Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

.

 

 

Er de stjerner hvis de har styrket hvilket som helst lag? Det er ganske irriterende men jeg mener at spurs sitt forsvar kunne ha styrket hvilket som helst lag. Før vi skaffet Gabriel og Mustafi prøvde vi å kjøpe Vertonghen, men han gikk til spurs i stedet. Wenger klarte ikke å hente han engang? Og se hvilken effekt de to belgierne har i spurs. 

 

Samme sommer i 2012 kjøpte de i tillegg til vertonghen:

Sigurdsson

Adebayor

Dembele

Lloris

Dempsey

 

Og hvem var hovedtrener? 

Andre Villas-Boas 

 

Hva er det beste han har oppnådd all time?

Vinne EL med Porto i 2010-11 (altså året før han ble ansatt i spurs)

 

Poenget mitt er at Wenger er utkonkurrert av unge uerfarne trenere på å kjøpe spillere og bygge opp et lag. Wenger gjør heller en større prestasjon i og ikke dra ut det beste i laget eller å ikke vinne CL eller PL med det laget han har, mener nå jeg. 

Lenke til kommentar

@ClassyCrab: Alderweireld ville jeg karakterisert som stjerne. Knallgod da han kom og minst like bra nå.

 

Joda, i dag er han en av de beste stopperne i ligaen, men han ble hentet fra Southampton for £11.5m. Ikke noen luksuriøs signering med andre ord.

 

 

Er de stjerner hvis de har styrket hvilket som helst lag? Det er ganske irriterende men jeg mener at spurs sitt forsvar kunne ha styrket hvilket som helst lag. Før vi skaffet Gabriel og Mustafi prøvde vi å kjøpe Vertonghen, men han gikk til spurs i stedet. Wenger klarte ikke å hente han engang? Og se hvilken effekt de to belgierne har i spurs. 

Samme sommer i 2012 kjøpte de i tillegg til vertonghen:

Sigurdsson

Adebayor

Dembele

Lloris

Dempsey

 

Og hvem var hovedtrener? 

Andre Villas-Boas 

 

Hva er det beste han har oppnådd all time?

Vinne EL med Porto i 2010-11 (altså året før han ble ansatt i spurs)

 

Poenget mitt er at Wenger er utkonkurrert av unge uerfarne trenere på å kjøpe spillere og bygge opp et lag. Wenger gjør heller en større prestasjon i og ikke dra ut det beste i laget eller å ikke vinne CL eller PL med det laget han har, mener nå jeg. 

 

 

Vertonghen har vel hevdet at Wenger viste interesse for ham i en defensiv midtbanerolle, noe han ikke var interessert i. Om dette stemmer eller ei vet jeg ikke, men jeg synes uansett at både Mustafi og Kos er bedre på stopperplass (selv om det er en annen diskusjon).

 

Uansett; hvem som er stjerner nå er totalt uinteressant. Poenget mitt er at det blir vanskelig å hente de store navnene om vi ikke erstatter Wenger med en anerkjent manager. Den lista du ramser opp der er lite imponerende. Dempsey, Adebayor og Sigurdsson ble ikke akkurat noen braksuksesser. Dembele og Vertonghen har gjort det bra, men ingen av dem var superstjerner da de ble hentet. Lloris er vel det nærmeste de har kommet de siste årene, da han vel var landslagskaptein da de hentet ham (?). Er også viktig å nevne at det var denne sommeren Tottenham solgte Bale. Ingen av de du nevner er i nærheten av å ha samme stjernestatus som ham. Frykter at vi får en lignende situasjon dersom både Wenger og Özil forsvinner.

Lenke til kommentar

De var god når de ble hentet og nå er de stjerner (Lloris, Dembele, Vertonghen og Alderwield). De andre er gode squad spillere.

Først og fremst er det en bragd å finne uslepne juveler, og en annen bragd å gjøre de til juveler. En annen prestasjon er at de hadde hovedtrener bytte samtidig... 

Hvor lange er det vi skal jobbe med prosjektene Ox, Ramsey og Wilshere for eksempel?

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

De var god når de ble hentet og nå er de stjerner (Lloris, Dembele, Vertonghen og Alderwield). De andre er gode squad spillere.

 

Først og fremst er det en bragd å finne uslepne juveler, og en annen bragd å gjøre de til juveler. En annen prestasjon er at de hadde hovedtrener bytte samtidig... 

 

Hvor lange er det vi skal jobbe med prosjektene Ox, Ramsey og Wilshere for eksempel?

 

Nå overser du poenget mitt totalt igjen. Diskusjonen handler om hvorvidt vi klarer å hente superstjerner eller ei etter Wengers avgang. Jeg tror det blir vanskelig å hente en Özil eller en Alexis om vi ansetter for eksempel Eddie Howe. Det betyr ikke at vi ikke kan hente gode spillere og utvikle dem til superstjerner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De var god når de ble hentet og nå er de stjerner (Lloris, Dembele, Vertonghen og Alderwield). De andre er gode squad spillere.

 

Først og fremst er det en bragd å finne uslepne juveler, og en annen bragd å gjøre de til juveler. En annen prestasjon er at de hadde hovedtrener bytte samtidig... 

 

Hvor lange er det vi skal jobbe med prosjektene Ox, Ramsey og Wilshere for eksempel?

 

Nå overser du poenget mitt totalt igjen. Diskusjonen handler om hvorvidt vi klarer å hente superstjerner eller ei etter Wengers avgang. Jeg tror det blir vanskelig å hente en Özil eller en Alexis om vi ansetter for eksempel Eddie Howe. Det betyr ikke at vi ikke kan hente gode spillere og utvikle dem til superstjerner.

 

 

Du har kanskje problemer med å lese svaret. 

Om vi ansetter han hadde det ikke vært en dårlig signering fram til en ledende hovedtrener ble tilgjengelig. Eddie Howe har utklassert vår trener opptil flere ganger og fått oss til å se ut som smågutter lag. 

 

Mitt poeng er at du trenger heller ikke å være en kjempegod trener for å gjøre gode signeringer eller stjerner (spurs). Wenger er han en god trener da? Har jo ikke vunnet en dritt av betydning på lenge, men likevel tiltrekker han seg stjerner som Özil og alexis, men selv om du signerer stjerner betyr det at du vinner noe da? (Arsenal og united er eksempler) Arsenal for eksempel har null progresjon og etter å signert stjerner. Hellas vant EM og Leicester vant PL uten spesielt god trener eller stjernespillere. 

 

Et annet faresignal er at spurs har progresjon for hvert år som går. Det tar oss igjen litt og litt. Ser ut som vi heller tar et skritt tilbake - derfor er det kanskje rom for utskiftninger flere plasser enn hovedtreneren? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke problemer med å lese svaret, men nok en gang overser du poenget mitt. Diskusjonen handler ikke om hvorvidt Eddie Howe er en god manager eller ikke. Ei heller handler den om Wengers treneregenskaper. Det eneste jeg har påstått er at Wenger trekker stjernespillere, og vi blir mindre attraktive om han drar. Enkelt og greit. Nå gidder jeg ikke å gjenta meg selv mer.

 

Vi har for øvrig slått Bournemouth med to mål 3/4 ganger siden de rykket opp, og spilte uavgjort den siste, så jeg ser ikke helt hvordan du kan mene at han har utklasset Wenger opptil flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke problemer med å lese svaret, men nok en gang overser du poenget mitt. Diskusjonen handler ikke om hvorvidt Eddie Howe er en god manager eller ikke. Ei heller handler den om Wengers treneregenskaper. Det eneste jeg har påstått er at Wenger trekker stjernespillere, og vi blir mindre attraktive om han drar. Enkelt og greit. Nå gidder jeg ikke å gjenta meg selv mer.

 

Vi har for øvrig slått Bournemouth med to mål 3/4 ganger siden de rykket opp, og spilte uavgjort den siste, så jeg ser ikke helt hvordan du kan mene at han har utklasset Wenger opptil flere ganger.

 

Vil for eksempel Diego Simeone eller Joachim Loew ha problemer med å skaffe stjerne spillere? Neppe. 

 

Vil Arsenal FC som er en av ti beste klubbene i verden (7.plass) noen gang ha problemer med å skaffe stjernespillere? Neppe.

 

Herregud, er så sinnsykt lei av disse Arsene FC faktene at jeg blir kvalm.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er det som har gjort oss til den 7 beste klubben i verden, og hvilken garanti har vi for å forbli det?

 

Slik jeg tolker Ozil så ønsker han at Wenger fortsetter, evt at det kommer inn en trener med et navn og merittliste som tilsvarer ambisjonene hans. Å hente en trener som Eddie Howe har Moyes 2.0 skrevet over hele seg, og jeg har ikke vanskeligheter med å skjønne at Ozil og Sanchez håper å unngå å binde seg til den nedturen som evt. da kan komme. Hent en Simone eller Loew så vil de nok ha mer tro på prosjektet. Men så er det ikke bare å gå ut å hente disse uten videre.

 

 

Endret av archongamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mangeren er et moment ja, men vårt største problem har vell heller vært at Wenger har voktet om pengene som sin egen lommebok. På godt og vondt. Vi kan, men ønsker vel ikke å matche de største klubben på overgangssummer og spillelønninger, samt at Wenger betaler de han mener er riktig pris, og ikke nødvendigvis "markedspris".  Går ikke en dag uten spekulasjoner om Alexis og Kina.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Om Alexis velger Kina kan vi bare gi opp uansett. Da er fyren kun opptatt av penger, og slike penger som de nå kaster rundt seg kan vi ikke betale. Tror Alexis har gangsyn nok til å ønske seg sportslig utfordring i tillegg til en god lønn, og at det for han er mer attraktivt å tjene litt mindre for å få slike utfordringer i Europa enda noen år frem i tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...