Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

*snip*

 

Klart alt er takket være Wenger. Ingen har insinuert noe annet.

 

Vi havnet 10 poeng bak førsteplassen i fjor, 12 poeng året før, og 7 poeng året før der. Da er man ikke seriøs tittelutfordrer. I våre siste 22 kamper mot Tottenham, Liverpool, United, City og Chelsea har vi den begredelige statistikken 2-7-13. Hårreisende dårlig. Gang på gang blir vi avslørt av topplagene, og da vinner man ikke gullet. Wenger er topp 4-garantist, men vi ønsker mer enn det, og timingen er perfekt for et managerskifte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Wenger ut og Hasenhüttl/Allegri/Tuchel inn i sommer takk. Er så lei av dette.

Hva er det som tilsier at Arsenal kan/vil forbli et topplag uten Arsene Wenger?

 

Får minne på at Arsenal ikke har vært utenfor topp4 så lenge de har hatt han som manager, og flere ganger vært med å kjempet om tittel, etter de vant tittel forrige gang (under Wengers ledelse). Synes Arsenal fansen virker litt utakknemmelige.

 

Arsene Wenger er en stor manager.

 

Jeg vil snu spørmålet! 

Hva er det som tilsier at Arsenal kan/vil forbli et topplag MED Arsene Wenger?

 

Det er ikke godt nok å komme med svar om hva som ble levert mange år tilbake i tid, spørmålet er hva er det med det Wenger viser sesongen 2016/17 som tilsier at Arsenal også i kommende sesonger vil være en opplagt mesterskapskandidat?

Etter min mening, så er det svært lite som tilsier det.

Det er rett og slett naivt å skal bruke takknemlighet for en tidligere storhetsperiode som grunnlag for å opprettholde status quo.

 

Wenger var en stor manager, Wenger var banebrytende da han kom til England, Wenger viste å benytte seg av motstanders svakheter.

Det er nå mange gode managere i engelsk fotball, Wenger er nå på "etterskudd" når det gjelder utviklingen av fotballen, Wenger er nå så sta at han ikke lenger vil/klarer å unytte motstanders svakheter.

 

I alle ledd av samfunnet, om det er en bedrift, en offentlig institusjon eller en fotballklubb så kommer det et tidspunkt der en leder har utspilt sin rolle og må vike plassen for nye krefter. Dette er nå tilfellet i Arsenal.

 

Jeg er takknemlig for det jobben Wenger har gjort med å bygge opp Arsenal siden han kom hit for over tyve år siden, men takknemligheten gjør meg ikke blind og det er nå på tide at Wenger selv innser at tiden har kommet for å slippe nye krefter til.

 

Styret i Arsenal er så sportslig inkompetent at de kommer ikke til å sende Wenger på dør, så lenge pengene strømmer inn, det er Wenger selv som må si at nok er nok!!!

Lenke til kommentar

At Wenger ikke følger med i utviklingen i fotballen og tiden er en sannhet med modifikasjoner. Oppkjøpet av StatDNA f.eks er et godt eksempel på dette. Der mange av de andre toppklubbene fortsatt baserer seg på statistikk fra Opta og andre eksterne, var Wenger en av pådriverne for dette oppkjøpet som gjør at Arsenal har tilgang på langt mer omfattene statistikk og analyser om alt som skjer i Arsenal enn flere av motstanderne har. Spillestilen hans har også endret seg gjennom tiden, selv om en viss rød tråd går gjennom måten vi spiller på.

 

Alt i alt er det feil og si han er utdatert og ikke følger med i tiden. At han ikke nødvendigvis tar de beste valgene kan godt være, men det gjorde han også tidligere i sin karriere. Problemet er langt mer sammensatt og komplisert enn at fyren er blitt for gammel og sta. Alt fra økonomi, spillerkjøp, talenter som ikke ble det de lå ann til å bli osv, har alle bidratt til Arsenal sin fattige trofe samling de siste 10 årene.

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det vil nok Arsenal oppleve langt større fall, både i stabilitet, kvalitet og resultater med ny manager. All erfaring fra andre klubber viser at det gjerne blir slik. Problemet slik jeg ser det er at visse fans ikke evner å se særlig lenger enn nesetippen og ser alt sort/hvitt. Derfor vil det bli like mye mas om den nye treneren som det nå er mot Wenger når resultatene ikke går veien. Så de som tror det blir bedre tider bare Wenger går må nok fort innse den illusjonen ikke var virkelig.

 

Jeg mener tiden er kommet for å se etter Wengers arvtager nå selv, og håper selv dette blir Wengers siste sesong. Men jeg kommer ikke til å juble fordi hans tid er over. Til det har han gjort alt for mye for klubben. Jeg skal bøye meg i støvet og vise han den respekten han fortjener. Og så håper jeg bare nedturen som da kan komme ikke blir så langvarig at vi detter ut av det gode selskap i alt for mange år. Veien tilbake kan blir fryktelig lang i så fall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Wenger ut og Hasenhüttl/Allegri/Tuchel inn i sommer takk. Er så lei av dette.

Hva er det som tilsier at Arsenal kan/vil forbli et topplag uten Arsene Wenger?

 

Får minne på at Arsenal ikke har vært utenfor topp4 så lenge de har hatt han som manager, og flere ganger vært med å kjempet om tittel, etter de vant tittel forrige gang (under Wengers ledelse). Synes Arsenal fansen virker litt utakknemmelige.

 

Arsene Wenger er en stor manager.

 

Jeg vil snu spørmålet! 

Hva er det som tilsier at Arsenal kan/vil forbli et topplag MED Arsene Wenger?

 

Det er ikke godt nok å komme med svar om hva som ble levert mange år tilbake i tid, spørmålet er hva er det med det Wenger viser sesongen 2016/17 som tilsier at Arsenal også i kommende sesonger vil være en opplagt mesterskapskandidat?

Etter min mening, så er det svært lite som tilsier det.

Det er rett og slett naivt å skal bruke takknemlighet for en tidligere storhetsperiode som grunnlag for å opprettholde status quo.

 

Hva er det du prater om egentlig? Arsenal ER et topplag MED Wenger. De kommer ALLTID på topp 4.

Lenke til kommentar

At Wenger ikke følger med i utviklingen i fotballen og tiden er en sannhet med modifikasjoner. Oppkjøpet av StatDNA f.eks er et godt eksempel på dette. Der mange av de andre toppklubbene fortsatt baserer seg på statistikk fra Opta og andre eksterne, var Wenger en av pådriverne for dette oppkjøpet som gjør at Arsenal har tilgang på langt mer omfattene statistikk og analyser om alt som skjer i Arsenal enn flere av motstanderne har. Spillestilen hans har også endret seg gjennom tiden, selv om en viss rød tråd går gjennom måten vi spiller på.

 

Alt i alt er det feil og si han er utdatert og ikke følger med i tiden. At han ikke nødvendigvis tar de beste valgene kan godt være, men det gjorde han også tidligere i sin karriere. Problemet er langt mer sammensatt og komplisert enn at fyren er blitt for gammel og sta. Alt fra økonomi, spillerkjøp, talenter som ikke ble det de lå ann til å bli osv, har alle bidratt til Arsenal sin fattige trofe samling de siste 10 årene.

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det vil nok Arsenal oppleve langt større fall, både i stabilitet, kvalitet og resultater med ny manager. All erfaring fra andre klubber viser at det gjerne blir slik. Problemet slik jeg ser det er at visse fans ikke evner å se særlig lenger enn nesetippen og ser alt sort/hvitt. Derfor vil det bli like mye mas om den nye treneren som det nå er mot Wenger når resultatene ikke går veien. Så de som tror det blir bedre tider bare Wenger går må nok fort innse den illusjonen ikke var virkelig.

 

Jeg mener tiden er kommet for å se etter Wengers arvtager nå selv, og håper selv dette blir Wengers siste sesong. Men jeg kommer ikke til å juble fordi hans tid er over. Til det har han gjort alt for mye for klubben. Jeg skal bøye meg i støvet og vise han den respekten han fortjener. Og så håper jeg bare nedturen som da kan komme ikke blir så langvarig at vi detter ut av det gode selskap i alt for mange år. Veien tilbake kan blir fryktelig lang i så fall.

Hvilken annen manager er det egentlig som har mulighet til å vinne noe med Arsenal? Jeg vil si det eneste alternativet til Wenger er Diego Simeone, men han får dere nok ikke. Glem heller ikke at Arsenal kjemper i toppen og har lykkes, mot 2 "kjøpelag" uten at Arsenal har trengt å gjøre det samme for å holde følge. Det sier vel litt om Wengers evner som manager?

 

Hva slags Arsenal er det egentlig dere vil ha? Er det bedre med et lag som kommer på 7 plass i ligaen eller 10 plass med ny manager? Skal man kompensere det med å bli et kjøpelag uten integritet? Vil dere virkelig bli et kjøpelag?

 

Husker ikke hvilke(n) sesong (er) det var, men det var de siste 2-3 årene. Hadde ikke Arsenal hatt så svak start på den ene sesongen hadde de vunnet ligaen. Og det andre året, da hadde de en svak avslutning som forhindret gullet. Arsenal er i høyeste grad med i kampen om ligatittelen selv de siste årene. Det er ikke slik at Arsenal har blitt et lag som IKKE vil vinne ligaen. Men konkurransen er hard, det skal dere ikke glemme, og alikevel har Arsenal blitt nummer 2-3-4. Den som ser bort fra at Arsenal kan vinne neste år (Chelsea vinner nok i år), undervurderer laget og manageren.

Lenke til kommentar

Ingen bryr seg om fjerdeplasser. Vi vinner ingen flere titler med Wenger som manager. Så enkelt er det.

Topp 4 er hovedmålet til alle Premier League lag. Kampen er selvsagt om førsteplass, og Arsenal har god mulighet til å klare det igjen under Arsene Wenger.

 

Tror du virkelig Arsenal vil ha mulighet til å kjempe om tittelen med en annen manager de neste 3-4 årene? Sett bortfra teoretisk sett Diego Simeone. Vil du ha en rekke år med kriser og hyppig bytte av manager, plassering utenfor topp 4, desperate dårlige kjøp og sesonger uten Champions League deltagelse?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Topp 4 er hovedmålet til alle Premier League lag. Kampen er selvsagt om førsteplass, og Arsenal har god mulighet til å klare det igjen under Arsene Wenger.

Men det er kun vår manager som skryter av det. Fjerdeplasser betyr ingenting for fansen. Jeg hadde tatt seriegull, og 7. plass året etter, over to 4. plasser ANY DAY OF THE WEEK. Se på Chelsea. Elendig sesong i fjor, ny manager, tre måneder og de er det beste laget i ligaen. Men èn signering, som Wenger ikke gadd å strekke seg etter.

 

Tror du virkelig Arsenal vil ha mulighet til å kjempe om tittelen med en annen manager de neste 3-4 årene

Selvfølgelig har vi det. Tror du virkelig dette laget er middels PL-lag uten Arsene Wenger? Da har du jævlig dårlig trua på spillermaterialet vårt.

Lenke til kommentar

Du er villig til å ofre Champions League da med håp om å vinne ligaen?

 

Lite tro på spillmaterialet har jeg ikke. Jeg har bare stor tro på Wenger, og jeg er rimelig klar over hva bytte av manager KAN føre til. Derfor sier jeg jo at for min del om jeg hadde vært Arsenal eller Arsenal fan, så ville jeg ikke ha byttet Wenger, med mindre Diego Simeone allerede var booket.

 

Chelsea som du selv nevner er et godt eksempel. De hadde jo også spillmaterialet, men Mourinho feilet totalt sesongen etter de vant ligaen. En manager har med andre ord mye å si.

 

Faren er jo at Arsenal ender opp i United sin situasjon (Moyes/Van Gaal) om Wenger drar. Jeg vil si sannsynligheten er større for det de påfølgende 3-4 årene enn at de har en mulighet til å vinne ligaen. Glem heller ikke Wengers tiltrekningskraft for gode spillere, og eventuelle spillere som hadde forlatt Arsenal om Wenger hadde forlatt Arsenal.

Lenke til kommentar

 

 

 

Wenger ut og Hasenhüttl/Allegri/Tuchel inn i sommer takk. Er så lei av dette.

Hva er det som tilsier at Arsenal kan/vil forbli et topplag uten Arsene Wenger?

 

Får minne på at Arsenal ikke har vært utenfor topp4 så lenge de har hatt han som manager, og flere ganger vært med å kjempet om tittel, etter de vant tittel forrige gang (under Wengers ledelse). Synes Arsenal fansen virker litt utakknemmelige.

 

Arsene Wenger er en stor manager.

 

Jeg vil snu spørmålet! 

Hva er det som tilsier at Arsenal kan/vil forbli et topplag MED Arsene Wenger?

 

Det er ikke godt nok å komme med svar om hva som ble levert mange år tilbake i tid, spørmålet er hva er det med det Wenger viser sesongen 2016/17 som tilsier at Arsenal også i kommende sesonger vil være en opplagt mesterskapskandidat?

Etter min mening, så er det svært lite som tilsier det.

Det er rett og slett naivt å skal bruke takknemlighet for en tidligere storhetsperiode som grunnlag for å opprettholde status quo.

 

Hva er det du prater om egentlig? Arsenal ER et topplag MED Wenger. De kommer ALLTID på topp 4.

 

 Din definisjon av et topplag er tydeligvis et lag som klarer å komme blant de fire beste, men som hver gang er langt i fra topp-plasseringen (poengmessig). Og det er godt nok.

 

Du har tross alt rett i at Wengers Arsenal "alltid" har kommet topp fire, men du unngår å svare på det jeg spør om. Hva er det med det Arsenal anno 2016/17 som tilsier at dette laget vil forsette å "alltid" komme topp fire?

 

I skrivende stund så ligger vi rett nok på den utsatte fjerdeplassen, men det er bare to poeng ned til sjetteplassen som er en reell plassering denne sesongen. Men greit nok hvis foretrekker å leve i fortiden så skal jeg ikke gjøre noe mer med å dra deg ut i fra den.

 

Jeg vil også presisere at jeg respekterer at du vil beholde Wenger, det jeg savner er sportslige argumenter (i nåtid ikke fortid) som tilsier at Wenger forsatt vil skape ett topp fire lag, som aller helst også poengmessig kan være med å kjempe om topplassen.

 

 

PS!! Jeg registrerer at fra andre innlegg at du er sikker på at ingen annen mulig ny manager (med unntak av Simeone) har sjanse til å ta gull med Arsenal de neste 3-4 årene. Nei, hvem vet! Det var vel ingen (blant fansen)  som trodde at ukjente Wenger skulle klare å skape noe når han kom til London i 1996.

Jeg kan selvsagt ikke garantere at en ny manager skaffer og en ligatittel i løpet av den første eller andre sesongen, eller for den saks skyld noen gang, men jeg er ikke redd for det ukjente.

 

Det jeg ønsker er først og fremst å se et lag som kommer i nærheten av det Arsenal var i Wengers første ti tolv å i klubben, Wenger var god, han og Ferguson var unike i engelsk fotball. Hadde Wenger selv innsett at det er behov for å tenke "utenfor boksen" av og til og ikke minst ha en plan B når til og med dårlige lag kjører over oss, så hadde jeg aldri vurdert å be om et managerskifte.Men slik som jeg ser det så er ikke Wenger villig til å se bort fra sin plan A, laget som er på banen er til tider uinspirert og tafatt. Vi kan gjerne klage på spillerne og gi de skylda, enkelte klarer å legge all skyld over på fansen, men til syvende og sist så er det sportslig ledelse som har ansvaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i at 2005-2013 kan ha vært "kjedelig" sett med Arsenal fan sine øyne, men har ikke de siste 3 sesongene gitt nytt håp? Jeg synes iallefall Arsenal har vist takter de siste sesongene som gjør de til en tittelkandidat igjen.

 

Men, det er vel kanskje ikek så viktig å spørre meg det du spør meg uansett. Det viktigere er vel heller å spørre deg/dere Arsenal fans: tror du ikke Arsenal kan vinne Premier League igjen med Arsene Wenger som manager? La oss gjøre det enklere. De neste 2-3 sesongene?

Lenke til kommentar

Mye spåkoner og spåkuler ute å går her no - mye om - hvis - hva - om

ALT vi vet er at det fungerer ikke p.t. og vi har ikke vunnet PL på 12 år. Sist vi var i en CL finale var for 10 år siden.

Noe må jo gjøres - det bør vel alle være enige om?

Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein


 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du er villig til å ofre Champions League da med håp om å vinne ligaen?

Hvis vi vinner ligaen, så hadde jeg lett tatt en 7. plass året etter.

 

eg har bare stor tro på Wenger

Helt utrolig. Vi har ikke vunnet en dritt av betydning på snart 13 år, men du har fremdeles troen...

 

Faren er jo at Arsenal ender opp i United sin situasjon (Moyes/Van Gaal) om Wenger drar

Worth it. Om det betyr at vi kan begynne å vinne igjen. Det gjør vi ikke med Arsene Wenger.

Lenke til kommentar

Med såpass mange topp-lag som kjemper om topp 4 i år (..ja faktisk hvis vi regner med Everton også, inkl AFC i beregninga, m.a.o 7 lag tilsammen -- muligens det blir flere til neste sesong?? ), så er det stor fare for at AFC havner utenfor topp 4, enten i år eller neste sesong.

Ikke nødvendigvis at det er en massiv sannsynlighet for det, problemet er bare at med Wenger ved roret så er AFC det desidert svakeste topp-4-laget, som fortkan havne i topp-6 i PL. Uten at dét nevneverdig bryr Wenger.

Lenke til kommentar

Og: om så AFC havner utenfor CL-spill, så bør ikke det bety en dritt, siden AFC i de siste årene ikke har en dritt i CL å gjøre. Ja selv med toppspillere i klubben ála Alexis.


Uansett, det er tid for revv'lusjon. Pælm Wenger ut. Jeg orker simpelthen ikke flere (evigvarende) sjansesløsinger igjen.

Lenke til kommentar

Alt dette er totalt irrelevant. Ja, Wenger er et stort trekkplaster for stjernespillere, men det hjelper ikke når vi ikke ser ordentlig fremgang i prestasjoner. Vi forsterker stallen år etter år, men når aldri helt opp. Stallen vår er langt sterkere enn for eksempel Tottenham, men vi er likevel tre poeng bak. Før eller siden må Wenger gi seg, og som nevnt er timingen perfekt nå. En annen viktig faktor er den store splittelsen vi ser i fanbasen, og hvor lite det skal til før fansen ytrer sin misnøye under kamper. Det legger et ekstra stort press på spillerne, og det skyldes i stor grad frustrasjon over Wenger og hvor forutsigbare vi har blitt under ham. Vi trenger desperat noe nytt som hele fanbasen kan stille seg bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...