Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Dere får fortsette i samme spor de neste 10 årene da..

Sist jeg sjekket, ga Sanchez oss femte plass :)

Hvis han er innmari så god, hvorfor solgte Barcelona ham da? Jeg er enig med archongamer her, han er ikke uerstattelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han er innmari så god, hvorfor solgte Barcelona ham da? Jeg er enig med archongamer her, han er ikke uerstattelig.

Fordi de var nødt til å gjøre plass til en enda bedre spiller, og de er det ikke mange av. Suarez er verdens beste spiss, Messi er et unikum og Barcelona hadde lyst å gjøre Neymar til sin nye juvel (slik de gjorde med Messi og da kvittet seg med Ronaldinho). Dere får ikke tak i en spiller av samme kaliber om han selges. 

Klipp.

Ikke misforstå meg her, selvfølgelig er Arsenal som alle lag i verden avhengig av et kollektiv. Det fins derimot ulike grader av det. Noen klubber har individuelle stjerner som ofte stor for det offensive - den siste lille magien. Andre lag har slitere i hvert ledd som jobber knallhardt for hverandre, noe Tottenham og Atletico holder på med. Jeg syns ikke Arsenal spiller den type fotballen og er med sin filosofi avhengig av individuelle ferdigheter. Sanchez er sinnssykt rå og en spiller dere burde beholde uansett. 

Nå kan ikke jeg alle kampene til Arsenal inn og ut, men sitter med en følelse av at laget stanger flere ganger sist sesong før Sancez endret hele kampbildet med et stykke magi?

Derimot 100% enig i at ingen er større enn klubben og krysses den linjen burde han selges, så det får være et slags forbehold i forhold til å beholde han. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg alle kampene til Arsenal inn og ut, men sitter med en følelse av at laget stanger flere ganger sist sesong før Sancez endret hele kampbildet med et stykke magi?

Derimot 100% enig i at ingen er større enn klubben og krysses den linjen burde han selges, så det får være et slags forbehold i forhold til å beholde han. 

For å svare på dette, så ja noen ganger gjorde Alexis det ut av ingenting og reddet dagen. Men nå var det et kollektiv i fullstendig oppløsning i store deler av sist sesong, og da viste Alexis seg både utrolig viktig, men også som en som ikke gjorde sitt for at situasjonen skulle bli bedre. Det var tydelig han mistet tilliten til egne lagkamerater, og dermed prøvde seg på ting på egenhånd, hvor det er veldig lett å glemme alle gangene dette var et dårlig valg da han også lykkes her og der. Statistikken tyder jo også på han litt for ofte gjorde dårlige valg, mistet ball og skapte overganger i mot. Og det er her jeg sikter til det kollektive, og at han nødvendigvis ikke er den beste for laget som helhet. Ved flere anledninger så du også Ozil overse klare muligheter fordi han kun så hvor Alexis var, eller Alexis som skulle spille til Ozil, selv om det var klart bedre alternativer å bruke i situasjonen. Når det lykkes er det fantastisk, men ofte ble det veldig lett for motstander å hindre også, og samhandlingen i laget led under dette.

Hadde Arsenal vært et lag som du nærmest hadde garanti for at gikk ut på banen med nok vilje og kreativitet til å hamle opp med de fleste også på en dårlig dag er Alexis absolutt det lille ekstra som setter prikken over i'en, og nærmest verdt hva enn han ber om. I dagens Arsenal lag, og hvordan de er mestre på å ha dårlige dager uten en plan B så tror jeg andre spillere, uten nødvendigvis den samme ekstrem ferdigheten kan være bedre for laget som helhet. Men jeg håper som sagt de besinner seg og kommer til en edruelig enighet, nærmere 300k enn 400k i uka. Han presser Arsenal på en måte om dagen med disse lønnskravene jeg ikke liker at noen spillere gjør mot klubben, og jeg kjenner at han mister litt glans om han håper å tyne klubben mest mulig før han nok uansett forlater oss ved neste mulighet.

Lenke til kommentar

For å svare på dette, så ja noen ganger gjorde Alexis det ut av ingenting og reddet dagen. 

Fakta

Men nå var det et kollektiv i fullstendig oppløsning i store deler av sist sesong

Fakta - mulig det var taktikk påvirkning på trenere. Kanskje det var slik de var orkestrert til å spille? Hva vet vi, men opplevelsen vi sitter igjen med er at de spilte ikke noe godt.

og da viste Alexis seg både utrolig viktig, men også som en som ikke gjorde sitt for at situasjonen skulle bli bedre. Det var tydelig han mistet tilliten til egne lagkamerater, og dermed prøvde seg på ting på egenhånd, hvor det er veldig lett å glemme alle gangene dette var et dårlig valg da han også lykkes her og der.

oppgulp

Så nå skal han klandres for å være en kreativ spiller? Mister tilliten til egne lagkamerater? Hvor helvete får du dette oppgulpet fra? Vis oss helst et intervju hvor Alexis sier dette selv.

Statistikken tyder jo også på han litt for ofte gjorde dårlige valg, mistet ball og skapte overganger i mot. Og det er her jeg sikter til det kollektive, og at han nødvendigvis ikke er den beste for laget som helhet.

Igjen, vis meg den statistikken. <snu på det da mann! Du kan heller fokusere på å se på statistikk som viser hvor vi hadde vært uten han.

Ved flere anledninger så du også Ozil overse klare muligheter fordi han kun så hvor Alexis var, eller Alexis som skulle spille til Ozil, selv om det var klart bedre alternativer å bruke i situasjonen. Når det lykkes er det fantastisk, men ofte ble det veldig lett for motstander å hindre også, og samhandlingen i laget led under dette.

Oppgulp!

Hadde Arsenal vært et lag som du nærmest hadde garanti for at gikk ut på banen med nok vilje og kreativitet til å hamle opp med de fleste også på en dårlig dag er Alexis absolutt det lille ekstra som setter prikken over i'en, og nærmest verdt hva enn han ber om.

Alle lag trenger en med så gode tekniske ferdigheter som Alexis har. Vi har han, og Cazorla. Chelsea har Hazard. City har Silva, og nå har de til og med De Bruyne++. Liverpool har f.eks. Couthino. Dog, har Alexis prikken over i'en med at han har en vilje som faan. 

I dagens Arsenal lag, og hvordan de er mestre på å ha dårlige dager uten en plan B så tror jeg andre spillere, uten nødvendigvis den samme ekstrem ferdigheten kan være bedre for laget som helhet. 

Uenig, ikke nevn at det er noe med ferdighetene, hvis planen var feil. Arsenal som klubb henter alltid inn spillere som de mener er rett for fotballen de ønsker å spille. Det har Gazidis og Wenger nevnt i flere intervju.

Men jeg håper som sagt de besinner seg og kommer til en edruelig enighet, nærmere 300k enn 400k i uka. Han presser Arsenal på en måte om dagen med disse lønnskravene jeg ikke liker at noen spillere gjør mot klubben, og jeg kjenner at han mister litt glans om han håper å tyne klubben mest mulig før han nok uansett forlater oss ved neste mulighet.

Vi kan ta dette hvis-om-når han skriver under en kontrakt.

Lenke til kommentar

Per legger opp etter sesongen og går inn i akademiet til Arsenal.

“This is the start of an exciting new chapter for me and I am delighted that I will be able to stay part of the Arsenal family. This season I will remain fully focused on my job with the team and am looking forward to a successful last season on the pitch. After that, I look forward to the exciting challenge of helping produce young players good enough to play for the Arsenal first team.”

Lenke til kommentar

Han tar opp en plass i stor plass i troppen. Kos, Mustafi, Holding, Gbariel og Chambers er ikke nok når man spiller med tre bak, imo.

Så bruke penger på å kjøpe han fri fra en kontrakt, for å skrive han over på en annen?

Vi trenger absolutt en spiller inn bak der, men at Per er der ut sesongen hindrer nok ikke det på noe vis. Han fikk en kamp sist sesong, og klarte seg greit gjennom den. Tviler på han får stort mer denne.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Han tar opp en plass i stor plass i troppen. Kos, Mustafi, Holding, Gbariel og Chambers er ikke nok når man spiller med tre bak, imo.

Så bruke penger på å kjøpe han fri fra en kontrakt, for å skrive han over på en annen?

Vi trenger absolutt en spiller inn bak der, men at Per er der ut sesongen hindrer nok ikke det på noe vis. Han fikk en kamp sist sesong, og klarte seg greit gjennom den. Tviler på han får stort mer denne.

Klarte seg greit? Var banens beste spiller...

Per blir viktig denne sesongen. Både på banen og utenfor. Det er ganske mange andre jeg ville kvittet meg med som spiser av lønnsposen. Debuchy, Jenkinson, Campbell m.fl. 

6 (8) stoppere holder selvsagt på 3 plasser. Så får man helder diskutere kvalitet. Strengt tatt er det vel bare Kos som er god nok og han har en kronisk ankelskade. Per en god nok om han leverer som i cupfinalen. Jury's out på Mustafi og Gabriel. Sistnevnte er vel uansett langtidsskadet. Chambers og Holding er unge og usikre. 

Så har man i tillegg Monreal og Kolasinac som backup. 

I en perfekt verden skulle man selvsagt kjøpt minst 1 kvalitetsstopper til, men laget er mye større problemer enn akkurat der. Høyreback for eksempel. Kun Bellerin, men han vil tilsynelatende vekk. 

Lenke til kommentar

Klarte seg greit? Var banens beste spiller...

Her flisespikker du på valg av ord ;) Ja han imponerte veldig den kampen, og var absolutt en av våre beste. Likevel kan vi ikke belage oss på han i mer enn i krisetilfeller slik det var den kampen.

Haha for det gjør ikke folk hele tiden når jeg skriver? :p 

Per er en perfekt mentor for Chambers og Holding. De to kommer til å lære mye av ham den kommende sesongen. Per selv har jo sagt at kroppen hans ikke orker å spille uke inn og uke ut. Han blir backup. Kommer til å spille i cuper og innimellom i PL ved tett program slik at Kos kan hvile. Han også har en kropp som hangler. Har jo sagt at han spilte mye med skade i sesongen som var. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Haha for det gjør ikke folk hele tiden når jeg skriver? :p

Per er en perfekt mentor for Chambers og Holding. De to kommer til å lære mye av ham den kommende sesongen. Per selv har jo sagt at kroppen hans ikke orker å spille uke inn og uke ut. Han blir backup. Kommer til å spille i cuper og innimellom i PL ved tett program slik at Kos kan hvile. Han også har en kropp som hangler. Har jo sagt at han spilte mye med skade i sesongen som var. 

:ninja:

110% enig i det du skriver om Per, og det at han går videre inn i akademiet er en veldig bra ting. Han har mye å bidra med, og han kan bli utrolig viktig for de yngre spillerne i stallen i årene som kommer. Om noen skal ut i forsvaret våres er det Gabriel som godt kan byttes ut imo. Men det er vel få signaler på at noe vil skje der dette vinduet hverken ut eller inn.

Lenke til kommentar

Er vel ikke veldig interessant vel? Debuchy har vært på vei bort i et år nå. Perez kommer til å gå tilbake til Deportivo eller hvor han kom fra, Jenkinson er bøtte og han vil vel ikke være benkesliter i Arsenal, og Campbell får ikke sjansen.

Lenke til kommentar

Interessant eller ikke, det er greit å bli kvitt unødvendige lønnskostnader.

Det interessante er vel om vi klarer å bli "kvitt" enkelte av disse spillerne. Perez (som jeg personlig skulle sett videre med i klubben) er vel den mest lettsolgte sammen med Gibbs. Campbell er vel også relativt lettsolgt antar jeg, så lenge Arsenal ikke forventer mye penger tilbake ved et salg.

Jeg er ikke like overbevist om at vi så lett blir "kvitt" Jenk og Debuschy. Jenkinson hadde muligheten å få ny klubb i januarvinduet, men det virker som at lønna var problemet (for Jenkinson), noe som førte til at det ikke ble overgang.

Debuchy har vært skadeutsatt og har også en brukbar lønn i Arsenal, jeg frykter at dette blir to spillere som blir i klubben ett år til (bare p.g.a. lønna).

Endret av polljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...