Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, vi må ikke vinne resten av kampene. La oss for eksempel anta at klubbene over oss tar like mange poeng på sine resterende kamper som de tok på sine foregående. Da ender United på 75 poeng, og Liverpool og City på 73. I så fall trenger vi 13-14 av 18 poeng på våre siste seks for å klare topp 4.

Liverpool og City er svært ustabile, og Liverpool mangler to viktige spillere i Mane og Henderson. United skal møte oss, Tottenham og Southampton borte, i tillegg til formsterke Palace og Swansea som kjemper for å berge plassen i PL. De har skader på Zlatan, Pogba, Mata, Smalling, Rojo, Jones, samt suspensjon på Fellaini.

Det er veldig jevnt mellom oss, United, City og Liverpool, og vi har historikken på vår side. Vi har klart å karre oss til topp 4 fra langt vanskeligere situasjoner enn dette.

Lenke til kommentar

Glemte også Everton. Blir overrasket om Arsenal tar mer enn 6 poeng. Tror det blir 5. Seier mot Sunderland, U mot Soton og Everton.

Selv om vi skulle ta flere poeng er det minst to lag som må kollapse fullstendig. Arsenal har det desidert vanskeligste programmet igjen. 5 lag som de vanligvis har problemer med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ingen trenger å kollapse fullstendig. Det er snakk om fire lag med omtrent like mange poeng som kjemper om to plasser.

Arsenal er bakerst og avhengig av at minst 2 av lagene taper 1 kamp mer enn Arsenal. På 5 kamper. Dvs at for hver kamp Arsenal ikke vinner må 2 av City, United og Liverpool også tape. Det er ikke særlig realistisk hvis du ser på kampprogrammet.

La oss ta en titt på kampene:

Spurs - mange år siden Arsenal slo de på WHL. Spurs er mye bedre enn på mange år. Kanskje tidenes beste Spurslag. Arsenal på sitt dårligste på over 20 år. Arsenal skal være særdeles fornøyd med U her.

United - Wenger har aldri slått Mourinho. Ferdig snakket egentlig. U er et godt resultat her.

Soton - ble rundspilt her i fjor. Ingen av lagene i maks form kan gjøre denne litt spennende.

Stoke - Arsenal sliter alltid mot Stoke borte.

Sunderland - skal være grei skuring, men ble vel 0-0 i fjor? Dog et Sunderland som bare har æren å spille for.

Everton - typisk U kamp dette. Skal slite med å demme opp for Lukaku. Dog siste match for sesongen og ingen av lagene har potensielt noe å spille for, annet enn innbyrdes rekkefølge på tabellen.

Datamaskiner, hvis man skal stole på slikt, har vel gitt Arsenal rundt 5% sjanse. Altså ekstremt urealistisk.

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arsenal er bakerst og avhengig av at minst 2 av lagene taper 1 kamp mer enn Arsenal. På 5 kamper. Dvs at for hver kamp Arsenal ikke vinner må 2 av City, United og Liverpool også tape. Det er ikke særlig realistisk hvis du ser på kampprogrammet.

Datamaskiner, hvis man skal stole på slikt, har vel gitt Arsenal rundt 5% sjanse. Altså ekstremt urealistisk.

Liverpool og United har vunnet tre av sine siste seks, City har vunnet to av sine siste syv. Du liker å ta utgangspunkt i at alle rivalene våre får full uttelling på sine kamper, men antageligvis kommer alle til å tape poeng.

Det siste avsnittet der at bare vås. Kom med en kilde i det minste.

Lenke til kommentar

Liverpool og United har vunnet tre av sine siste seks, City har vunnet to av sine siste syv. Du liker å ta utgangspunkt i at alle rivalene våre får full uttelling på sine kamper, men antageligvis kommer alle til å tape poeng.

Det siste avsnittet der at bare vås. Kom med en kilde i det minste.

Det er godt mulig de kommer til å tape poeng. Poenget mitt er at minst 2 klubber må tape MER poeng enn Arsenal, og med kampprogrammet som gjenstår mener jeg at det er svært usannsynlig. Arsenal kan kanskje klare seg med 1 tap, men da må altså 2 klubber tape 40% av kampene sine. 

Spiller det noen rolle hvilken kilde jeg kommer med egentlig? Blir jo bare avfeid som vås/bs.

Uansett, jeg finner ikke igjen akkurat den grafen jeg fant. Det er noen uker siden, og ting har sikkert endret seg litt. Fant denne her fra 14 april, som gir Arsenal 11% sjanse. Litt mer enn det jeg har sett tidligere, men fortsatt svært svært lavt:

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Hvis du vil bli tatt mer seriøst, så kan det jo være en idé å slutte å dikte opp statistikker og/eller begynne å vise til pålitelige kilder i stedet for hva enn du klarer å spore opp som passer deg og din agenda. Ingen grunn til å spille offer her.

Sannsynligheten du fant er mer enn det dobbelte av det du hevdet i utgangspunktet, og vi har vunnet hver kamp vi har spilt siden den ble publisert, så da er det vel rimelig å anta at den har økt ytterligere.

Jeg mener for øvrig ikke at vi er favoritter til å ta topp 4, men det gir ingen mening å avskrive oss allerede. Våre neste to er mot Tottenham og United. Etter det vil vi ha et langt klarere bilde av hva som er sannsynlig.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

Hvis du vil bli tatt mer seriøst, så kan det jo være en idé å slutte å dikte opp statistikker og/eller begynne å vise til pålitelige kilder i stedet for hva enn du klarer å spore opp som passer deg og din agenda. Ingen grunn til å spille offer her.

Sannsynligheten du fant er mer enn det dobbelte av det du hevdet i utgangspunktet, og vi har vunnet hver kamp vi har spilt siden den ble publisert, så da er det vel rimelig å anta at den har økt ytterligere.

Jeg mener for øvrig ikke at vi er favoritter til å ta topp 4, men det gir ingen mening å avskrive oss allerede. Våre neste to er mot Tottenham og United. Etter det vil vi ha et langt klarere bilde av hva som er sannsynlig.

Har ikke diktet opp noen ting. Det er din påstand. Det har ingenting med å finne noe som "passer min agenda" å gjøre. Det er statistikk/data jeg så for en tid tilbake. Fant forøvrig grafen jeg snakket om der Arsenal ble gitt 5% sjanse:

HlFcirR.png

Denne ble postet av en annen bruker i den generelle PL-tråden for 2 uker siden. Så får man justere da for de to siste ukers resultater, så kanskje sjansen er noe høyere. Litt mer info: https://imgur.com/a/PYqu5. Hadde vært interessant å se om de har regnet mer på dette etter ukens resultater. 

Selvfølgelig vil kampene mot Spurs og United ha noe å si for sannsynligheten. Det sier seg selv, da har man mer data. Statistikken over gir et nåbilde (dvs 14. april bilde) av tingenes tilstand. 

5-10-15% er nesten hipp som happ. Forsvinnende liten sjanse er det uansett. Husk at så lenge noe er under 50% sjanse så er det mer usannsynlig enn sannsynlig at utfallet skjer. 30% er fremdeles ikke stor sannsynlighet f.eks. 

Lenke til kommentar

At det fortsatt er krig og sult i verden er på en måte forståelig.

At folk fortsatt, i 2017, diskuterer med Benbjo er helt jævela fuckings uforståelig for meg..

Du er velkommen til å argumentere mot meningene mine på en skikkelig måte i stedet for å komme med slikt oppgulp som det der. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Antar at du dikter det opp når du ikke klarer å oppgi kilde. Nå har du altså klart å spore opp en gammel og utdatert graf basert på vår form da den var på sitt verste. Flott det, men rimelig intetsigende på nåværende tidspunkt. At Everton har større sannsynlighet enn oss for å klare topp 4 sier sitt.

Lenke til kommentar

Sukk... Gammel og gammel. Siden den gang har de fire lagene spilt 2 kamper (United 3). Den nederste grafen har tatt utgangspunkt i de 5 siste matchene til de ulike lagene frem til 14. april. Dette er oppdatert form:

Liverpool: WDWWL

City: DLWWD
United: DWWWD
Arsenal: DWLWW

Som du ser er det bare City som har dårligere form enn oss de 5 siste kampene. På de to siste har Arsenal riktignok best form. Det vil nok gi et lite utslag på grafen over, men ikke voldsomt. Den tar altså utgangspunkt i de 5 siste på det tidspunktet. Graf nr 1 i bildet tar utgangspunkt i hvordan lagene har gjort det generelt sett sesongen under ett. Der gir de altså Arsenal 8% sjanse (før de to siste kampene)

Match results were simulated with random draws from two Poisson distributions whose means were the expected goals for the home and away sides. Expected goals for each match were calculated using each team's respective attacking and defensive record from the previous matches this season relative to the average Premier League side. The second graph in each set applies a modest adjustment that reflects the performance of teams over the last 5 matches.

Hadde du vært mer fornøyd om jeg sa 10% i stedet for 5%? Jeg forstår ikke helt at det spiller noen stor rolle i denne sammenhengen. Burde kanskje benyttet ordene "svært liten sjanse".  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Form på daværende tidspunkt (siste fem kamper):

United: 11 poeng

Liverpool: 11 poeng

City: 6 poeng

Arsenal: 4 poeng

Form på nåværende tidspunkt:

United: 11 poeng

Arsenal: 10 poeng

Liverpool: 10 poeng

City: 8 poeng

Hvis vi tar utgangspunkt i at alle hengekamper betyr tre poeng, så er vi nå ett poeng bak United, to poeng bak City og a poeng med Liverpool. På daværende tidspunkt var vi tre poeng bak United, fire poeng bak City og tre poeng bak Liverpool. Tar vi gjennomsnittet av disse tallene har vi hentet oss inn fra 3,33 snittpoeng til 1 snittpoeng.

Både de innhentede poengene og formforbedringen vil gi stort utslag på statistikken du postet. Skjønner ikke hvorfor jeg i det hele tatt trenger å forklare deg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...