fox Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Hvorfor kjøpte vi Perez egentlig? Han virket som en interessant spiller for oss, dog ikke Wengers type. Litt trist, men jaja... Lenke til kommentar
polljen Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Hvorfor kjøpte vi Perez egentlig? Han virket som en interessant spiller for oss, dog ikke Wengers type. Litt trist, men jaja... Hvorfor? Ærlig talt så har jeg ingen anelse. Det nærmest jeg kommer en forklaring er at det var et "panikkjøp" da presset mot Wenger var relativt stort etter fadesen i seriestarten, selv om det langt på vei gjaldt forsvaret. Presset var også relativt sterkt hele sommeren når det handlet om å forsterke vår offensive lagdel og som sagt da og også nå så virket dette på meg som et panikkjøp. Når det er sagt så ble jeg i løpet av sesongen relativt imponert av Perez, de få gangene han fikk sjansen, og jeg ser ikke bort i fra at med mer tillit fra Wenger så kunne han utgjort de få poengene vi manglet opp til fjerdeplassen (men det blir bare spekulasjoner, selvsagt). Det som er ekstra synd er at andre offensive spillere som ikke leverte, likevel til tider fikk "klippekort" på laget mens Perez i beste fall satt på benken. Han har ikke Wengers tillit (av årsaker jeg ikke forstår) og da er det riktig at han forsvinner nå i vinduet. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) Slik jeg ser det var det ikke offensivt men defensive egenskaper som kostet Perez tilliten sist sesong. For fremover er han brukbar, om enn ikke så god som visse skal ha han til å ha være imo. Både Giroud og Welbeck er bedre enn han på gjenvinning og press, noe jeg tror er hovedårsaken til at disse ble priortert foran. Det sagt burde han fått flere sjanser til å vise seg frem, og kjøpet ble nok presset frem mest av alt for å vise til at klubben handlet, mer enn at han var tiltenkt spesielt mye førstelagsfotball. Om han går er det uansett ikke et voldsomt tap totalt sett når vi pr.idag har 3 spisser som har bedre kvalitet enn han og som vil prioriteres foran han. Endret 10. juli 2017 av archongamer Lenke til kommentar
fox Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Slik jeg ser det var det ikke offensivt men defensive egenskaper som kostet Perez tilliten sist sesong. For fremover er han brukbar, om enn ikke så god som visse skal ha han til å ha være imo. Både Giroud og Welbeck er bedre enn han på gjenvinning og press, noe jeg tror er hovedårsaken til at disse ble priortert foran. Hvis det stemmer, da er det jo ironisk med midtbanespillerne våre som LØPER ALDRI hjem. Ox, Ramsey, Walcott, til de tider Sanchez og gjerne Özil også Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Slik jeg ser det var det ikke offensivt men defensive egenskaper som kostet Perez tilliten sist sesong. For fremover er han brukbar, om enn ikke så god som visse skal ha han til å ha være imo. Både Giroud og Welbeck er bedre enn han på gjenvinning og press, noe jeg tror er hovedårsaken til at disse ble priortert foran. Hvis det stemmer, da er det jo ironisk med midtbanespillerne våre som LØPER ALDRI hjem. Ox, Ramsey, Walcott, til de tider Sanchez og gjerne Özil også Nja, Alexis og Ozil er vel så "gode" de har litt frikort. Walcott varmer for det meste benken, hvor dette nok er en av årsakene, mens Ox synes jeg ikke er så ille, selv om han har sine dager der han tror han kan tillate seg å gå rundt å virke uinteressert. Men av de kampene jeg har sett av Perez har dette vært det jeg har merket meg han gjør dårligst, og har derfor tenkt at dette kan ha noe med at han får lite tillit. Sammen med at han var et kjøp litt i panikk i første omgang. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Det er godt mulig at jeg, i mangel av spilletid (for Perez), overvurderer hans kapasitet, men jeg må likevel si meg litt uenig i din vurdering archongamer. Noe av det som imponerte meg mest med Lucas Perez var han vilje og "løpskapasitet", og det Giroud står og venter på innlegg så kjemper Perez på hele tiden. Om Perez defensive kapasitet kanskje skulle mangel noe (jeg er usikker der), så stod det i allefall ikke på vilje. Giroud er/var utvilsomt vår mest målfarlige spiller, hvis spillet legges opp til å passe hans kvaliteter, noe det dessverre i alt for liten grad skjedde etter nyttår (2017). Og der Giroud står og slår oppgitt men hendene når han ikke får den rette pasningen eller han får en "lett" dytt fra en motstander så kjører Perez på uten å bli sur som det Giroud alt for ofte gjør. Jeg er enig i at Perez nok ikke var/er god nok til å være et fast førstevalg offensivt for Arsenal, men når enkelte andre av våre "ikke førstevalg" får tillit gang etter gang selv om de skuffer så tyder det på (slik jeg ser det) at Wenger aldri hadde tillit til Perez (og jeg forstår fremdeles ikke årsaken til dette). Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Ox varierer altfor mye. Jeg håper inderlig at Liverpool ikke kjøper han, jeg ser ikke noe spesielt potensiale i å ha han i klubben. Måtte Wenger få beholde han i lang, lang tid! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 (endret) Det er godt mulig at jeg, i mangel av spilletid (for Perez), overvurderer hans kapasitet, men jeg må likevel si meg litt uenig i din vurdering archongamer. Noe av det som imponerte meg mest med Lucas Perez var han vilje og "løpskapasitet", og det Giroud står og venter på innlegg så kjemper Perez på hele tiden. Om Perez defensive kapasitet kanskje skulle mangel noe (jeg er usikker der), så stod det i allefall ikke på vilje. Giroud er/var utvilsomt vår mest målfarlige spiller, hvis spillet legges opp til å passe hans kvaliteter, noe det dessverre i alt for liten grad skjedde etter nyttår (2017). Og der Giroud står og slår oppgitt men hendene når han ikke får den rette pasningen eller han får en "lett" dytt fra en motstander så kjører Perez på uten å bli sur som det Giroud alt for ofte gjør. Jeg er enig i at Perez nok ikke var/er god nok til å være et fast førstevalg offensivt for Arsenal, men når enkelte andre av våre "ikke førstevalg" får tillit gang etter gang selv om de skuffer så tyder det på (slik jeg ser det) at Wenger aldri hadde tillit til Perez (og jeg forstår fremdeles ikke årsaken til dette). Nei vilje har Perez, og er også enig i det du sier om at han ikke klager på samme måte som f.eks Giroud om noe ikke går helt som ønsket. Men dette har nok litt naturlig forklaring ved at han vet han må kjempe om tilliten til manageren, og å hive ut med armene og sutre ikke nødvendigvis bidrar positivt til dette. Nå er jeg mer psotitiv til at Giroud kan komme til sin rett i og med at vi har fått Saed som besitter en god innleggsfot, fra en venstreside der vi ikke kan sies å ha hatt noen gode slike på mange år. Unntaket er Alexis selvsagt. Ettersom backene våre er så offensive som de er har dette med innleggspresisjon vært en stor svakhet i Arsenal i lang tid. Høyresiden er fortsatt et problem her, da hverken Bellerin eller typer som Walcott og Ox osv er nevneverdige presise med innlegg fra den kanten. Så der kunne f.eks Mahrez hevet oss i forhold til i dag. Og da kan også fort Giroud blitt en enda farligere spiss i boks enn han har hatt muligheten til så langt i Arsenal. Jeg sier ikke jeg sitter på en fasit ang. hvorfor Perez ikke har fått tillit av Wenger, og har kun egne observasjoner rundt det å lene meg på. Vi vet jo heller ikke hvordan han er på treningsfeltet, eller om det ligger andre ting bak hans manglende tillit. Men de gangene han har fått sjansen har han vært ok, men ikke så voldsomt mye mer imo. Og av spissene vi har i dag er han sist på lista, og dermed naturlig at finner andre beiter om han ikke trives med dette. Endret 10. juli 2017 av archongamer Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Lagene Lucas putta mot: Nottingham Forest, Basel, Bournemouth og Sutton. Assists mot Ludogorets, Preston og Southampton. 1 mål og 0 assists på to starter og ni innhopp i PL. Wenger ser ham på trening hver eneste dag, og tar sjeldent feil når det gjelder å bedømme hvorvidt en spiller er god nok eller ikke, så det er helt greit om vi selger ham i mine øyne. Hvorfor vi kjøpte ham i det hele tatt er et annet spørsmål. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Lagene Lucas putta mot: Nottingham Forest, Basel, Bournemouth og Sutton. Assists mot Ludogorets, Preston og Southampton. 1 mål og 0 assists på to starter og ni innhopp i PL. Wenger ser ham på trening hver eneste dag, og tar sjeldent feil når det gjelder å bedømme hvorvidt en spiller er god nok eller ikke, så det er helt greit om vi selger ham i mine øyne. Hvorfor vi kjøpte ham i det hele tatt er et annet spørsmål. Almunia, Denilson, Squillaci, Senderos, Djourou ++++ disagrees. 1 Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 10. juli 2017 Del Skrevet 10. juli 2017 Lagene Lucas putta mot: Nottingham Forest, Basel, Bournemouth og Sutton. Assists mot Ludogorets, Preston og Southampton. 1 mål og 0 assists på to starter og ni innhopp i PL. Wenger ser ham på trening hver eneste dag, og tar sjeldent feil når det gjelder å bedømme hvorvidt en spiller er god nok eller ikke, så det er helt greit om vi selger ham i mine øyne. Hvorfor vi kjøpte ham i det hele tatt er et annet spørsmål. Almunia, Denilson, Squillaci, Senderos, Djourou ++++ disagrees. Wenger har vært Arsenal-manager i 21 år. Selvsagt har ikke alle spillerne han har satset på vist seg å være verdensklasse. De spillerne han derimot har solgt (frivillig) har svært sjeldent blitt savnet, og det er det som er poenget her. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Lacazette har visstnok fått nr 9. Fuck https://shewore.com/2015/01/04/the-curse-of-the-arsenal-number-9/ Lenke til kommentar
Jakobsen911 Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Lacazette har visstnok fått nr 9. Fuck https://shewore.com/2015/01/04/the-curse-of-the-arsenal-number-9/ Forfatteren av den artikkelen kan fortsette og skrive. Lucas hadde den sist nå, og ingen skjønner hvorfor han ikke fikk flere sjangser enn det han fikk Endret 11. juli 2017 av Jakobsen911 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Lacazette har visstnok fått nr 9. Fuck https://shewore.com/2015/01/04/the-curse-of-the-arsenal-number-9/ Jeg sier flott!!! Det er på tide å bryte den "innbilte" forbannelsen av drakt nr 9 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Trur nesten jeg må ha ei 3. Drakt. Love me some pink. Lenke til kommentar
fox Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Lacazette har visstnok fått nr 9. Fuck https://shewore.com/2015/01/04/the-curse-of-the-arsenal-number-9/ Jeg sier flott!!! Det er på tide å bryte den "innbilte" forbannelsen av drakt nr 9 Problemet her er bare at Lacazette er veldig overvurdert og kan lett floppe. Jeg har ikke jublet enda med kjøpet, jeg er fortsatt skeptisk til fyren. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Lacazette har visstnok fått nr 9. Fuck https://shewore.com/2015/01/04/the-curse-of-the-arsenal-number-9/ Jeg sier flott!!! Det er på tide å bryte den "innbilte" forbannelsen av drakt nr 9 Problemet her er bare at Lacazette er veldig overvurdert og kan lett floppe. Jeg har ikke jublet enda med kjøpet, jeg er fortsatt skeptisk til fyren. Hvordan vet du om han er overvurdert enda? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 (endret) Hvordan vet du om han er overvurdert enda? Dette spørsmålet gir jo ingen mening. Mannen er 26 år og har spilt fotball på "toppnivå" i mange år nå. Nok til å gjøre seg opp en mening om han er overvurdert eller ikke. Det er spørsmålstegn til hvordan han vil tilpasse seg PL, det er det ingen tvil om. Highlightsene hans fra forrige sesong er ikke mega-imponerende motstanden tatt i betraktning. En stor andel av målene kom på straffer i tillegg. De som tror Lacazette vil putte over 20 for oss den kommende sesongen tror jeg blir svært skuffet. Leste noen rykter om at Mourinho takket nei til Lacazette nettopp pga disse reservasjonene om at han kanskje ikke er typen til å spille i PL. Ta dette med en klype salt selvsagt. Vi får se, men personlig tror jeg ikke på Aguero-level impact. 10-12 mål første sesong, så tar vi en evaluering etter sesongen. Han vil trenge tilpasningstid. Endret 12. juli 2017 av OhEasy Sitatpyramide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå