Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

I am convinced now, after looking back at the season, by the uncertainty of my future [affecting] the players.

Read more at http://www.arsenal.com/news/news-archive/20170527/-we-won-with-special-spirit-attitude-#VlH0s57vdOYwEJLG.99

No shit?

Ambivalent ift Wenger. Mener fortsatt at klubben har godt av et skifte, men det er ikke til å stikke under en stol at etter formasjonssliftet så har klubben gjort det sterkt. Seier mot United, City og Chelsea. Bare et arbeidsuhell mot Spurs, ellers full pott.

Så jeg vet ikke. Det som er med Wenger er jo at han er helt virkelighetsfjern og at det garantert kommer en dipp på 1-2 mnd der laget nesten ikke vinner kamper. Statistikken mot andre toppklubber er også nedslående.

Jeg tror han får ny kontrakt. Hvorfor skulle ikke styret gi ham det? En garantist på profitt. Blir nok en innbringende sommer også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man lese noe i dette da? 

on the backing of the club…

I don’t think I can answer that question at the moment. For once I have kept my medal, so that means it’s a special night for me. For the rest, we’ll see what happens in the future. We have to accept what will happen. If I’m still here next season, I will have the same attitude in the press conferences.

Read more at http://www.arsenal.com/news/news-archive/20170527/-we-won-with-special-spirit-attitude-#tix0CFbh2lc8tqdM.99

"If I’m still here next season"

Kan vel ikke lese så mye mer enn at det ikke er avklart enda?

reagerte mer på at han beholdt medaljen og special night. 

Lenke til kommentar

Jeg tror han får ny kontrakt. Hvorfor skulle ikke styret gi ham det? En garantist på profitt. Blir nok en innbringende sommer også.

Skal klubben fortsette å være profitabel må de nok hente noen nye stjernespillere. Blir det ikke topp4 neste år, vil inntektene begynne å svikte.

Arsenal må bruke penger nå. Dette er sommeren de må fylle kofferten med store sjekker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ser at United fansen har endret sin overskrift til "Champions of Europa". Da bær vel dere her endre overskriften til "Champions of England".

Nei? Chelsea vant jo ligaen, det mest logiske ville vært "cup champions of England" som hadde vært lame. Regner med united-gutta skifter trådtittel etter lørdagens kamp, noe annet hadde jo vært litt trist.
Lenke til kommentar

Skal klubben fortsette å være profitabel må de nok hente noen nye stjernespillere. Blir det ikke topp4 neste år, vil inntektene begynne å svikte.

Arsenal må bruke penger nå. Dette er sommeren de må fylle kofferten med store sjekker.

Overhodet ikke. Selg unna spillerne med høye lønninger og erstatt de med talenter på lave lønninger som kan selges med profitt om et par år. Husk også at klubbinntektene nå, selv uten CL, er høyere enn for 5+ år siden. EL bringer jo litt, TV-inntekter fra PL og ikke minst draktsponsorer gjør at klubben kan fremdeles tjene greie penger for vår amerikanske eier.

Mener vi var nummer 3 på oversikten over klubber som har høyest lønnsutgifter i England. Mer enn det dobbelte av f.eks Tottenham. Her er det mye penger å hente!  

Lenke til kommentar

Overhodet ikke. Selg unna spillerne med høye lønninger og erstatt de med talenter på lave lønninger som kan selges med profitt om et par år. Husk også at klubbinntektene nå, selv uten CL, er høyere enn for 5+ år siden. EL bringer jo litt, TV-inntekter fra PL og ikke minst draktsponsorer gjør at klubben kan fremdeles tjene greie penger for vår amerikanske eier.

Mener vi var nummer 3 på oversikten over klubber som har høyest lønnsutgifter i England. Mer enn det dobbelte av f.eks Tottenham. Her er det mye penger å hente!  

Tottenham kommer garantert til å få høyere lønnskostnader hvis de holder seg på nivået de har gjort de siste par årene.

Lenke til kommentar

Joda, forsåvidt enig med det, men det krever jo en dramatisk omveltning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Gratulerer med seieren i går, det var vel fortjent og noe jeg unnet Wenger. Håper han tar klubben tilbake i topp 4 før han gir seg. 

Ellers blir det jo spennende å se hvilke spillere dere lander uten CL. Leser at Liverpool-ryktede Sead Kolasinac etter sigende er klar. Noen andre rykter?

Lenke til kommentar

Gratulerer med seieren i går, det var vel fortjent og noe jeg unnet Wenger. Håper han tar klubben tilbake i topp 4 før han gir seg.

Ellers blir det jo spennende å se hvilke spillere dere lander uten CL. Leser at Liverpool-ryktede Sead Kolasinac etter sigende er klar. Noen andre rykter?

Wenger avkreftet vel at Kolasinac var klar for en liten stund siden. Ellers er det tynt. Fokus blir vel fremover å avklare msnsgersituasjonen, samt få så mye som mulig for Özil og Alexis. Få solgt så erstatterene kan bli klare før preseason.

Så man man også avklare situasjonen til gjengen med spillere på utgående kontrakter. Gibbs, Ox, Wilshere osv.

Blir en spennende sommer!

Lenke til kommentar

Lenge siden sist. Sjekket ut i februar etter Bayern. Kudos til dere som faktisk har holdt ut hele sesongen. Sett de fleste kampene, men har ikke orket å engasjere meg. 

Usikker på om jeg vil kalle det en spennende sommer, er dog anspent på hva som skjer. Negativ som jeg er tror jeg på skuffelse, eller, forventer egentlig at vi kjøper én spiller og selger både Alexis + Özil, så kan vel ikke bli skuffet da... :p

Arsenal står ovenfor et veiskille over veien videre. Først må man avklare hva man skal gjøre med Wenger. Personlig tror jeg at han enten jeg er pro eller anti Wenger blir i klubben i minst én sesong til. Alt som skrives under her er under den antagelsen. Veiskillet handler om videre satsing, da om Wenger skal bli - skal man selge Alexis + Özil, og hva er planen videre for formasjon? Vi har de senere månedene spilt i en 3-4-3 formasjon som tross alt har funket meget godt, i alle fall fra et resultatsmessig standpunkt. Skal man fortsette å spille i en 3-4-3 må man da kjøpe spillere som passer inn, og ha de rette spilletypene til formasjonen. 

Keeper: 

Petr Čech

David Ospina

Wojciech Szczęsny

Per dags dato har Arsenal tre keepere som er etter min mening gode nok til å starte i Premier League, men ingen av de er gode nok til å starte for et lag med ambisjoner om gull (ikke at Arsenal har det). Čech har vært god i det siste, men har ikke levert opp mot "verdensklasse"-stemplet han har fått. Er stor fan av Ospina, og ønsker heller å ha han i mål enn Čech, men mener det finnes bedre keepere tilgjengelige for Arsenal som er opp mot nivået en toppklubb trenger. Szczęsny er det bare å få bort. Fin fyr, men har ingen fremtid i Arsenal. Ser for meg at vi beholder Čech og Ospina/Szczęsny, håper derimot at vi kjøper en bedre keeper. 

Høyreback

Hector Bellerín
Mathieu Debuchy
Carl Jenkinson

LOL, glemte helt at vi hadde Debuchy enda og har fuckings 2 år igjen på kontrakten. Et av de dårligste kjøpene Wenger har gjort. Kommer aldri til å forlate Arsenal med mindre han får full kompensasjon. Lønnen er for bra. Bellerín har hatt en skuffende sesong etter en god start, og har fått mye tyn. Alt for ustabil og er en Alberto Moreno-light i posisjoneringen sin (alt for avhengig av fart). Har fortsatt tro på at han har det som trengs for å spille i en toppklubb. Håper å se en motivert Hector ta nye steg og etablere seg som en god høyre(ving)back. Kan dog selge han om Barcelona eller en annen tulleklubb byr mye penger for han. RIP Jenko for øvrig, gi han bort til noen som vil ha han. 

Stopper

Laurent Koscielny
Rob Holdini
Shkodran Mustafi
Gabriel
Per Mertesacker
Callum Chambers
Nacho Monreal 

Trolig det mest spennende område å se til utenom hva som skjer med Alexis og Özil i sommer. Skal man fortsette med tre stoppere må man trolig ha en ny stopper, da man trenger dybde og alternativer. Laurent Koscielny er nok førstevalget uavhengig om man spiller med to stoppere eller tre stoppere. Har lenge ment at Kos er jævla overvurdert og en hodeløs kylling. Nærmer seg 32 år og har null lederegenskaper. Bør faen ikke være noe kaptein til neste år som i år. Holding derimot, der har du faen meg fremtidig spellar. Klassekjøp av Wenger. Må starte uansett hva, tar han fremover over Koscielny og Mustafi. Mustafi er ok og kan starte i om vi fortsetter med 3-4-3. Ikke noe storfan av han tho. Mertesacker er en fin fyr, håper vi beholder han i garderoben. Jævla mye i lønn da for en som ikke skal spille. Gabriel er noe av det dummeste jeg har sett på en fotballbane siden Squilaci. Få det bort. Chambers er ikke mer en backup i Arsenal som forsåvidt er greit. Monreal er klasse og kan fylle inn som stopper om det trengs, men ikke ideelt med en pingle med null spenst som stopper. Ønsker at man forsterker stopper posisjonen. Konkurranse er sunt og skal ikke se bort i fra at hele gjengen er skadet i november uansett.

Venstreback

Nacho Monreal
Kieran Gibbs

Finnes knapt en større Monreal fan enn meg. Faen så god han er. Arsenals eneste stabile spiller i forsvar. Trenger ikke å oppgradere venstreback IMO. Ja han er 31 år, men spillet hans er uansett ikke bygd på fart. Gibbs er grei backup. Kanskje spilleren i troppen jeg respekterer mest. Sykt at han ikke har forlatt Arsenal enda. Trenger ikke å gjøre noe med venstrebackposisjonen IMO.

Midtbane

Santi Cazorla
Granit Xhaka
Aaron Ramsey
Le Coq
Mohamed El Neny
Jack Wilshere 

Arsenals svakeste posisjon(er). Uten Cazorla er Arsenal et middels fotballag. Le Coq er hva han er, ikke mer enn en ok spiller. Xhaka har kommet seg i det siste, men er ikke stabil og er hodeløs i posisjoneringen sin. Ramsey har høyt toppnivå, desto mer imponerende bunnivå. El Neny er også hva han er, en god spiller å ha i troppen (men ikke mer enn det). Wilshere er ikke vits å bruke tid på en gang. Her må det oppgraderes. Gir faen om vi brukte 35 mill på Xhaka i fjor, ikke noe vits å la være å kjøpe en forsterkning fordi han kostet mye. Håper inderlig Wenger kjøper noe nytt her. 
Tiemoué Bakayoko er drømmen. Ikke la dere lure av Ramsey fordi han har spilte bra mot Everton og Chelsea. Passer bedre inn i en ren 4-3-3 der han ikke har noe defensivt ansvar og får gjøre litt som han vil, i en rolle som han har for Wales. 

Kant

Alexis
Ox
Walcott
Alex Iwobi

Alexis må bli, uavhengig om vi lar han går gratis etter 17/18. Trenger slike spillere. Oxlade har tatt store steg i år og vist seg til å være en av våre beste etter jul. Walcott er det bare å få bort. Iwobi er stallfyll, ikke noen som bør starte fast. Uavhengig om Alexis drar må man kjøpe inn minst én ny kant, og om Alexis drar må to nye kjøpes. 

Offensive Midt

Mesut Özil

Tror det er større sannsynlighet for at Özil blir enn Alexis. Ser ikke for meg mange topplag som er interessert i han i samme grad som Alexis. Håper egentlig vi selger han med mindre han signerer en ny kontrakt. Ikke poeng i å beholde en spiller som ikke har samme konkurranseinstinkt eller drivet til Alexis som gir alt han har uansett om han er fornøyd eller ikke. Få inn litt konkurranse uansett. 

Spiss

Dat Guy Welbz
Olivier Giroud
Lucas Pérez

Nok et år uten en toppspiss (regner Alexis som kant, til tross for at han har spilt en del spiss). Welbz har ikke peiling på hva han holder på med foran mål, mens Giroud både ikke passer inn i laget og suger balle som førstevalg. Kan ikke regne med at Pérez er noe storspiss eller svaret på våre problemer. Her trengs det som vanlig en forsterkning. Tviler dog at Wenger finner noe han liker. 

Så i mine øyner trenger Arsenal en ny keeper, stopper, en defensiv midt, en ving og en spiss. Dette er da uten at man selger Özil og Alexis. Selges de trenger man da forsterkninger på både på ving og offensivt midt. Arsenal troppen er per dags dato ikke god nok til å kjempe om tittelen, og det som minimum må skje for at Arsenal skal ha sannsynlighet for å kjempe om topp 4 er kjøp av spiss, sentral og stopper. 

Det som kommer å skje til sommeren er at de henter inn han jævelen fra Schalke gratis, som er en langsiktig erstatter for Monreal, henter inn én god spiller fra Tyskland eller Frankrike og lar Alexis dra. Viktigste å hente er en sentral midtbane spiller, og Tiemoué Bakayoko er spilleren jeg ønsker meg mest til Arsenal. Scorer i grunn nok mål, men en klassespiss er også trengt mot gode lag. Tror nok vi ikke forsterker keeper og stopper som jeg mener vi trenger for å utfordre de andre fem lagene i ligaen. Er lov å håpe tho. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...