Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Özil er inne i sin 4. sesong og har egentlig bare prestert høsten 2015. Eriksen over Özil any day.

Eriksen er en av de få spillerne jeg ville hatt fra Spurs på mitt lag og jeg kunne plukke en fri 22 manns tropp fra Premier League gratis.

 

Lloris, Wanyama og Lamela hadde vært mine andre kandidater fra Spurs.

 

Jeg tviler på jeg hadde tatt med Øzil.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Har du sett på tabellen i det siste?

 

2016/2017: Ozil 9 mål, 7 assist i alle turneringer. Eriksen 7 mål, 9 assist i de samme. 

Begge har 5 mål hver i PL, Eriksen leder med 4 på assist.

Forskjellen på deres bidrag er ikke voldsom akkurat. 

 

Jeg forstår ikke helt hva du mener.

 

Når begges bidrag til sine klubber er såpass like. Så jeg ikke helt hvorfor du virker å synes Eriksen spiller så bra, mens du virker som at Ozil er tilsvarende begredelig. For all del. Eriksen er en spiller jeg hadde takket ja til selv også. Men om det innebar å kvitte seg med Ozil så hadde jeg ikke vært like sikker. I hvertfall ikke på at det var et bytte til det bedre totalt sett.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i at 2005-2013 kan ha vært "kjedelig" sett med Arsenal fan sine øyne, men har ikke de siste 3 sesongene gitt nytt håp? Jeg synes iallefall Arsenal har vist takter de siste sesongene som gjør de til en tittelkandidat igjen.

 

Men, det er vel kanskje ikek så viktig å spørre meg det du spør meg uansett. Det viktigere er vel heller å spørre deg/dere Arsenal fans: tror du ikke Arsenal kan vinne Premier League igjen med Arsene Wenger som manager? La oss gjøre det enklere. De neste 2-3 sesongene?

 

Jo, jeg synes det det er viktig å spørre deg om deg det jeg gjør, men du har rett i at det også er viktig å spørre meg om hva jeg tror.

Jeg skal prøve å svare på ditt spørsmål og så håper jeg at du også til slutt vil besvare mitt spørsmål.

 

Svaret mitt når det gjelder om Arsenal kan vinne Premier League i løpet av de neste to-tre sesongene med Wenger bak roret, er enkelt , NEI, det er lite sannsynlig!

 

Her er mine hovedårsaker til at jeg ikke tror at det vil skje (alle moment under gjelder ikke nødvendigvis inneværende sesong).

- Wenger gjør enkelte ypperlige kjøp, men han er ikke villig til å tette alle "flaskehalser" der det er nødvendig. F.eks. da Özil ble kjøpt så ble hans talent på mange måter sløst bort siden vi manglet spilleren(e) på topp som kunne utnytte hans "perfekte" baller når vi var i angrep. Giroud er ikke dårlig, men han er ikke en spiller som er til så mye nytte når det gjelder "hurtige" angrep.

- Wenger har en tendens til å nekte å innse at han selv kan ta feil. F.eks. hvis han har bestemt seg for at en spiller skal spille eller eventuelt skal brukes i en bestemt posisjon, så skal dette gjøres koste hva det koste vil (av poeng). Dette gjelder forskjellige spillere gjennom sesongene. Den samme staheten viser seg også når han "nekter" å bruke gode alternativer på benken, men tviholder på sine "førstevalg".

- Wengers store mangel på å endre taktikk under kamp når motstanders manager tar grep under kamp og får sitt lag på offensiven.

Spesielt i tidligere sesonger så opplever vi litt for ofte at Arsenal er suverene i første halvdel av kampen og leder gjerne med flere mål, motstander endrer så formasjon (foretar innbytter) og blir mer aggressive og kjemper oss rett og slett ut av stilen og kampen ender for oss med poengdeling eller tap. Våre egne spillere springer i enkelte av kampene rundt som "hodeløse" kyllinger, er rådville og får ingen hjelp fra benken. Mangelen på å ta grep gjelder også kamper der motstander "kjører over oss" fra start og der vi aldri eller alt for sent kommer med i kampen.

- Det siste momentet mitt er at det virker som at Wenger har mistet evnen til å ta tak i spillere som sliter. De første årene i klubben så kunne det virke som at "psykologen" Wenger var ett av de viktigeste egenskapene i hans trenergjerning, Hvis en spiller slet, så fikk jeg ett inntrykk av at det bare skulle til en liten "samtale" med den aktuelle spiller før han fikk troen på seg selv igjen og leverte godt på banen. Det er lenge siden jeg har sett "psykologen Wenger".

 

Jeg har i mange sesonger påstått at Wengers største fiende er Wenger selv, og med det mener jeg at hans stahet (og kanskje manglende selvinnsikt) er det som vil føre til hans fall. 

Det er nok mange faktorer som gjør at han var mest suksessfull i sine første år i klubben, bl.a. det at han "revolusjonerte" trening, kosthold og spillernes holdninger. Men etter min mening så var det en viktig faktor at han hadde en person som han kunne bruke både som støttespiller og kanskje som en "djevelens advokat" i David Dein. Det er godt mulig at jeg tar feil, men jeg har fått det inntrykket at Wenger i mindre og mindre grad bruker menneskene rundt seg og istedet totalt kjører sitt eget løp.

Som jeg har nevnt tidligere så hjelper det heller ikke at vi (etter at DD forsvant fra styret) har hatt et styre som rent sportslig ikke har den minste kompetanse til å utfordre Wenger på akkurat det punktet og som helt og holdent synes å kun bry seg om bunnlinjen. Jeg tror faktisk at det er en reell mulighet at vi ryker ut av CL (ikke klarer topp fire denne sesongen) og da er ikke veien lang til at vi kan bli en nytt "Pool" som vil bedrive en ørkenvandring bak de beste i noen sesonger fremover.

 

Hovedsaken til at jeg ønsker et managerbytte er at jeg ønsker en ny sportslig tankegang i denne klubben jeg har fulgt i over førti år, og jeg har lenge hatt et håp om at Wenger skulle finne tilbake til sitt gamle jeg, dette håpet har jeg gitt opp og ser rett og slett ingen annen mulighet enn et managerbytte.

 

Jeg forventer ikke at en managerbytte skal gi gull første sesong, og kanskje må vi gjennom en manager eller to før gullet kommer. Men Wenger vil forsvinne om det er kommende sommer eller om det er om to tre år. Problemstillingen med en ny manager vil være den samme om der er nå eller da, så hvorfor utsette det som må skje (så sant noen ikke er så naive at de tror at Wenger skal sitte på tronen "forever")

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er sannsynligheten for at Wenger blir mindre gnien og klarer fornye seg i en alder av snart 70? :p Jeg tipper svært liten. 

 

Det er rette tiden å få inn nytt blod. Ut med Wenger og Ivan. Få gitt litt makt til han gærne russern. Så blir det fart på ting!

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...