Benbjo Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/arsenal-transfer-news-alex-oxlade-chamberlain-liverpool-giroud-wilshere-bellerin-arsene-wenger-a7804351.html Meget interessant. Kan se ut som klubben faktisk ikke kan signere Özil og Alexis på nye kontrakter til lønnene det er snakk om, og i alle fall ikke signere nye spillere. Med mindre man kvitter seg med flere andre først. Skal ikke forundre meg om det er derfor vi ikke har sett noe aktivitet. Med signeringen av Kolasinac er Arsenal faktisk allerede over 7m limiten. 140k i uka * 52 uker. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 (endret) Det såkalte lønnstaket er en relativt "svakt" begrensning på klubbenes spillerlønninger. Hele systemet er litt "ullent". Restriksjonene som frivillig er satt av de 20 klubbene i Premier League begrenser hvor mye av pengene for TV-rettighetene som kan brukes til lønninger. En klubb kan ikke øke sine lønnskostnader med mer enn £7 mill fra en sesong til den neste eller øke med mer enn £19 mill fra sesongen 2012-13 som var "basissesongen" for dette systemet. Men samtidig så er det fritt frem for klubbene å bruke midler fra andre inntekter (uten om tv-penger) til å lønne sine spillere. Dette er midler fra f.eks. spillersalg, billettinntekter og andre kommersielle inntekter som f.eks. sponsormidler. Sitat hentet fra artikkelen du linker til: "The rules say that a club’s wage bill should not be more than £7m more than it was in 2016-17, or £19m more than from the 2012-13 season. If it does increase beyond that limit, the money can only come from external sources such as player sales, ticketing or commercial money, rather than Premier League central funds." Artikkelen påstår så at det er usannsynlig at Arsenal vil kunne skaffe disse midlene gjennom billettinntekter eller andre kommersielle intekter siden klubben ikke er med i CL, men bare EL neste sesong. Dette er etter min personlige mening rett og slett bare "pissprat" fra The Independent, siden Arsenal har blitt drevet med et godt overskudd, der manglende inntekter fra CL vil merkes men det vil ikke få en avgjørende innvirkning på kort sikt. For en klubb med relativt få/små inntekter utover tv-pengene så vil denne begrensingen ha en effekt, men for de "store" klubbene som kan vise til at de ekstra lønnskostnadene blir finansiert utenfor TV-inntektene så har denne begrensingen en relativt liten effekt. Det er selvsagt ikke slik at Arsenal bare kan øke lønningene til alle spillere og signere nye spillere med høye lønninger uten at det får konsekvenser. Klubben har allerede et høyt lønnsbudsjett og det er så absolutt behov for å trimme bort litt "daukjøtt" som hever store lønninger. Det som fikk meg til å reagere var at denne artikkelen sammen med mange andre liknende "sensasjonsartikler" på en så lett måte konkluderer med at Arsenal i så tror grad er bundet på hender og føtter når det gjelder eventuelle lønninger. Arsenal har en god og sunn økonomi og vil etter min mening, på kort sikt, kunne klare økte lønnskostnader selv med denne "begrensningen". Det at jeg mener at spillerlønninger, generelt sett, har nådd et "galematias"-nivå er en annen diskusjon. Endret 24. juni 2017 av polljen 1 Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Ka eg har gått glipp av her? (Ref video) Endret 1. juli 2017 av Whiteshit Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 (endret) Helt åpenbart. Bellerin koser seg med sølvmedaljen, mens Niguez, Deloufeu og de andre gråter og tar den av seg med en gang. Endret 1. juli 2017 av niko. Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Storkoser seg ja. Bare å få solgt unna, kan ikke ha sånn tapermentalitet i stallen. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 U21 EM tror jeg? Er ikkje så langt uti skodda altså Lurte meir på om noke hadde skjedd i kampen som førte til reaksjonen, eller om detvar generell syting. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. juli 2017 Del Skrevet 1. juli 2017 Jeg lo hardt først, så kom jeg på at Arsenal vant like mange trofeer som Chelsea denne sesongen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 The Times-journalist Jonathan Northcroft hevder at Alex Oxlade-Chamberlain har avslått et kontraktstilbud fra Arsenal Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 https://www.google.no/amp/www.goal.com/en/amp/news/1862/premier-league/2017/06/30/36736282/ivan-gazidis-supporters-qa-full-transcript Gazidis har talt.. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 2. juli 2017 Del Skrevet 2. juli 2017 Lacazette er bekreftet av Lyons president, til Arsenal, mellom 45-50 millioner Euro. Et bra kjøp og en god pris. Gratulerer! Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 http://paininthearsenal.com/2017/07/03/arsenal-mesut-ozil-question-tough-absolutely-necessary/ Spot on! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Ozil er merkelig undervurdert av mange Arsenal fans. Ellers ryktes det at Jens Lehman er på vei tilbake til Arsenal som en del av trenerteamet for førstelaget i følge The Times. 3 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 (endret) Cazorla ferdig? http://goonertalk.com/2017/07/04/santi-cazorla-to-miss-most-of-next-season/ Tilsynelatende ute hele neste sesong. I typisk Arsenal-stil så får han vel en ny kontrakt tenker jeg. Endret 4. juli 2017 av Benbjo Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Cazorla er nå dessverre ferdig på toppnivå. Skal rimelig mye til å komme tilbake etter å ha vært ute i nesten 2 år i en alder av 33-34. "Bare" å finne en erstatter nå. Goretzka, Sergej Savic, Jorginho eller Keita er alle gode erstattere. Drømmen er Pjanic, men det kommer aldri til å skje. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Lemar kan også bekle Cazorla rollen godt om han skulle komme. Dog noe tvilsomt at Monaco lar han gå. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 "Jens Lehmann has confirmed to German publication Welt that he will take up a first team coaching role at Arsenal" Konge! Velkommen tilbake, Jens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå