisk om noe.

Endret av OhEasy
Sitatpyramide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du sier at jeg mener Lacazette er overvurdert. Hvis meg gjerne hvor jeg sier det?

Jeg har ikke sagt at han er en skuffelse heller. Hvis meg igjen hvor jeg skriver det? Det jeg sier er at jeg tror at de som forventer verdensklasse og topscorer i PL vil bli skuffet. 

Jeg har sunne, realistiske forhåpninger til Lacazette. Som sagt 10-12 mål i ligaen. God spiss for all del, men ikke verdensklasse (ennå?). 

Tror at Lacazette og Giroud kan samarbeide godt. To helt ulike spillestiler. Lacazette kan f.eks starte på kant og Giroud på topp, eller man kan starte med en av de på topp og bytte etterhvert. Litt som vi så Giroud og Walcott, der motstanderen til tider hadde problemer med å tilpasse seg endringen i spillestil. Lacazette er i så måte en stor oppgradering ift Walcott på topp. 

Lenke til kommentar

Ser du sier at jeg mener Lacazette er overvurdert. Hvis meg gjerne hvor jeg sier det?

Jeg har ikke sagt at han er en skuffelse heller. Hvis meg igjen hvor jeg skriver det? Det jeg sier er at jeg tror at de som forventer verdensklasse og topscorer i PL vil bli skuffet. 

Jeg har sunne, realistiske forhåpninger til Lacazette. Som sagt 10-12 mål i ligaen. God spiss for all del, men ikke verdensklasse (ennå?). 

Tror at Lacazette og Giroud kan samarbeide godt. To helt ulike spillestiler. Lacazette kan f.eks starte på kant og Giroud på topp, eller man kan starte med en av de på topp og bytte etterhvert. Litt som vi så Giroud og Walcott, der motstanderen til tider hadde problemer med å tilpasse seg endringen i spillestil. Lacazette er i så måte en stor oppgradering ift Walcott på topp. 

Har jeg sagt du har sagt han er overvurdert? Du svarte meg på et tilsvar til en annen sin post hvor det var påstanden.

Du sier andre som ikke tror det samme som deg blir svært skuffet. Da er vel mitt svar at det vet du egentlig ingenting om, på akkurat samme måte som ingen av oss andre vet. La fyren få spille litt, så kan vi se hvordan han tilpasser seg og ta forventningene da. Vi har kjøpt en spiss som er helt der oppe blant spisser i Europa hva målsnitt angår, og da er det lov å ha forhåpninger, selv om man også må forvente det vil ta tid å tilvenne seg livet utenfor Lyon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trur hvor bra han gjør det avgjøres i like stor grad av hvilket arsenal som stiller til sesong start. det vi så på slutten av sist sesong eller det tragiske greiene vi så store deler av sesongen.

Han slår meg ikke som typen som bærer laget aleine. 

Lenke til kommentar

Lacazette har visstnok fått nr 9. Fuck

https://shewore.com/2015/01/04/the-curse-of-the-arsenal-number-9/

Jeg sier flott!!! Det er på tide å bryte den "innbilte" forbannelsen av drakt nr 9  :)

Problemet her er bare at Lacazette er veldig overvurdert og kan lett floppe. Jeg har ikke jublet enda med kjøpet, jeg er fortsatt skeptisk til fyren.

Overvurdert ja... Folk her inne er en vits. Fyren scorte nesten 40 mål i alle turneringer forrige sesong, og hadde et lass med assists. Lacazette er akkurat den spissen vi har ropt og skreket etter i flere år nå. Gidd å kalle han overvurdert før han i det hele tatt har fått sparket en ball i Premier League. Hadde Chelsea eller United signert han, så hadde han vært "topp topp verdensklasse". Men når det er oss, så er han overvurdert, eller "nesten alle målene er straffer".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nesten 30% av målene hans i fjor kom på straffer. Dette er mye.

Ingen har sagt at nesten alle kom på straffer, men en stor andel gjorde det. Fakta.

Hvorfor er det ikke lov å ha realistiske forhåpninger til Lacazette? Det å flytte til PL fra en mindre liga er en stor overgang. Hvis han nærmer deg tosifret antall mål før jul er det en stor prestasjon

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke realistisk å tro at en av spissene med det høyeste målsnittet i Europa skal gjøre det godt i Premier League? Og HVA SÅ om han scorer endel straffemål? Vi har ingen som scorer på straffe, så det bør jo være en stor bonus. Tipper 19 mål i ligaen, pluss en ti til i andre turneringer.

Lenke til kommentar

Har jeg sagt du har sagt han er overvurdert? Du svarte meg på et tilsvar til en annen sin post hvor det var påstanden.

Du sier andre som ikke tror det samme som deg blir svært skuffet. Da er vel mitt svar at det vet du egentlig ingenting om, på akkurat samme måte som ingen av oss andre vet. La fyren få spille litt, så kan vi se hvordan han tilpasser seg og ta forventningene da. Vi har kjøpt en spiss som er helt der oppe blant spisser i Europa hva målsnitt angår, og da er det lov å ha forhåpninger, selv om man også må forvente det vil ta tid å tilvenne seg livet utenfor Lyon.

Eh, du siterte meg og sa "dere". 

Selvsagt _vet_ jeg ikke. Det sier seg selv. Hvis man bare kan snakke om ting man vet i fotball blir det ikke mye til diskusjon... 

Jeg _tror_ at Lacazette ikke kommer til å putte 30 i ligaen, er dermed så vil jo de som tror det blir skuffet...

Når det er sagt så må man jo se på fakta; putter han 12+ så har han jo puttet like mange som Giroud har de siste par sesongene. Det i seg selv er jo en oppgradering. 

Lenke til kommentar

Er det ikke realistisk å tro at en av spissene med det høyeste målsnittet i Europa skal gjøre det godt i Premier League? Og HVA SÅ om han scorer endel straffemål? Vi har ingen som scorer på straffe, så det bør jo være en stor bonus. Tipper 19 mål i ligaen, pluss en ti til i andre turneringer.

Joda, men da må man jo faktisk få straffer også. Vi fikk halvparten så mange straffer i fjor som det Lacazette puttet (fikk 6, puttet på 4 av de)

Lenke til kommentar

Lacazette har visstnok fått nr 9. Fuck

https://shewore.com/2015/01/04/the-curse-of-the-arsenal-number-9/

Jeg sier flott!!! Det er på tide å bryte den "innbilte" forbannelsen av drakt nr 9 :)

Problemet her er bare at Lacazette er veldig overvurdert og kan lett floppe. Jeg har ikke jublet enda med kjøpet, jeg er fortsatt skeptisk til fyren.

Overvurdert ja... Folk her inne er en vits. Fyren scorte nesten 40 mål i alle turneringer forrige sesong, og hadde et lass med assists. Lacazette er akkurat den spissen vi har ropt og skreket etter i flere år nå. Gidd å kalle han overvurdert før han i det hele tatt har fått sparket en ball i Premier League. Hadde Chelsea eller United signert han, så hadde han vært "topp topp verdensklasse". Men når det er oss, så er han overvurdert, eller "nesten alle målene er straffer".

Indeed. Hadde vi hentet lukaku og united lacazette ville det allikevel vært sutring. Dette med at mourinho sa nei til ham er bare piss, ville neppe dit. Og i denne "artikkelen" sto det at de var bekymret for fart og fysikk. Really? Fart er en av hans største styrker. Og han er svært kompakt fysisk.

Lenke til kommentar

Mertensacker og Walcott? Yawn.. start noen vi er nysgjerrig på. Hvor er Jeff for eksempel?

Skadet, tror jeg (var i alle fall det når sist sesong ble avsluttet). Jeff står også oppført uten draktnr på Arsenal.com sine sider, så det er vel en stor sjanse for at han skal på utlån den kommende sesongen.

PS!! Per med dagens første mål etter fire minutter

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...